Gå til innhold

Anbefaling: Spillmaskinen for deg som vil betale litt mer


Anbefalte innlegg

Og om man ønsker å spille Borderlands 2, og andre fremtidige spill som gjør nytte av PhysX? Tror ikke du skal blande deg inn i, om folk ønsker å bruke Nvidia kort i systemet sitt. Så kan jo du bruke hva du vil i ditt system!

 

...Du er klar over at PhysX ikke er ekslusivt til nVidia skjermkort, men også kan gjøres via CPU? Fleste spill stresser ikke akkurat CPUen uansett.

 

Ikke at du kommer til å savne PhysX så mye heller. Det er veldig lite brukt når alt er sagt.

 

Etter hva jeg har hørt, så går det kraftig på ytelsen i borderlands 2 om du kjører PhysX via CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvertfall to 7970 toxic edition crossfire, og overklokket. Ikke to 680 som man knapt kan oc.

 

Og om man ønsker å spille Borderlands 2, og andre fremtidige spill som gjør nytte av PhysX? Tror ikke du skal blande deg inn i, om folk ønsker å bruke Nvidia kort i systemet sitt. Så kan jo du bruke hva du vil i ditt system!

Hvilke fremtidige spill skal bruke PhysX? Arma 3 er det eneste jeg vet om, og det gjenstår å se om det er noe å hoppe i taket for. 99% av spill som har brukt GPU PhysX har gjort det på gimmicky måter som burde vært unngått, BL2 er unntaket.

 

Jeg kan jo spille ballen tilbake, hva om man ønsker å spille Dirt Showdown eller Sniper Elite V2? Kepler har ikke akkurat knallytelse i de spillene.

 

Etter hva jeg har hørt, så går det kraftig på ytelsen i borderlands 2 om du kjører PhysX via CPU.

Etter hva jeg har hørt, så går det faktisk an å spille BL2 med PhysX kjørende via CPU. Så vidt jeg har forstått må man ha et knallbra kort dedikert til PhysX-kalkuleringer for å ikke oppleve slowdowns i gameplayet med noe mer enn minimumsinnstillingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

arni90: Om man er interessert i Sniper Elite og Dirt Showdown så får man ta den vurderingen selv. Jeg er totalt uinteressert i de spilla, men fan av borderlands 2 og ARMA. Da velger jeg Nvidia p.g.a. PhysX når jeg snart skal handle pc. Andre synes kanskje ikke borderlands 2 og ARMA er spesielt interessant og velger ATI.

 

For min del kan folk velge akkurat hva de vil, så lenge de respekterer andre som velger det motsatte... Og bare for å understreke, jeg er ikke en fan av hverken det ene eller det andre. Min nåværene pc har ATI kort. Når jeg kjøper pc velger jeg de produktene som tiltaler "meg" mest.

 

Forresten, er det annonsert når 7-serien til Nvidia kommer? Mulig jeg venter til det.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dere skal slutte å gi tyn til cannibalguppy jeg. Har man pengene, og ønsker det beste, så kjøper man det beste plain and simple.

 

Synes du burde lese tråden før du innbiller deg at det er det dette handler om... :)

Lukter noe rart av guppy. Han sier i ymse tråder han har kjøpt/eid 7950, 7970, 7770, gtx580, gtx560ti sli, gtx 660ti og dette 680 sli oppsettet han maser veldig om. I tillegg har han prøvd de fleste skjermer....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

670 og 680 yter tilnærmet likt, ingen med vettet i behold kjøper 680.

 

Enig. Ville heller aldri kjøpt 670, når 660 TI kun yter ett par frames dårligere.

 

Og ingen med en skjerm trenger heller mer enn ett av dem. Har nettopp bygd en PC med Intels 2011 sokkel og Quad i7, med 660 TI og SSD til Windows, og den drar Battlefield med alt på ultra i 1680x1050 med 80+ frames.

Lenke til kommentar
Spillmaskinen for deg som vil betale unødvendig mye.- 3570k er like god til spilling- H70 er ikke god kjøling for pengene- Finnes bedre PSU til samme pris
Er enig at 3570k er like god til spilling "NÅ", men om 2-3 år så vil man kanskje merke forskjell på en 3570k og en 3770k på de mest krevende spillene. Jeg har som regel en pc i 4-5 år før jeg kjøper ny. Ville derfor kjøpt 3770k p.g.a. overklokkingsmulighetene. Hvilken bedre PSU ville du valgt til samme pris? Nitro serien er faktisk en veldig god PSU serie.

 

Om 2-3 år så bytter du cpu. Og tviler veeeldig på at hyperthreading gjør nytte i spill da.

