Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere noen "må-ha" anbefalinger i ps-store mens salget fortsatt går? 

 

Min "må-ha" liste. Smaken er som baken selvfølgelig. 

Alle nå på salg til super pris.

 

Wolfenstein: The New Order 

Wolfenstein: The Old Blood 

The Telltale Undead Survival Bundle

The Last of Us Remastered

The Last Guardian

Fallout 4

Until Dawn

The Order 1886

Far Cry 4

Far Cry Primal

Alien: Isolation The Collection

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

The Elder Scrolls Online Morrowind

Firewatch

Inside

Stardew Valley

Limbo

The Vanishing of Ethan Carter

Virginia The Game

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Fyrte opp VR igjen i går, denne gang Rush of Blood. Det ER jo så morro, og brølte godt underveis altså :D glemmer fort den lave oppløsningen altså :wee:

Innlevelsen spiser fort opp oppløsningen ja. Har hatt mange artige timer i psvr uten å tenke over oppløsningen :-p

 

Siste tilskudd nå er resident evil 7 (har tidligere spilt det på PC) som jeg skal teste på psvr. Ser for meg det blir en intens opplevelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

 

når kom playstation(den første) til Norge? 1996?

29. september 1995 i Europa.

 

 

Har så mange gode minner fra den tiden! Jeg var rundt 12 - 13 år, og koste meg veldig med slåssespillet Battle Arene Toshinden som kom ut sånn cirka på likt. Herlig tid :)

 

 

Metal Gear Solid sitter sterkt i minne. Hideo Kojima er så god. "Alt var bedre før" eller var det nå det? Klarer ikke helt bestemme meg.. Vet bare at mikrotransaksjoner, og ekte penger i spill generelt, ødelegger spillkulturen. Kunstformen - og de som utvikler den - har måtte vike for grådige, umoralske mennesker.

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

 

Innlevelsen spiser fort opp oppløsningen ja. Har hatt mange artige timer i psvr uten å tenke over oppløsningen :-p

 

Siste tilskudd nå er resident evil 7 (har tidligere spilt det på PC) som jeg skal teste på psvr. Ser for meg det blir en intens opplevelse.

 

 

 

RE7 er helt PRIMA på PSVR. Grusom (god) opplevelse når det kom ja :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

når kom playstation(den første) til Norge? 1996?

29. september 1995 i Europa.

 

 

Har så mange gode minner fra den tiden! Jeg var rundt 12 - 13 år, og koste meg veldig med slåssespillet Battle Arene Toshinden som kom ut sånn cirka på likt. Herlig tid :)

 

 

Metal Gear Solid sitter sterkt i minne. Hideo Kojima er så god. "Alt var bedre før" eller var det nå det? Klarer ikke helt bestemme meg.. Vet bare at mikrotransaksjoner, og ekte penger i spill generelt, ødelegger spillkulturen. Kunstformen - og de som utvikler den - har måtte vike for grådige, umoralske mennesker.

 

 

Jeg tror nok hjernen vår spiller oss et lite puss ift hvor bra ting faktisk var før, og hvordan vi husker at det var :p Så det må nok ses litt i kontekst av hvilken tid det var, og hva som var banebrytende den gang. Nye spill den gang kostet jo det samme som nye spill gjør i dag. Selv nye Super Nintendo spill lå vel og bikka på rundt 599,- (om ikke mer) tilbake på tidlig nittitallet, og levetiden (for ikke å snakke om innhold) på et populært spill med multiplayer i 2017 er jo mye lengre. Hvis noe, tror jeg vi som forbrukere var mer tilfreds med mindre den gang enn nå.

 

En ting skal Sony ihvertfall ha. Jeg er ganske overbevist om at lanseringen av Playstation på nittitallet gjorde Gaming mye mer tilgjengelig for folk flest, og åpnet dørene for mye av det som er positivt med denne industrien. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

når kom playstation(den første) til Norge? 1996?

29. september 1995 i Europa.

 

 

Har så mange gode minner fra den tiden! Jeg var rundt 12 - 13 år, og koste meg veldig med slåssespillet Battle Arene Toshinden som kom ut sånn cirka på likt. Herlig tid :)

 

 

Metal Gear Solid sitter sterkt i minne. Hideo Kojima er så god. "Alt var bedre før" eller var det nå det? Klarer ikke helt bestemme meg.. Vet bare at mikrotransaksjoner, og ekte penger i spill generelt, ødelegger spillkulturen. Kunstformen - og de som utvikler den - har måtte vike for grådige, umoralske mennesker.

 

 

Jeg tror nok hjernen vår spiller oss et lite puss ift hvor bra ting faktisk var før, og hvordan vi husker at det var :p Så det må nok ses litt i kontekst av hvilken tid det var, og hva som var banebrytende den gang. Nye spill den gang kostet jo det samme som nye spill gjør i dag. Selv nye Super Nintendo spill lå vel og bikka på rundt 599,- (om ikke mer) tilbake på tidlig nittitallet, og levetiden (for ikke å snakke om innhold) på et populært spill med multiplayer i 2017 er jo mye lengre. Hvis noe, tror jeg vi som forbrukere var mer tilfreds med mindre den gang enn nå.

 

En ting skal Sony ihvertfall ha. Jeg er ganske overbevist om at lanseringen av Playstation på nittitallet gjorde Gaming mye mer tilgjengelig for folk flest, og åpnet dørene for mye av det som er positivt med denne industrien. :)

 

Husker jeg betalte 100.kr for 1 ps1 spill samme som vanlig musikk cd på den tiden, men prisen føk i været en stund etter på til 500.kr da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...