Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?


Anbefalte innlegg

 

Elefanten er i huset. Og han frikjennes ihht til loven. Alt annet er justismord, og basert på hva du tror i din skitne hjerne.

Det tjener ikke dine argumenter til ære at du betegner min hjernevirksomhet som skitten. Hverken jeg eller min hjerne er gjenstand for debatt i denne tråden. Videre er jeg overbevist om at tingrettens konklusjon i skyldspørsmålet, ikke har noen forbindelse til min hjernes renhetsgrad. :hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

Det er spennende og interessant at du har erfaring med dette.

 

En tanke som slår meg, er hva du mener om ideén at det i noen tilfeller kan være en tanke for "offer" og "overgriper" å delta i en samtaleterapi, istedenfor å ta det hele i retten.

 

Hva tenker du med din erfaring, om det?

 

Jeg mener; svært usikker

 

Selv har jeg bodd og jobbet sammen med ungdomsgrupper hvor enkeltindivider har blitt utsatt for overgrep før de kom til oss, og at noen av disse har blitt overgriperen i gruppen, og samtidig skal du holde "hjemmehyggen", og få "behandlet" individene. Ganske krevende jobb, vil jeg si. Og jeg har ingen resultater eller har hørt om andres, som tyder på at de fikk noe positivt ut av det.

 

Så langt går mine kunnskaper om det.

Lenke til kommentar

 

 

Det er spennende og interessant at du har erfaring med dette.

 

En tanke som slår meg, er hva du mener om ideén at det i noen tilfeller kan være en tanke for "offer" og "overgriper" å delta i en samtaleterapi, istedenfor å ta det hele i retten.

 

Hva tenker du med din erfaring, om det?

 

Jeg mener; svært usikker

 

Selv har jeg bodd og jobbet sammen med ungdomsgrupper hvor enkeltindivider har blitt utsatt for overgrep før de kom til oss, og at noen av disse har blitt overgriperen i gruppen, og samtidig skal du holde "hjemmehyggen", og få "behandlet" individene. Ganske krevende jobb, vil jeg si. Og jeg har ingen resultater eller har hørt om andres, som tyder på at de fikk noe positivt ut av det.

 

Så langt går mine kunnskaper om det.

 

Ok, jeg tenkte igrunnen mer på tilfeller hvor aldersforskjellen var stor, som i Øygard-saken.

 

Etter å ha lest "Tiger, Tiger a memoir" av Margaux Fragoso, så sitter jeg igjen med litt tanker rundt begrepene closure og reconciliation.

 

Og jeg tenker slik at hvis det finnes tre grupper, de som har blitt utsatt for overgrep og de som har blitt med på ting de angrer på og de som har opplevd det hele som nøytralt eller positivt, så gjør vi to av tre grupper en ganske teit bjørnetjeneste ved å hjernevaske dem til å tro at all form for seksuell kontakt mellom mindreårige og voksne er negativt og de er ofre osv..

 

Kanskje spesielt sistnevnte gruppe, som har opplevd kontakten som positiv, føler at det er noe galt eller skittent med dem selv når de tross alt har gode minner om det hele.

 

Og det er ikke akseptert i vårt samfunn, fordi vi insisterer på at de skal være ofre alle som en.

 

Denslags type ting lurte jeg på om du hadde gjort deg opp noen tanker rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og jeg tenker slik at hvis det finnes tre grupper, de som har blitt utsatt for overgrep og de som har blitt med på ting de angrer på og de som har opplevd det hele som nøytralt eller positivt, så gjør vi to av tre grupper en ganske teit bjørnetjeneste ved å hjernevaske dem til å tro at all form for seksuell kontakt mellom mindreårige og voksne er negativt og de er ofre osv..

