Gå til innhold

Klage på Grandiosa, er denne klagen god nok?


Hexafix

Anbefalte innlegg

Jeg vil med dette klage på Grandiosa Pizza. Dette gjelder en Grandiosa. Da jeg åpnet den så var plasten rundt hullete så det så nesten ut som denne hadde gått gjennom en hakkemaskin. Det er vel en grunn til at det ligger plast rundt pizzaen og den skal vel egentlig være helt tett for å bevare kvaliteten. Dette er ikke første gangen jeg har fått hull i plasten. Siden jeg trodde og håpet på at det skulle være et enkelt tilfelle så tenkte jeg at det var noe som skjedde en gang. Jeg spiser ikke noe mer eller mindre grandiosa nå enn før men jeg legger fort merke til feil og når jeg har kjøpt og betalt for å få et produkt så har jeg forventinger om at det skal være et skikkelig produkt. Forventer enda mer når de fleste varene jeg handler er overprisede. Konsekvensene for meg er dårligere kvalitet på maten. Pizzaen var ikke bortskjemt men virket gammel, tørr og nedsatt smak. Siden jeg ikke har så veldig god råd så var denne pizzaen det eneste alternativet. Jeg var også svært sulten siden jeg hadde venta så lenge som mulig med å spise denne pizzaen. Det skulle være et høydepunkt men i stedet for så ble det en skuffelse for meg. Derfor ble det konsekvenser ved at jeg måtte gå sulten enda lenger enn det jeg hadde regnet med. Jeg måtte jo ha noe å spise nesten uansett så jeg måtte "som sagt" bare steke den og spise det jeg klarte. Jeg har i fra før en svekket tillitt til Grandiosa på grunn av feil som at det mangler ost i midten slik at man ser hele bunnen og når den er ferdig stekt så smaker det mer tomatpurrè. Nå er ikke jeg nybegynner på pizzasteking så jeg vet akkurat hvordan en ferdig stekt pizza skal være. Den eneste årsaken til at folk sier at dem ikke liker grandiosa er at folk steker den feil og da steker dem gjerne for lite og da blir den ikke så god som en grandiosa som er riktig stekt. Så Grandiosa er egentlig alltid en god pizza men bare når den er riktig stekt. Men jeg vil gjerne vise til vedlegg med bilde av plasten og produkt ID og jeg håper at det er forståelse for hvilke konsekvenser det ble for meg. Det er ikke bare deres skyld at konsekvensene for meg ble store men jeg mener at dere også har et lite ansvar i dette og når man ikke er mett og god så er man sulten og ond så det er alvorlig.

 

 

Kan jeg sende inn denne klagen?

 

Altså er jeg god til å klage slik at de må overgi seg eller er det noe som mangler?

 

Sist så var det klage til Tine og da ville dem at jeg skulle være med Tine sjefen på befaring på meieriene for å se på produksjonen så det må vel være noe drivkraft i klagene mine??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

De fleste vil neppe bry seg med klagen, men tilby en standard kompensasjon enten i form av et gavekort eller i form av produkter. Jeg vil anta at du får et gavekort på x pizza som plaster på såret. Har selv klagd på endel lignende saker.

 

Pizzamessig så vet jeg ikke hva de driver med, men det føles som litt lotto hver gang man åpner en pakke. Spesielt big one southern chicken. Har brutt ut i latter mange ganger når jeg pakker den opp. Enten så er det en enkelt kyllingbit midt på, eller så har de tømt på så mye at det buler i pappen. Ekstreme variasjoner, så stort sett må jeg omfordele fyllet så det blir noenlunde likt til alle. Sendte også en melding om disse gigantvariasjonene, og fikk et kort svar at de gjorde så godt de kunne (ergo, vi får det ikke bedre til). Hull i plasten handler vel om latskap. De gambler på at ingen gidder å klage, og får da mindre svinn på plasten. For meg er det skumleste om noen har åpnet plasten for å legge noe på den. En ansatt kan ha lagt en busemann på pizzaen, en flue eller andre ting som en spøk. Tett plast skal jo være din garanti for at ingen har tuklet med den.

Lenke til kommentar

Løsning: ikke kjøp frossenpizza. Har du dårlig råd kjøper du ikke pizza.. da kjøper du noen forsne grønnsaker og laks, f.eks. 100000 ganger bedre for lommeboken og kroppen.

