Gå til innhold

Bedriften (BI 2012/2013)


Hassli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er svært merkelig at noen får informasjon (henviser til BI avdeling Nydalen) om hva som kommer på eksamen, mens resten ikke får noenting. Kommer, som sikkert resten av dere, til å se om noen av de 12 spm kommer på eksamen. Dersom dette viser seg å være tilfellet, stiller jeg meg svært skeptisk til opplegget til BI. Har også lest en som har kommentert at "I tillegg så skal eksamen bli annullert viss man har fått så mye informasjon om hva vi kan få som oppgave i eksamen, og det har blitt publisert..". Dersom det viser seg å stemme at 2 av de 12 oppgavene kommer - så er det mange som har øvd forgjeves! Da blir det nok annulert....

 

Kan også informere dere om at jeg sendte mail til min lærer (BI Stavanger), hvor jeg etterlyste nettopp disse 12 "oppgavene" som har blitt delt ut hvert år tidligere. Stilte han ganske enkelt og tydelig spørsmålet om hvorfor ikke vi har mottatt noen spørsmål slik som tidligere er gitt. Fikk dette som svar : "Det er ikke noen automatikk i hvilke emner som kommer på eksamen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes det er svært merkelig at noen får informasjon (henviser til BI avdeling Nydalen) om hva som kommer på eksamen, mens resten ikke får noenting. Kommer, som sikkert resten av dere, til å se om noen av de 12 spm kommer på eksamen. Dersom dette viser seg å være tilfellet, stiller jeg meg svært skeptisk til opplegget til BI. Har også lest en som har kommentert at "I tillegg så skal eksamen bli annullert viss man har fått så mye informasjon om hva vi kan få som oppgave i eksamen, og det har blitt publisert..". Dersom det viser seg å stemme at 2 av de 12 oppgavene kommer - så er det mange som har øvd forgjeves! Da blir det nok annulert....

 

Kan også informere dere om at jeg sendte mail til min lærer (BI Stavanger), hvor jeg etterlyste nettopp disse 12 "oppgavene" som har blitt delt ut hvert år tidligere. Stilte han ganske enkelt og tydelig spørsmålet om hvorfor ikke vi har mottatt noen spørsmål slik som tidligere er gitt. Fikk dette som svar : "Det er ikke noen automatikk i hvilke emner som kommer på eksamen".

 

Hei:) Disse 12 oppgavene er EKSEMPLER på hva som kan komme. Det er min foreleser som lager eksamen, og han sa dette var for å se hvordan type spørsmål. Den dagen disse ble vist sa han at eksamen ikke var laget enda. Så det er ikke slik at det blir 2 av de 12, som noen sier. Regner med at informasjonen jeg har fått fra min foreleser, som også er kursansvarlig stemmer.

 

lykke til i dag :)

Lenke til kommentar

For å oppsummere, fikk vi oppgavven her:

 

A) I årene 1850 fikk aksjeselskapet sitt endelige gjennomslag i storbritannia. Gjennom flere lover ble aksjeselskapet "satt fri", slik at en ikke lenger var avhengig av godkjennelse fra myndingheten for å opprette et aksjeselskap.

Redegjlr først for historien til akseselskapet, og hvordan det fikk sine grunntrekk. Du skal redegjøre for tiden før 1850.

 

Det er tre trekk som definererer og karakteriserer akseselskapet, forklar og drøft betydningen av hver enkelt av disse trekke. Du må gjerne drøfte om disse trekkene underbygger micketwait og wooldrigdes påstnad.

 

 

Det var denne jeg svarte på. Kort sagt. STRK. Skreiv 3,5, å det var 2 sider om enkeltmannsforetak uten Limited liability, også om limited liability, også noe om stakeholders og shareholders.

ANER Ikke noe om det, så det ble drøfting om påstanden til de to kara som kanskje holder hodet over vannet for min del.

Lenke til kommentar

Gikk i grunn ganske dårlig for min del, hadde ikke peiling på hva OLI er, så endte opp med å skrive masse om csr..

 

Med andre ord, stryk, hvis jeg ikke klarer å klamre meg fast til en E..

 

Hvordan fungerer det om man stryker? Må man vente et halvt år? Betale 7500?

 

Betaler 1400 ca for å ta eksamen om igjen.. og ja, må vente til vårens eksamener, eller evt høsten igjen..

Lenke til kommentar

Nei jeg går i Stavanger.. du går oslo går jeg ut ifra?

 

Vil tro at om du har gode karakterer utenom i matte, så vil du ha mulighet til å bestå selv omdu stryker på eksamenen

 

Oslo, ja.

Du svarte ikke på spørsmålet, så regner med at du ikke vet det.

Utgangspunktet er stå-karakter i alle fag, utenom matte, som da usikker her.

VI har hatt 1 innlevering, bestått.

Vi har 20% eksamen i desember

Vi har 80% tellende eksamen i Mai måned, 2013.

 

- Hva skjer om jeg da stryker på matte eksamen i desember som teller 20%, mister jeg dermed retten til å gå opp til hoved eksamen i matte, i mai, som da teller 80%.

 

Edit ; Nå kom dette skarpt ut, men det er selvfølgelig ikke meningen. Kan jo hende jeg misforsto det du skreiv.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Oslo, ja.

Du svarte ikke på spørsmålet, så regner med at du ikke vet det.

Utgangspunktet er stå-karakter i alle fag, utenom matte, som da usikker her.

VI har hatt 1 innlevering, bestått.

Vi har 20% eksamen i desember

Vi har 80% tellende eksamen i Mai måned, 2013.

 

- Hva skjer om jeg da stryker på matte eksamen i desember som teller 20%, mister jeg dermed retten til å gå opp til hoved eksamen i matte, i mai, som da teller 80%.

 

Edit ; Nå kom dette skarpt ut, men det er selvfølgelig ikke meningen. Kan jo hende jeg misforsto det du skreiv.

 

Nei, er 90% sikker på at du får tatt den i mai.

 

Mener å huske at det var en kompis som strøk på multiple choice, og tok opp den samme semester som våreksamen (/eller høstsemesteret etterpå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...