Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Taftø burde vært statsminister.

Ikke meg i mot at slike får prøve seg. Da får vi se hva de duger til når de ikke har PC'en å gjemme seg bak. Like greit å gi dem en talerstol, så kan de hvertfall ikke klage på at de blir sensurert.

 

Vel, nå vet vi jo at flere av de folke-valgte er med i en ulovlig organisasjon inne på Stortinget.

Nei, "vi" vet ikke det. "Du" vet det kanskje, men ikke jeg.

 

Jeg tror Synnøve er på "nett" i denne sammenhengen.

Du må gjerne tro det. Jeg registrerer at du ikke sier "vet" her. Litt dokumentasjon på at kongen og regjeringen bare var marionetter i flere måneder hadde dog vært greit.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke meg i mot at slike får prøve seg. Da får vi se hva de duger til når de ikke har PC'en å gjemme seg bak. Like greit å gi dem en talerstol, så kan de hvertfall ikke klage på at de blir sensurert.

 

 

Nei, "vi" vet ikke det. "Du" vet det kanskje, men ikke jeg.

 

 

Du må gjerne tro det. Jeg registrerer at du ikke sier "vet" her. Litt dokumentasjon på at kongen og regjeringen bare var marionetter i flere måneder hadde dog vært greit.

 

Geir :)

Jo, greit det- men det er jo stusselig at man må ligge igjen med banesår...jfr han i Krf.

 

Men du har kanskje ikke fått med deg at statsforfatningen ble satt ut av kraft?

 

Les mer:

 

Gitt på Oslo slott 17. august 1945.

Einar Gerhardsen, Kong Haakon og O. Tostrup.

 

 

http://grunnlovens-v.../html/1945.html

 

Og det som ble endret, er ennå ikke ført tilbake, jfr Synnøve F Taftø.

 

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Ja, det står da å lese hva den består i. Det var bl.a å frata norske damer som ble kjent med soldater fra den gale siden, å miste sitt norske statsborgerskap. I det hele tatt, her begynte allerede jesuittgifta å ta form, jfr romas eiendomssamfunn. Det vil si at du ikke trenger å bebo for å eie noe, slik som allmenningsprinsippene i Norges Grunnlov. Du må bebo i Norge for å få hevd. Dette er det de har fjernet.

 

Her er litt info fra Synnøve i anledningen:

 

http://grunnlovens-v.../html/sf_1.html

ps:

Norge juridisk sett var okkupert av de allierte i tiden 8. Mai 1945 - 13. Desember 1945.

Edit:Det er originaldokumenter som er kopiert.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Men du har kanskje ikke fått med deg at statsforfatningen ble satt ut av kraft?

 

Les mer:

 

Gitt på Oslo slott 17. august 1945.

Einar Gerhardsen, Kong Haakon og O. Tostrup.

 

 

http://grunnlovens-v.../html/1945.html

 

 

Som Geir også påpeker så står det ikke noe om statsforfatningen i det dokumentet du lenker til.

I tillegg så må vel det som står på den siden kalles løgn eller historieforfalsking. Dokumentet er et jo bare et utkast. Og det er ikke signert av Einar Gerhardsen - hans underskrift så ikke slik ut.

Lenke til kommentar

 

Nei, "vi" vet ikke det. "Du" vet det kanskje, men ikke jeg.

 

 

Jeg har også lett etter info om europabevegelsen på stortinget, for jeg vet at den er der, og jeg vet også navn på medlemmer. Men uten info. i form av en webside ol så kan vi ikke dokumentere noe.

 

Men her er noe annet http://enverden.no/

Dette er også en ulovlig organisasjon.

Så nå vet du også, selv om du kanskje fortsatt vil velge å ikkke vite om europabevegelsen.

Lenke til kommentar

Innføringen av eiendomssamfunnet til ROMA har virkelig gått knakende lett for jesuittene i regjeringen.

Jeg har ennå ikke hørt at hverken NRK eller Aftenposten har lyst til å informere oss om dette? En aldri så liten overraskelse?

 

Selv om Taftø kan juss og har rett på hvem som styrte Norge etter at tyskerne kapitulerte, protesterer jeg på formuleringen "jesuitter". "Globalister" er mer dekkende. "Globalister" kommuniserer mange flere enn "jesuitter", omtrent 500 ganger flere. Det er ikke mange "jesuitter" i Norge, men det er antagelig 50.000 globalister i Norge (1%? av befolkningen). Problemet vi står overfor er mye større enn det Taftø får frem.