Jeg lurte på om klagen var god nok. Spurte ikke etter løsninger så ikke sett løsninger for meg dersom jeg ikke ber om det. Du spiser laks som mest sannsynlig er oppdrettslaks som heller ikke er bra for deg. Grønnsakene er vel sprøyta med gift og er ikke så sunt som alle skal ha det til. Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg hatt en egen grønnsakshage også en fiskedam med laks. Da, kunne jeg også ha spist dette men jeg liker å ha mest mulig variasjon og en pizza er ikke noe bedre men det er uansett BEDRE enn å ikke spise noe og jeg gidder ikke å stå å lage mat som tar lang tid når jeg er sulten som en gris så da blir det pizza også etter den igjen så kunne jeg ha stått å laga noe dersom jeg hadde hatt noe. Så vær glad for at jeg spiste en pizza i stedet for å sulte enda mer og ta enda mer skade av det igjen. Akkurat dette sa jeg også til legen min og han var faktisk helt enig. Det tyder joj bare på at du ikke har lest siden du ikke skjønte at jeg var i en situasjon hvor jeg var veldig sulten eller så har du dårlig hukommelse slik at du har glemt det du leste eller bare lite engasjert.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Løsning: ikke kjøp frossenpizza. Har du dårlig råd kjøper du ikke pizza.. da kjøper du noen forsne grønnsaker og laks, f.eks. 100000 ganger bedre for lommeboken og kroppen.

Jeg lurte på om klagen var god nok. Spurte ikke etter løsninger så ikke sett løsninger for meg dersom jeg ikke ber om det. Du spiser laks som mest sannsynlig er oppdrettslaks som heller ikke er bra for deg. Grønnsakene er vel sprøyta med gift og er ikke så sunt som alle skal ha det til. Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg hatt en egen grønnsakshage også en fiskedam med laks. Da, kunne jeg også ha spist dette men jeg liker å ha mest mulig variasjon og en pizza er ikke noe bedre men det er uansett BEDRE enn å ikke spise noe og jeg gidder ikke å stå å lage mat som tar lang tid når jeg er sulten som en gris så da blir det pizza også etter den igjen så kunne jeg ha stått å laga noe dersom jeg hadde hatt noe. Så vær glad for at jeg spiste en pizza i stedet for å sulte enda mer og ta enda mer skade av det igjen. Akkurat dette sa jeg også til legen min og han var faktisk helt enig. Det tyder joj bare på at du ikke har lest siden du ikke skjønte at jeg var i en situasjon hvor jeg var veldig sulten eller så har du dårlig hukommelse slik at du har glemt det du leste eller bare lite engasjert.
Lenke til kommentar

Nå er det jo pizza som ofte er på tilbud. Fire grandis for en hundrelapp gir fire middager for en slunken lommebok. Deler man dem i to har man middag i 8 dager.

Ja, det vet jeg og det er uansett bedre enn å ikke spise noe. Ikke bare for kroppen men for hodet også. Siden hodet fungerer i takt med kroppen. og kroppen fungerer etter hvordan hodet fungerer.

 

Men jeg lurte på om det var en god eller dårlig klage?

 

Jeg vil ha så mange innspill som mulig selv om folk har posta før deg...

Lenke til kommentar

De fleste vil neppe bry seg med klagen, men tilby en standard kompensasjon enten i form av et gavekort eller i form av produkter. Jeg vil anta at du får et gavekort på x pizza som plaster på såret. Har selv klagd på endel lignende saker.

 

Pizzamessig så vet jeg ikke hva de driver med, men det føles som litt lotto hver gang man åpner en pakke. Spesielt big one southern chicken. Har brutt ut i latter mange ganger når jeg pakker den opp. Enten så er det en enkelt kyllingbit midt på, eller så har de tømt på så mye at det buler i pappen. Ekstreme variasjoner, så stort sett må jeg omfordele fyllet så det blir noenlunde likt til alle. Sendte også en melding om disse gigantvariasjonene, og fikk et kort svar at de gjorde så godt de kunne (ergo, vi får det ikke bedre til). Hull i plasten handler vel om latskap. De gambler på at ingen gidder å klage, og får da mindre svinn på plasten. For meg er det skumleste om noen har åpnet plasten for å legge noe på den. En ansatt kan ha lagt en busemann på pizzaen, en flue eller andre ting som en spøk. Tett plast skal jo være din garanti for at ingen har tuklet med den.

