Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

I black edition, hva følger med av kabler for tilkobling til TV? Eventuellt hva trenger jeg av kabler for å kunne gjøre dette? Skal på ferie i utlandet så er usikker på hvilke tilkoblinger som er på TVen der.

 

Overføring av videofiler, kan det gjøres direkte til ekstern harddisk som har usb inngang etc?

 

Og en sak til, følger det med vegglader? Eller er det kun lading via USB?

 

 

Takker!

Endret av Frodo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I black edition, hva følger med av kabler for tilkobling til TV? Eventuellt hva trenger jeg av kabler for å kunne gjøre dette? Skal på ferie i utlandet så er usikker på hvilke tilkoblinger som er på TVen der.

 

Overføring av videofiler, kan det gjøres direkte til ekstern harddisk som har usb inngang etc?

 

Og en sak til, følger det med vegglader? Eller er det kun lading via USB?

 

 

Takker!

 

Hei.

Kun lading via USB følger med.

Man kan ikke overføre direkte til en HDD. Ta ut minnekortet eller overfør til en pc..

Lenke til kommentar

I black edition, hva følger med av kabler for tilkobling til TV? Eventuellt hva trenger jeg av kabler for å kunne gjøre dette? Skal på ferie i utlandet så er usikker på hvilke tilkoblinger som er på TVen der.

GoPro har mini-HDMI, så du må evt ha en Mini hdmi til HDMI om du skal vise noe på TV. Husker ikke om det fulgte med.. :p

 

Overføring av videofiler, kan det gjøres direkte til ekstern harddisk som har usb inngang etc?

Kommer an på hvilken ekstern hdd det er. Om det er en vanlig usb, så vil det nok ikke fungere. Må være en ekstern disk som har feks en dedikert knapp som automatisk henter ut.

 

Og en sak til, følger det med vegglader? Eller er det kun lading via USB?

Følger kunn med USB-lader, ikke vegglader, men om du har en smart tlf (feks iphone), så kan du sannsynligvis bruke den som lader.

Lenke til kommentar

Er der at jeg nå vurderer go pro.

Alt jeg vil er å kunne er å feste et hjelkamera til mitt skjelett eller min hjelm når jeg kjører motocross eller sykkler.

Holder det med white edition da? Hva trenger jeg av fester i tillegg til da?

Setter pris på svar :)

I utgangspunktet holder det med White Edition, men til motorcross anbefaler jeg Black Edition, da kan du feks filme i 720p med 120bps, så lage mange kule slowmotion effekter, noe du ikke kan med white edition.

 

Om du vil, så kan jeg sende deg en PM med hvor du kan få tak i Gopro 3 BE til overkant av 1400kr (Uten hus, batteri, kunn hus kamera), så kan du evt kjøpe resten andre steder (billig på ebay).

 

PS: Disse kameraene er laget etter arbeidstid, men er 100% orginale goproer altså. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Prøvde et Kingston 8GB class 10 microsd kort i dag. Med ProTune og filming i 720p 120fps så er ikke filmingen helt smood.

 

Fler som sliter at det blir litt hakkete og ujevnt med ProTune, 720P og 120fps? (NTSC).

 

Bruker VLC til å spille av med (i7 cpu, 32gb ram, nvidia gtx680m skjermkort, så pc'n er mer enn kraftig).

Lenke til kommentar

Class 10 kan variere veldig i hastighet. Det er mest sannsynlig kortet som ikke er raskt nok. Det må klare 45 MB/s kontinuerlig for å filme med ProTune (dobbel bitrate), 720p og 120FPS.

 

Class 10 kan være helt ned i 10 MB/s.

Her er det viktig å skille bit fra byte.

 

Class 10 er 10 Mbyte/s og oppover, det vil si 80 Mbit/s. GoPro HERO 3 Black Edition trenger maksimalt 45 Mbit/s, så class 10 er nesten dobbelt så raskt som nødvendig for filming. Ved fotografering og timelapse så kan det være en fordel med mer.

Lenke til kommentar

Link til en sånn disk?

 

Må man slette filene via kameraet, etter man har overført da? Hvis det går...?

Har ikke noe navn på noen eksterne disker som gjør akkurat det som jeg kommer på i farta, men det er ofte brukt i nettverksdisker. Innholdet på enheten blir vanligvis ikke slettet (så vidt meg bekjent),.

Lenke til kommentar

Slik gjorde men altså det...

Stillbilde, Oseberg C i Nydelig sol og flatt hav, nå i kveld! :-)

Veltebøyle monteringsbrakett!

Meget imponerende av en ultravidvinkel som går rett i lomma.

 

Hvis mulig så prøv å strekk et fiskesnøre ned til baugen av båten og send kameraet ned mens det filmer, det kan bli interessant.

Lenke til kommentar

Er det bare med meg overføringen av filene fra selve kameraet til pcen med usb går ufattelig tregt? I dag skulle jeg overføre filmer av til sammen 11 gb, og med kameraet koblet til ble det estimert at det ville ta fire(!) timer å overføre. Jeg prøvde med å overføre filene direkte fra minnekortet med en minnekortleser, og det tok 10 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...