Gå til innhold

Anbefaling: Spillmaskinen for deg som vil betale litt mer


Anbefalte innlegg

rammen er veeeldig bra. og om noen år er nok ikke 1600mhz ram bra nok :p dette er ikke en pc for å spare penger og hvis du skal vannkjøle senere er det hovedkortet AKKURATT det du vil ha! :p og med en i7 kan du kjøpe forsikring om at hvis du ødelegger prosessoren ved overklokking får du ny for 10 dollar. forsikringen er for 5 år og koster 20 dollar. dette tilbudet gjelder IKKE med en i5 :p

 

er enig i psuen. nitro serien er ikke veldig kjent for pålitelighet :p derimot corsair eller xfx :p legger du 20000 i en data så kjøper du ikke en psu som dreper dataen din ved lynedslag ass! :p

 

670 og 680 yter tilnærmet likt, ingen med vettet i behold kjøper 680.

 

så 10% bedre ytelse fra start og veeeeldig mye mer overklokking er dårlig? hvis du skal ha det beste er 680 klart valget :p dette er ikke for folk som sparer penger :p

 

Jeg har prøvd 2stk EVGA GTX 670 FTW, og disse klokket jeg til 1250/1700, og da prøvde jeg ikke lenger, Ser ut til att flere også treffer over 1300Mhz med disse.. Så hvor mye bedre klokker GTX 680 mener du? hva med linker til det du påstår?

 

10% raskere? oh really?

 

http://www.tomshardw...ew,3200-15.html

 

for samme klokk med 680 som du får med 670 og da er kortet plutselig enda bedre da de yter mer per clock en 670 siden det har 140 eller noe mere streamprosessorer. og de sier selv de tester et referanse 680 mot et annen type sample 670. da er det en heeelt annen sak. kjøp en msi power edition 680 og klokk mot tilsvarende 670 og du ser gapet bli større. og ved 3d og 3 skjermers bruker er 680 mer enn 10% raskere.

 

og to top it off. når du er ute etter det aller beste er 5% i seg selv ganske betydelig mye faktisk. selvom det koster mer enn det smaker. har ikke sagt noe på pris mot ytelse men på ren ytelse er 680 bedre på alle måter

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre er det ja, det har ikke jeg nekta på, men når de yter så tett som de gjør, så går man for GTX 670. Mulig gapet blir større ved 3 skjermer, det vet jeg ikke.

 

5% er ikke nok i mine øyne, til å gå for 680, det er snakk om 2-6fps mer, og når man får kort som EVGA sitt FTW kort med 680 kjøler og PCB, og som er en veldig god overklokker, så er det ikke så mye å lure på.

 

Men klart, hvis man skal ha det beste, så kjøper man 680.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

ja. men er enig i at 670 er det desidert smarteste valget i toppklassen nå. jeg har 2 680 og gapet mellom 2 670 og 2 680 er ganske stort(snakker 15-20%). stort nok til at de 2000 kr jeg har brukt mer er såå utrolig verdt det :p digger å ha 2 uberkort :p gleder meg til neste generasjon da blir det 790 vannkjølt ^^ trenger bare noen å selge mine 680 for rundt 5k til :p

Lenke til kommentar

ja. men er enig i at 670 er det desidert smarteste valget i toppklassen nå. jeg har 2 680 og gapet mellom 2 670 og 2 680 er ganske stort(snakker 15-20%). stort nok til at de 2000 kr jeg har brukt mer er såå utrolig verdt det :p digger å ha 2 uberkort :p gleder meg til neste generasjon da blir det 790 vannkjølt ^^ trenger bare noen å selge mine 680 for rundt 5k til :p

 

Sier du att forskjellen medllom GTX 670 SLI og GTX 680 SLI er 15-20%??

 

Enten har du vært en tur i medisinskapet eller så skrev du feil :omg:

 

Prøv 2% du

 

NVIDIA GeForce GTX 670 SLI is an amazing pixel-crunching solution. Priced at around $800, or 20% cheaper than NVIDIA's Kepler flagship GeForce GTX 690, the solution is found to be just 2% slower. Since the GTX 690 performs near-identical to GTX 680 SLI, the inference carries on: it's just 2% slower while being 20% cheaper. As a result, the two other costlier solutions are smoked in the price/performance equation.

 

http://www.techpower...ce_GTX_670_SLI/

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med GTX 670 680 er at det er mer eller mindre er et GTX 680 670. Det som mangler er noe en ikke savner i fleste tilfeller.

