Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste fildelingsprogram, DirectConnect, DC++?


Anbefalte innlegg

Bruker DC++ og synes at den er helt superb. Man slipper masse spam, ødelagte filer og annen dritt (som oftest), og useriøse folk blir fort kicka ut av hubene. I tillegg kan man laste ned hele album eller mapper eller lignende, så man slipper en og en sang. Det eneste jeg savner er muligeten til å laste ned fra flere brukere på en gang, men det er selvfølgelig ikke noe must (går vel ut over "slot-tilgangen"?).

Bruker KaazaLite i ny og ned, men kun for å få tak i en og en sang. Men jeg liker som sagt Kaazas mulighet til å laste ned fra flere brukere! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette virker sikkert elementært for mange her inne. men jeg lurer på dette : jeg har bredband fra chello, 384kbits, så hvorfor går det så ***** seint når jeg laster ned på dc++ og kaaza? det er vel ikke logiskt at jeg skal laste ned med en hastighet som gjennomsnittlig er 2.0 kbits. noen som kan si noe om dette?

Lenke til kommentar
mitt spørsmål er såre enkelt: hva er en "brukbar oppkobling" for DC++ hvis jeg ønsker å bruke en "god hub"?

selv har jeg en 1 mb adsllinje fra telenor - holder dette? jeg har nok å dele ut, spørsmålet er bare om jeg har linje som holder for å komme inn på de gode hubene...

 

Det jeg mener er, for de som ikke vet det, at man med en DirectConnect klient som DC++ har muligheten til å logge på flere hub'er samtidig, noe som krever sitt av den linjen man har. For å ta et eksempel: Jeg er for øyeblikket koblet på tre hub'er - hver av disse krever at jeg har 2 slot's for upload åpne, samt 2 ekstra slot's per hub. Altså må jeg ha 6 upload slot's åpne til en hver tid. For min del er dette ikke noe problem - sitter på SHDSL fra NGT og har plenty upstream båndbredde og ta av. Selv om jeg har 220 Kbyte/s ut, går det uproblematisk med 200 Kbyte/s inn... Bruker du derimot ADSL, og har f.eks. 704 kbit/s inn og 128 kbit/s ut, vil 6 uploads helt klart kreve sitt av linjen din!

 

Som en slags veiledning satt jeg før på 1024/512 ADSL linje fr NGT, og opplevde ingen store problemer med å kjøre tre hub'er parallelt. Dette var vel og merke med bruk av "use small send buffer" under DC++ - anbefaler alle osm kjører asymmetriske linjer å bruke dette valget!

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg tråløs router DI-614+, men får ikke Dc++ til å fungere skikkelig. Kan bare laste ned stuff fra noen av brukerene(veldig få). 5% kanskje...det er ingen som kan laste ned av meg heller =)

Er det noen som vet hvordan jeg kan sette opp routeren slik at dc++ fungerer skikkelig?

 

hvilken porter dc++ bruker, eller er det opp til hver enkelt hub?

 

takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg tråløs router DI-614+, men får ikke Dc++ til å fungere skikkelig. Kan bare laste ned stuff fra noen av brukerene(veldig få). 5% kanskje...det er ingen som kan laste ned av meg heller =)

Er det noen som vet hvordan jeg kan sette opp routeren slik at dc++ fungerer skikkelig?

 

hvilken porter dc++ bruker, eller er det opp til hver enkelt hub?

 

takker for hjelp!

 

Du må skrive inn den eksterne IP'en din i Passive Mode i Settings. Du skriver ikke inn port.

Lenke til kommentar

Du må skrive inn den eksterne IP'en din i Passive Mode i Settings. Du skriver ikke inn port.

 

Mener du i dc++ nå eller mener du i settings på routeren?

Har lite greie på dette. Jeg kan ikke skrive noe i passive mode i dc++.

Da må jeg i tilfelle skrive det i active mode.

Eksterne IP'en min er den ipen routeren får utdelt av internett leverandøren, sant?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg tråløs router DI-614+, men får ikke Dc++ til å fungere skikkelig. Kan bare laste ned stuff fra noen av brukerene(veldig få). 5% kanskje...det er ingen som kan laste ned av meg heller =)

Er det noen som vet hvordan jeg kan sette opp routeren slik at dc++ fungerer skikkelig?

 

hvilken porter dc++ bruker, eller er det opp til hver enkelt hub?

 

takker for hjelp!

Fra DC++ sin faq:

 

How do I configure my firewall/router to be able to run DC++ in Active mode behind it?

 

Active mode. Why do I need active mode?

Only active users can connect to passive users, and active users can connect to active users. Passive users can not connect to passive users. That means, you can connect to a whole lot more users, and get a lot more search results.

 

How to set up active mode with a hardware firewall/router.

Active mode requires both UDP and TCP access on the same port.

First you need to set up the router to forward the connections to the computer with DC++. This is could be called Port mapping, port redirecting, port forwarding or something like that. Find out how to do this with your router, you need to forward one port (select a number between 1000 - 20000, they should mostly all be free. The default port is 1412, but it is wise to select a unique one) and make sure both UDP and TCP is forwarded. The IP that you are forwarding to should be the internal IP address of your DC++ computer. It usually begins with "192.168". When you have mapped a port, you need to open up DC++ and go to the settings. Where you select active mode, in the port field, enter the port number that you are forwarding on the router. In the IP field, you need to enter the -external- IP address of your router. This can easily be checked on several webpages (www.whatismyip.com for instance). Sometimes your IP address changes - if you have a dynamic IP - when you disconnect from your internet connection. Check your IP every now and then to make sure.

 

It should now be working.. If it is working for a while, but the next time you use DC++, you only get "Connection Timeout"s or no results when searching, your IP is likely to have changed - update again as described above.

 

What about ZoneAlarm?

Forget it. ZoneAlarm is a known issue with DC++, it causes corrupted downloads/uploads, this is directly linked with the 'Rollback Consistency' error message.

You need to completely uninstall it, just disabling it will not help, and then get another firewall, such as Tiny personal firewall.

 

Windows XP?

If you're running windows XP you need to make sure the built-in-firewall of XP is disabled.

 

Good luck!

Spør hvis det er noe du ikke skjønner. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...