Gå til innhold

Microsofts nettbrett følger iPad-prisene


Anbefalte innlegg

Og nå ønsker du vel at folk skal handle Apple produkter, for de er så "pro consumer" og virkelig for at vi skal bruke fremskritt for å skape flere fremskritt? Tror du må følge litt med på hva som skjer i patentverden. Fantastisk morro med slike fanatikere som fortsatt tror det er '99. Microsoft har drevet monopol, ingen tvil, men i dag er nok situasjonen litt annerledes.

 

Hvorfor argumenter... når Strå kan lage menn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke lengre nødvendig å bruke windows og det er ingen grunn til å ønske seg tilbake til databransjens mørke middelalder ved å støtte systemet.
Hvorfor er Windows databransjens mørke middelalder?
På grunn av microsofts forbrukerfiendtlige atferd for å verne om monopolet de bygget på samme skitne taktikker. Uten microsoft hadde vi vært 10 år foran der vi er nå, se bare på innovasjonen som har braket løs på web og mobile enheter.btwECIS - Microsoft - A History of Anticompetitive Behavior and Consumer Harm (http://www.ecis.eu/documents/Finalversion_Consumerchoicepaper.pdf) hvis du trenger å få noe utdypet.

 

Det er klart selskaper kniver om markedet, dette er noe vi har sett siden tidenes morgen, og det er knapt nok spesielt for MS.

 

Når det gjelder rapporten du linker til er jeg ikke videre imponert. Jeg skumleste ned til side 4 før jeg fant den første løgnen, og da gadd jeg ikke lese mer.

 

Det er riktig at MS la inn en kode (AARD) som blokkerte DR-DOS i Windows 3.1, men denne var kun aktiv i prøveversjonen. Den var også i releaseversjonen, men da disablet. Digital Research patchet også DR-DOS til å omgå denne denne blokken i W3.1, og denne patchen var uten allerede når W3.1 var i beta.

 

DR-DOS hadde også suksess etter dette, og ble rundt disse tider kjøpt opp av Novel. Produktet ble etter dette lansert som Novel-DOS. Grunnen til at Novel kjøpte DR var for å gå i strupen på Nettopp MS. Dette gikk strakt at helvete, og Novel pøste ut penger i diverse oppkjøp og interne utviklingsoppgaver. DR DOS 7 skulle være en MS DOS 6 killer, men ble forsinket fordi Novel heller satset på å utvikle andre ting for UNIX ec. DR DOS ble lansert som Novel-DOS langt senere enn planlagt, og var en gedigen skuffelse full av bugs. Mange funksjoner var ikke kompatible med MS's systemer som nå var blitt svært populære i markedet, som for eksempel på nettverkssiden. Den harket seg videre frem til MS lanserte Windows 95, hvor så Novel la ned utviklingen.

 

Restene ble så kjøpt opp på nytt, skal ikke utdype mer enn dette, men siste "kroken på døra" for DR-DOS var når det ble oppdaget (2005) at utviklerne av de seneste versjonene hadde "lånt" flere elementer fra FreeDos og ikke levde opp til lisenskravene. (Lang historie kort).

 

Så restene av DR-DOS har i forskjellig grad levd helt opp mot i dag.

 

Kort fortalt, Novel drepte DR-DOS, ikke MS. Etter dette gadd jeg som sakt ikke lese videre på siden du lenket til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er Windows databransjens mørke middelalder?

På grunn av microsofts forbrukerfiendtlige atferd for å verne om monopolet de bygget på samme skitne taktikker. Uten microsoft hadde vi vært 10 år foran der vi er nå, se bare på innovasjonen som har braket løs på web og mobile enheter.

 

Nei, det var ikke noe svar. Så du mener altså at uten Microsoft hadde vi hatt smarttelefoner som iphone 10 år tidligere? Altså at vi i stedet for Ericsson GH688 hadde hatt iphone i 1998?