 

Da må du nesten si litt mer om hva du mener med "seksuell kontakt", først

Lenke til kommentar
Og jeg tenker slik at hvis det finnes tre grupper, de som har blitt utsatt for overgrep og de som har blitt med på ting de angrer på og de som har opplevd det hele som nøytralt eller positivt, så gjør vi to av tre grupper en ganske teit bjørnetjeneste ved å hjernevaske dem til å tro at all form for seksuell kontakt mellom mindreårige og voksne er negativt og de er ofre osv..

 

Da må du nesten si litt mer om hva du mener med "seksuell kontakt", først

 

Et eksempel jeg kommer på, er en historie om en ti år gammel jente som jevnlig ble befølt og fingret av en mann under tredeve. Historien der skal ha det til at hun opplevde det som positivt og seksuelt utviklende, og det ble aldri noen sak ut av det.

Andre ting jeg kommer på er en historie om en seks år gammel jente som ble fingret av bestefar, og som gav uttrykk for at det som gjorde at hun i ettertid opplevde det hele som vanskelig og skammet seg, var at hun nøt det og husket det som veldig kjekt.

 

Og jeg lurer da i den forbindelsen på om du har gjort deg opp noen tanker om hva det er som skader mennesker, og i den forbindelse om en rettssak nødvendigvis alltid er det beste for alle parter.

Lenke til kommentar

Elefanten er i huset. Og han frikjennes ihht til loven. Alt annet er justismord, og basert på hva du tror i din skitne hjerne.

Det tjener ikke dine argumenter til ære at du betegner min hjernevirksomhet som skitten. Hverken jeg eller min hjerne er gjenstand for debatt i denne tråden. Videre er jeg overbevist om at tingrettens konklusjon i skyldspørsmålet, ikke har noen forbindelse til min hjernes renhetsgrad. :hm:

 

Selvsagt. For om domstolen skal dømme RØ, må den la fantasien løpe i troen at noe har skjedd, altså eksakt som din skitne hjerne beskriver det.

Lenke til kommentar

Selvsagt. For om domstolen skal dømme RØ, må den la fantasien løpe i troen at noe har skjedd, altså eksakt som din skitne hjerne beskriver det.

Nei det er helt feil. Når domstolen om 2 uker dømmer 53 åringen til 4 års fengsel, så gjør de det fordi de har festet lit til jentas forklaring.

Endret av Roca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Selvsagt. For om domstolen skal dømme RØ, må den la fantasien løpe i troen at noe har skjedd, altså eksakt som din skitne hjerne beskriver det.

Nei det er helt feil. Når domstolen om 2 uker dømmer 53 åringen til 4 års fengsel, så gjør de det fordi de har festet lit til jentas forklaring.

 

Jeg synser at jenta har holdt en stødigere profil enn det ordføreren og privatmannen Rune Øygarden har gjort, gjennom hele saken, og da tenker jeg over ett år tilbake. Samtidig synser jeg at den utmerkede forsvarsadvokaten sier mye bare med det hun ikke sier, og slik jeg syns jeg kjenner hennes "type" fra utøya-prosessen - og hun er klar over hvem som lyver i denne saken.

 

:)

Lenke til kommentar

Selvsagt. For om domstolen skal dømme RØ, må den la fantasien løpe i troen at noe har skjedd, altså eksakt som din skitne hjerne beskriver det.

Nei det er helt feil. Når domstolen om 2 uker dømmer 53 åringen til 4 års fengsel, så gjør de det fordi de har festet lit til jentas forklaring.

 

Mulig. Ergo er det da et justismord. Typisk norsk forsåvidt.

Lenke til kommentar

Selvsagt. For om domstolen skal dømme RØ, må den la fantasien løpe i troen at noe har skjedd, altså eksakt som din skitne hjerne beskriver det.

Nei det er helt feil. Når domstolen om 2 uker dømmer 53 åringen til 4 års fengsel, så gjør de det fordi de har festet lit til jentas forklaring.

 

Vinnerrekka for lotto neste uke, har du den også?

 

Alternativt, er du villig til å vedde f.eks. permanent utestengelse fra forumet smt IP-banning på at du har rett?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke han kommer til å bli dømt, nettopp grunnet tvil i saken.