Ja, det er derfor jeg kjenner på pappen før jeg handler men det liker ikke de ansatte i butikken og heller ikke de andre kundene. Men jeg vil jo ha den beste pizzaen. Egentlig så syns jeg at det er store vektmessige forskjeller også med opp til pluss minus 30-40 gram og det er mye. Derfor har jeg planer om å kjøpe en vekt som vise nøyaktig på grammet så jeg kan veie ting for å finne forskjellene fordi jeg vet at det er veldig uvanlig å gjøre det og derfor noe man aldri hører noe om til vanlig.

 

Men plasten var full av små hull. Jeg er ikke så redd for at noen kan ha tuklet med den for det er som regel skrekkhistorier fra USA eller bare tull. Ellers vet jeg at det skjer mye rart på mcdonalds og burger king for burgerne blir jo håndlaga der ingen kan se noe men på fabrikkene så er det flere folk og varene går gjennom maskiner så det er ingen som får tatt en pizza for så å legge den tilbake. De plukker ut enkelte fra hvert parti for å sjekke men dette er ikke USA. Men jeg er ikke naiv så jeg nekter ikke for at noen kan ha kødda med pizzan men muligheten for det er svært liten. Ferdig mat lages ikke for hånd lenger for å si det mildt.

 

Det jeg er mest redd for er små olje rester og små plasbiter som du ikke legger merke til og støv fra diverse industripapir som brukes til matembalasje. Det er faktisk sjokkerende hvor mye dritt du får i deg på grunn av det. Bare bruk riktig lys og studer med forstørrelsesglass og tenk på alt du ikke legger merke til? Tror du at alt dette er så bra for leveren og de andre kroppsdelene dine?

 

Nå er det like farlig å bo i Oslo som det er å røyke 4 sigaretter om dagen så dersom man røyker under 4 om dagen så kan man klassifisere seg selv om ikke røyker dersom man ikke bor i en by. Så tenk litt nå på alt støvet du ikke ser men som du går å puster inn hver dag. Akkurat slik er det med maten også. Mye du ikke ser som du spiser hver dag.

 

Så dersom noen hadde tuklet med maten så ville dem ha blitt oppdaga før eller siden og det er ikke så mye dem får tuklet med uten å bli oppdaga. Også var det det å gidde å kødde med en av de 20-30 tusen pizzaene som produseres hver eneste dag også er dem på et av tre skift på fabrikken som går døgnet rundt så muligheten for kødd er direkte svært minimal. Og hvis det er bare gamle hyggelige damer som jobber på stabburet så vet jeg at dette ikke er typen til å tukle med maten. De skal fremstå som et inntrykk for "stabburet" for å få folk til å tro at maten fra "stabburet" er laget med ekte kjærlighet.

Lenke til kommentar

Tror du at melet som er i ferdigpizzaen, tomatpurren, løken, osten eller paprikaen ikke er behandlet på samme måte som frossengrønnsakene? Fisk, oppdrett eller ei, er og blir 10000 ganger bedre enn en rund pappbit som ikke tilfører deg stort annet enn tomme kalorier.

 

Edit: Jeg går heller sulten enn å kjøpe en frossen grandiosa. Du trenger ikke å gå mange skrittene for å få noe sunnere (og som smaker sååååå myeeee bedre!) til samme pris eller billigere, og det å stappe en bit laks i ovnen og la den stå der i 15 min er ikke mye jobb.. ikke heller å koke noe vann, ha i grønnsaker og litt salt, for så å la det koke opp.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Bare for å klargjøre så er jeg klar over at det ikke er det du lurte på TS, men siden du skriver at du blir kjempesulten før du tenker på mat og det virker som om du har lite energi overs til matlaging og lite med penger så tenkte jeg å opplyse deg om at det ikke tar lenger tid eller penger å lage noe som vil gi deg overskudd og mer av det du trenger av mineraler og vitaminer og alt det der. Det er velmente råd, ikke noe angrep på deg.