 

Jeg vil heller påstå det motsatte. Uten Microsoft hadde vi vært langt tilbake i teknologiverdenen. Ja, de fikk enorm suksess og nærmest monopol på OS. Men det geniale de har gjort er å gjøre datamaskiner til allemannseie. Ved å ta kontrollen på bare selve OS'et har vi fått et lass av tilbydere på hardwarefronten. Se blant annet på hvordan til og med laptop'er ble allemannseie. Tror du det hadde hendt om det var Apple som var monopolisten på OS? Nettbrett og smarttelefoner har bare vært naturlig del av utviklingen. Og ja, Apple har absolutt tilført mye bra de også, og har ledet an på spesielt nettbrett-fronten.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på om MS har bidratt så negativt som enkelte vil ha det til.

Hvor hadde massemarkedet vært uten standardiseringen MS tross alt har gitt i form av Windows? Det blir selvsagt spekulasjoner, men jeg ser for meg at PC hadde forblitt ett nisjeprodukt mye lengre enn det gjordet det om hele markedet var fraksjonert med hundrevis av forskjellige OS.

Lenke til kommentar
Noen tanker rundt dette?
Jeg er veldig skeptisk til om RT vil ta av og få noe særlig programutvalg. Jeg tror det er stor sjanse for at metro-butikken flopper. Det er umulig å redde seg ut av en flopp ved å installere et annet OS siden secure boot krever en Microsoft-nøkkel og RT er det eneste Microsoft-OSet som kan kjøre på disse.

 

Jeg tror at når ("hvis"?) folk tar til fornuft og blir vant til RT, og det blir de enten de vil eller ikke med tiden (jmf Ribbons), så blir RT en suksess.

 

Heldigvis. For det er fortjent. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke lengre nødvendig å bruke windows og det er ingen grunn til å ønske seg tilbake til databransjens mørke middelalder ved å støtte systemet.
Hvorfor er Windows databransjens mørke middelalder?

Fordi de er ONDE, vel. Like onde som Apple. Så han møter seg selv ganske grundig i døra. :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

hahahaha til alle som sier at oppløsningen er for dårlig kan jeg bare si at de burde lese opp hva "retina" utrykket til apple betyr.. du merker absolutt ingen forksjeller på denne og full hd ved så liten skjerm... på avstanden du bruker et nettbrett er alle dagens oppløsninger retina...

Du merker fint forskjellen i oppløsning på et nettbrett. Jeg har 1200x800 på mitt 7" nettbrett, jeg ser veldig godt forskjell på det og ~800x480. Jeg hadde lett sett forskjell på mitt 7" med 206.03PPI i oppløsning og et 10" med 144PPI. Microsoft sitt Surface har enda dårligere oppløsning enn det.
Lenke til kommentar

hahahaha til alle som sier at oppløsningen er for dårlig kan jeg bare si at de burde lese opp hva "retina" utrykket til apple betyr.. du merker absolutt ingen forksjeller på denne og full hd ved så liten skjerm... på avstanden du bruker et nettbrett er alle dagens oppløsninger retina...

 

Tror du bør sjekke opp øynene hvis du ikke ser forskjell på et 720p og 1080p 10" nettbrett skjerm. Eller Apple's 2048x1536...

 

Jeg sitter med 3 forskjellige nettbrett og det kan lett ses forskjell. Kan ikke tenke meg å lese en bok på f.eks galaxy tab 10.1 eller iPad 2 etter å ha brukt både transformer infinity og iPad 3.

