Gå til innhold

Test: Mad Catz Cyborg R.A.T. 9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva? Dårlig programvare? Hadde R.A.T.7 før, men måtte bytte over til en QPad, programvaren for R.A.T musen var _betydelig_ bedre, ihvertfall med tanke på å lage makroer.

 

Det mest negative med R.A.T. er en dårlig z-sensor som gjør at musen er ubrukelig med mye vibrering i bordet (måtte bytte under TG, med all bassen som var der), og at håndledds-støtten (den bakerste delen man kan skyve inn og ut) ble kjapt ganske løs.

 

Det skal sies, om jeg skulle hatt ny mus i dag hadde jeg nok kjøpt en ny R.A.T.7, og hatt en alternativ mus til å bruke i miljøer med mye bass/andre forstyrrelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grei test.

Denne musen er til folk som vil ha trådløs gamermus FPS.

MMO utgaven: http://www.komplett....aspx?sku=751339

 

Ikke velg R.A.T musene med 5600 DPI,denne var skvetten.

Gå for 6400 DPI utgaven,trådløs som kablet.

 

Har brukt denne musen en god stund,spiller mest BF3.

Den røde sniper knappen er genial,bruker den til fots og til tanks.

Sitte på huk samt ligge med de andre tommel knappene.

Scrollhjulet er bredt,trykker på denne så får jeg frem kniven,reddet meg mange ganger.Genialt!.

 

Liker rotta veldig godt, men det er en ting som jeg ikke liker og det er vinkel i bakkant av Pinkyholder. Den gnager seg inn i lillefingen.

Løste problemet delvis ved på klippe til en gammel tøy-musematte jeg hadde på lur ca 5mm tykk,denne limte jeg på pinkyholder. Nå er alt så mye bedre.

 

Hard musematte av plast er veien å gå, selv valgte jeg Razer Scarab. God kombo.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Er svært fornøyd med min Corsair M90. Det eneste jeg kan komme på å trekke den for er at den er litt tung til å ikke være en trådløs mus, og programvaren er fremdeles i beta. Har hatt Roccat Kone, Razer Naga (og Naga epic), i tillegg til en drøss med andre muser, og jeg må innrømme at Corsair musa banker alle de andre jeg har hatt på de fleste områder.

Lenke til kommentar

Er svært fornøyd med min Corsair M90. Det eneste jeg kan komme på å trekke den for er at den er litt tung til å ikke være en trådløs mus, og programvaren er fremdeles i beta. Har hatt Roccat Kone, Razer Naga (og Naga epic), i tillegg til en drøss med andre muser, og jeg må innrømme at Corsair musa banker alle de andre jeg har hatt på de fleste områder.

 

Jeg hadde M90 ei god stund men irritasjonen over bedriten software gikk meg for mye på nervene. "Jeg merker at du har trykt en knapp og slår opp i notatblokka mi for å finne ut hva den knappen skal gjøre. Oi hei! Enda et knappetrykk! Ro ned nå! Er ikke ferdig med det forrige enda!"

 

Jeg bytta til Logitech G600 og har sjelden vært mer fornøyd. Litt i høyeste laget, dog.

Lenke til kommentar

Denne musa er fantastisk hvis du bruker musa i et annet rom enn det du er i...øøøhh....... :p

 

Den minste vibrasjon gjør at søplesensoren fanger det opp som bevegelse, og cursor beveger seg.

 

Veldig irriterende, for musa sitter som et skudd i hånda. Hva med at de adopterer noen sensorer fra Qpad eller Logitech?

Endret av hadoken79
Lenke til kommentar

Hva med at de adopterer noen sensorer fra Qpad eller Logitech?

Du mener at de tar i bruk Avago-sensorer i stedet for Philips-sensorer?

Det er ingen produsenter som bruker egenutviklede mussensorer i dag.

 

Må le litt av alle "ekspertene" her som påstår denne musa er så god, for det er flere problemer med den:

  • Philips "Twin-eye"-sensorer sliter med at man ikke kan løfte musa uten at sensoren registrerer voldsomt mange counts, ergo må man alltid ha musa plantet på musematta.
  • Vekten er alt for tung for en fingertip-bruker som bruker lav sensitivitet.
  • Musa er også relativt håpløs om man primært er en claw-grip-bruker, dette fordi musa er balansert slik at man må legge mesteparten av vekta på toppen av musa for at den ikke skal tippe bakover.
  • Om man har store hender og samtidig bruker palm-grip kan man ikke bruke denne musa på grunn av den elendige balanseringa.

Slik jeg ser det er det to grupper mennesker denne musa passer for:

  1. De med små-normale hender som bruker palmgrip og ikke har noen spesielle krav til sensitivitet (mellom 400 og 2000 cpi.)
  2. De som bruker fingertip og kjører høy sensitivitet (over 1000 cpi.)

Gruppe 1 er godt over halve markedet.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på denne feilen i artikkelen:

 

På introduksjonssiden står det:

Sensor

"Twin Eye"-laser. 6400 DPI

 

På konklusjonssiden nederst i den delen hvor prisguiden er "sammensmeltet" med artikkelen står det:

Oppløsning (DPI): 5600dpi

 

Da må jeg bare få spørre som en uvitende lese; Hvilken verdi gjelder?

 

Det er kanskje en liten forskjell og en bagatell, men litt korrekturlesing skader aldri!

Lenke til kommentar

Eg har hatt min R.A.T 7 i ca 3-4månadar... viktig å merka seg at om du skal ha musa, så må du bli vant til at ting og tang stikk inn i nesten kvar einaste knok.

 

Sjølv om ein kan tilpasse den, så er det den mest ubehagelege gaming musa eg har vore borti...

 

Viktig å bemerka seg at den er sløv på visse underlag og.

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til alle de forskjellige delene som skrus sammen. Innbiller meg at disse må strammes i ett sett og at det blir slarkete over tid.

 

Det er heilt klart, og delen der tommelen skal ligga, den vert dytta inn når du trykk på low sense knappen, uansett kor mykje du strammar.

 

Dette er ikkje ei mus eg vil anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...