Gå til innhold

[Løst] Steam - Skifte directory?


Anbefalte innlegg

Hei, folkens! Jeg har forhåndsbestilt Black Ops 2 og oppdaget at det gikk and å installere det allerede i går, selvom det ikke kommer ut før i morgen.

 

Jeg har en HDD og en SSD, selve steam og alle spillene (over 300 GB) ligger på HDD'en siden jeg ikke har lyst å fylle opp hele SSD'en min med bare spill.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan installere Black Ops 2 på SSD'en min selvom mappen til steam ligger på HDD'en min. Jeg tror dette er ett spill jeg kommer til å spille en god del (har over 1500 timer played på Black Ops) og tenkte jeg derfor skal putte dette på SSD'en slik jeg får best mulig ytelse.

 

Noen tips til hvordan jeg kan få til dette? Jeg vil IKKE flytte hele mappen til steam, jeg vil BARE ha Black Ops 2 på SSD'en.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske irriterende.. Håpte på å slippe å laste ned ett tredjepartprogram for å så flytte filene etter det er installert, med tanke på at dette kanskje kan skape unønskede problemer. Men får vell høre på Hormonella og ta i nytte Steam Mover!

 

Metoden jeg fant bruker ikke 3rd party, men starter Steam i developer mode. Merko's måte funker, men bare på noen spill, ikke alle. Og du kan (tror jeg) ta backup av spill, så legge de inn der du vil.

 

Men Steam Mover funker sikkert også.

Lenke til kommentar

Du kan gjore det Steam Mover gjor selv via forskjellige commands i command prompt. Det eneste Steam Mover gjor er forsaavidt aa flytte filene via samme teknikk som du ville gjort manuelt, men mye fortere etteresom den "skriver" de forskjellige kommandoene for deg.

 

PS: Anbefaler aa ikke flytte spill som bruker den typen DRM hvor du kun kan installere spillet X antall ganger da det vil koste deg 1 activation hvis du flytter det spillet.

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Er ikke alle spill som støtter dette. Har fått det av og til selv. Merkelig opplegg men, burde fått installert hvor vi vil hver gang.

Joda. fungerer på alle spill.

 

Jeg har ikke denne funksjonen? Når jeg prøver å pre-loade spillet så kommer det opp EN ting jeg kan gjøre og det e å trykke next, så begynner installasjonen.

 

Mulig det er en "beta feature". Gå på instillinger så se om du er med i Steam Betaen.

 

Edit: Fungerer på spill som ikke krever innhold fra andre spill (Feks en del av Half-life spillene\modifikasjonene etc).

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...