Lenke til kommentar

Her er vel hva som Microsoft har å si om saken med resolusjonen:

 

Hey this is Stevie. Screen resolution is one component of perceived detail. The true measure of resolvability of a screen called Modulation Transfer Function (MTF), not Pixels. MTF is a combination of both contrast and resolution. There are over a dozen subsystems that effect this MTF number.. Most folks just focus on one number out of dozens that effect perceived detail. Without good contrast resolution decreases. Check out contrast sensitivity of the human eye graph (http://www.telescope...ye_contrast.PNG) and if you want more see the links below. Basically, as resolution/DPI increases the eye has becomes less sensitive. So as a result, the amount of light in a room and the reflections off the screen have a huge effect on the contrast of the display. In fact, a small amount of reflection can greatly reduce contrast and thus the perceived resolution of the display. With the ClearType Display technology we took a 3 pronged approach to maximize that perceived resolution and optimize for battery life, weight, and thickness. First prong, Microsoft has the best pixel rendering technology in the industry (cleartype 1.0 and 2.0) .. these are exclusive and unique to Windows, it smooths text regardless of pixel count. Second, we designed a custom 10.6” high-contrast wide-angle screen LCD screen. Lastly we optically bonded the screen with the thinnest optical stack anywhere on the market.. something which is more commonly done on phones we are doing on Surface. While this is not official, our current Cleartype measurements on the amount of light reflected off the screen is around 5.5%-6.2%, the new IPad has a measurement of 9.9% mirror reflections ( see the displaymate link: http://www.displayma..._ShootOut_1.htm ). Doing a side by side with the new iPad in a consistently lit room, we have had many people see more detail on Surface RT than on the Ipad with more resolution.

Some more links to share if you want to know more… ( http://www.normankor...orials/MTF.html )... Also This is a great book to read if you really want to get into it: http://www.amazon.co...h/dp/0819434965 or more here http://alexandria.tu...ra2/9901043.pdf

 

http://www.reddit.co...maa_ask/c6ndm9j

 

Det har vel også litt med UIet å si hvor mye du ser på pixlene. I mine øyne er det ganske stor forskjell på hvordan lav PPI i iOS/Android og Windows 8/RT. Det ar jo med hvordan kantene er rundet av og forskjellige skygge effekter er lagt til.

Lenke til kommentar
Det er ikke lengre nødvendig å bruke windows og det er ingen grunn til å ønske seg tilbake til databransjens mørke middelalder ved å støtte systemet.
Hvorfor er Windows databransjens mørke middelalder?

Fordi de er ONDE, vel. Like onde som Apple. Så han møter seg selv ganske grundig i døra. :wee:

Dummeste jeg har hørt. En ting er å si at Apple også har sine svin på skogen, men et rulleblad som microsoft tar tid, krefter og tilstrekkelig råtten bedriftskultur å oppnå. Hvilke rettssaker har Apple tapt mot konkurransemyndigheter verden over? Apple har slått seg frem på produktkvalitet og gitt bransjen bykset de trengte etter at microsoft og co. har svimet rundt med betaversjoner og stagnasjon med fokus på å blokkere konkurranse i alle år. ms har ingen dna/"sjel", visjoner og innovativ kultur annet enn å lage dårlige kloner av konkurrerende, innovative bedrifter, og å grafse til seg mest mulig. Apple har redefinert en bransje der alle sliter med å henge etter. Å sammenligne en ipad3 med dette lego leketøyet her er en fornærmelse mot alle med et minimum av it kunnskap.

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar

Altså her er det en latterlig Apple fanboy som ikke kan Apple historie. Jeg tror selv Apple miljøet her på forumet ville skamme seg over deg.

