Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger sårt hjelp her! Har kjøpt meg Hero3 Black, men opplever at kameraet tar utrolig dårlige bilder. Bildene får et slags blurry filter i kantene, og fargene er veldig "blasse". Får heller ikke så mye skarphet som ønsket.

 

Har en kamerat med Hero2, og vi tok en test der vi satte kameraet på nøyaktig samme innstillinger, og tok samme bilde. Hans ble MYE bedre. Fargene på mitt er gråblå og blasse, mens hans tar bilder med mye sterkere fargetoner. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått nytt kamera. Oppdaterte, satte det til å filme - etter trefire minutter stopper det å filme av seg selv, som vanlig.

 

Hva slags versjon er det man skal ha når det er oppdatert? Hva skal det stå slags tall i den tekstfilen? For meg ser det ut som det står akkurat det samme som før jeg oppdaterte.

Lenke til kommentar

Trenger sårt hjelp her! Har kjøpt meg Hero3 Black, men opplever at kameraet tar utrolig dårlige bilder. Bildene får et slags blurry filter i kantene, og fargene er veldig "blasse". Får heller ikke så mye skarphet som ønsket.

 

Har en kamerat med Hero2, og vi tok en test der vi satte kameraet på nøyaktig samme innstillinger, og tok samme bilde. Hans ble MYE bedre. Fargene på mitt er gråblå og blasse, mens hans tar bilder med mye sterkere fargetoner. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Post et bilde rett ut fra kameraet, da blir et lettere å avgjøre hva som kan være feil. I fotomodus skal bildene bli ganske så bra med mye mindre støy enn HERO 2.
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått nytt kamera. Oppdaterte, satte det til å filme - etter trefire minutter stopper det å filme av seg selv, som vanlig.

 

Hva slags versjon er det man skal ha når det er oppdatert? Hva skal det stå slags tall i den tekstfilen? For meg ser det ut som det står akkurat det samme som før jeg oppdaterte.

Det er ikke minnekortet som er problemet da?

Lenke til kommentar

Der klikket mitt kamera, det låste seg etter noen sekunder med filming og som oftest måtte batteriet ut for å få det i gang igjen.

 

Jeg prøvde kontaktspray på batterikontakten og jeg prøvde å ta ut og sette i kortet på nytt uten at det gjorde noen forskjell.

 

Så formaterte jeg kortet i kameraet og etter det har det fungert. Vanskelig å si om det er en tilfeldighet eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja det er vanskelig å finne noe system i det, jeg klarte det ikke. Reklamerte og fikk nytt, men det ble altså feil igjen på aller første opptak. Og på andre opptak. Akkurat som med det forrige. Men det har vært mange forskjellige feil, og helt (i hvert fall tilsynelatende) vilkårlig. Så plutselig kan det virke greit en periode, før det slår seg vrang igjen. Men nå har jeg fått svar fra dem med hvilket nr det skal stå i tekstfilen dersom kamera er riktig oppdatert, så da får jeg i hvert fall sjekket det. Tviler imidlertid på at det har noe med det å gjøre, for etter nummeret fikk jeg en lang avhandling om hvordan jeg må gjøre for å oppdatere - nøyaktig den måten jeg har brukt... Så da skulle det jo være riktig.

Lenke til kommentar

Noen som har testet de forskjellige FOV settingene?

Prøver å finne oversikt over grader, og hvordan FOV påvirker kvaliteten, men det er stor uenighet om hvor bra/dårlig det fungerer å velge noe annet enn wide.

 

Selv bare kjørt 1080p 60fps wide. Får se om jeg får tatt et narrow opptak neste gang jeg er ute å flyr.

Lenke til kommentar

Hei, kjøpte meg hero3 white edition i går. Reiser til Svalbard på mandag, meldt -25 til -30 grader (brrrrr). Hvordan er det med duggproblemer når man bruker det vanntette huset? Kan jeg uten problemer bruke det åpne dekselet bak på scootertur og hundesledetur? Jeg har jo ikke tenkt å ligge og rulle i snøen, så vann skal jo i teorien ikke kunne komme seg inn.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Jeg ser forresten også at flere av dere mener at hodebåndsfestet (det elastiske som skal på hodet og ikke hjelm) kan f.eks festes på armer og ben. Har dette festet så bra strammemulighet? Ser litt kronglete ut å feste noe med "truse form" på runde avlange ting som armer og ben, eller rør.

Lenke til kommentar

Det er fordi du modifiserer festet når du skal feste den rundt armer og bein...

Vil du si at å kjøpe armfeste når man har hodebåndsfeste er unødvendig?

Og kan man bruke armfeste til å feste på bein, rør og andre ting? Må det tres på, eller kan det snurres rundt?

Endret av martin82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...