Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Fordi de har ikke noen insentiver til å gjøre det beste de kan når de allerede vet de har gått i pluss før lansering. Uten forhåndsalg er de prisgitt å få gode anmeldelser for å gå i pluss.

 

Men majoriteten av annmeldelser er basert på et par timers spilling av spillet rett før lansering og vil normalt ikke oppdage problemene som har vært med dette spillet uansett. Manglende dybde, sammarbeidsmuligheter, og titusen bugs og online problemer etter lansering. Simcity vant jo mange priser før lansering. Det var først dagen etter lansering av nettet begynte å flomme over av ræva tibakemeldinger og de kom først og fremst fra spillerne selv gjennom sosial media.

 

Så lenge man ikke før prøve en demo eller har angrerett på kjøp av spill betaler vi uansett bare for et cover og noen trailere og aner ikke om vi faktisk får et produk som er vært å betale for før det er for sent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes profesjonelle forsøkskaniner til slikt, og de spiller gjerne Let's Play og lager anmeldeser på youtube.

 

Mye av årsaken til at så mange problemer slapp gjennom filteret, var den særdeles begrensede og dårlig organiserte betatesten. Visse problemer blir bare synliggjort gjennom ubegrenset utprøving i stor skala. Det betyr fullversjon, og det betyr også at det ikke holder med en håndfull profesjonelle anmeldere (iallfall når det er servere med i bildet). En del av de problemene SimCity hadde og til dels ennå har kan bare oppdages etter release (men det aller meste bør kunne oppdages i løpet av betaperioden). Og da må noen nødvendigvis være forsøkskaniner uansett, som Refsa sier.

 

Det betyr ikke at utviklere og utgivere ikke har gode muligheter for å teste et spill ordentlig. En skikkelig betatest med mange nok spillere skal få avdekket det aller meste, sammen med et ordentlig internt testteam – ikke en gjeng annenrangs gjøker på den andre siden av jordkloden som bryr seg midt i ryggen hva slags spill det er snakk om. Men billig i drift, det er de sikkert.

 

Det hele koker ned til hvor mye tid og penger de er interessert i å bruke på å rette feil, fremfor å dytte ut et overhypet spill så fort som mulig før illusjonen kollapser.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at jeg nå faller inn i boksen "aldri fornøyd uansett", men det er nesten litt trist om de NÅ velger og gå bort fra offline modusen sin. De har allerede trumfet den gjennom på tross av all kritikk, det har allerede ødelagt hele den første måneden etter lansering, og nå som serverne faktisk fungerer og de som ikke har en stabil internettforbindelse uansett har glemt spillet, da var det plutselig ikke så farlig med always online allikevel? Pffffff. Er vel bare en reaksjon på at folk uansett cracker det?

 

Men større byer jubler jeg for! Bare for guds skyld ikke gjør noe så dumt som å lage dem dobbelt så store, for det er fortsatt alt for lite.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at jeg nå faller inn i boksen "aldri fornøyd uansett", men det er nesten litt trist om de NÅ velger og gå bort fra offline modusen sin. De har allerede trumfet den gjennom på tross av all kritikk, det har allerede ødelagt hele den første måneden etter lansering, og nå som serverne faktisk fungerer og de som ikke har en stabil internettforbindelse uansett har glemt spillet, da var det plutselig ikke så farlig med always online allikevel? Pffffff. Er vel bare en reaksjon på at folk uansett cracker det?

 

Men større byer jubler jeg for! Bare for guds skyld ikke gjør noe så dumt som å lage dem dobbelt så store, for det er fortsatt alt for lite.

 

Unnskyldningen for "alltid online" var at serverne drev store deler av spillet.

 

Nå har de fleste kjøpt spillet, så nå skal de melke de som aldri kjøpte det på grunn av online-kravet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Med 20x større byer så hadde jeg kaaanskje blitt litt interessert i å vurdere muligheten for at det eksisterer en liten sjanse for at jeg muligens ville dratt spillet frem fra skuffen jeg oppbevarer oppbrukte penner og mine gamle mobiler og prøvd dette i et par minutter før jeg ville forstått at nei, SimCity er og blir bæsj.

Lenke til kommentar

20x større byer ville ha knust de fleste PCer ned i gjørma. Litt av greia de har prøvd å få til er at du jobber på hele regionen i stedet for kun én by. Det trekker en del prosessorkraft når du skal simulere ting som skjer utenfor byen også, og med enorme byer ville de fleste ikke hatt bra nok PCer. Jeg er enig i at vi trenger større byer, men 20x blir altfor mye.

Lenke til kommentar

Å lage byene dobbelt så store synes jeg er å spytte på fansen. En slik utvidelse vil knapt registreres og har minimal effekt.

Den simuleringa av innbyggerne (med flere tusentalls som av en eller annen grunn bor i husene selv om bare et par biler kjører ut av dem) kan de spare seg for. Dette er moderne dataspills versjon av keiserens nye klær.. Maxis solgt seg som horer og skulle nekta å latt EA voldta Maxis' rykte for å lage et spill som bommer rekordhøyt på fanbasen sine forventinger.

