Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

lønning i boks, og nå venter et go pro kamera, trenger dog hjelp av det rutinerte mannskap! tenkte å kjøpe hd hero 2 ettersom den er tusenlappen billigere enn 3'eren!

men fant denne.. http://xxl.no/Root/S...1088901_1_Style

 

hvorfor er den så billig i forhold til andre hero 3 kameraer, er det betydelig dårligere kvalitet på bildet?

og hva trenger jeg av tillegsutstyr for å starte? følger alt med i pakken, trenger hvertfall en feste til å feste på vegger o.l.

thæænks

 

Den er betydelig dårligere ja, HERO 2 tilsvarer HERO 3 silver edition i kvalitet, som er godt brukbart. Personlig synes jeg white edition blir for dårlig, selv om det kan være ok i sollys.

 

Husk at alle HERO 3 modellene kommer med WIFI sånn at du kan fjernstyre fra mobiltelefon eller nettbrett, noe som kan være svært praktisk.

 

Black edition som er ganske dyrt kommer med fjernkontroll og greier 60 bilder i sekundet i HD oppløsning. Batterilevetiden er kort. Hvis du skal filme ting med raske bevegelser i motivet og av kameraet så er 60 bilder i sekundet gull verdt.

 

Det følger med noen få fester som varierer alt etter hvilken pakke man kjøper, i tillegg trenger du et minnekort.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aha da lønner det seg å kjope hd hero 2 fremfor både white og silver sånn kvalitetsmessig?

frister også med black, selvom den er betydelig dyrere i pris.

er det verdt å peise på med black fremfor 2'eren da? skal brukes til generell bru, filming av fotball, og ballsport, og generelle aktiviteter på hobby basis.

Lenke til kommentar

aha da lønner det seg å kjope hd hero 2 fremfor både white og silver sånn kvalitetsmessig?

frister også med black, selvom den er betydelig dyrere i pris.

er det verdt å peise på med black fremfor 2'eren da? skal brukes til generell bru, filming av fotball, og ballsport, og generelle aktiviteter på hobby basis.

 

Husk, at om du skal styre Hero 2 med wi-fi må du ha en eksta byggemodul etc. Da må du ut med omtrent like mye som du må ut med for en komplett hero 3 der wi-fi er innebygget og følger med.

 

Du kan også filme med 120 FPS 720p oppløsning på hero3. Dette kan gi deg mange tøffe slowmo effekter..

 

Når det kommer til wi-fi styringen, så ville jeg nesten sagt at det er et must på et slikt kamera. Hvertfal om du har planer om å montere dette kameraet på plasser der det kan være litt knotete å få startet filming fra.

 

Har og erfart at det er smart med en ekstra batteripakke til hero 3. Batterilevetiden på dette kameraet kunne vert bedre.

 

Så er det mye annet også som er veldig kjekt å ha av tilbehør. Så du må nok regne på litt flere utgifter etter hvert som tiden går. ;-)

 

(red.) snakker her om Hero 3 - Black Edition

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bruke Goproen på noen langrennsturer (klassisk). Hvilke feste tenker dere passer best? Jeg ser for meg at "Chest Mount Harness" (feste til brystet) kanskje vil være noe upassende i og med at man staker en del, og da vil vel kamera kun filme rett ned. Kanskje Head Strapen er bedre? Noen erfaringer eller forslag?

 

Headstrap er bra!

 

Men kunne sikkert og fått noen fete bilder med å lime en festebrakett på ene skia? Kan ikke tenke meg at det er så mye risting på langrenn, som det fort blir i slalombakken..

 

Er bare å bruke 2-komponents lim, og en litt kraftig biltemaklemme. Jeg har fått en del mildt sagt FETE bilder, med å montere kameraet på denne måten, vendt mot meg selv! ;)

Lenke til kommentar

Headstrap er bra!

 

Men kunne sikkert og fått noen fete bilder med å lime en festebrakett på ene skia? Kan ikke tenke meg at det er så mye risting på langrenn, som det fort blir i slalombakken..

