Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Hva slags tv, anlegg og oppsett har du i andre enden av PS4-konsollen? Litt bakgrunnsinformasjon kan hjelpe på vei mot en løsning

Samsung UHD 7 serie (årets model)

Denon 2100 forsterker

B&W høytalere (5.1)

 

Mer høytaler spesifikasjoner orker jeg ikke å skrive nå :p

 

PS4 er koblet via forsterker son igjen går til smart hub'en som følger med tv'en.

Kanskje ikke opptimalt, men jeg får av en eller annen grunn ikke 5.1 lyd når jeg kobler direkte til smart-huben.

 

 

Btw: ser det er snakket om Hitman.

Har prøvd det idag. Virker som de har fått det til opplevelses messig.

Kanskje litt lett. Men fortsatt kult :)

 

Men mye feil som må rettes opp før release.

F.eks om man starter med å gjøre klart til mange forskjellige draps metoder, (f.eks gift og elektro sjokk.) prøv å sleng på litt sjakk i tillegg så skjønner ikke spillet hva som skjer og ingen av metodene fungerer. Bortsett fra å gjøre det på den gamledagse måten. Nemlig loade tilbake fordi fyren har låst seg fast med livvakten ved siden av...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, nå ble jeg nysgjerrig. Har en del serier i mkv, mp4 og avi-format, men det er veldig få av dem som faktisk fungerer. Hvis dette blir fikset på så blir jeg veldig glad!

Mkv osv funker allerede gjennom media player på PS store :)

Mulig det bare var veldig lenge siden jeg hadde prøvd denne funksjonen. Men mkv og avi funka hvertfall.

Men det var endel mp3 filer som fortsatt ikke fungerer fant jeg ut. (som virker på ps3)

Lenke til kommentar

Angående Hitman, og "for lett" .. Tror du det kan ha med å gjøre at det er kun de "første brettene" som har blitt gitt ut, at det er litt lette introduksjonsbrett?

 

Selv kom CE versjonen til PS4 til meg i går.. eller, det vil si, den ligger foreløpig i Post i butikk, men jeg orket ikke helt å hente den.. så den ligger der fortsatt!

 

Men, gleder meg til å prøve! :)

 

Var det mange/andre brett der enn de som var i betaen?

Lenke til kommentar

Angående Hitman, og "for lett" .. Tror du det kan ha med å gjøre at det er kun de "første brettene" som har blitt gitt ut, at det er litt lette introduksjonsbrett?

 

Selv kom CE versjonen til PS4 til meg i går.. eller, det vil si, den ligger foreløpig i Post i butikk, men jeg orket ikke helt å hente den.. så den ligger der fortsatt!

 

Men, gleder meg til å prøve! :)

 

Var det mange/andre brett der enn de som var i betaen?

 

Jeg har ikke fullversjonen.

 

Men beat'en var alt for lett. Oppdrag to kunne lett gjøres uten å bytte klær eller drepe noen andre bortsett fra hovedmålet.

 

Så jeg håper det blir vanskeligere i fullversjonen :)

 

Du får lage en hitman tråd.

Jeg er spent på hvordan spillet er. Jeg kommer nok til å kjøpe det etterhvert :)

Men vil lese en anmeldelse først.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har fått problemet med at lyd plutselig ikke fungerer med HDMI? 

 

Har prøvd å nullstille lydsettings på tv, bytte ledning og port, og slå av og på begge uten at det hjelper. 

 

Googlet litt og fant denne hvor det er 62 sider med folk som har samme problem. 

 

Stort sett skjer slikt fordi man har gjort ei forandring, bytta til for dårlig HDMI kabel eller nytta ein ny HDMI inngang på TV som ikkje er innstillt riktig.

Lenke til kommentar

 

Hva slags tv, anlegg og oppsett har du i andre enden av PS4-konsollen? Litt bakgrunnsinformasjon kan hjelpe på vei mot en løsning

Samsung UHD 7 serie (årets model)

Denon 2100 forsterker

B&W høytalere (5.1)

 

Mer høytaler spesifikasjoner orker jeg ikke å skrive nå :p

 

PS4 er koblet via forsterker son igjen går til smart hub'en som følger med tv'en.