Endret av Ham 550
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å lage byene dobbelt så store synes jeg er å spytte på fansen. En slik utvidelse vil knapt registreres og har minimal effekt.

Den simuleringa av innbyggerne (med flere tusentalls som av en eller annen grunn bor i husene selv om bare et par biler kjører ut av dem) kan de spare seg for. Dette er moderne dataspills versjon av keiserens nye klær.. Maxis solgt seg som horer og skulle nekta å latt EA voldta Maxis' rykte for å lage et spill som bommer rekordhøyt på fanbasen sine forventinger.

 

Fire ganger økning er et absolutt minimum, spør du meg, dvs. dobling begge veier. Terraforming må også tilbake, slik at vi også kan få kontroll på bruer og tunneler. I det hele tatt må vi få tilbake alt av funksjonalitet som var i SimCity 4 som mangler i det nye. Og SÅ kan man begynne å tenke på veien videre. Det burde ikke være nødvendig å si det engang. Når man lager en ny motor, så er det der man må starte.

 

En helt annen sak er hvordan nåværende motor vil reagere med større byer, når vi ser visse problemer (strøm, vann, kloakk) allerede med gjeldende bystørrelse. Dette er et helt fundamentalt designproblem, som må løses dersom større byer skal være spillbare.

 

Jeg forstår at denne simuleringen er krevende, så litt rimelig skal jeg være (selv om de har malt seg litt inn i et hjørne med keiserens nye klær, som nevnt – de har nå en gang gått for denne typen simulering). Men prosessorkraft er dessverre ikke det mest fremtredende problemet, så de får vær så god og la være å bruke det som unnskyldning inntil videre. Det er dessuten noe fjas som bare er relevant for flerspiller-synkronisering. Og jeg har spilt sanntidsstrategispill for mange år siden, der noen spillere hang minutter etter, pga. dårligere pc, uten at det ødela altfor mye. SimCity er ikke mye avhengig av respons i sanntid fra andre spillere – og i den grad det prøver, så lykkes det dårlig.

Lenke til kommentar

Hva er de værste buggene?

 

For meg er det ikke bare bugs som ødela spillet. De er nok mye av grunnen til at jeg har gitt opp, men når du har skrapt litt i den rimelig fine lakken innser du at spillet er neddummet og kjedelig. Det finnes helt sikkert mye bedre bybyggespill å få tak i. Sim City er iallfall ikke en verdig oppfølger til sine forgjengere.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at jeg nå faller inn i boksen "aldri fornøyd uansett", men det er nesten litt trist om de NÅ velger og gå bort fra offline modusen sin. De har allerede trumfet den gjennom på tross av all kritikk, det har allerede ødelagt hele den første måneden etter lansering, og nå som serverne faktisk fungerer og de som ikke har en stabil internettforbindelse uansett har glemt spillet, da var det plutselig ikke så farlig med always online allikevel? Pffffff. Er vel bare en reaksjon på at folk uansett cracker det?

 

Men større byer jubler jeg for! Bare for guds skyld ikke gjør noe så dumt som å lage dem dobbelt så store, for det er fortsatt alt for lite.

 

Prøver de seg på det nå? Un-fucking-believable. Etter å ha blitt nekta å refundere makkverket havna jeg i prinsipp-furte-kategorien. Kommer ikke til å plukke opp spillet igjen om de så tilbød daglig samkvem med Megan Fox, gratis bacon livet ut og så mye bobleplast du bare klarer å poppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av årsaken til at så mange problemer slapp gjennom filteret, var den særdeles begrensede og dårlig organiserte betatesten. Visse problemer blir bare synliggjort gjennom ubegrenset utprøving i stor skala. Det betyr fullversjon, og det betyr også at det ikke holder med en håndfull profesjonelle anmeldere (iallfall når det er servere med i bildet). En del av de problemene SimCity hadde og til dels ennå har kan bare oppdages etter release (men det aller meste bør kunne oppdages i løpet av betaperioden). Og da må noen nødvendigvis være forsøkskaniner uansett, som Refsa sier.

At bugs fortsatt var i spillet ved lansering er greit nok, der kan man skylde på dårlig QA. Dog problemet med Sim City er ikke disse bugsene, men alle snarveine som har blitt tatt kodemessig når det kommer til hvordan agenter fungerer. Der kan man ikke skylde på noe annet enn Maxis og EA som gjorde et meget bevisst valg med røyk og speil. Det skulle se bra ut ved første øyekast, men hvis man tittet litt nøyere falt hele fasaden sammen.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel spiller kommer vel ikke til å bli brukt for min del føre de klarer;

Legge til enveiskjørte gater

Rundkjøringer

Større kart

Fjerne bugs slik at en vellfungerende by går dadundas på veldig kort tid (trading ustabilt som faen)

 

Siden de ikke klarer å få til de enkle tingene går vel serverne ned føre jeg tar det opp igjenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...