Lenke til kommentar

Du må redigere litt på klagen din, det er svært få som orker å lese heile når det er så mange lange og unødvendige settninger.

 

Eg tar meg derfor friheita å gjere noken endringer i din klage, fet skrift er mine innsatte ord. I tillegg så har eg satt strek over unødvendige settninger. Rettskrivning har eg ikkje sett på.

Hei

 

Jeg vil med dette klage på Grandiosa Pizza. Dette gjelder en Grandiosa.

Da jeg åpnet den så var plasten rundt hullete så det så nesten ut som denne hadde gått gjennom en hakkemaskin.

Det er vel en grunn til at det ligger plast rundt pizzaen og den skal vel egentlig være helt tett for å bevare kvaliteten?

 

Dette er ikke første gangen jeg har fått hull i plasten. Siden jeg trodde og håpet på at det skulle være et enkelt tilfelle så tenkte jeg at det var noe som skjedde en gang. Jeg spiser ikke noe mer eller mindre grandiosa nå enn før men Jeg legger fort merke til feil og når jeg har kjøpt og betalt for å få et produkt så har jeg forventinger om at det skal være et skikkelig produkt. Forventer enda mer når de fleste varene jeg handler er overprisede. Konsekvensene for meg er dårligere kvalitet på maten.

 

Pizzaen var ikke bortskjemt men virket gammel, tørr og nedsatt smak. Siden jeg ikke har så veldig god råd så var denne pizzaen det eneste alternativet. Jeg var også svært sulten siden jeg hadde venta så lenge som mulig med å spise denne pizzaen. Det skulle være et høydepunkt men i stedet for så ble det en skuffelse for meg. Derfor ble det konsekvenser ved at jeg måtte gå sulten enda lenger enn det jeg hadde regnet med. Jeg måtte jo ha noe å spise nesten uansett så jeg måtte "som sagt" bare steke den og spise det jeg klarte.

 

Jeg har i fra før en svekket tillitt til Grandiosa på grunn av feil som at det mangler ost i midten slik at man ser hele bunnen og når den er ferdig stekt så smaker det mer tomatpurrè. Nå er ikke jeg nybegynner på pizzasteking så jeg vet akkurat hvordan en ferdig stekt pizza skal være. Den eneste årsaken til at folk sier at dem ikke liker grandiosa er at folk steker den feil og da steker dem gjerne for lite og da blir den ikke så god som en grandiosa som er riktig stekt.

 

Så Grandiosa er egentlig alltid en god pizza men bare når den er riktig stekt. Men jeg vil gjerne vise til vedlegg med bilde av plasten og produkt ID og jeg håper at det er forståelse for hvilke konsekvenser det ble for meg. Det er ikke bare deres skyld at konsekvensene for meg ble store men jeg mener at dere også har et lite ansvar i dette og når man ikke er mett og god så er man sulten og ond så det er alvorlig.

 

Jeg håper denne tilbakemeldingen vil være til hjelp for å lage et enda bedre produkt i fremtiden.

 

Klagen blir mykje lettare å lese når den er delt opp i avsnitt. Det er også lettare å få med seg innholdet i klagen når en tar vekk dine subjektive betraktninger rundt økonomi, graden av sult du opplevde, konsekvensene du opplevde, osv.

 

Eg er også litt usikker på om dei hola som du refererer til er eit resultat av feil pakking, eller om det rett og slett er lagt til med vilje. Det er blitt ganske vanlig å pakke matvarer i perforert plast. På den måten blir det ikkje dugg på innsida av plasten som gjer at maten blir svampete. (Det er dette som er grunnen til at butikkbakte brød er pakka enten i papir eller i perforerte plastposer).

 

Du fremstår som svært lite seriøs når du snakker om at dyr Grandiosa er ditt einaste alternativ til middag når du ikkje begrunner dette nærmare.

Som fleire av brukerane har påpeikt så finnes det mange alternativer til Grandiosa. Grandiosa er dyr mat, og absolutt ikkje noke for dei som skal leve på budsjett.

