Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet de forskjellige FOV settingene?

Prøver å finne oversikt over grader, og hvordan FOV påvirker kvaliteten, men det er stor uenighet om hvor bra/dårlig det fungerer å velge noe annet enn wide.

 

Selv bare kjørt 1080p 60fps wide. Får se om jeg får tatt et narrow opptak neste gang jeg er ute å flyr.

Jeg testet de for en stund siden, og kom fram til at det lureste er å bruke wide. Synes bildekvaliteten tapte seg med de andre instillingene.

Lenke til kommentar

Vil du si at å kjøpe armfeste når man har hodebåndsfeste er unødvendig?

Og kan man bruke armfeste til å feste på bein, rør og andre ting? Må det tres på, eller kan det snurres rundt?

 

Jeg er litt usikker på hvor tynt det du vil feste det rundt kan være. Litt vanskelig å forklare, men du kan se hvordan han gjør det på denne videoen.

 

 

Jeg har hatt det rundt låret og det funket veldig bra.

 

 

Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan det funker for deg.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Har anskaffet med GoPro Hero 3 Black Edition. Jeg har imidlertid en eldre bærbar PC som ikke har all verdens kapasitet. Kan derfor ikke spille av HD-film på PC-en.

 

Er det noen enkel måte å spille av HD-filmer på, altså spille av filen uten HD-kvalitet?

 

Jeg er jo nødt til å redigere filmene. Er det noen måte jeg kan redigere HD-film selv med en litt begrenset PC?

 

Har tidligere filmet i HD med et annet kamera, komprimert fila til dårligere kvalitet, og så redigert den. Men det er jo litt dumt å ikke utnytte kameraet til det fulle.

 

Håper noen kan hjelpe en nybegynner på dette feltet!

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvor tynt det du vil feste det rundt kan være. Litt vanskelig å forklare, men du kan se hvordan han gjør det på denne videoen.

 

 

Jeg har hatt det rundt låret og det funket veldig bra.

 

 

Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan det funker for deg.

Tusen takk!:) Skal gi en tilbakemelding når jeg finner ut lure måter å sette den sammen på. Fikk anskaffet meg den i dag, så visste ikke at det gikk an å demontere den slik.

Lenke til kommentar

Har anskaffet med GoPro Hero 3 Black Edition. Jeg har imidlertid en eldre bærbar PC som ikke har all verdens kapasitet. Kan derfor ikke spille av HD-film på PC-en.

 

Er det noen enkel måte å spille av HD-filmer på, altså spille av filen uten HD-kvalitet?

 

Jeg er jo nødt til å redigere filmene. Er det noen måte jeg kan redigere HD-film selv med en litt begrenset PC?

 

Har tidligere filmet i HD med et annet kamera, komprimert fila til dårligere kvalitet, og så redigert den. Men det er jo litt dumt å ikke utnytte kameraet til det fulle.

 

Håper noen kan hjelpe en nybegynner på dette feltet!

Kameraet lagrer en fil med .LRV filtype som er en lavoppløsningskopi av videoen. Den er 432x240 i oppløsning og vil kunne spilles av selv på meget trege maskiner.

 

Det er mulig å redigere på trege maskiner men det vil bli slitsomt og ta lang tid. Du kan prøve Avidemux eller noe lignende som kan klippe og lime basert på tider i en tekstfil.

Lenke til kommentar

Kameraet lagrer en fil med .LRV filtype som er en lavoppløsningskopi av videoen. Den er 432x240 i oppløsning og vil kunne spilles av selv på meget trege maskiner.

 

Det er mulig å redigere på trege maskiner men det vil bli slitsomt og ta lang tid. Du kan prøve Avidemux eller noe lignende som kan klippe og lime basert på tider i en tekstfil.

 

Det er det siste der som jeg synes burde gå an. Om jeg legger inn en "identisk" kopi (med dårligere kvalitet i et redigeringsprogram og bruker denne til å redigere filmen med, burde det jo gå an å bytte ut kilden til filmfila med den høyoppløste filmfilen (når den ferdige videoen skal lages/rendres(?))

 

Noen som vet om dette går an? Er det slik avidemux fungerer? Er dette et enkelt program å bruke? Jeg har brukt Pinnacle mye og kan det relativt godt, men det er jo ikke noe profesjonelt program. Funker til mitt bruk, though.

Lenke til kommentar

Post et bilde rett ut fra kameraet, da blir et lettere å avgjøre hva som kan være feil. I fotomodus skal bildene bli ganske så bra med mye mindre støy enn HERO 2.

 

2enm2hl.jpg

 

Slik ser et bilde av hunden ut. Jeg vasket linsen og fikk bort mye blurry dritt (ja, nybegynnerfeil å ikke sjekke sånt), men bildet blir fremdeles ikke særlig bra. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Det er ganske likt det mitt kamera gir på sånne motiver, litt blassere enn HERO 2. Jeg greier ikke å peke på noe som er klart feil i det bildet.

 

Det er på hunden jeg synes det er verst. Når jeg zoomer inn bare bittelitt, ser man at hunden er ganske utydelig. Men det kan være meg. Det rare er at jeg har tatt kanskje 200 bilder i en slags session vi hadde, hvorav to bilder hadde fantastisk kvalitet (type GoPro-hjemmesidestuff). Jeg vet egentlig hva jeg kan gjøre. Lite skarphet, lite farger.

Lenke til kommentar

Slik ser et bilde av hunden ut. Jeg vasket linsen og fikk bort mye blurry dritt (ja, nybegynnerfeil å ikke sjekke sånt), men bildet blir fremdeles ikke særlig bra. Hva mener dere?

Det er mørkt og i skyggen - dermed skulle kameraet opp i ISO, og det ble derfor mer støy.

Skyt på motiver i dagslys, og det blir mindre støy.

 

Kameraet prøver å maskere støyen ved å smøre det utover - "støyreduksjon" - det er det som gjør at det ikke er så tydelig.

 

Godt lys => mer detaljer.

Innelys er aldri "godt lys" - det skal være sollys utenfor.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jasså, selvfølgelig var det en GoPro 3-tråd her et sted!

 

Var superspent på å teste ut twixtor (lager ekstrem slow motion) med 720p/100fps på 3eren, og ble ganske fornøyd med resultatet her! Var også første gang jeg forsøkte meg på ProTune, noe som forøvrig gav enormt med muligheter i etterkant - litt som å fotografere i råformat.

 

Her kan dere se sluttresultatet som jeg raskt hev sammen :)

http://www.youtube.com/watch?v=NyE_TJBETdg&list=UUwTc7wzjQpOwOB3w7FAjiKw&index=1

 

Mulig det er spurt tidligere, men er det noen forskjell på å filme i PAL/NTSC i disse digitale dager? PAL er jo EU, men dette kan vel konverteres senere når det skal postes på web? I tillegg får jeg jo høyere framerate på NTSC, og da blir det med en gang hakket mer attraktivt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...