Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Ser ikke noen nyere tråd om temaet. Men saken fortsetter jo nå med sine pinligheter.

 

Huff, hvilken flau sak!

 

En av meldingene fra Øygard til den 14-årige jenta:

 

Tenker så mye på deg NN. Prøver å finne ut hva det er med deg som kvinne, som menneske som fascinerer. Som utløser savn og forelskelse. Det er noe ved hele deg, skjønnheten, smilet, blikket, tilliten, engasjementet. Den spørrende interesserte jenta. Omsorgen din. Kunne nevnt mye mer. jeg har iallefall blitt mer enn glad i deg. Skummmelt fordi du ikke er mer enn 14 år. Flott fordi eg er mann. Håper du får en kjempedag og et hjertet ditt slår et ekstra slag for oss i dag.

 

:love:

Endret av Frankline
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

RØ:

Hovedsaken her er at han eventuelt har vært utro mot kona (som ikke er grunn til å fengsles elelr bøtelegges) og er en sak mellom han og kona, og eventuelt har hatt utuktig omgang med en person under 16 år. Tror nok begge var like aktive om det har vært noe seksuelt, men at jenta angret når hun ble fortalt at det var galt.

 

Jenta:

Mener hun åpenbart har sett muligheten til å skaffe seg cash og ting ved å friste RØ og presse han med å avsløre for kona. Her kan mye ha skjedd. Ligg med meg elelrs sier jeg til kona at du har ligget med meg. Gi meg-gi meg-gi meg ellers sier jeg til kona at vi har ligget sammen. Det er lett å utpresse menn i slike saker, uansett hva som har skjedd. Mener absolutt ikke at hun har vært et uvitende naivt offer som har blitt misbrukt, men deltatt aktivt når hun kobler stilling og lettfristet mann med muligheten til easy money og stuff.

 

RØ har i verste fall vært utro mot kona, men det er en sak mellom han og kona. Han kan også ha brudt juridiske lover rundt seksuell aktivitet med en under 16 år. Her tenker jeg først og fremst på grooming, men også eventuell sex i en eller annen form.

Lenke til kommentar

RØ har i verste fall vært utro mot kona.

Nei, det verste er at han (mest sannsynlig) har psykisk skadet jenta ved disse overgrepene.

 

Hva er sannsynligheten for at ei lita jente er så utspekulert, og er villig til å gå igjennom så mye dritt (for RØ er ikke akkurat Brad Pitt) for noen kontantkort her og der?

 

Jeg skjønner godt at du prøver å ha et kritisk syn, men du forsvarer RØ så mye at du likesågodt kunne ha vært i rettsaken som forsvarer.

 

 

Det kommer klart fram utifra all informasjon (sms/skype osv) at RØ har hatt følelser for jenta, og har oppført seg upassende. Selv om det ikke er 100% bevist at de har hatt sex, er det nok veldig sannsynlig. Noe har nok skjedd, som har skadet jenta.

 

Og selv om hun sikkert har vært fysisk klar, så har hun ikke vært psykisk klar, og dermed er det et overgrep.

 

Merker at jeg biter på gang på gang når du skriver her, og blir like irritert.

Lenke til kommentar

Han har også ei uvanlig naiv kone. Øygards kone spurte om det var lurt at han overnattet på samme rom som ei jente, i en alder der jentene utvikler seg raskt.

 

Øygard svarte at han ikke så noe problem i dette, og at jenta var mørkredd!

Dette burde definitivt ha fått alarmklokkene til å ringe hos kona. Øygard forsøkte å bagatellisere overnattingen, fordi han hadde et sterkt ønske om å fortsette overnattingen. MEN, Øygards kone godtok svaret fra Rune Øygard og lot overnattingen fortsette!

Lenke til kommentar

Han har også ei uvanlig naiv kone. Øygards kone spurte om det var lurt at han overnattet på samme rom som ei jente, i en alder der jentene utvikler seg raskt.