 

Pass også på å få med dine positive opplevelser med Grandiosa pizzaen, dersom din klage ikkje kun inneholder surmaga oppgulp så er det mykje større sjangs for at klagen blir lest, og det er også større sjangs for at du får ein form for kompensasjon.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Enig, går ofte for laks selv når jeg er blakka. Frossenpizza er noe jeg spiser når jeg er skrubbsulten og hele oppvasken ikke er tatt. Absolutt siste løsning for å si det sånn.

Det var jo siste løsning for meg også... Jeg visste at jeg kom til å bli skrubbsulten av å ikke spise skikkelig på flere dager men det er alltid bedre enn å ikke spise noe... som sagt før...
Lenke til kommentar

Du må redigere litt på klagen din, det er svært få som orker å lese heile når det er så mange lange og unødvendige settninger.

 

Eg tar meg derfor friheita å gjere noken endringer i din klage, fet skrift er mine innsatte ord. I tillegg så har eg satt strek over unødvendige settninger. Rettskrivning har eg ikkje sett på.

 

 

Klagen blir mykje lettare å lese når den er delt opp i avsnitt. Det er også lettare å få med seg innholdet i klagen når en tar vekk dine subjektive betraktninger rundt økonomi, graden av sult du opplevde, konsekvensene du opplevde, osv.

 

Eg er også litt usikker på om dei hola som du refererer til er eit resultat av feil pakking, eller om det rett og slett er lagt til med vilje. Det er blitt ganske vanlig å pakke matvarer i perforert plast. På den måten blir det ikkje dugg på innsida av plasten som gjer at maten blir svampete. (Det er dette som er grunnen til at butikkbakte brød er pakka enten i papir eller i perforerte plastposer).

 

Du fremstår som svært lite seriøs når du snakker om at dyr Grandiosa er ditt einaste alternativ til middag når du ikkje begrunner dette nærmare.

Som fleire av brukerane har påpeikt så finnes det mange alternativer til Grandiosa. Grandiosa er dyr mat, og absolutt ikkje noke for dei som skal leve på budsjett.

 

Pass også på å få med dine positive opplevelser med Grandiosa pizzaen, dersom din klage ikkje kun inneholder surmaga oppgulp så er det mykje større sjangs for at klagen blir lest, og det er også større sjangs for at du får ein form for kompensasjon.

Enhver bedrift som produserer mat blir svært sårbar dersom dem ikke tar klagene på alvor. Jeg som enkelt person kan med enkle grep få salget deres til å stupe. Det kan hvem som helst så det er svært viktig for matprodusenter å bevare sanksjonene sine.

 

Jeg hadde jo sett dersom hullene var lagt til med vilje slik at det skulle være sånn eller ikke. Det skal uansett ikke være hull i plasten til grandiosa.

 

Dette var en nøkkelhullsgrandis til 37 kroner og jeg syns ikke at 37 kroner for et måltid er dyrt.

 

Ellers hadde jeg spist for enda mer for dersom jeg hadde hatt nok penger så hadde jeg spist både salat, poteter, og kjøtt for 150 kroner til middag hver dag så hvis jeg hadde gjort det slik så hadde jeg gått å spist opp alt for fort så det er helt nødvendig med grandiosa til nødmat i ettertid. Fordi jeg har ikke nok penger til all maten jeg trenger. Og når jeg trener så trenger jeg veldig mye mer mat enn normalt.

 

Jeg har en helt annen livstil enn folk flest som gjør at jeg ikke trenger å frykte det jeg spiser og en grandis gjør alltid godt i kroppen og da er det også sunt. Det er veldig mye energi i en grandiosa. Det er vel en god del folk som er litt større i ræva enn det som er normalt som bør passe på hva de spiser. Også folk som aldri er fysisk aktive.

 

Og jeg klarer ikke å gå på budsjett når det gjelder mat fordi den kommer først uansett. Det er den jeg lever av og derfor det viktigste jeg kan bruke penger på så jeg prioriterer ikke noe som helst foran mat men fortsatt så må jeg bruke alle pengene mine på mat og fortsatt ha for lite. Jeg er ikke feit men jeg har høy forbrenning og er mer aktiv enn det som er normalt. Kunne vært mer passiv men jeg vil jo bevare formen og utnytte potensialet mitt også så lenge jeg er ung og dum...

