Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Er det bare med meg overføringen av filene fra selve kameraet til pcen med usb går ufattelig tregt? I dag skulle jeg overføre filmer av til sammen 11 gb, og med kameraet koblet til ble det estimert at det ville ta fire(!) timer å overføre. Jeg prøvde med å overføre filene direkte fra minnekortet med en minnekortleser, og det tok 10 minutter.

 

Da er nok USB i "Full Speed" modus. Prøv en annen port og eller en annen kabel og sjekk at andre enheter fungerer i "High Speed" modus på den USB kontrolleren.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror jeg bestiller fra apple sine nettsider.. men får ikke kjøpt minnekort der hvor kan dette kjopes, både nettsider som anbfeles eller har også type ekjøp dette? og hvor er leveringstiden fra apple ca.?

 

Apple brukte ca en uke på å levere kameraet mitt.

 

Kjøp minnekort på Elkjøp eller ekspert, bare husk at du må ha Clas10 kort, for rask skriving av filer...

Jeg har 2 x32 gig kort, og 2x 16 gig kort. Oppdateringen på kameraet er lagt inn på alle kortene.

 

Kan være lurt å huske dette, da oppdateringen følger minnebrikken (om ikke jeg er helt ute å sykler) oppdateringen for fjernkontroll gjør hvertfal det.

Lenke til kommentar

 

 

Apple brukte ca en uke på å levere kameraet mitt.

 

Kjøp minnekort på Elkjøp eller ekspert, bare husk at du må ha Clas10 kort, for rask skriving av filer...

Jeg har 2 x32 gig kort, og 2x 16 gig kort. Oppdateringen på kameraet er lagt inn på alle kortene.

 

Kan være lurt å huske dette, da oppdateringen følger minnebrikken (om ikke jeg er helt ute å sykler) oppdateringen for fjernkontroll gjør hvertfal det.

 

Hmmm, oppdateringen ligger bare på minnekortet under oppdateringsprosessen. Jeg formaterte kortet mitt etter at oppdateringen var ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare med meg overføringen av filene fra selve kameraet til pcen med usb går ufattelig tregt? I dag skulle jeg overføre filmer av til sammen 11 gb, og med kameraet koblet til ble det estimert at det ville ta fire(!) timer å overføre. Jeg prøvde med å overføre filene direkte fra minnekortet med en minnekortleser, og det tok 10 minutter.

 

Hmmm. Prøvde med microds-kortet i adapteret som fulgte med. Fikk 40 megabyte/s

Lenke til kommentar

Uffda, da var snowboard sesongen desverre over for meg. Blir lite gopro de neste 12 ukene :( Båtbeinet i venstrehånda knakk i to under dette fallet :(

 

Ahhhh, er det deg HornYkorN? Kjedelig!!

 

Men men, slikt skjer. Hadde en kompis som brakk foten (åpent brudd) rett under kneet rett før jul, mens han var ute på frikjøring, og han fikk det ikke en gang på film!!

 

Var dog temmelig artig når helikopteret kom og han fikk morfin...! "Hahah FY FAEN, dette er bare heeeelt maaagisk, skjekk den svære fuglen da gutter!!!"

 

Ble henta av helikopter på fjellet, og har opperert 7 ganger i foten til nå! :eek:

Lenke til kommentar

Kjipt med reflekser, HornYkorN..

Forstuet selv tommelen da jeg tok meg i mot i et fall. Blødde noe brutalt med neseblod også. Problemet var at jeg befant meg i toppen av den svarte bakken i Kvitfjell, så var noen minutters kjøretid ned. Alt jeg hadde på meg var fult av blod når jeg gikk inn på hotellet. Skulle sett ansiktet på dama i resepsjonen :p

Lenke til kommentar

Ahhhh, er det deg HornYkorN? Kjedelig!!

 

Men men, slikt skjer. Hadde en kompis som brakk foten (åpent brudd) rett under kneet rett før jul, mens han var ute på frikjøring, og han fikk det ikke en gang på film!!

 

Var dog temmelig artig når helikopteret kom og han fikk morfin...! "Hahah FY FAEN, dette er bare heeeelt maaagisk, skjekk den svære fuglen da gutter!!!"

 

Ble henta av helikopter på fjellet, og har opperert 7 ganger i foten til nå! :eek:

Det er nok meg ja ;)

Auuuch, det hørtes ikke godt ut! :o Alltid noen som har det verre...uansett hvor mye jeg skader meg ^^

Irriterende though...i og med at jeg ikke falt, men brettet skled på isen :(

 

Du må lære deg å bruke håndleddsbeskytter :p

Haha ja, blir nok det neste sessong ;)

Lenke til kommentar

Kjipt med reflekser, HornYkorN..

Forstuet selv tommelen da jeg tok meg i mot i et fall. Blødde noe brutalt med neseblod også. Problemet var at jeg befant meg i toppen av den svarte bakken i Kvitfjell, så var noen minutters kjøretid ned. Alt jeg hadde på meg var fult av blod når jeg gikk inn på hotellet. Skulle sett ansiktet på dama i resepsjonen :p

Haha japp, reflekser er noe dritt! ;)

Uffda, hørtes brutalt ut...nesten en god skrekkfilm idé ;) "The bloody skier"

Lenke til kommentar

Har nå fått bruke GoPro Hero 3 - Black Edition, Soppas mye at jeg har gjort meg opp en grei formening om minnebrikker og størrelse.

 

Lurte veldig på dette i starten, men skjønte etter hvert at det var totalt overkill å kjøpe 2x32 gig og 2x16 gig Mikro SD SanDisk ultra... Jeg bruker kun en av disse 32gig brikkene, og har da på 1040, 60 FPS 2 timer og 14 minutter recording tid. Viktigste er at brikken er Class 10.

 

Og mindre slitasje på minnebrikkeporten etc. med lite bytting.

 

Er dog mulig at jeg trenger mye mere lagringsplass og batteritid når kursen settes for alpene i Europa neste vinter.

 

Har ikke hatt poblemer med at dette blir for lite til et par dager (en gang) på fjellet.

 

Man må tross alt ikke glemme gleden med å stå på ski (etc.) bare fordi at man må filme alt man gjør... :-)

 

Driver nå på å klipper sammen en filmsnutt fra båten her hvor jeg jobber. Håper denne blir bra når den kommer ut en dag..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...