Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste fildelingsprogram, DirectConnect, DC++?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

En stund siden jeg har [hviske: lasta ned musikk nå], er ikke helt oppdatert på hva som er de beste klientene for øyeblikket...

 

I vår brukte jeg DC++ og var svært godt fornøyd med denne. Er denne fremdeles blant de beste? Er dette den beste klienten for Direct Connect-nettene, eller finnes det andre gode alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan absolutt anbefale bitTorrent. Som oftest går det dugelig unna, men

det kan til tider være noe vanskelig å finne sider med .torrent'er

(meta-fil med info om nedlastingen du skal foreta) siden disse

blir stengt ned med jevne mellomrom.

Offisiell BT klient: http://bitconjurer.org/BitTorrent/

Personlig foretrekker jeg en av de eksperimentelle klientene som

viser antall peers og seeds

 

Dc++ er også veldig greit å ha

 

Sp+

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet før:

Generelt kan man vel si at gleden og nytten av DC-nettverket er avhengig av din Isp, din hastighet og hvor mye du deler ut.

Pga min Isp har jeg tilgang til mange svenske Huber som er svært godt organiserte med en stor brukermasse som også har god orden på sin share. Ettersom Sverige ligger langt lengre fremme enn Norge på bredbåndsiden er DC svært populært der og med mange gode huber.

En annen fordel synes jeg er at mange filmer har Swesub, svensk undertekst, de er tom. med så ivrige der borte at de lager customsub på de nyeste filmene.

700 MB er på min harddisk iløpet av 15-30 min.

Man kan trygt si at jeg er svært fornøyd med DC-nettverket og DC++ og oDC er de eneste P2P programmene på min maskin.

 

Jeg anbefaler oDC, gempond.com, men den henger litt etter nå med oppdatering vs Dc++

Lenke til kommentar
noen med en adresse til en god hub for en mann med 140 gig å dele?
Tror det bryter litt med retningslinjene. Desverre. 8)
ja? så..

han så at vi snakket om dc og han spurte om noe som har med dc å gjøre.. skal da være greit det.

Tror han mente å poste en DC HUB adresse i forumet, er det egentlig lov?

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.

Betyr dette: Hvis det ikke er spesifisert at man finner ulovligheter på hubben man "reklamerer" for så er det lov og anbefale en DC HUB?

For det finnes faktisk lovlige DC HUBBER.. som feks distribuerer anime og manga!

Uansett, ingen kan hindre oss i å sende en hub adresse som pm?

 

Og det er vel fortsatt lov å laste ned et spill, program eller musikk album hvis man eier originalen, har selv gjordt det, for å bruke på mp3 spilleren..

Ripper crews er jo generelt flinkere enn meg til det :p

 

 

For å svare på posten, jeg bruker oDC til alle mine p2p nedlastninger...

Det er en videreutvikling av DC++ (hoooray for open source)

Sjekk oDC hjemmeside for forskjeller på DC++ og oDC.

 

Ytterst få ganger bruker jeg kazaalite fra www.kazaalite.tk

Lenke til kommentar
For meg er DC++ helt suverent! Finner ALT jeg ønsker og mer... Har du en del GB å dele (100+) samt brukbar oppkobling kan du joine flere store hub'er, og da er DC++ etter min menig overlegen de fleste andre!

 

mitt spørsmål er såre enkelt: hva er en "brukbar oppkobling" for DC++ hvis jeg ønsker å bruke en "god hub"?

selv har jeg en 1 mb adsllinje fra telenor - holder dette? jeg har nok å dele ut, spørsmålet er bare om jeg har linje som holder for å komme inn på de gode hubene...

 

jeg har brukt kazaa lite i lengre tid og har vært fornøyd med dét, men ser at det blir mer og mer "feilmerkede filer" og lavere hastigheter der... så jeg vil ha et kjapt og godt alternativ for nedlasting av filmer - tilpasset min båndbredde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...