 

Selvfølgelig er Taftø er offer for globalistene. Disse folkene er farlige. De myrder også, eks, 22/7 (nå blir alle politi-dokumenter destruert for ettertiden. Hvis man driver pølsebu har man plikt til å oppbevare regnskapet i 10 år. For 22/7 destruerer man alle data etter 18 mnd ... slik at historien ikke skal bli omskrevet. Selve destruksjonen regner jeg som bevismaterialet om hvem som står bak - nå destruerer de bevismateriale :( )

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Som Geir også påpeker så står det ikke noe om statsforfatningen i det dokumentet du lenker til.

I tillegg så må vel det som står på den siden kalles løgn eller historieforfalsking. Dokumentet er et jo bare et utkast. Og det er ikke signert av Einar Gerhardsen - hans underskrift så ikke slik ut.

Nå er saken den at dette utkastet er det verktøyet som ble brukt for å utestenge skade dem som ikke skjønte bedre om hva som foregikk etter krigen. Og JA, Jens C Hauge er en brikke i dette spillet.

Nazistene om du vil, den norske regjeringen var ikke fri for nazister. Einar Gerhardsen benådet quislinger, som fikk seg toppjobber i departementene. Jeg tror ikke dere har lest alt, også det med liten skrift? De som var i quislings regjering ble benådet av EG etter 8 mnd.

De fikk seg flotte topp betalte jobber, mens Krigsseilerne som han lovte å ta vare på i sin lange og listige tale på fangeleiren Grini i 1945 (dagens Bærum, Lommedalen) så var han sleip som en ål. Samtlige krigsseilere trodde på EG og stemte på ham under valget. Men EG hjalp ingen av dem. Mens landsforræderne fikk seg toppjobber i departementene- der har dere det nazi-AP! Krigsseilerne havnet i rennesteinen i Oslo, og de som klarte det, passet griser på Jæren. I flere år satt Jendal A på Grini fangeleir, og der kom han i kontakt med mange gode nordmenn. Og de utvekslet informasjon om nasi-svina i AP. Det var ikke de med de lengste 17. mai sløyfene som var de gode nordmenn, akkurat slik Per Borten sa det.

http://bmonline.no/html/borten.html

 

Sannheten om AP. Les boken til Jendal Antonsen fra Narvik. VÅR UKJENTE KRIGSHISTORIE. Ap har forhindret salget av denne boka. Jendal A. var kanonskytter på PS Norge og ble så vidt berget fra isvannet da begge de norske skipene fra 1. verdenskrig ble senket ved Narvik havn. De ble lurt inn i et bakhold. Fordi de fikk beskjed fra Regjeringen om å dra fra Tromsø til Narvik- for å forsvare nazi interesser. Således var det at de kom til Narvik, natt til den 9. april 1940. Først i grålysningen om morgenen kom telegrafbestyreren fossroende i ei spissa med telegram til fartøysjefen om bord i PS Norge Kaptein Askim. I det telegrammet stod det underlig nok det motsatte av det som de først hadde fått beskjed om, SKYT PÅ ALT SOM ER TYSK, stod det- hilsen Regjeringen. Men da var det for sent. 339 okom til sammen.

Som alle kan lese, de som hevder at Regjeringen ikke visste bedre, er løyet hudet full. Journalister og aviser skriver over seg hvert gang om denne hendelsen i forbindelse med minnemarkeringer- regjeringen- de visste intet. Løgn og bedrag. De visste utmerket godt om "lusa på gangen" og om engelskmenn som drepte sivile i Norge. Og om Telavågsaken og om han som ikke lystret ordren, og i stedet senket Blucher i Drøbaksundet. Slike gutter, det vil gamle Norge ha.

 

Jo, vi har mer lys over saken nå. EG, Landsfader? Neppe. Fhv stm Gro H B, landsmoder? Neppe. Merk deg at de er av samme ulla som gamle adolf. Nasjonalsosialister.

 

 

http://bmonline.no/html/grini44.html

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Jeg har også lett etter info om europabevegelsen på stortinget, for jeg vet at den er der, og jeg vet også navn på medlemmer. Men uten info. i form av en webside ol så kan vi ikke dokumentere noe.

 

Men her er noe annet http://enverden.no/

Dette er også en ulovlig organisasjon.

Så nå vet du også, selv om du kanskje fortsatt vil velge å ikkke vite om europabevegelsen.

Jeg velger å vite om Europabevegelsen jeg. Jeg får bare ikke trrenget til å stemme med det kartet du tegner opp.

 

Jeg må nesten spørre: Hvorfor er Europabevegelsen og En Verden ulovlige? De ser da helt legitime ut for meg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Som Geir også påpeker så står det ikke noe om statsforfatningen i det dokumentet du lenker til.

I tillegg så må vel det som står på den siden kalles løgn eller historieforfalsking. Dokumentet er et jo bare et utkast. Og det er ikke signert av Einar Gerhardsen - hans underskrift så ikke slik ut.

