Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjennomspillingen min av denne pakken ødelegger en del for "nostalgien" og jeg innser egentlig hvor liten andel av spillene som faktisk er noe bra og hvor oppskrytt serien egentlig er.

Fiende galleriet i denne serien tror jeg må være de desiderte minst givende,flate,kjipe og ultra forpulte jeg har sett i en så stor serie. Alt fra design,AI(fraværet),bevegelsesmønster/animasjon, kamp kommentarer og selvsagt aksentene er så lavpannet at jeg har ikke ord.  Følelsen av å gå inn i et nytt område og i den viten om at det nå skal ligge minst 30 stk. av disse toskene igjen etter deg...er ikke sjelden her. Er vel mer at jeg må spille igjennom på trass enn at eg egentlig er skikkelig giret. Betalte heldigvis ikke fullpris for denne pakken her, for én gang skyld var jeg tolmodig nok til å ikke kjøpe når det kom :p

 

Krysser fingrene for Uncharted 4.

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor man bør la nostalgi være nostalgi. Spiller man spill man elsket for 30 år siden pånytt blir man bare oppgitt over hvor "dårlig" det er og gir opp innen en halvtime. Det skjer hver gang jeg fyrer opp emulatorer. La minner forbli gode minner, ikke ødelegg dem med å spille gamle spill pånytt.

 

I min verden på 80-90 tallet fantes ikke annet enn Commodore 64 og Amiga. Men når jeg spiller spillene på emulator blir det stort sett bare 10 minutter også teste et anna spill.

 

Den eneste emulatoren jeg bruker ganske ofte er PS2 (pcsx2) fordi jeg aldri har eid en PS2 og det er utrolig mange legendariske spill på konsollen jeg ikke har spilt før.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart ett viktig poeng :) Nå er riktig nok ikke dette så gamle spill, og en del av det jeg syns er krise i dag bemerket jeg jo meg når spillene kom også. Men jeg må innrømme at jeg hadde forventet meg ett litt mer gledelig gjensyn enn det jeg har hatt hittel. Vel og flott med 1080p og 60fps, men det kan ikke veie opp for fundamentalt elendig design og irritasjonsmomenter. Vel, jeg lever i håpet om at Uncharted 3 er en del bedre enn de foregående på enkelte punkter, men det trudde jeg jo Uncharted 2 også var..men det viste jo seg å være det motsatte .

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg spiller selv gjennom spillene på ps4 om dagen. Uncharted 1 var et middelmådig spill allerede når det ble gitt ut i 2006, mens oppføgleren står igjen som et av forrige generasjons beste spill. Mitt gjensyn med spillet på ps4 har ikke endret mitt syn på det. Uncharted 2 rettet på alle de svake punktene ved det første spillet, synes jeg. Uncharted 2 har også en strålende multiplayer som trekker spillet opp.

Lenke til kommentar

Prøvde Hitman betaen idag. Og etter å ha lest om veldig dårlig fps i endel områder så ble jeg veldig overasket over hvor bra flyt det var i spillet. Mulig dem har ordnet på problemene for dette var pent og kjørte veldig bra. Ihvertfall det jeg prøvde.

Enig! Fikk du også den gode gamle feelingen fra de første spillene? Kontrollene var også helt fantastisk.

Lenke til kommentar

 

Enig! Fikk du også den gode gamle feelingen fra de første spillene? Kontrollene var også helt fantastisk.

 

 

Eneste Hitman spillet jeg har spilt er Hitman Absolution. Men der gjorde jeg en stor tabbe å spilte på Easy som gjorde det alt for lett og dumt. En feil jeg ikke skal gjøre igjen med dette nye Hitman spillet.

 

Så har ikke noe grunnlag til å sammenligne med dem første dessverre... :( 

Lenke til kommentar

Prøvde Hitman betaen idag. Og etter å ha lest om veldig dårlig fps i endel områder så ble jeg veldig overasket over hvor bra flyt det var i spillet. Mulig dem har ordnet på problemene for dette var pent og kjørte veldig bra. Ihvertfall det jeg prøvde.

Hmm spilte litt hitman absolution på pc for noen dager siden og grafikken der er mye bedre enn på betaen her. I tillegg så hakker betaen en del. Ta f.eks opp pistolen helt i begynnelsen før du går ombord i båten og sikt mot politiet til høyre slik at mye begynner å skje samtidig. Da snakker vi sånn maks 10 fps i kortere perioder. Går litt sånn kraftig opp og ned der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Prøvde Hitman betaen idag. Og etter å ha lest om veldig dårlig fps i endel områder så ble jeg veldig overasket over hvor bra flyt det var i spillet. Mulig dem har ordnet på problemene for dette var pent og kjørte veldig bra. Ihvertfall det jeg prøvde.

Hmm spilte litt hitman absolution på pc for noen dager siden og grafikken der er mye bedre enn på betaen her. I tillegg så hakker betaen en del. Ta f.eks opp pistolen helt i begynnelsen før du går ombord i båten og sikt mot politiet til høyre slik at mye begynner å skje samtidig. Da snakker vi sånn maks 10 fps i kortere perioder. Går litt sånn kraftig opp og ned der.

 

Vel, det er jo en klar forskjell mellom pc og PS4, PS4 sin hw var allerede utdatert når den kom i forhold til hva pc brukte på den tiden.

Lenke til kommentar

Aldri likt uncharted multiplayer. Har ikke testet betaen denne gangen men testet sist når det var igjennom Nathan drake collection. Da var kontrollen dårlig og spillet uoversiktlig, men mulig det er gjort noe med det nå. Problemet er for det meste cover kontroll som gjør at veldig mye føles veldig klumpete med måten å kontrollere på. Litt som gears of war.

Lenke til kommentar

Ikke opplevd den type problemer. Sjekket lydinnstillingene ? Sett inn et headset på porten på kontrollen slik at det skifter over til lyd via jeadset i kontrollen, får du lyd da på headset ? Og om du da får lyd, trekk ut headset slik at den igjen skifter til lyd fra hdmi og se om du får lyd der ?

 

Er en del innstillinger på ps4 der du velger hvordan lyden skal være i forhold til hva som er koblet til osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...