Kanskje ikke opptimalt, men jeg får av en eller annen grunn ikke 5.1 lyd når jeg kobler direkte til smart-huben.

 

 

Btw: ser det er snakket om Hitman.

Har prøvd det idag. Virker som de har fått det til opplevelses messig.

Kanskje litt lett. Men fortsatt kult :)

 

Men mye feil som må rettes opp før release.

F.eks om man starter med å gjøre klart til mange forskjellige draps metoder, (f.eks gift og elektro sjokk.) prøv å sleng på litt sjakk i tillegg så skjønner ikke spillet hva som skjer og ingen av metodene fungerer. Bortsett fra å gjøre det på den gamledagse måten. Nemlig loade tilbake fordi fyren har låst seg fast med livvakten ved siden av...

 

 

Bruker sjølv optisk kabel mellom TV og forsterker. Da kan PC/konsoll kjøres rett på TV. Men må inn på TV å legge inn manuellt at eg bruker optisk kabel osv.

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags tv, anlegg og oppsett har du i andre enden av PS4-konsollen? Litt bakgrunnsinformasjon kan hjelpe på vei mot en løsning

Samsung UHD 7 serie (årets model)

Denon 2100 forsterker

B&W høytalere (5.1)

 

Mer høytaler spesifikasjoner orker jeg ikke å skrive nå :p

 

PS4 er koblet via forsterker son igjen går til smart hub'en som følger med tv'en.

Kanskje ikke opptimalt, men jeg får av en eller annen grunn ikke 5.1 lyd når jeg kobler direkte til smart-huben.

 

 

Btw: ser det er snakket om Hitman.

Har prøvd det idag. Virker som de har fått det til opplevelses messig.

Kanskje litt lett. Men fortsatt kult :)

 

Men mye feil som må rettes opp før release.

F.eks om man starter med å gjøre klart til mange forskjellige draps metoder, (f.eks gift og elektro sjokk.) prøv å sleng på litt sjakk i tillegg så skjønner ikke spillet hva som skjer og ingen av metodene fungerer. Bortsett fra å gjøre det på den gamledagse måten. Nemlig loade tilbake fordi fyren har låst seg fast med livvakten ved siden av...

Bruker sjølv optisk kabel mellom TV og forsterker. Da kan PC/konsoll kjøres rett på TV. Men må inn på TV å legge inn manuellt at eg bruker optisk kabel osv.

Det blir så mye ledninger på veggen hvis jeg skal koble alt til tv'en.

Derfor jeg tenkte å bruke hubben. Men den fungerer ikke med 5.1 lyd på tv funksjonene

 

Alt fungerer greit, eneste er at det ikke er optimalt med grafikk og lyd. Og at smart funksjonen på tv'en er ubrukelig fordi jeg ikke får 5.1 lyd.

 

Med litt omkobling, litt banning og en øl mens jeg leter igjennom innstillingene så skal jeg få det til å fungere til slutt. Men har ikke hatt tid enda :)

Lenke til kommentar

 

 

Ja, nå ble jeg nysgjerrig. Har en del serier i mkv, mp4 og avi-format, men det er veldig få av dem som faktisk fungerer. Hvis dette blir fikset på så blir jeg veldig glad!

Mkv osv funker allerede gjennom media player på PS store :)

Mulig det bare var veldig lenge siden jeg hadde prøvd denne funksjonen. Men mkv og avi funka hvertfall.

Men det var endel mp3 filer som fortsatt ikke fungerer fant jeg ut. (som virker på ps3)

 

Du har no bare vært heldig med kodingen av dine filer i så fall, for flesteparten av mine fungerer ikke. Forøvrig, hvis man skal spille av musikk på PS4, så må man vist legge musikken i en mappe med navnet "music." Hvis ikke vil den ikke kjenne igjen musikkfiler.