Jeg tror det har vært et gjensidig kjæresteforhold over lang tid, men de trenger ikke nødvendigvis å ha hatt samleie. Til slutt klikket det litt for Runemann grunnet sjalusi og jenta syntes det begynte å bli ubehagelig, så hun trakk overgrepskortet.

Noe som derimot irriterer meg blå er at han har dratt på reiser og spa hotell, og gud vet hva på Statens/kommunens regning, UTEN at det virker som om noen reagerer på det. Og det skremmer meg

Er Norge så gjennomsyret korrupt at dette bare er en fillesak som ikke er verdt en tiltale?

Hvor mange flere slike finnes det? Jeg ønsker ingen slike i en maktposisjon I landet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vinnerrekka for lotto neste uke, har du den også?

 

Nei, synsk er jeg ikke dessverre. prøv spåtelefoner på teletog til 40,- kr pr. halvminutt. Saera Khan kan sikkert tipse deg om de beste. :)

 

Det trengs faktisk intet overnaturlig hokus pokus for å forskuddtere at retten ikke vil feste lit til 53 åringen i denne saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...Samtidig synser jeg at den utmerkede forsvarsadvokaten sier mye bare med det hun ikke sier, og slik jeg syns jeg kjenner hennes "type" fra utøya-prosessen - og hun er klar over hvem som lyver i denne saken.

 

:)

 

Nettopp, ofte så er det det som ikke sies som er mest avslørende. Det er nesten så jeg synes synd på Larsen, men bare nesten. Hun har sikkert en så høy gasje at det oppveier litt for den bismaken jeg antar hun må føle. Det er nesten så jeg kan se det på henne under intervjuene, at hun føler det er leit å måtte prøve å diskreditere offeret slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vinnerrekka for lotto neste uke, har du den også?

 

Nei, synsk er jeg ikke dessverre. prøv spåtelefoner på teletog til 40,- kr pr. halvminutt. Saera Khan kan sikkert tipse deg om de beste. :)

 

Det trengs faktisk intet overnaturlig hokus pokus for å forskuddtere at retten ikke vil feste lit til 53 åringen i denne saken.

 

Jeg forstår at du har stor tillit til det, men i slike saker kan man faktisk ikke bli dømt på indisier eller gjetning.

 

Noen sider tilbake ble det linket til en artikkel av en professor i strafferett (?) som utdypet dette.

 

Så med mindre du har balletak på samtlige av dommerne så blir kisen høyst sannsynlig frikjent (om ikke i denne omgang så i anken).

 

Men seriøst, noen som vet om veddemåls-nettsteder hvor man kan sette inn noen kroner på det hele, og hva oddsene er?

Lenke til kommentar

 

...Samtidig synser jeg at den utmerkede forsvarsadvokaten sier mye bare med det hun ikke sier, og slik jeg syns jeg kjenner hennes "type" fra utøya-prosessen - og hun er klar over hvem som lyver i denne saken.

 

:)

 

Nettopp, ofte så er det det som ikke sies som er mest avslørende. Det er nesten så jeg synes synd på Larsen, men bare nesten. Hun har sikkert en så høy gasje at det oppveier litt for den bismaken jeg antar hun må føle. Det er nesten så jeg kan se det på henne under intervjuene, at hun føler det er leit å måtte prøve å diskreditere offeret slik.

 

En alternativ tolkning er at hun ønsker å fremstå så nøytral og profesjonell som mulig i en sak som er så splittende som denne.

Lenke til kommentar

 

Så med mindre du har balletak på samtlige av dommerne så blir kisen høyst sannsynlig frikjent (om ikke i denne omgang så i anken).

 

Men seriøst, noen som vet om veddemåls-nettsteder hvor man kan sette inn noen kroner på det hele, og hva oddsene er?