Lenke til kommentar

670 og 680 yter tilnærmet likt, ingen med vettet i behold kjøper 680.

 

Enig. Ville heller aldri kjøpt 670, når 660 TI kun yter ett par frames dårligere.

 

Og ingen med en skjerm trenger heller mer enn ett av dem. Har nettopp bygd en PC med Intels 2011 sokkel og Quad i7, med 660 TI og SSD til Windows, og den drar Battlefield med alt på ultra i 1680x1050 med 80+ frames.

Inntil du skrur på MSAA, da tanker 660 Ti en del mer enn 670: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-660-ti-memory-bandwidth-anti-aliasing,3283-13.html

 

 

<br>
Spillmaskinen for deg som vil betale unødvendig mye.- 3570k er like god til spilling- H70 er ikke god kjøling for pengene- Finnes bedre PSU til samme pris
Er enig at 3570k er like god til spilling "NÅ", men om 2-3 år så vil man kanskje merke forskjell på en 3570k og en 3770k på de mest krevende spillene. Jeg har som regel en pc i 4-5 år før jeg kjøper ny. Ville derfor kjøpt 3770k p.g.a. overklokkingsmulighetene. Hvilken bedre PSU ville du valgt til samme pris? Nitro serien er faktisk en veldig god PSU serie.<br>
<br>

Om 2-3 år så bytter du cpu. Og tviler veeeldig på at hyperthreading gjør nytte i spill da.

For ikke å nevne at i7-920 fortsatt ikke er en mer kapabel prosessor enn i5-750 for spill til tross for at i7en har Hyperthreading :thumbup:

Lenke til kommentar
Spillmaskinen for deg som vil betale unødvendig mye.- 3570k er like god til spilling- H70 er ikke god kjøling for pengene- Finnes bedre PSU til samme pris
Er enig at 3570k er like god til spilling "NÅ", men om 2-3 år så vil man kanskje merke forskjell på en 3570k og en 3770k på de mest krevende spillene. Jeg har som regel en pc i 4-5 år før jeg kjøper ny. Ville derfor kjøpt 3770k p.g.a. overklokkingsmulighetene. Hvilken bedre PSU ville du valgt til samme pris? Nitro serien er faktisk en veldig god PSU serie.

 

Om 2-3 år så bytter du cpu. Og tviler veeeldig på at hyperthreading gjør nytte i spill da.

 

Nei, jeg gjør ikke det. Om du har problemer med å lese så skal jeg si det en gang til. Jeg beholder en PC i 4-5 år før jeg kjøper ny. Dessuten så har man den overklokkingsforsikringen på i7 som cannibalguppy nevnte, som man ikke får til i5.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

arni90: Om man er interessert i Sniper Elite og Dirt Showdown så får man ta den vurderingen selv. Jeg er totalt uinteressert i de spilla, men fan av borderlands 2 og ARMA. Da velger jeg Nvidia p.g.a. PhysX når jeg snart skal handle pc. Andre synes kanskje ikke borderlands 2 og ARMA er spesielt interessant og velger ATI.

 

For min del kan folk velge akkurat hva de vil, så lenge de respekterer andre som velger det motsatte... Og bare for å understreke, jeg er ikke en fan av hverken det ene eller det andre. Min nåværene pc har ATI kort. Når jeg kjøper pc velger jeg de produktene som tiltaler "meg" mest.

 

Forresten, er det annonsert når 7-serien til Nvidia kommer? Mulig jeg venter til det.

 

Så physx promovideoen til borderlands 2 og synes det så dritt ut med physx. Det skilte seg veldig ut fra resten av animasjonene og ville for meg heller gitt meg problemer med å "forsvinne" inn i spillet.

Vi må vel ha lov til å si vår mening om physx og hvorfor det ikke er så veldig mye å skryte av ;)

 

Men jeg antar at siden det er 7000 serien som yter best på computepower nå og ikke nvidia så begynner det å bli få argumenter for nvidia fanboys for hvorfor nvidia er evig mye bedre enn amdkort.

 

Påstår ikke at DU er fanboy, men det er stort sett den følelsen jeg sitter igjen med etter å ha lest flere tråder.

Lenke til kommentar
Spillmaskinen for deg som vil betale unødvendig mye.- 3570k er like god til spilling- H70 er ikke god kjøling for pengene- Finnes bedre PSU til samme pris
Er enig at 3570k er like god til spilling "NÅ", men om 2-3 år så vil man kanskje merke forskjell på en 3570k og en 3770k på de mest krevende spillene. Jeg har som regel en pc i 4-5 år før jeg kjøper ny. Ville derfor kjøpt 3770k p.g.a. overklokkingsmulighetene. Hvilken bedre PSU ville du valgt til samme pris? Nitro serien er faktisk en veldig god PSU serie.

