Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvis fremtiden er microtransactions håper jeg det blir introdusert et "sticker", som svanemerket eller nøkkelhullet, så jeg vet at det er "microtransaction-free".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis fremtiden er microtransactions håper jeg det blir introdusert et "sticker", som svanemerket eller nøkkelhullet, så jeg vet at det er "microtransaction-free".

Et merke som i tillegg kategoriser typen mikrotransaksjoner, kosmetisk, in-game fordeler, ekstra items, utvidelsepakker osv.

Og om hvorvidt har kontroll over hva du kjøper, eller om det er ren lotteritrekning basert på en nøye kalkulert sjanse. 

 

Jeg har iallefall ikke noe mot mikrotransaksjoner som er utelukkende kosmetisk. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Hvis fremtiden er microtransactions håper jeg det blir introdusert et "sticker", som svanemerket eller nøkkelhullet, så jeg vet at det er "microtransaction-free".

Et merke som i tillegg kategoriser typen mikrotransaksjoner, kosmetisk, in-game fordeler, ekstra items, utvidelsepakker osv.

Og om hvorvidt har kontroll over hva du kjøper, eller om det er ren lotteritrekning basert på en nøye kalkulert sjanse. 

 

Jeg har iallefall ikke noe mot mikrotransaksjoner som er utelukkende kosmetisk. 

 

 

De bør inkludere alt i spillet. Ekstra items, nye skins, det er kun et påskudd for å tjene mer penger. Det er noe med å levere fra seg et ferdig produkt, være ferdig med det, deretter gå videre til neste prosjekt. Hvis folk vil customize ting la det være inkludert i spillet. Tror ikke noe på at de "kom på det i ettertid" og tilbyr det som en feature gjennom DLC. Tror det er en nøye planlagt forretningsmodell.  

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Hvis fremtiden er microtransactions håper jeg det blir introdusert et "sticker", som svanemerket eller nøkkelhullet, så jeg vet at det er "microtransaction-free".

Et merke som i tillegg kategoriser typen mikrotransaksjoner, kosmetisk, in-game fordeler, ekstra items, utvidelsepakker osv.

Og om hvorvidt har kontroll over hva du kjøper, eller om det er ren lotteritrekning basert på en nøye kalkulert sjanse. 

 

Jeg har iallefall ikke noe mot mikrotransaksjoner som er utelukkende kosmetisk. 

 

 

Er det kun meg som ser på dette som ren grådighet? De burde inkludere alt i spillet. Ekstra items, nye skins, det virker kun som et påskudd for å tjene mer penger på folks, hva skal man kalle det, cravings for å skille seg ut. Hvorfor ikke bare tilby alt dette from the get go? 

 

Syns selskapene skal få tjene penger også, og da er valgfri kosmetiske endringer helt OK i min bok.

For å sette det litt på spissen, ville du heller at spillene kostet det samme som SNES (omregnet til 1300,- i dag), og at du da fikk alt inkludert?

 

Verden har gått videre, det er det bare å akseptere. Bli heller glad for enkelte selskap greier å utvikle mikrotransaksjoner som ikke ødelegger spillopplevelsen / er påtvunget. 

 

Edit: Utviklingen av AAA-spill har blitt mye dyrere, til tross for at spillene har blitt billigere:

https://kotaku.com/how-much-does-it-cost-to-make-a-big-video-game-1501413649

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

For å sette det litt på spissen, ville du heller at spillene kostet det samme som SNES (omregnet til 1300,- i dag), og at du da fikk alt inkludert?

 

Verden har gått videre, det er det bare å akseptere. Bli heller glad for enkelte selskap greier å utvikle mikrotransaksjoner som ikke ødelegger spillopplevelsen / er påtvunget. 

 

Edit: Utviklingen av AAA-spill har blitt mye dyrere, til tross for at spillene har blitt billigere:

https://kotaku.com/how-much-does-it-cost-to-make-a-big-video-game-1501413649

 

 

 

EA executive Rich Hilleman indicated in a speech that his company "now typically spends two or three times as much on marketing and advertising as it does on developing a game."

 

Poenget mitt er grådigheten som ligger i disse "tilleggene". Om du spør meg om jeg vil at spillselskaper skal tjene bra så de kan bruke de pengene til å lage nye spill, så er svaret ja. Men hva er nok? 

 

Hvor mye mener du spillselskapene skal tjene i tillegg til break even? Handler det om å lage et godt spill - den kunstformen spill er -  eller handler det om å tjene så mye penger som mulig? Jeg føler vi er i en tid hvor kunsten har måtte vike for grådighet og sleipe forretningsmodeller. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forstår heller ikke hva markedsføringskostnader har med diskusjonen å gjøre...

 

For å ta et annet sitat fra en EA sjef:

According to EA Chief Creative Officer Rich Hilleman, one of the top guys at the company, Battlefield 4 cost $100 million to make. He contrasted that with the first product he made at EA in the 1980s, which took one guy seven months and cost $8,000.