 

:)

 

med de nye driverne som bruker kortene 100% er ytelsesforskjellen veldig stor. har testet begge og 680 sli fullstendig gruser 670 sli. bf f.eks er minfps med 680sli 100 mens med 670 er det 70fps. dette er stor forskjell :p nå kan man argumentere for at det er over 60 så who cares men jeg ville had det beste også kom 670 ut senere og da hadde jeg allerede 680 sli :p(hvor lenge etterpå kom 670?) og på den testen er det større forksjell ved større oppløsninger. og ved 3 skjermer er det 10-20 prosent.

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Problemet med GTX 670 680 er at det er mer eller mindre er et GTX 680 670. Det som mangler er noe en ikke savner i fleste tilfeller.

 

:)

 

med de nye driverne som bruker kortene 100% er ytelsesforskjellen veldig stor. har testet begge og 680 sli fullstendig gruser 670 sli. bf f.eks er minfps med 680sli 100 mens med 670 er det 70fps. dette er stor forskjell :p nå kan man argumentere for at det er over 60 så who cares men jeg ville had det beste også kom 670 ut senere og da hadde jeg allerede 680 sli :p(hvor lenge etterpå kom 670?) og på den testen er det større forksjell ved større oppløsninger. og ved 3 skjermer er det 10-20 prosent.

 

Det du sier, stemmer jo overhodet ikke med tester ute på nettet, og hva folk ellers sier.. Jeg testa mine 2 GTX 670 på et punkt i BF3 hvor fps er lav, (toppen av tv tower i sharqi peninsula) og jeg fikk en her på forumet til å teste på samme punkt med GTX 680 SLI, og fps var mer eller mindre lik mener jeg å huske. Du finner det igjen i GTX 6XX tråden.

 

kom heller med noe som beviser det du sier, isåfall ønsker jeg deg lykke til!

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

gleder meg til neste generasjon da blir det 790 vannkjølt ^^ trenger bare noen å selge mine 680 for rundt 5k til :p

Vi forstår det, du har et behov for å forsvare at du brukte >8000 kr på skjermkort når du kunne fått samme resultat for 6000 kr, det samme gjelder minne, CPU og annet du har gått totalt overkill på for ingen praktisk nytte. Det betyr ikke at du kan poste dine meninger (og forventninger til fremtiden) som om det var fakta.

 

Jeg kan jo også påpeke at å forvente 5000 kr for 680 SLI når GTX 790 kommer beviser akkurat hvor lite innsikt du har i dette markedet, ingen med fornuften i behold vil gi 5000 kr for 2x GTX 580 i dag og 1600MHz CL9 DDR3-RAM har vært standard siden Nehalem (altså 2 sett tick/tock med Intel) kom i 2008.

 

Kan du i det minste forsøke å komme med noen kilder som underbygger påstandene dine?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillmaskinen for deg som vil betale unødvendig mye.

 

- 3570k er like god til spilling

- H70 er ikke god kjøling for pengene

- Finnes bedre PSU til samme pris

 

Er enig at 3570k er like god til spilling "NÅ", men om 2-3 år så vil man kanskje merke forskjell på en 3570k og en 3770k på de mest krevende spillene. Jeg har som regel en pc i 4-5 år før jeg kjøper ny. Ville derfor kjøpt 3770k p.g.a. overklokkingsmulighetene. Hvilken bedre PSU ville du valgt til samme pris? Nitro serien er faktisk en veldig god PSU serie.

For eksempel en HX750v2 som er 80 PLUS gold certified til rundt samme pris.

Lenke til kommentar

gleder meg til neste generasjon da blir det 790 vannkjølt ^^ trenger bare noen å selge mine 680 for rundt 5k til :p

Vi forstår det, du har et behov for å forsvare at du brukte >8000 kr på skjermkort når du kunne fått samme resultat for 6000 kr, det samme gjelder minne, CPU og annet du har gått totalt overkill på for ingen praktisk nytte. Det betyr ikke at du kan poste dine meninger (og forventninger til fremtiden) som om det var fakta.

 

Jeg kan jo også påpeke at å forvente 5000 kr for 680 SLI når GTX 790 kommer beviser akkurat hvor lite innsikt du har i dette markedet, ingen med fornuften i behold vil gi 5000 kr for 2x GTX 580 i dag og 1600MHz CL9 DDR3-RAM har vært standard siden Nehalem (altså 2 sett tick/tock med Intel) kom i 2008.