 

Om 2-3 år så bytter du cpu. Og tviler veeeldig på at hyperthreading gjør nytte i spill da.

 

Nei, jeg gjør ikke det. Om du har problemer med å lese så skal jeg si det en gang til. Jeg beholder en PC i 4-5 år før jeg kjøper ny. Dessuten så har man den overklokkingsforsikringen på i7 som cannibalguppy nevnte, som man ikke får til i5.

 

Og bruke over 1000 kr bare for å få overklokkeforsikring er like smart som å kjøpe allverdens forsikringer fra elkjøp på tv og div.

 

Hvor mange her har drept en cpu pga overklokking? Min har jeg hatt på 100 grader C flere ganger og den fungerer som bare søren. Aner ikke hvor mange volt jeg har pumpet gjennom den også, men det har nok vært nok.

Lenke til kommentar

Nei, jeg gjør ikke det. Om du har problemer med å lese så skal jeg si det en gang til. Jeg beholder en PC i 4-5 år før jeg kjøper ny. Dessuten så har man den overklokkingsforsikringen på i7 som cannibalguppy nevnte, som man ikke får til i5.

Merkelig...

http://click.intel.com/tuningplan/Default.aspx

Av det jeg ser her er det fullt mulig å få en avtale på Intel Performance Tuning Protection Plan med en i5-prosessor.

Lenke til kommentar

Nei, jeg gjør ikke det. Om du har problemer med å lese så skal jeg si det en gang til. Jeg beholder en PC i 4-5 år før jeg kjøper ny. Dessuten så har man den overklokkingsforsikringen på i7 som cannibalguppy nevnte, som man ikke får til i5.

Merkelig...

http://click.intel.c...an/Default.aspx

Av det jeg ser her er det fullt mulig å få en avtale på Intel Performance Tuning Protection Plan med en i5-prosessor.

 

Vel, nå baserte jeg det på cannibalguppys påstand. Men som du sier ser det ut som det også er mulig med i5.

Lenke til kommentar

670 og 680 yter tilnærmet likt, ingen med vettet i behold kjøper 680.

 

Enig. Ville heller aldri kjøpt 670, når 660 TI kun yter ett par frames dårligere.

 

Og ingen med en skjerm trenger heller mer enn ett av dem. Har nettopp bygd en PC med Intels 2011 sokkel og Quad i7, med 660 TI og SSD til Windows, og den drar Battlefield med alt på ultra i 1680x1050 med 80+ frames.

 

Har selv 3930k og to stk 7970 på en 120Hz skjerm, og jeg vil ha mer ytelse. Så utsagnet ditt gjelder ikke for meg, bare så det er sagt.

 

Neste gen blir det to nye skjermkort på meg, uten tvil.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

ja. men er enig i at 670 er det desidert smarteste valget i toppklassen nå. jeg har 2 680 og gapet mellom 2 670 og 2 680 er ganske stort(snakker 15-20%). stort nok til at de 2000 kr jeg har brukt mer er såå utrolig verdt det :p digger å ha 2 uberkort :p gleder meg til neste generasjon da blir det 790 vannkjølt ^^ trenger bare noen å selge mine 680 for rundt 5k til :p

 

Først brukte du 2000 mer og det var værdt det. Så ombestemmer du deg i den siste posten her, og plutselig så var det 400 mer du brukte. Uansett så er det ikkje så mange her inne som bryr seg om dine nVidia-fanboykommentarer (unntatt andre nVidia fanboys) Men viss du skal poste, så ikke post sjit, men post fakta. Og ikke lyg, slik som her.

 

har ikke løyet bare litt morro å påpeke arnis feil i utsagnet hans. jeg har brukt 2000 mer med tanke på bannblokker og dagens pris. men å sitte å si at 670 kosta det det gjør i dag ved lansering er idiotisk. akkuratt som å påstå at 2 680 koster 8000 i dag da det koster 7200 så koster fortsatt rundt 1000 kr mer. så jeg har brukt masse penger på en rå pc for ville ha det beste.

 

men blir sint av arnis stadige nvidia bashing og sånne som deg som sier kan hvertfall klokkes når stort sett alle jeg vet om som har 680 klarer 1200mhz/1700mhz(standaren til 7970) og selv på stock får mine kort 62403dmark poeng på extreme mens arnis blodoverklokkede kort fikk 6000(var i en tidlighere post.) hvis du har lyst til å faktisk hjelpe og ikke bare er blærete kan du vise meg åssen jeg får lagt ut bilde så jeg kan bevise det.

