Gå til innhold

Test: Mad Catz Cyborg R.A.T. 9


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne for noen uker siden, men jeg sendte den tilbake. Istedet kjøpte jeg MX Performance fra Logitech, som var mye bedre.

 

Den kan ikke skrur inn og ut og helvete, men trenger man egentlig å gjøre det? Skrudde nesten aldri på musa, og føler de har laget funksjonene bare for å ha noe unikt.

 

Man kan justere vekta, og uten vektene som følger med er ikke musa spesielt tung. Grunnen til at jeg sendte den tilbake var den elendige batteritiden. Den sluttet å funke bare 4-5 timer ett lading, og man kunne ikke bruke musa mens den ladet. Med MX Performance setter jeg bare i kabelen og fortsetter å spille med den som en kablet mus.

 

I tillegg betalte jeg halvparten for MX Performance som denne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Musa er også relativt håpløs om man primært er en claw-grip-bruker, dette fordi musa er balansert slik at man må legge mesteparten av vekta på toppen av musa for at den ikke skal tippe bakover.
  • Om man har store hender og samtidig bruker palm-grip kan man ikke bruke denne musa på grunn av den elendige balanseringa.

 

Jeg har testet denne musen i butikker et par ganger, og jeg må si meg enig med det arni90 sier her.

Hvis jeg trakk ut bakenden på musa så endte jeg opp med at musa rett og slett steila da jeg la handa på den. Ikke særlig handy altså...

 

Jeg har store hender og har et såkalt fingertip-grip på musa.

Av de musene jeg har hatt så er det nok Logitech G700 jeg helst vil anbefale.

Bruker den med kabel da jeg er litt anal :p

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vekten på musen er ganske grei. Programmet fungerer utmerket.

Har kommet over noen problemer som kan være ganske irritabel er at den er oversensitiv for evt. støv som kan framkomme i veien for sensoren som gjør at X eller Y slutter å fungere.

Batteritiden er akseptabel, men blir fort dårlig hvis du lader batteriene feil.

Knappene på venstresiden (fram/tilbake) ble fort dårlig og den fremste knappen reagerer kun hvis jeg trykker ned på den.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...