Gå til innhold

Endring av hvordan sitering fungerer


Anbefalte innlegg

I politikk og samfunn vil ikke dette fungere så godt. Det er fordi man ofte trenger å kunne vite hva de svarer på.

 

Det ville vært best om de man kunne akseptere et sitat inne i et sitat, men ikke noe mer. En annen mulighet er om vi kunne ha en knapp for å fjerne denne funksjonen. På andre forumer som har slike funksjoner må jeg ofte legge til et sitat inne i et sitat selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det er en god løsning å bare automatisk fjerne deler av innlegget man svarer på, har selv vært borti at det jeg skulle sitere ble helt ulogisk pga måten deler av innlegget forsvant på i det siste, og det har skjedd flere ganger.

 

Om dere ikke har tid til å utvikle noe bedre enn å bare fjerne sitatene som dere har gjort nå, håper jeg dere kan gå tilbake til å la folk poste sitatpyramider igjen som før, synes det var mye bedre enn dagens "løsning". Så får dere heller foreta endringen når dere evt FÅR tid til å løse det på en måte som fungerer.

 

 

Forslag til fremtiden:

 

Kan vel ikke være særlig vanskelig å lage et script som teller antall Quotes som ligger inne i hverandre? I stedet for å automatisk fjerne dem, vil det vel være bedre å ha et script som sjekker antall "nested" quotes, og som nekter brukeren å poste så lenge antallet er for stort?

 

Prøver man å poste når pyramidesyndromet dukker opp, får man en melding om at man må fjerne sitater fra teksten før man poster.

 

En annen mulighet kan være at uønskede quote-nivåer automatisk legges inn i spoiler-tags. Da vil man i stor grad unngå sitatpyramidene, men fortsatt ha mulighet til å få frem all teksten om man ønsker det.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Kan vel ikke være særlig vanskelig å lage et script som teller antall Quotes som ligger inne i hverandre? I stedet for å automatisk fjerne dem, vil det vel være bedre å ha et script som sjekker antall "nested" quotes, og som nekter brukeren å poste så lenge antallet er for stort?

 

Har du erfaring med utvikling til og drift av store systemer som forumet vi kjører? :)

 

Vi kan selvsagt kaste sammen litt tilfeldig kode iløpet av en times tid som gjør susen, men hvis det skal fungere ordentlig, være driftsikkert, samt tåle oppdateringer fra IPS, vil det ta langt mer enn en time.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette fungerer dårlig. Hvordan siterer man flere personer?

 

Trykk på «Multisitat»-knappen til venstre for «Svar»-knappen, i bunnen av hvert innlegg.

 

 

Hvordan legger man inn spoiler, må man huske koden for dette? Hva er greia med" "? Hvordan setter man inn linker? Hvor forandrer man størrelse på skriften?

 

Dette har ingenting med siteringsfunksjonen å gjøre, men du finner knapper for spoiler, linker og skriftstørrelse i editoren:

 

Screen%20Shot%202012-11-21%20at%2015.02.13.png

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

For min del er denne løsningen fantastisk. Er ikke aktiv i politikk-delen av forumet (som blir trekt fram her), så har ingen formening der, men jeg har ikke opplevd noe negativt med denne løsningen til nå.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Det er derfor jeg sier det er relativt enkelt å sitere flere. Du må jo nødvendigvis liste opp alle i egne siteringsbokser.

Nei, når jeg siterer ETT innlegg fra EN person, med mange siteringer, så forsvinner konteksten.F.eks

Argument 1

Motargument 1

Argument 2

Motargument 2

Argument 3

Motargument 3

 

Dette fungerer såklart ikke når jeg skal svare på igjen, for da ender jeg bare opp med følgende:

 

Motargument 1

Motargument 2

Motargument 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...