 

kult at intel ikluderer i5 i tuningplanen. de gjorde ikke det for et år sia da den kom ut.(sjekk artikkelen om det i HW.no hvis du ikke tror meg) og når jeg kjøpte den kosta det 20 ikke 25. burde sjekket først antar jeg

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Oppsummeringa er fortsatt den samme.

 

Skal du kjøpe nye nVidia skjermkort idag, og valget står mellom 670 og 680, så går man for 670, ytelsen skiller kun få, få prosent. Hvis man på død og liv skal ha det beste, selv om det ikke er verdt det, så kjøper man 680. Værre er det ikke, faktisk.

 

Men jeg antar at siden det er 7000 serien som yter best på computepower nå og ikke nvidia så begynner det å bli få argumenter for nvidia fanboys for hvorfor nvidia er evig mye bedre enn amdkort.

 

nVidia har en solid hær med nVidia fanboys der ute, det er værtfall sikkert. Enkelte forsvarer merket som det skulle vært et familie medlem, det er nesten fasinerende :)

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville vel ha gått for 2011 chipsett som er fremtids rettet og støtter pci e 3, noe 1155 ikke gjør.

LGA1155 har ingen problemer med PCIe 3.0 så lenge hovedkortet er laget for å takle den økte frekvensen og man kjører Ivy Bridge, LGA2011 har derimot "PCIe 3.0-støtte" i den forstand at den ikke er sertifisert. Nvidia-kort i 600-serien kjører av denne grunn ikke PCIe 3.0-hastighet i en LGA2011-maskin.

 

har ikke løyet bare litt morro å påpeke arnis feil i utsagnet hans. jeg har brukt 2000 mer med tanke på bannblokker og dagens pris. men å sitte å si at 670 kosta det det gjør i dag ved lansering er idiotisk. akkuratt som å påstå at 2 680 koster 8000 i dag da det koster 7200 så koster fortsatt rundt 1000 kr mer. så jeg har brukt masse penger på en rå pc for ville ha det beste.

Nå har du kun påpekt det du tror er feil, ingen av påstandene dine der du motsier meg er bevist med kilder og er i de fleste tilfeller også feil.

GTX 670 kostet 3200 kr ved lansering, marginalt mer enn dagens priser.

Du har forøvrig en oppgave for å bevise at dine 2x 680 i SLI yter 15-20% bedre enn 2x GTX 670 i SLI.

 

men blir sint av arnis stadige nvidia bashing og sånne som deg som sier kan hvertfall klokkes når stort sett alle jeg vet om som har 680 klarer 1200mhz/1700mhz(standaren til 7970) og selv på stock får mine kort 62403dmark poeng på extreme mens arnis blodoverklokkede kort fikk 6000(var i en tidlighere post.) hvis du har lyst til å faktisk hjelpe og ikke bare er blærete kan du vise meg åssen jeg får lagt ut bilde så jeg kan bevise det.

Er det rart jeg er kritisk mot Nvidia når mange av handlingene deres ikke er til forbrukerens beste?

Å låse overklokking for både forbrukere og produsentene er ikke bra for oss på noen måte. Siste nytt er at de forbyr overvolting totalt, og at produsenter som omgår "brukeren kan ikke overvolte med programvare"-klausulen med triks som å sende ut overvoltede kort fra fabrikken blir bedt om å stoppe eller møte konsekvensene.

Driverene deres har ikke vært like solide denne generasjonen som tidligere.

Så har man handlinger som å forsøke å presse folk til å kjøpe Nvidia-kort ved hjelp av PhysX...

 

kult at intel ikluderer i5 i tuningplanen. de gjorde ikke det for et år sia da den kom ut.(sjekk artikkelen om det i HW.no hvis du ikke tror meg) og når jeg kjøpte den kosta det 20 ikke 25. burde sjekket først antar jeg

For et år siden var ikke Intel Performance Tuning Protection Plan etablert, den ble etablert i januar i år. i5-linja var også støttet fra dag 1, dette står også i hardware.no sin artikkel.

Lenke til kommentar

om det med overvolting er eneste konsekvens at nvidia ikke støtter RMA på det. så kortprodusentene er helt fritt med å kunne selge koprt som støtter det. men de får ingen garanti. derfor selger msi kort med dual bios så du kan overvolte så mye du vil men du mister garantien. litt som overklokking var før. så de har ikke gjort et valg som ikke er til forbrukernes beste tvert imot er de gått inn for at alle keppler kort skal ha en god levetid og derfor ikke kan overvoltes over 1.175 volt eller noe sånt. så selv i afterburner kan du overvolte men da ryker garantien. så dette er et valg som faktisk sikrer en veldig god levetid for alle produktene på bekostning av de 5%-10% som overklokker mer enn det du kan på garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...