Gå til innhold

Ingen godteri-november


djgudleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GBLaRGHARGA, bra at butikken er stengt, kunne faila for noe smågodt. Men jeg skal holde meg i skinnet.

 

Ey! Du får ikke lov til å gi etter så tidlig, du er jo den jeg virkelig konkurrer imot, sett bort ifra meg selv. Prøv å legg den dedikasjonen du har til musikk, i andre mål du vil oppnå!

Ikke skuff ett konkurranse-sultent barn :(

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Er jo egentlig ikke så mye forskjell for deg som har 7/11 så tett ved der du bor, bare en litt lengre gåtur, og dyrere priser. Jeg kommer uansett innom imorgen kveld med mer mat til deg, så blir det litt lettere å overleve. Skal se hva jeg finner av fetende mat. Fetende mat er veldig greit, du blir ikke så sulten på noe annet etterpå.

 

Synes det fungerer veldig greit med sukkerfri tyggis, med forskjellige smaker. Smaker som godteri, men er det likevel ikke.

Spiser mer mettende måltid. Trener mer.

 

Det var faen meg hardt når jeg måtte sitte å se de andre sitte å drikke iskald brus med isbiter, mens jeg drakk vann. Men kom meg igjennom det. Leker litt med tankegangen og. Får meg selv til å tro at jeg startet igår for eks. Og ikke pokker om jeg gir opp etter en dag. Eller at på tirsdag har det gått ên uke, da klarer jeg fint en til.

 

Bruk kreativiteten din :D

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Husker jeg selv drev med noe lignende for noen år siden,

da hadde jeg godterifritt år,

dvs. null godteri, null brus, null potetgull og null kaker,

og var ikke veldig glad i juice den gangen heller,

eneste jeg fikk lov til var litt kake i selskaper og sukkerfrie pastiller/tyggis. :p

 

Klarte meg igjennom det lille helvete det var 2 ganger (Er værst de 2 første ukene),

godteri smakte ganske høgg når jeg spiste det på nyttårsaften kl. 00.01,

selv melkesjokolade smakte helt forjævlig. :p

 

Et tips jeg har er at det er mye lettere å holde seg viss man kutter ut sukkeret helt

(Med unntak av hyggelige lag, er tross alt litt uhøflig å takke nei til hjemmebakst med mindre man er allergisk),

da vil denne måneden gå en del smoothere. ;)

 

Et annet unntak er frukt og juice,

med mindre man er som jeg er noen ganger,

kan lett drikke 1 L juice om dagen,

og da har man strengt tatt ingen gevinst.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Husker jeg selv drev med noe lignende for noen år siden,

da hadde jeg godterifritt år,

dvs. null godteri, null brus, null potetgull og null kaker,

og var ikke veldig glad i juice den gangen heller,

eneste jeg fikk lov til var litt kake i selskaper og sukkerfrie pastiller/tyggis. :p

 

Klarte meg igjennom det lille helvete det var 2 ganger (Er værst de 2 første ukene),

godteri smakte ganske høgg når jeg spiste det på nyttårsaften kl. 00.01,

selv melkesjokolade smakte helt forjævlig. :p

 

Et tips jeg har er at det er mye lettere å holde seg viss man kutter ut sukkeret helt

(Med unntak av hyggelige lag, er tross alt litt uhøflig å takke nei til hjemmebakst med mindre man er allergisk),

da vil denne måneden gå en del smoothere. ;)

 

Et annet unntak er frukt og juice,

med mindre man er som jeg er noen ganger,

kan lett drikke 1 L juice om dagen,

og da har man strengt tatt ingen gevist.

 

Frukt og juice er fruktsukker og ikke kunstig sukker, blir ikke det samme. Men den avhengigheten du snakker om forstår jeg, har allerede nevnt den lenger bak i tråden.

Man må tilpasse seg etter hvordan helse man har, hvor mye fysisk aktivitet man er i osv.

Ser ikke poenget med å kutte ut frukt for eks. om man spiser mer enn 5 om dagen, slik at det er en avhengighet.

Om man drikker så mye juice, så burde man heller for eks. kjøpe seg en kartong juice og fordele den på dagene man har helg, eller for eks. ta ett glass om dagen til frokost eller kvelds.

 

Har hatt ett godterifritt år. Når året var endt og jeg spiste godteri, er jeg ganske sikker på at det ikke har smak så godt som det gjorde da. Kan sammenlignes med når man ikke har hatt sex på en stund, skal veldig lite til før man er på grensepunktet til en orgasme.