Jeg stusset også på dette. Hvorfor er alle signaturene med samme håndskrift, og hvorfor stemmer de ikke med personenes vanlige signatur?

 

Her er signaturene fra dokumentet:

 

post-52698-0-53550000-1354607682_thumb.jpg

 

Sammenlign disse med signaturene til Gerhardsen og Haakon fra andre dokumenter:

 

post-52698-0-31884300-1354607732_thumb.jpg

 

post-52698-0-80468400-1354607746_thumb.jpeg

 

Så, hva skjedde den dagen på slottet? Var de alle for fulle til å signere, og fikk hoffsjefen til å undertegne for seg? Eller er disse påført i ettertid?

 

For ordens skyld: Jeg bestrider ikke anordningen som sådan, den ble jo faktisk vedtatt av Stortinget året etter. Jeg bare lurer på hvorfor noen har funnet det nødvendig å fabrikere underskriftene på en kopi av utkastet...

 

Det åpner for spørsmålet: Er ordlyden den endelige? Må i gang å lete...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg velger å vite om Europabevegelsen jeg. Jeg får bare ikke trrenget til å stemme med det kartet du tegner opp.

 

Jeg må nesten spørre: Hvorfor er Europabevegelsen og En Verden ulovlige? De ser da helt legitime ut for meg.

 

Geir :)

 

Jeg tillater meg å svare på hvorfor de er ulovlige. Europabevegelsen og en verden.no finner du registrert på BRRG.

De er altså registrert, men okke som, ikke helt sturerent??

Neppe stuerent.

Nå har jeg jo efterspurt mange individer om denne alminnelige flokken som skiter i eget reir inne på Stortinget, men folk flest har ALDRI hørt om dem. Er det da sant at de er så alminnelig og helt harmløse og ufarlige for nasjonens sikkerhet?

 

Det er akkurat hva dette handler om. Lakeiene vil IKKE ha blest om denne femtekolonnen inne på Stortinget. Jeg har skrevet om dette i mange år. Hvorfor er det ingen opplysninger om denne bevegelsen på nettsidene til Stortinget eller regjeringen om det ikke var så farlig??

 

Er svaret på det å finne i Straffelovens paragraf 330?

Erik Rudstrøm skriver:

 

I tiden før stortingsvalget i 1993, tok jeg opp spørsmålet om frimureres

valgbarhet med Kommunal- og Arbeidsdepartementet. Fra departementet ble

det fremholdt at det ikke var noe forbud mot å velge frimurere som

stortingsrepresentanter. Verken grunnloven eller valgloven var til hinder. I mitt

svar til departementet 13. juli 1993, pekte jeg på at:

Når det i Grunnlovens paragrafer 61 62 og 50 og i valglovens

paragrafer 12 - I3 ikke nevnes spesielt at medlemmer av frimurerordenen ikke

kan velges som stortingsrepresentanter, kan årsaken være at frimureriet

er forbudt i henhold til straffelovens pargraf 330 . Denne paragraf forbyr

foreninger eller sammenslutninger som krever at medlemmene skal være

lydige mot noen. Å gjenta dette i Grunnloven, i valgloven eller i andre lover vil

være unødige gjentakelser."

 

Erik Rudstrøm

 

http://bmonline.no/f...php?f=43&t=1473

 

BmOnline

edit:

ps: De er ikke ulovlige som sådan, men så snart de blir benyttet som verktøy til å fravriste nordmenn sitt eget Fedreland og rettigheter gjennom hemmelige møter og en tvilsom skjult agenda, les tvilsom forretningsskikk utenom den valgbare mulighet som kalles Stortinget, DA er det straks STRAFFBART.

Det hjelper jo ikke at de sitter på Stortinget, så lenge de IKKE er valgt inn av folket til å bedra dem. Skjønner dere? De har en skjult agenda!

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Jeg stusset også på dette. Hvorfor er alle signaturene med samme håndskrift, og hvorfor stemmer de ikke med personenes vanlige signatur?

 

Her er signaturene fra dokumentet:

 

post-52698-0-53550000-1354607682_thumb.jpg

 

Sammenlign disse med signaturene til Gerhardsen og Haakon fra andre dokumenter:

 

post-52698-0-31884300-1354607732_thumb.jpg

 

post-52698-0-80468400-1354607746_thumb.jpeg

 

Så, hva skjedde den dagen på slottet? Var de alle for fulle til å signere, og fikk hoffsjefen til å undertegne for seg? Eller er disse påført i ettertid?

 

For ordens skyld: Jeg bestrider ikke anordningen som sådan, den ble jo faktisk vedtatt av Stortinget året etter. Jeg bare lurer på hvorfor noen har funnet det nødvendig å fabrikere underskriftene på en kopi av utkastet...

 

Det åpner for spørsmålet: Er ordlyden den endelige? Må i gang å lete...