Svare på anklagene er som vanlig uaktuelt siden det ikke er mye å forsvare uten å juge så det renner av deg. Typisk microsoft-fanboy. Og de finnes ikke uten at de profiterer på microsoftteknologi. Hvor tjener du dine slanter, doffen? Man er Apple-fanboy bare fordi man påpeker at de har et ekstremt mye bedre produkt, noe alle kan se. Dette blir for anstrengt, doffen. La det gå, microsoftsystemet kan ikke lengre finansiere karaokeprogrammerere som sitter på ræva og sutrer. Kom deg ut i verden og opplev nye løsninger.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. En ting er å si at Apple også har sine svin på skogen, men et rulleblad som microsoft tar tid, krefter og tilstrekkelig råtten bedriftskultur å oppnå. Hvilke rettssaker har Apple tapt mot konkurransemyndigheter verden over? Apple har slått seg frem på produktkvalitet og gitt bransjen bykset de trengte etter at microsoft og co. har svimet rundt med betaversjoner og stagnasjon med fokus på å blokkere konkurranse i alle år. ms har ingen dna/"sjel", visjoner og innovativ kultur annet enn å lage dårlige kloner av konkurrerende, innovative bedrifter, og å grafse til seg mest mulig. Apple har redefinert en bransje der alle sliter med å henge etter. Å sammenligne en ipad3 med dette lego leketøyet her er en fornærmelse mot alle med et minimum av it kunnskap.

 

OK, så hva konkret har Microsoft gjort galt? Hva har gjort de til sånn en styggemann? Hvordan hadde verden vært om det heller hadde vært Apple som var monopolisten? La oss ta Microsofts dom for manglende valg av nettleser. Hvordan var det sist du satte opp en ipad? Fikk du opp et valg om å velge nettleser (i stedet for standard Safari? Eller på iphone? Eller Macbook? Microsoft har blitt dømt for å ha Internet Explorer som default nettleser. Er Apple dømt for å ha Safari som default nettleser?

Microsoft har slått seg frem på å tilby et operativsystem for alle. Et operativsystem som innbyr til konkurranse på hardware. Når var sist du fikk lov av Apple å installere OS X på noe annet enn Apples hardware?

Hvordan kan du vite at Microsofts Surface er et "legoleketøy" versus ipad3?

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. En ting er å si at Apple også har sine svin på skogen, men et rulleblad som microsoft tar tid, krefter og tilstrekkelig råtten bedriftskultur å oppnå. Hvilke rettssaker har Apple tapt mot konkurransemyndigheter verden over? Apple har slått seg frem på produktkvalitet og gitt bransjen bykset de trengte etter at microsoft og co. har svimet rundt med betaversjoner og stagnasjon med fokus på å blokkere konkurranse i alle år. ms har ingen dna/"sjel", visjoner og innovativ kultur annet enn å lage dårlige kloner av konkurrerende, innovative bedrifter, og å grafse til seg mest mulig. Apple har redefinert en bransje der alle sliter med å henge etter. Å sammenligne en ipad3 med dette lego leketøyet her er en fornærmelse mot alle med et minimum av it kunnskap.

 

OK, så hva konkret har Microsoft gjort galt?

Som tidligere nevnt

 

ECIS - Microsoft - A History of Anticompetitive Behavior and Consumer Harm http://www.ecis.eu/documents/Finalversion_Consumerchoicepaper.pdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svare på anklagene er som vanlig uaktuelt siden det ikke er mye å forsvare uten å juge så det renner av deg. Typisk microsoft-fanboy. Og de finnes ikke uten at de profiterer på microsoftteknologi. Hvor tjener du dine slanter, doffen? Man er Apple-fanboy bare fordi man påpeker at de har et ekstremt mye bedre produkt, noe alle kan se. Dette blir for anstrengt, doffen. La det gå, microsoftsystemet kan ikke lengre finansiere karaokeprogrammerere som sitter på ræva og sutrer. Kom deg ut i verden og opplev nye løsninger.

 

Q: Hvor tjener du dine slanter, doffen?

A: Jeg har store aksje poster i flere selskaper. Jeg tjener "slantene" mine fra utbytte her. Merk at jeg ikke eier MSFT akjser.

 

Jeg er mer spent på hvilke bedre alternativer du mener Apple byr mot Visual Studios, .NET, Office 2013, Skype, Xbox 360, Azure, Hyper-V, Bing Maps, SQL og SharePoint?

 

Du nevner også at Microsoft har blokkert konkurranse. Fortell meg hvor mange OEM'er som har tilgang til OSX eller iOS?

Endret av doffen45
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...