 

Forresten, over til noe litt annet her, men vet noen om det er mulig å ha en ekstern HDD koblet til flere enheter samtidig? Kan man f.eks. ha den koblet til en PC og en PS4 samtidig slik at jeg hadde slippet å måtte koble om hele tiden?

Lenke til kommentar

 

Det blir så mye ledninger på veggen hvis jeg skal koble alt til tv'en.

Derfor jeg tenkte å bruke hubben. Men den fungerer ikke med 5.1 lyd på tv funksjonene

 

Alt fungerer greit, eneste er at det ikke er optimalt med grafikk og lyd. Og at smart funksjonen på tv'en er ubrukelig fordi jeg ikke får 5.1 lyd.

 

Med litt omkobling, litt banning og en øl mens jeg leter igjennom innstillingene så skal jeg få det til å fungere til slutt. Men har ikke hatt tid enda :)

 

 

1. Koble PS4 til forsterker med HDMI, og ha aktivert PCM som signalkilde ut fra PS4. (Menyen til PS4, Sound output).

2. Koble forsterker sin HDMI out 1, til Mediahub sin ARC-inn/utgang. (Da kan forsterker og tv veksle signaler begge veier.)

3. Aktivere Anynet+ på tv i menyer under system

4. Aktivere HDMI-control i forsterker.

 

Da skal tv kunne levere 5.1 signal til forsterker, og forsterker skal levere 5.1 lyd i høyttalere fra PS4, tv-programmer osv...

 

Så ser jeg det blir nevnt Hitman i tråden her.

Testet betaen i helgen, og reagerte på at den ikke sendte 5.1 signal, men 3.1 signal til mitt system.

Altså plasserte den lydene i venstre, høyre og senterkanal pluss sub. Men bakkanalene tok betaen ikke i bruk.

Kanskje en av bugg-ene i betaen.

 

Og som alltid, når kabler og innstillinger skal være riktig koblet og ting ikke fungerer. Ut med stikkontakter til tv, mediahub og forsterker. Boote opp igjen, og ting faller noen ganger på plass.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Alternativt:

Ta runden og dobbeltsjekk at ALT er som det skal - også det du er sikker på er i orden. Flere ganger har jeg opplevd at noe var feil selv om jeg kunne sverge det ikke var sånn sist jeg sjekka.

(Men én gang lette jeg huset rundt etter brødskiva jeg spiste, til og med på steder jeg visste jeg ikke hadde vært, før jeg finner den i hånda mi. Så jeg er kanskje overlig distre.)

Lenke til kommentar

 

Noen andre her som har fått problemet med at lyd plutselig ikke fungerer med HDMI? 

 

Har prøvd å nullstille lydsettings på tv, bytte ledning og port, og slå av og på begge uten at det hjelper. 

 

Googlet litt og fant denne hvor det er 62 sider med folk som har samme problem. 

 

Stort sett skjer slikt fordi man har gjort ei forandring, bytta til for dårlig HDMI kabel eller nytta ein ny HDMI inngang på TV som ikkje er innstillt riktig.

 

 

Ikke endret noen innstillinger, bruker samme kabel som jeg alltid har gjort og bruker  samme HDMI inngang som den har stått på i månedsvis. 

Lenke til kommentar

Jeg drepte mellom 720 og 900 personer i Uncharted 1-3... Det ble ganske mange etterhvert gitt. Antallet er på én gjennomspilling på normal,og per spill.

Huff, nesten så jeg frykter Uncharted 4, for det har jeg gledet meg til lenge

 

Brutal mode burde gje deg minst 1080 drepte personer. :)

Lenke til kommentar

 

 

Noen andre her som har fått problemet med at lyd plutselig ikke fungerer med HDMI? 

 

Har prøvd å nullstille lydsettings på tv, bytte ledning og port, og slå av og på begge uten at det hjelper. 

 

Googlet litt og fant denne hvor det er 62 sider med folk som har samme problem. 

 

Stort sett skjer slikt fordi man har gjort ei forandring, bytta til for dårlig HDMI kabel eller nytta ein ny HDMI inngang på TV som ikkje er innstillt riktig.

