Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Er det forresten noen som har prøvd den derre ekstra betteripakken man kan montere bakpå GoPro hero 3 versonene?

Kameraet blir noe større, men hvilken rolle spiller det, så lenge batteriet varer lenger!!

 

Hadde vert artig med noen tilbakemeldinger på hvordan denne batteripakken fungerer.

Om du skal filme timelapse et sted hvor du har strøm (som på en båt, evt hjemme, i bilen, osv) så hvorfor ikke kjøpe skeleton-housing (som har åpne hull der pluggene i kamerahuset er), evt drille hull i et vanlig hus slik at usb-kabelen kan være tilkoblet hele tiden? Så plugger du til usb enten med vanlig kabel i en laptop eller lignende, evt. mobillader som har mini-usb-plugg.

 

Om kameraet kan bli vått må man naturligvis ta forhåndsregler for å få tilkoblingen av strøm vanntett. Har også gode erfaringer med å filme gjennom et vindu om man taper en pappeske eller lignende rundt kamerahuset slik at det ikke blir noe refleks fra rommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal filme timelapse et sted hvor du har strøm (som på en båt, evt hjemme, i bilen, osv) så hvorfor ikke kjøpe skeleton-housing (som har åpne hull der pluggene i kamerahuset er), evt drille hull i et vanlig hus slik at usb-kabelen kan være tilkoblet hele tiden? Så plugger du til usb enten med vanlig kabel i en laptop eller lignende, evt. mobillader som har mini-usb-plugg.

 

Om kameraet kan bli vått må man naturligvis ta forhåndsregler for å få tilkoblingen av strøm vanntett. Har også gode erfaringer med å filme gjennom et vindu om man taper en pappeske eller lignende rundt kamerahuset slik at det ikke blir noe refleks fra rommet.

 

skeleton-housing hørest ikke dumt ut!!

den er åpen der hvor pluggene skal være altså? dette hørest faktisk perfekt ut.

Da har jeg mulighet til å bygge denne inn i en vanntett boks, der jeg også kan ha en 230V stikkontakt til vegg laderen...

 

Har tenkt noe i disse baner.

Har du en link til denne housingen? :.-)

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg har to batterypacks, og det er en forskjell i vekt når man har den på hjelmen. Men for meg som fort filmer 8-10 timer på en dag, så er det verdt det. Bytter alltid når packen er tom, og pleier å ha fullt batteri på selve kamerabatteriet når 10 timer med mye filming har pågått. (skrur aldri av kameraet)

Lenke til kommentar

Noen som har et tips/løsning til meg??

 

Har Hero3, har oppdater til siste softwear. Får koblet til mobilen, men fjærnkontrollen har jeg bare fått "parra" med kamera 1 gang :( etter det vil den ikke "parre".

 

Har du sjekket at goproen står på riktig instilling? det er to froskjellige instillinger på selve goproen. den ene heter Gopro app og den andre heter Gopro RC som er remoten :) du bare går inn i instillingene og på wireless settings og sjekker der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har to batterypacks, og det er en forskjell i vekt når man har den på hjelmen. Men for meg som fort filmer 8-10 timer på en dag, så er det verdt det. Bytter alltid når packen er tom, og pleier å ha fullt batteri på selve kamerabatteriet når 10 timer med mye filming har pågått. (skrur aldri av kameraet)

 

hvilke batteripakker bruker du??

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bruke Goproen på noen langrennsturer (klassisk). Hvilke feste tenker dere passer best? Jeg ser for meg at "Chest Mount Harness" (feste til brystet) kanskje vil være noe upassende i og med at man staker en del, og da vil vel kamera kun filme rett ned. Kanskje Head Strapen er bedre? Noen erfaringer eller forslag?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bruke Goproen på noen langrennsturer (klassisk). Hvilke feste tenker dere passer best? Jeg ser for meg at "Chest Mount Harness" (feste til brystet) kanskje vil være noe upassende i og med at man staker en del, og da vil vel kamera kun filme rett ned. Kanskje Head Strapen er bedre? Noen erfaringer eller forslag?

Tror nok headstrapen er en vinner også her. Du kan jo også eksperimentere litt med chest mounten. Jeg regner med du kan "sikte" kameraet lenger oppåver, slik at det filmer rett fram i det du bøyer deg ned :) Ellers er det bare å være kreativ, finn på nye og spennende måter å feste kameraet på! Det er kun kreativiteten din som setter grenser. Du får festet det hvor som helst, på armen, på en ski, på et av beina, på en av skistavene, skuldra, prøv deg frem! :)

Endret av HornYkorN
Lenke til kommentar

lønning i boks, og nå venter et go pro kamera, trenger dog hjelp av det rutinerte mannskap! tenkte å kjøpe hd hero 2 ettersom den er tusenlappen billigere enn 3'eren!

men fant denne.. http://xxl.no/Root/Sykkel/Tilbehør-til-sykkelen/Actionkamera---GoPro/GoPro-HERO3-White-Edition/p/1088901_1_Style

 

hvorfor er den så billig i forhold til andre hero 3 kameraer, er det betydelig dårligere kvalitet på bildet?

 

og hva trenger jeg av tillegsutstyr for å starte? følger alt med i pakken, trenger hvertfall en feste til å feste på vegger o.l.

 

thæænks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...