 

Er bare å bruke 2-komponents lim, og en litt kraftig biltemaklemme. Jeg har fått en del mildt sagt FETE bilder, med å montere kameraet på denne måten, vendt mot meg selv! ;)

 

Takk for enda flere gode ideer! Om jeg bruker lim vil festeanordningen bli veldig vaskelig å få av uten å ødelegge skia vil jeg tippe? Eller lar det seg gjøre? Jeg har jo en flat festebrakett som fulgte med kamera, men den vil ikke sitte ordentlig med kun limet som er på den? Har i hvert fall lyst til å prøve dette. Med kamera vendt mot en selv kan jeg se for meg at det kan bli ganske kult ja.

 

Om jeg skulle valgt headstrap eller Chest mount, hva ville du da valgt? CHest mount er kanskje mer anvendelig også til andre type opptak enn det headstrapen er?

 

Så til ditt spørsmål. Kjenner dessverre ikke til leveringstiden fra Goprp siden. Har kun bestilt fra Apple.

Lenke til kommentar

Takk for enda flere gode ideer! Om jeg bruker lim vil festeanordningen bli veldig vaskelig å få av uten å ødelegge skia vil jeg tippe? Eller lar det seg gjøre? Jeg har jo en flat festebrakett som fulgte med kamera, men den vil ikke sitte ordentlig med kun limet som er på den? Har i hvert fall lyst til å prøve dette. Med kamera vendt mot en selv kan jeg se for meg at det kan bli ganske kult ja.

 

Om jeg skulle valgt headstrap eller Chest mount, hva ville du da valgt? CHest mount er kanskje mer anvendelig også til andre type opptak enn det headstrapen er?

 

Så til ditt spørsmål. Kjenner dessverre ikke til leveringstiden fra Goprp siden. Har kun bestilt fra Apple.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XiiWGl81h_g

 

 

Her er en video jeg laget. Er ikke så amazing skiing eller redigereing, men der inne finner du noen eksempler på den skimounten jeg snakka om.

Videoen ble klippet sammen mest for testing av forskjellige monteringer.

Men det ble ekstremt mye risting når jeg monterte kameraet på skien, da underlaget var veldig hardt og isete... Men på langrensski, kan jeg tenke meg at dette er konge!

 

Jeg festet denne med to-komponents lim. Og en kraftig klemme. Bare et tynnt lag med lim. Du øvelegger ikke skien av den grunn. Men da sitter da braketten til evigheten da. Men det er da ikke store greia egentlig, så gjør ikke så mye.

 

Limen fom er på braketten fra før, fungerer ikke på ski.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

http://dx.com/p/wate...re-black-154085

 

For de som er ute etter mye smådill for oppheng til gopro.

Inkl en evig svær limplate, masse småfester og ledd.

Bra deal det der ja :)

 

Peiling på hvor man kan få tak i disse røde dobbeltsidige tapene? De orginale er iallefall veldig sterke, kunne tenkt meg noen flere sånne. :D

 

Tror jaggu jeg skal kjøpe meg et sett selv.. Eneste ulempen med DX er at frakten kan fort ta 2-4 uker.. men det for gå når det er gratis frakt :)

Lenke til kommentar

hm hva er greia som er så fantastisk med wifi som mange snakker om? ser at hd 2 ikke har, men 3'eren har dette. hvilke fordeler snakker vi om her?

For det første kan du styre både stop og recording og instillinger fra avstand, og uten å være borti kameraet. Det er også mye enklere å navigere i menyene på appen enn på selve kameraet. Om man bruker flere kamera samtidig, er det enkelt å greit å kunne starte to kameraer med et trykk. Med appen kan du også bruke live view, noe som gjør at du faktisk kan se hva kameraet ser (viss du ikke har lcd bacpac). Dette er genialt for å frame timelapses og andre bilder der bildeutsnittet er viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første kan du styre både stop og recording og instillinger fra avstand, og uten å være borti kameraet. Det er også mye enklere å navigere i menyene på appen enn på selve kameraet. Om man bruker flere kamera samtidig, er det enkelt å greit å kunne starte to kameraer med et trykk. Med appen kan du også bruke live view, noe som gjør at du faktisk kan se hva kameraet ser (viss du ikke har lcd bacpac). Dette er genialt for å frame timelapses og andre bilder der bildeutsnittet er viktig.

 

Jepp, Wi-fi er genialt om man skal sette fra seg kameraet på plasser der det blir knotete å starte recordingen.

For min det har Wi-fien blitt et must.

Kan og bruke iPhone etc, men dette blir mere kronglete når man padler i elver og slikt... Kjedelig å drukne telefonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...