 

 

Ikke endret noen innstillinger, bruker samme kabel som jeg alltid har gjort og bruker  samme HDMI inngang som den har stått på i månedsvis. 

 

 

Ingen andre som kan ha vore uheldig å rota det til for deg? Husker mor mi fekk problem med lyden på pc'n. Der var det to barnebarn som hadde vore på ferde og bytta om på nokre ledninger. Elles kan det jo sjølvsagt være noko galt med PS4'n.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du har no bare vært heldig med kodingen av dine filer i så fall, for flesteparten av mine fungerer ikke. Forøvrig, hvis man skal spille av musikk på PS4, så må man vist legge musikken i en mappe med navnet "music." Hvis ikke vil den ikke kjenne igjen musikkfiler.

 

Forresten, over til noe litt annet her, men vet noen om det er mulig å ha en ekstern HDD koblet til flere enheter samtidig? Kan man f.eks. ha den koblet til en PC og en PS4 samtidig slik at jeg hadde slippet å måtte koble om hele tiden?

 

eneste jeg kan tenke meg er NAS som en løsning:

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/ekstern-lagring/nas

 

disse går somregel via nettverk så vet ikke om dette virker med ps4, men du kan jo evt koble til ps4 via usb og pc via netverket,

 

er dog ikke 100% sikker på om disse virker med ps4

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

 

 

Du har no bare vært heldig med kodingen av dine filer i så fall, for flesteparten av mine fungerer ikke. Forøvrig, hvis man skal spille av musikk på PS4, så må man vist legge musikken i en mappe med navnet "music." Hvis ikke vil den ikke kjenne igjen musikkfiler.

 

Forresten, over til noe litt annet her, men vet noen om det er mulig å ha en ekstern HDD koblet til flere enheter samtidig? Kan man f.eks. ha den koblet til en PC og en PS4 samtidig slik at jeg hadde slippet å måtte koble om hele tiden?

eneste jeg kan tenke meg er NAS som en løsning:

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/ekstern-lagring/nas

 

disse går somregel via nettverk så vet ikke om dette virker med ps4, men du kan jo evt koble til ps4 via usb og pc via netverket,

 

er dog ikke 100% sikker på om disse virker med ps4

Hva med en usb hub? Der huben er koblet til ps4 og flere hdd er koblet til huben? Det krever riktignok at huben er koblet til ekstern strøm da vil jeg tro.

 

Edit: så ikke at det sto pc, da er nok som han over sier en NAS det beste alternativet.

 

Evt hvis du har en ruter med usb og nettverksdeling så funker det også. Jeg har en Asus n66u med ekstern hdd koblet i en av usb portene. Både pc og ps4 har tilgang til den.

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Nå banker jeg litt på en død hest her, men jeg lasta ned The Division i går, og prøvde kabel denne gangen. Etter en halvtime kunne jeg spille introdelen, og knappe to timer senere var hele spillet nedlasta. Litt raskere enn på wifi kan man si..

 

Angående spillet. I love it! Animasjonene og feelingen er fett som fy, og foreløpig koser jeg meg max. Jeg sliter vel mest med hvorfor hard er hard: du må tømme flere magasiner med kuler i hodet på bossen, mens han tar deg med et par skudd. Sadistene løper rett på deg med balltre mens du tømmer kulene inn i dem uten at de stopper nevneverdig opp. Hadde de hatt litt hjernekapasitet hadde alle du møtte på hatt balltre og løpesko = game over. Fordelen med dette er helt klart at du må tenke taktisk og bruke teamet ditt på å flanke før du blir flanka selv. Tok et par forsøk før The Precinct (første store oppdraget) satt på Hard.

 

Foreløpig aksepterer jeg det som at "slik er spillet", men det drar meg ut av en setting som ellers anstrenger seg veldig på å være realistisk. Sånn sett funker Destiny's fantasiverden bedre, men jeg skal ikke klage (og sammenligne disse for mye) da the Division treffer bedre på hele pakka for min del så jeg kommer til å fortsette på dette.

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...