Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det er det kun samhandlingen mellom byene som blir kalkulert på EAs servere, og de kjøres ikke hele tiden men blir synkronisert hvert 3. minutt. All simulering internt i en by blir å foregå lokalt.

 

Skal ikke være 100% påståelig, men har sett timesvis med developer chats og fulgt med på det som har blitt sagt på disse letsallbemayor-dagene - så mulig jeg snappet det opp en eller annen plass der :)

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er det kun samhandlingen mellom byene som blir kalkulert på EAs servere, og de kjøres ikke hele tiden men blir synkronisert hvert 3. minutt. All simulering internt i en by blir å foregå lokalt.

 

Skal ikke være 100% påståelig, men har sett timesvis med developer chats og fulgt med på det som har blitt sagt på disse letsallbemayor-dagene - så mulig jeg snappet det opp en eller annen plass der :)

 

Det kan i alle fal forklare hvorfor det på flere av videone jeg har sett tok litt tid før region avtaler kom opp, mens alt annet gikk knirkefritt.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er det kun samhandlingen mellom byene som blir kalkulert på EAs servere, og de kjøres ikke hele tiden men blir synkronisert hvert 3. minutt. All simulering internt i en by blir å foregå lokalt.

 

Skal ikke være 100% påståelig, men har sett timesvis med developer chats og fulgt med på det som har blitt sagt på disse letsallbemayor-dagene - så mulig jeg snappet det opp en eller annen plass der :)

Ok. Mente jeg hadde lest en plass at alltid online skyldtes at endel simuleringer ble kjørt eksternt. Er mulig jeg husker feil da. :)

Lenke til kommentar

Om simulering på by-nivå hadde foregått på serverne hadde det gått galt ganske fort om man disconnecter, men man har jo flere minutter på seg på å koble seg opp igjen.

Tror nok det er regional simulering som foregår på serverne, for eksempel handel, arbeidere som drar mellom byer osv, kanskje til og med trafikk til byen.

Lenke til kommentar

Her står det: http://webcache.goog...4&hl=en&ct=clnk

 

Perhaps Ocean said it best when he said that real cities do not exist in a bubble; they share a region and affect one another. GlassBox does more than just segregate computing tasks, it also allows us to make it so that you can create specialized cities that are visually unique and personalized, and that can be economically integrated into a larger region. You’re always connected to the neighbors in your region so while you play, data from your city interacts with our servers, and we run the simulation at a regional scale. For example, trades between cities, simulation effects that cause change across the region like pollution or crime, as well as depletion of resources, are all processed on the servers and then data is sent back to your city on your PC. Every city in the region is updated every three minutes, which keeps the overall region in sync and makes your decisions in your city relevant to any changes that have taken place in the region.

 

 

Running the regional simulation on our servers is something we also use to support features that will make this SimCity even more fun. We use the Sim data to update worldwide leaderboards, where you get to see your city or mayoral standings as compared to the other cities in your region and between all of the regions in the world. And since SimCity is a live service, we're also using the data to create weekly global and local challenges for our players that keep the gameplay fresh and surprising.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

PrivateTunnel fungerer knirkefritt også. Det er gratis, men har en 100mb data limit.

 

Så, vi er nå 15 av 16 stykker i den første regionen til Diskusjon.no i SimCity. Det er da snart på tide å lage en tråd for en ny gruppe. Det jeg lurer på da er om jeg skal ta ansvaret for å opprette den nye tråden og holde orden i den eller om noen andre har lyst til å ta ansvaret for tråden? Jeg vil mest sannsynlig ikke ha muligheten til å sette opp regionen ingame osv. da jeg er medlem av den første regionen(på tide å skaffe et navn tror jeg). Så klart må det ikke opprettes en ny region, men om det er ønskelig må noen ta på seg hovedansvaret.

 

TL;DR

Første region er snart full, noen må ta ansvaret for en ny region om det er ønskelig.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ut ifra requirements de har lagt ut skal du takle det på fullt. SimCity er ikke spesielt et spesielt krevende spill.

blir jo spennende å se når byen er full av skyskrapere og du starter ødeleggelseslysten inni deg selv :wee:

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før de gir oss større map. Håper ikke det går mer enn 2 måneder, men det er sikkert optimistisk. Er vel også relativt sannsynlig at det først kommer om 1 års tid sammen med en expansion. Simcity 4 hadde jo rush-hour og EA er jo ikke akkurat frememd for expansions til the sims. Tipper det ligger i planene allerede.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før de gir oss større map. Håper ikke det går mer enn 2 måneder, men det er sikkert optimistisk. Er vel også relativt sannsynlig at det først kommer om 1 års tid sammen med en expansion. Simcity 4 hadde jo rush-hour og EA er jo ikke akkurat frememd for expansions til the sims. Tipper det ligger i planene allerede.

 

Regionene er jo allerede klare - det er jo bare å ta en region som er for 16 spillere og dele den i 4 istedenfor. :)

Lenke til kommentar

Tror utfordringen er at de må øke antallet agenter når de utvider mapsizen. Var en eller annen artikkel som sirkulerte en periode der antall GB med RAM som man trengte økte eksponensielt etterhvert som maksgensen med agents økte.

 

Maxis har tatt et veldig bevisst valg i forhold til størrelse. De vet at de kan selge X antall millioner kopier ekstra til folk med halvgode laptoper rundt om kring hvis spillet ikke krever for mye. Det veier nok mer enn communityen på 50 000 som kjøper spillet uansett, men klager på at det er for små kart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...