Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med hensyn til minnekort så ville jeg også "normalt" ha lagt stor vekt på dette. men hva med å bruke en trådløs harddisk til å streame media, kan det funke ? Er det noen som har prøvd på andre nettbrett eller smarttelefoner ? Eksempel på slik trådløs harddisk:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635948

 

Eller kanskje ennå bedre, denne som også har Android app for overføring av filer:

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=302568&banid=hwpg

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Eg hadde kjøpt om den hadde plass for minnekort :wallbash:

 

Den har jo micro usb som gir mulighet for USB OTG er jo en løsning. Kanskje ikke praktisk men utstikkende dong mtp deksel etc

Med hensyn til minnekort så ville jeg også "normalt" ha lagt stor vekt på dette. men hva med å bruke en trådløs harddisk til å streame media, kan det funke ? Er det noen som har prøvd på andre nettbrett eller smarttelefoner ? Eksempel på slik trådløs harddisk:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635948

 

Eller kanskje ennå bedre, denne som også har Android app for overføring av filer:

http://www.ps.no/Art...2568&banid=hwpg

 

Alt helt ubrukelig, eg ønsker å ta den med meg hjemmefra søkklastet med filmer for eksempel.

Lenke til kommentar

Det ser ut som om man kan ta med seg en liten terabyte med film vha Patriot sin løsning. Da blir jo 32 eller 64 Gb for null å regne. (Se slutten av denne filmen.)

 

Eg er uansett ikkje interresert i å bære rundt på en ekstern harddisk. Som sagt, helt uinterresant og ubrukelig for meg. Eg vil ha kapasitet nok i nettbrettet.

Lenke til kommentar

Akkurat no som eg hadde bestemt meg for at Nexus 7 skulle bli mitt første nettbrett ein gong i næraste framtid. Må det komme nye kule ting heile tida? Mangel på minnekort er heldigvis ikkje eit problem for min del, kor mykje kan ein uansett utvide med eit kort i dag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Er det bare jeg som er forelsket i Nexus 10? Liker hvordan Google har gjort så du kan holde den i hånda uten å enkelt miste den. Kan jo også nevne skjerm og ytelse, men det er en selvfølge.

Grunnen til at de dropper microSD kort muligheter er at de vil at vi skal bruke Google Drive, det er også derfor de selger Nexus enhetene sine med tap, for å dekke tapet via kjøp i Play store osv.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er forelsket i Nexus 10? Liker hvordan Google har gjort så du kan holde den i hånda uten å enkelt miste den. Kan jo også nevne skjerm og ytelse, men det er en selvfølge.

Grunnen til at de dropper microSD kort muligheter er at de vil at vi skal bruke Google Drive, det er også derfor de selger Nexus enhetene sine med tap, for å dekke tapet via kjøp i Play store osv.

 

Me too! Blir nok kjøp.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat til å sette opp PC'en som kombinert trådløs server og trådløs access punkt.

 

Dat betyr at android nettbrettet kan spille alle filmene som ligger på PC'en pluss bruke kablet, trådløs og 3G nettverk via PC. (Hvis man en PC i wifi avstand.)

 

Brukte en del tid på det og det er ennå noe småtteri igjen før det fungerer perfekt. (Windows firewall.)

 

Det skulle sånn sett ikke være nødvendig å kjøpe inn en Patriot HD slik som foreslått over ettersom det går ann å få en windows 7 PC til å virke på samme måte.

 

Dette bør selvfølgelig kunne brukes mot alle Android brett med "for lite plass". (Og det har man jo uansett) Er det noen som er interessert i å bli med på en diskusjonstråd for å utvikle dette vidre ?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Fikk akkurat til å sette opp PC'en som kombinert trådløs server og trådløs access punkt. Dat betyr at android nettbrettet kan spille alle filmene som ligger på PC'en pluss bruke kablet, trådløs og 3G nettverk via PC. (Hvis man en PC i wifi avstand.) Brukte en del tid på det og det er ennå noe småtteri igjen før det fungerer perfekt. (Windows firewall.) Det skulle sånn sett ikke være nødvendig å kjøpe inn en Patriot HD slik som foreslått over ettersom det går ann å få en windows 7 PC til å virke på samme måte. Dette bør selvfølgelig kunne brukes mot alle Android brett med "for lite plass". (Og det har man jo uansett) Er det noen som er interessert i å bli med på en diskusjonstråd for å utvikle dette vidre ?

 

Uten at jeg vet hva du har planlagt fremover, så kan man enkelt dele filmer fra PC til nettverket ved feks ps3mediaserver. Brukte det tidligere for å få tilgang på filmene, før jeg fikk nettverksdisk.

 

Bruker dette mot både Nexus7 og Galaxy Nexus. Fungerer helt fantastisk. Bruker en app som heter Skifta som viser alle enheter den kan streame fra, så lenge jeg er åp samme nettverk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Med tanke på plasseringen så vil det nok komme en docking løsning. Blir sikkert omtrent det samme som Asus og Microsoft har kommet med. Får bare håpe prisen på Nexus 10 og en eventuell docking ikke blir for høy.

 

Noen som kan gjette seg fram til ca norske priser for 16 og 32GB versjonene?Nexus 7 koster 200 dollar i USA og ca 2k i Norge, hvis du må gange prisen med 10 på Nexus 10 så blir prisen litt drøy.

Lenke til kommentar

Med tanke på plasseringen så vil det nok komme en docking løsning. Blir sikkert omtrent det samme som Asus og Microsoft har kommet med. Får bare håpe prisen på Nexus 10 og en eventuell docking ikke blir for høy.

 

Noen som kan gjette seg fram til ca norske priser for 16 og 32GB versjonene?Nexus 7 koster 200 dollar i USA og ca 2k i Norge, hvis du må gange prisen med 10 på Nexus 10 så blir prisen litt drøy.

Amerikansk pris er ca 3000NOK. 3000*1.25=3750

 

Prisen burde ikke være spesielt høyere enn 4000. Men importøren må jo også tjene penger. Ikke bli overasket om det blir 5000 heller. Vet ikke hvor mye omkostninger det blir for importøren. Men regner med at det må importeres via UK

 

Med tanke på plasseringen så vil det nok komme en docking løsning. Blir sikkert omtrent det samme som Asus og Microsoft har kommet med. Får bare håpe prisen på Nexus 10 og en eventuell docking ikke blir for høy.

 

Noen som kan gjette seg fram til ca norske priser for 16 og 32GB versjonene?Nexus 7 koster 200 dollar i USA og ca 2k i Norge, hvis du må gange prisen med 10 på Nexus 10 så blir prisen litt drøy.

Amerikansk pris er ca 3000NOK. 3000*1.25=3750

 

Prisen burde ikke være spesielt høyere enn 4000. Men importøren må jo også tjene penger. Ikke bli overasket om det blir 5000 heller. Vet ikke hvor mye omkostninger det blir for importøren. Men regner med at det må importeres via UK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...