 

Ja, RØ vil nok anke og skal jeg komme med en aldri så liten spådom, så vil lagmannsretten i den ankebehandlingen i sin dom, øke lengden på fengselstraffen.

 

Den siste setningen din er direkte usmakelig. Dette er en tragedie for mange. Særlig for offeret, men også for grakallen og hele bygda hans. Å forlyste seg på deres bekostning med odds og veddemål, ja det var direkte kvalmende synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har slettet ekstremt mange meldinger opp gjennom årene. Betyr det at jeg skal mistenkes for noe?

 

Personlig tror jeg denne saken mangler informasjon fra begge parter, og at ingen av de to er det man kan kalle helt uskyldige.

 

Det har ingenting å si, for selv om fakta er at begge to er "skyldige", så har jenta ikke utført noen straffbare handlinger, mens Øygard har det.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

Så med mindre du har balletak på samtlige av dommerne så blir kisen høyst sannsynlig frikjent (om ikke i denne omgang så i anken).

 

Men seriøst, noen som vet om veddemåls-nettsteder hvor man kan sette inn noen kroner på det hele, og hva oddsene er?

 

Ja, RØ vil nok anke og skal jeg komme med en aldri så liten spådom, så vil lagmannsretten i den ankebehandlingen i sin dom, øke lengden på fengselstraffen.

 

Den siste setningen din er direkte usmakelig. Dette er en tragedie for mange. Særlig for offeret, men også for grakallen og hele bygda hans. Å forlyste seg på deres bekostning med odds og veddemål, ja det var direkte kvalmende synes jeg.

 

Å så prektig og godt menneske guttebassen var ikveld! :p

 

Nå er det da de av oss som mener at hvis det faktisk ikke har funnet sted noe samleie, så er den parten som har fått gjennomgå mest her, Øygard.

Lenke til kommentar

 

Å så prektig og godt menneske guttebassen var ikveld! :p

 

Nå er det da de av oss som mener at hvis det faktisk ikke har funnet sted noe samleie, så er den parten som har fått gjennomgå mest her, Øygard.

Spar deg hersketeknikkene dine, ellers gidder jeg ikke ta deg seriøst lenger.

 

Hva indikerer at det ikke har foregått noen samleie mellom den 53 årige Rune Øygard, (ordfører og statsministervenn) og barnekjæresten hans?

 

Det at de delte seng på hoteller? Det at han satt naken på Skype, ba henne strippe og vise alt på webcameraet, sa slurp, fikk "bendern" og høytidelig proklamerte for barnet at nå kunne hun være stolt av sin tiltrekkningskraft, for han kunne ikke reise seg på en time minst? Ja etter å ha spurt barnet om hun var barbert da... Eller tenker du kanskje at de mange tusen sms'er indikerer uskyld, der hvor han han skal tørke jentungen både foran og bak, proklamerer at han elsker bare henne og at de skal gifte seg, eller forteller barnet skrønen om at "Jens" gleder seg til å sitte ved siden av henne. Eller er det kanskje selvmordstruslene hans om hun går fra han, som peker på at Hr. Øygard virkelig er den ansvarlige og troverdige reserve - pappaen som han påstår.

 

Sjelden har jeg sett en klarere sak for retten å dømme, mye takket være at Øygard gikk så profilert ut et år før rettssaken og forhåndsprosederte sin sak i media, rakket ned på familien til jenta og slo i alle fjols som ville høre hvor urettferdig det var at en slik godhjertet kapasitet som han kunne få slike uhyrlige beskyldninger mot seg. Vel han satset som Wirkola og landet som Eddie the eagle, da sms'er og skype ble offentliggjort. Han slo effektivt beina vekk under den troverdigheten han kanskje kunne hatt, når han ble drevet fra skanse til skanse. At noen ikke ser hvor klar denne indisierekken er, det må jeg faktisk si forbauser meg ganske mye. Men på den annen side, det forbauser meg også at kirkene fylles, selv etter 2000 år og etter at vitenskapens beviser ble tilgjengelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...