Compared to Battlefield 4, which he said “will probably be on the high side of $100 million”. He said that the average console game development team at EA has 300 people today.

 

 

Så igjen, poenget mitt er enkelt:
Spill har blitt dyrere å lage og å markedsføre(siden det var tydeligvis relevant), men prisen på spill har gått ned (spesielt om man tar hensyn til inflasjon).
Årsaken: mikrotransaksjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Fant denne artikkelen om EAs strategi med Ultimate Team(et tillegg i spillet) 

 

-Ultimate Team, the largest contributor to the earnings of the extra content category, is key to the FIFA, Madden, and NHL franchises and allows players to buy, trade, and sell player cards for real or in-game money.

The reason for Ultimate Team’s monetary success is due to human nature, according to Jorgensen.

Citing people's desires to collect and trade, Jorgenson said players will "typically pay money to beat their friends."

 

I mitt syn dreier ikke dette om å tiby en god spillopplevelse. Jeg mener det er et påskudd for å tjene penger på spilling, det er en form for gambling og de utnytter andre. Det er umoralsk.

 

kilde: http://www.ign.com/articles/2016/03/02/this-is-how-much-money-ea-makes-on-extra-content

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

De fleste foruminnleggene jeg ser på div Fifaforum dreier seg hovedsaklig om fut og disse spillerkortene man vinner eller kjøper, og ikke så mye om gameplay. Er vel ingen overraskelse, men det beviser jo at Fifa mer og mer er blitt et fotballkortspill der selve gameplayet kommer i andre rekke, noe også grimme bugs beviser da de forekommer hyppigere og hyppigere for hvert år.

Lenke til kommentar

Noen som har råd hva jeg kan gjøre med PS4 Pro min, den oppleves utrolig treg i alle menyer, får ikke sett hva som er "news" fra PS og venner på feeden, og PS Store vil ikke laste seg inn, får ikke opp vennelisten min, men ellers fungerer online gaming perfekt uten lagg.

 

Har bare fylt 30-40% av lagringsplassen på maskinen også.

Endret av brrrm
Lenke til kommentar

PS3 hadde også treg meny en stund, men det bedret seg med firmware-oppdatering.
 
Det er ingen logisk grunn til at PS4 Pro skal være treg i menyen. Du kan prøve å skru den helt av med power off i menyen når du holder inne PS-knappen på kontrolleren, siden den ellers går i dvale ved timeout eller via powerknappen på selve maskinen. Med power off starter du med helt blankt minne heller enn å laste inn de problemene som potensielt eksisterte når maskinen gikk i dvale. Verdt et forsøk.
 
Hvis det ikke funker kan du sjekke ut safe mode.
 
De to mest nærliggende valgene å teste er disse to;

4 Restore Default Settings
5 Rebuild Database
  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS3 hadde også treg meny en stund, men det bedret seg med firmware-oppdatering.

 

Det er ingen logisk grunn til at PS4 Pro skal være treg i menyen. Du kan prøve å skru den helt av med power off i menyen når du holder inne PS-knappen på kontrolleren, siden den ellers går i dvale ved timeout eller via powerknappen på selve maskinen. Med power off starter du med helt blankt minne heller enn å laste inn de problemene som potensielt eksisterte når maskinen gikk i dvale. Verdt et forsøk.

 

Hvis det ikke funker kan du sjekke ut safe mode.

 

De to mest nærliggende valgene å teste er disse to;

 

4 Restore Default Settings

5 Rebuild Database

  

 

Ved "Restore default settings" og "Rebuild Database", mister man save games og slikt i spill da?

Lenke til kommentar

PlayStation var mer «voksent» i sitt uttrykk, tror jeg han mener. Og dermed kanskje dermed sparket ned flere dører rundt om, eller noe sånt.

 

Ja, det var det inntrykket jeg hadde når Playstation ble lansert. Hadde Nintendo jeg også, men "alle" gledet seg til Playstation. Hvem ble ikke imponert over Wipeout, eller Tomb Raider? For ikke å snakke om Tekken..  :love:

(PS: Misky er en dame  :p ) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

PlayStation var mer «voksent» i sitt uttrykk, tror jeg han mener. Og dermed kanskje dermed sparket ned flere dører rundt om, eller noe sånt.

 

Ja, det var det inntrykket jeg hadde når Playstation ble lansert. Hadde Nintendo jeg også, men "alle" gledet seg til Playstation. Hvem ble ikke imponert over Wipeout, eller Tomb Raider? For ikke å snakke om Tekken..  :love:

(PS: Misky er en dame  :p ) 

 

Jeg ville ha N64, men så kom faren min hjem Playstation for pengene jeg selv hadde spinket og spart, umiddelbart var skuffelsen stor.

Men i etterkant, så hadde han som solgte Playstationen til far min helt rett, N64 var på god vei ut (tror knapt det kom et eneste spill ut i etterkant).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...