 

Ja, dette er dokumenter som Kari og Ola ikke har fått viten om før 2005. Jens C Hauge og Trond Dolva har gjort mye rart, ser det ut for. Så har Gro H B fulgt opp i samme stilen.

 

Les om Gro, Statsministeren uten en eneste valgseier.

http://6048.vgb.no/2006/02/04/gro-statsministeren-uten-en-eneste-politisk-valgseier/

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Ja, dette er dokumenter som Kari og Ola ikke har fått viten om før 2005. Jens C Hauge og Trond Dolva har gjort mye rart, ser det ut for. Så har Gro H B fulgt opp i samme stilen.

 

Unnskyld meg. Men selvsagt visste vi om dem. De ble jo vedtatt i Stortinget i 1946. Og begrensningen til dels tatt inn i loven fra 1951(?). Et raskt Googlesøk viser offentlige dokumenter fra lenge før 2005 som omtaler disse anordningene. NRK hadde en Brennpunktepisode om saken i 2000.

 

Jeg synes behandlingen av "tyskerbrudene" var skammelig, men det er en annen sak.

 

 

Du kan det med å stille ubehagelige spørsmål, Geir- flere enn de vise kan svare på? :)

 

Ja, nå har jeg tre sett med spørsmål til deg, beklager om de er "ubehagelige":

 

1. Hvordan forklarer du de tilsynelatende uekte signaturene på utkastet til anordningen? Hvorfor signerte de på utkastet og ikke den endelige versjonen?

2. Hvordan har du fått det for deg at anordningen var hemmelig fram til 2005? Jeg er ikke en av de innvidde, og jeg har vist om disse lenge. Resten av Norge visste i hvertfall om dem 5 år før, da hadde NRK et program om det.

3. Hvorfor er Europabevegelsen og En Verden ulovlige. Du har fremmet påstanden om at de er det, da må du også kunne begrunne det.

 

Klarer du å svare konkret på disse, istedet for å linke til nye saker?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg velger å vite om Europabevegelsen jeg. Jeg får bare ikke trrenget til å stemme med det kartet du tegner opp.

 

Jeg må nesten spørre: Hvorfor er Europabevegelsen og En Verden ulovlige? De ser da helt legitime ut for meg.

 

Geir :)

 

De er ulovlige først og fremst fordi det er brudd på grunnloven når politikerne jobber for fremmede makter og for å oppgi en del av Norges suverenitet.

Det er også brudd på straffeloven fordi det er forræderi mot land og folk, og kan kalles landssvik.

Og det er ulovlig i følge den "kontrakten" som politikerne har med folket om å være tjenere for for folket, og kun jobbe for Norge og det norske folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge deltar i NATO, og NATO driver med dette :(

 

http://en.wikipedia....peration_Gladio

The role of the Central Intelligence Agency (CIA) in sponsoring Gladio and the extent of its activities during the Cold War era, and its relationship to right-wing [og venstreside] terrorist attacks perpetrated in Italy during the "Years of Lead" (late 1960s to early 1980s) and other similar clandestine operations is the subject of ongoing debate and investigation but never proved. Switzerland and Belgium have had parliamentary inquiries into the matter.[3]

 

153.jpg

 

http://www.geopoliti...-terrorism-831/

The Italian government released a 300-page report on Gladio operations in Italy in 2000, documenting connections with the United States. It declared that the US was responsible for inspiring a “strategy of tension.” In examining why those who committed the bombings in Italy were rarely caught, the report said, “those massacres, those bombs, those military actions had been organised or promoted or supported by men inside Italian state institutions and, as has been discovered, by men linked to the structures of United States intelligence.”[10]

 

http://en.wikipedia....ldo_Moro#Murder

When the Red Brigades decided to kill Moro, they placed him in a car and told him to cover himself with a blanket saying that they were going to transport him to another location. After Moro was covered, they shot ten rounds into him, killing him: according to the official reconstruction after a series of trials, the killer was Mario Moretti.

 

Såvidt jeg forstår var det "Gladio" det også -> udemokratisk politisk virksomhet. Alt "false flag" Gladio operasjoner var kriminelt, derfor "clandestine".

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

De er ulovlige først og fremst fordi det er brudd på grunnloven når politikerne jobber for fremmede makter og for å oppgi en del av Norges suverenitet.

Det er også brudd på straffeloven fordi det er forræderi mot land og folk, og kan kalles landssvik.

Og det er ulovlig i følge den "kontrakten" som politikerne har med folket om å være tjenere for for folket, og kun jobbe for Norge og det norske folk.

Takk Baltazar. Jeg er ikke sikker på om jeg er enig i den beskrivelsen, men det er alltid forfriskende med folk som faktisk kan svare på et spørsmål uten at det blir "Økseskaft"...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...