Lenke til kommentar

He he, sålenge man ikke innbiller seg at fruksukker er slankende i forhold til farin. ;)

 

Edit:

 

Her er en kilde for de som tviler: http://www.fao.org/d...2E/y5022e04.htm

 

kJ/g (kcal/g):

 

Glukose (Druesukker) 16 (3.8)

 

Sukrose (Farin) 16 (3.7)

 

Fruktose (Fruksukker) 15 (3.6)

 

Ok, så er det en ørliten forskjell da,

men det vil neppe ha et reelt utslag gitt at du drikker 1 L juice fremfor 1 L brus om dagen.

 

Edit 2:

 

Gleder meg til den dagen da man bruker Stevia i alt istedet for sukker og søtningsmiddel,

da det visstnok smaker ganske likt som sukker,

men har så og si ingen kcal.,

det har visstnok blitt delvis lovlig å bruke det i mat i Norge nå. :D

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Får nesten være opp til ts å ta den endelige avgjørelsen.

 

 

INGREDIENTS:

Milk Capsule (Nonfat Milk, Milkfat, Sugar, Soy Lecithin), Cocoa Capsule (Sugar, Cocoa, Cocoa Butter, Soy Lecithin, Artificial Flavor, Cinnamon). Cocoa Capsule Made On Equipment that also Produces Milk.

------------------------------------------

NUTRITION INFO:

Serving Size = 1 cocoa capsule; 1 milk capsule

Servings Per Container 8

Calories 150

Calories from fat 60

------------------------------------------

Cholesterol 15mg

5%

Sodium 60mg

3%

Total Carb 20g

7%

Dietary Fiber 2g

8%

Sugars 19g

Protein 5g

 

Total Fat 6g

9%

Sat Fat 3.5g

18%

Trans Fat 0g

Polyunsaturated Fat 0g

Monounsaturated Fat 2g

Vitamin A 2%•Vitamin C 0%•Calcium 15%•Iron 2%

 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Kakao er ikke noe man craver. Altså, å drikke det betyr ikke at man har gitt etter for noe.

 

Dette har ikke nødvendigvis så mye med hva som inneholder sukker å gjøre, men å bekjempe tyranniet man er utsatt for som forbruker. Kakao går ikke under den kategorien.

 

Det blir bare for mye å "banne" om man skal forby f.eks kakao, da må man forby alle produkter i den klassen.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

He he, sålenge man ikke innbiller seg at fruksukker er slankende i forhold til farin. ;)

 

Edit:

 

Her er en kilde for de som tviler: http://www.fao.org/d...2E/y5022e04.htm

 

kJ/g (kcal/g):

 

Glukose (Druesukker) 16 (3.8)

 

Sukrose (Farin) 16 (3.7)

 

Fruktose (Fruksukker) 15 (3.6)

 

Ok, så er det en ørliten forskjell da,

men det vil neppe ha et reelt utslag gitt at du drikker 1 L juice fremfor 1 L brus om dagen.

 

Edit 2:

 

Gleder meg til den dagen da man bruker Stevia i alt istedet for sukker og søtningsmiddel,

da det visstnok smaker ganske likt som sukker,

men har så og si ingen kcal.,

det har visstnok blitt delvis lovlig å bruke det i mat i Norge nå. :D

 

Det er en forskjell. I brus er det raske kalorier, og i frukt er det korte. Om det ikke hadde vært noen forskjell på de, hadde vel ikke treningseksperter, tannleger og leger anbefalt deg å ikke drikke eller kutte ned på hvor mye brus du drikker? Juice er omtrent like skadelig for tennene som brus.

Endret av Cakenommy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en forskjell. I brus er det raske kalorier, og i frukt er det korte. Om det ikke hadde vært noen forskjell på de, hadde vel ikke treningseksperter, tannleger og leger anbefalt deg å ikke drikke eller kutte ned på hvor mye brus du drikker? Juice er omtrent like skadelig for tennene som brus.

 

Ja,

er enig at det er en viss forskjell,

men du vil fortsatt kunne legge på deg viss du bytter ut brusen mot juice 1:1,

ikke noe annet jeg ville frem til.

 

Edit:

 

Er derfor jeg ser frem til at Stevia blir vanlig å bruke,

sånn som de gjør og har gjort i Japan siden 1971.

 

I tillegg til at det har 0 kcal,

er det visstnok veldig bra for diabetikere å konsumere Stevia før måltider. :D

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...