Lenke til kommentar

Ironisk nok ble det nachos pizza på meg i dag :ph34r:

 

Hater den følelsen, rett etter at du har våkna, og du er sulten som en bjørn. Også er det ingenting i kjøleskapet.Nei, rett i butikken å handle chips, sjokolade og grandis.... a>

hahaha... Om du ikke er en sofa-slave så er det ikke så veldig usunt for deg. Men av og til så høres det ut som at folk syns det er bedre å ikke spise enn å spise noe. Jeg fortalte noe av det samme til legen min om at jeg hadde vært jævla sulten fordi jeg ikke hadde nok penger til mat også var det eneste jeg hadde var en liter med appelsinjuice som jeg kunne få litt næring ut av. Men da fikk jeg kjeft av legen min om at det var ikke noe bra kosthold. Akkurat som at han mente at det var bedre å ikke få i seg noe som helst. Sikkert vanskelig for å tenke seg hvordan det er å ikke ha mat og ikke ha nok penger til å kjøpe det man trenger men jeg har det slik og har hatt det slik en periode nå og da må jeg vente så lenge som mulig med å spise det jeg har. Det som er dumt da er at sulten blir så kraftig at det man spiser bare forsvinner i magen så man blir ikke skikkelig mett av et normalt måltid. Ellers så er det fint nå i førjulstiden at man får kjøpt pepperkaker til 10 kroner boksen. Det er også bedre enn å ikke spise noe. Det er i alle fall godt for hjernen siden det er mye sukker i dem. Fungerer godt som brød og kjeks så jeg kan spise noe bløt mat senere uten å måtte ende opp som drittsekk på dassen. Slik er det jo også med chips. Slike tørre matvarer som kjeks, chips og pepperkaker er egentlig veldig godt å bare spise litt av dersom man er skrubbesulten. Da får magen litt å jobbe med så man slipper å kjenne så mye sult. Man lærer også at man ikke skal spise bare fordi man har mat og kan spise men spise fordi man må det. Heller ikke å spise fordi man vil. Jeg tror det er mange som spiser bare fordi dem vil det og bare fordi dem kan det. Men jeg spiser mest fordi jeg må. Og når man må noe så er man trengende fordi det er helt nødvendig når det er noe man må. Så dersom jeg ikke får spist når jeg må det så er det værst og jeg har det slik oftere enn normalt. Jeg håper at du nyter pizzaen og chipsen og sjokoladen. Jeg håper at du også drikker brus eller cola sammen med denne maten du kjøpte. Det er i alle fall god næring for hjernen og hjernen min er nesten som en svær maur siden den trekker til seg sukkeret jeg spiser og godter seg med dette og trives så godt at den ikke er deprimert når den går på sukker. Altså, sukker er ikke sunt for resten av kroppen men sunt for hjernen og jo mer sukker hjernen din spiser jo mer kan du bruke den.
Lenke til kommentar

Menn pluss laks og grønnsaker? som kokk må jeg le.

 

Grandiosa er noe av den beste måten og spare penger på

Det er vel det jeg også mener men her er det lett å bli usikker men jeg syns alltid det er billigst med grandiosa dersom man ikke tenker mat over lang tid fremover.

 

Skulle ønske jeg var kokk selv men jeg fikk ikke lov av slekta mi og saksbehandleren min på NAV så jeg fikk aldri utdannelsen til det :C

Lenke til kommentar

Det er vel det jeg også mener men her er det lett å bli usikker men jeg syns alltid det er billigst med grandiosa dersom man ikke tenker mat over lang tid fremover.

 

Skulle ønske jeg var kokk selv men jeg fikk ikke lov av slekta mi og saksbehandleren min på NAV så jeg fikk aldri utdannelsen til det :C

Bra slekta di tar vare på deg, vurderer og skifte til media. never too late too change,

 

Neida men Visst du lever på pose mat og ikke gidder og vaske opp 3 gryter per dag så er faktisk grandiosa ett perfekt valg, bare husk og kjøp med ekstra ost,

 

Her er mitt tips, 4 grandiosa på mega marked 100 kr. Kjøp 1000 gram kylling, under 100 kr, kjøp 3 x tikka masala toro pakning, med Kokos melk.

Og så juice eller melk, så storfe kjøttdeig, som du lager 4 -2 hamburgere med kjøpte brød. det burde holde en stund

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...