 

Øygard svarte at han ikke så noe problem i dette, og at jenta var mørkredd!

Dette burde definitivt ha fått alarmklokkene til å ringe hos kona. Øygard forsøkte å bagatellisere overnattingen, fordi han hadde et sterkt ønske om å fortsette overnattingen. MEN, Øygards kone godtok svaret fra Rune Øygard og lot overnattingen fortsette!

 

Jeg tror faktisk ikke de fleste damer i den alderen tror at mannen vil feie over 13 år gamle jenter uansett situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Min sterke tro på at de aller fleste menn og kvinner er normale.

 

Jeg er forelder selv, og for meg ville det være snodig om man ikke skulle reagere på at en voksen mann ligger i samme seng som en såpass utviklet ung kvinne/barn. Hvem sier at det ikke er normalt å også reagere som et seksuelt vesen når man blir "pirret" i sansene - det er vel normal biologi vil jeg tro

Lenke til kommentar

Jeg er forelder selv, og for meg ville det være snodig om man ikke skulle reagere på at en voksen mann ligger i samme seng som en såpass utviklet ung kvinne/barn. Hvem sier at det ikke er normalt å også reagere som et seksuelt vesen når man blir "pirret" i sansene - det er vel normal biologi vil jeg tro

 

Så det vil være normalt å ikke stole på mannen sin som man har vært gift med i noen tiår fordi han er i rom men en 13-åring... ser ikke på det som normalt og kanskje du ikke burde det heller.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så det vil være normalt å ikke stole på mannen sin som man har vært gift med i noen tiår fordi han er i rom men en 13-åring... ser ikke på det som normalt og kanskje du ikke burde det heller.

 

Jeg er fornøyd med egne holdninger, takk

Lenke til kommentar

Kom litt i tanker om det virkelig er lurt å presse en person til de grader... Vel har Øygard gjort noe ulovlig, men den stadige konfrontasjonen med meldingene hans, i landsdekkende media, det blir å tråkke ham ned gang etter gang.

Tenker på Tønne-saken, der det viste seg hvilke konsekvenser det kan ha med svære overskrifter i flere år.

Lenke til kommentar

Kom litt i tanker om det virkelig er lurt å presse en person til de grader... Vel har Øygard gjort noe ulovlig, men den stadige konfrontasjonen med meldingene hans, i landsdekkende media, det blir å tråkke ham ned gang etter gang.

Tenker på Tønne-saken, der det viste seg hvilke konsekvenser det kan ha med svære overskrifter i flere år.

 

Meldingene er ikke påstander, det er noe han har sendt og da får man også stå for det... han har også valgt å gå gjennom rettssystemet med dette og han vet hva som vil skje med den publisiteten saken har fått fra begynnelsen av.

 

Hadde han visst fra begynnelsen hvor mange telefoner kripos hadde fått tak i og hvilken informasjon de klarer å hente frem hadde han nok kanskje valgt å ikke gå til retten med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

9 av 10 svar han gir på spørsmål vedrørende de tekstmeldingene er jo uansett "det kan jeg ikke huske" "husker ikke sammenhengen" "var bare sånt vi sa".

Tydelig at fyren er en politiker, og i samme vending, så klager hans forsvarer over at jenta ikke husker hver minste detalj.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kom litt i tanker om det virkelig er lurt å presse en person til de grader... Vel har Øygard gjort noe ulovlig, men den stadige konfrontasjonen med meldingene hans, i landsdekkende media, det blir å tråkke ham ned gang etter gang.

Tenker på Tønne-saken, der det viste seg hvilke konsekvenser det kan ha med svære overskrifter i flere år.

 

Du er kanskje inne på noe der, men jeg lurer på om ikke det er ordføreren som kjører seg selv, mest - og at han ikke vil ta innover seg at dette kan ende med enda en tragedie

 

Vi får håpe vi tar feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...