 

Kan du i det minste forsøke å komme med noen kilder som underbygger påstandene dine?

 

jeg mente å selge nå jeg din idiot. og det var mange som solgte sine sli 580 for 5000kr i januar februar. godt mulig du ikke så det men det skjedde nå uansett :p jeg sa ikke jeg forventet 5000 heller bnare skal prøve :p 4000 hadde også vært greit. og du kan godt prøve 670 sli mot 680 sli. veldig like scores men 680 er bedre med god margin så trenger ikke forsvare mitt kjøp for vet det er det beste. men dette handlet ikke om hvem som kjøpte best pris men hvem som kjøpte best ytelse uansett pris. og hvordan i alle dager kan du sammenligne idag 580 pris med 680 kommende januar? så du i det hele tatt på bruktmarkedet i januar som var? 580 kort går fortsatt for 2000++ per kort og de blir solgt så rundt 5000(jeg skrev også RUNDT 5000 ikke 5000+) er nok ikke helt ute å kjøre sånn i bunn og grunn.

 

forskjellen systemmessig på 1600mhz ram og 2400mhz ram er helt utrolig digg :p alt går 1-2 sekunder fortere enn før og føles mer flytende. og hvis du bruker en pc mye vet du hvor godt du merker de sekundene. er det et godt kjøp prismessig? NEI. men er det morro og det absolutt beste JA .p

 

så arni jeg trenger ikke forsvare det, fordi mitt system er omtrent så bra det får blitt. og med 20 dollar overklokkergarantien til intel er I7 bedre enn I5 any day :p så for en som eksperimenterer og leker seg er det beste ofte bedre enn det nest beste selvom det koster veeeldig mye mer. legg merke til at jeg på ikke noe tidspunkt har sagt at dual 680 er et bedre kjøp, det er bare bedre i seg selv akkurat som 3930k og 3960x er bedre enn 3570k og 3770k selvom de ikke yter i nærheten av bra nok til å forsvare prisen :p så var 1500-2000kr mer for 5% ytelse verdt det prismessig? hahaha nei :p men får jeg mere 3dmark score og bedre ytelse helt på toppen Jepp.

 

du glemmer også en ting. 670 kostet ikke 3000 når det kom. kostet 3500. så 670 sli på det punktet kostet 1000kr mindre enn mitt oppsett(jeg kjøpte også mitt andre 680 kort på tilbud så det kostet 3400) så jeg betalte da 400 kr mer for 5% ytelseshopp. syns ikke det er dårlig. neste gang du skal blande deg uten grunn og bashe på andres valg burde du selv sjekke fakta. hvis du kan nevne et oppsett som kostet mindre enn 2 680 to uker etter lanseringsdatoen med tilsvarende ytelse hadde det også vært bra, 670 kom en måned etter det igjen.

 

derimot angrer jeg på at jeg ikke sparte meg til 690 da denne med vannblokk produserer mye mindre varme og støy og med vannblokkene i prisen er den billigere enn 680 vannkjølt. tror også jeg kunne presset 690 lenger enn 680 på overklokk med vannblokk men er ikke sikker. vet du noe om den siste?

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

ja. men er enig i at 670 er det desidert smarteste valget i toppklassen nå. jeg har 2 680 og gapet mellom 2 670 og 2 680 er ganske stort(snakker 15-20%). stort nok til at de 2000 kr jeg har brukt mer er såå utrolig verdt det :p digger å ha 2 uberkort :p gleder meg til neste generasjon da blir det 790 vannkjølt ^^ trenger bare noen å selge mine 680 for rundt 5k til :p

 

Først brukte du 2000 mer og det var værdt det. Så ombestemmer du deg i den siste posten her, og plutselig så var det 400 mer du brukte. Uansett så er det ikkje så mange her inne som bryr seg om dine nVidia-fanboykommentarer (unntatt andre nVidia fanboys) Men viss du skal poste, så ikke post sjit, men post fakta. Og ikke lyg, slik som her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes dere skal slutte å gi tyn til cannibalguppy jeg. Har man pengene, og ønsker det beste, så kjøper man det beste plain and simple. La oss si en av dere vant 20 millioner i lotto. Hvordan ville deres neste pc-oppsett se ut?

 

Synes du har et knall oppsett cannibalguppy!

Lenke til kommentar

Hvertfall to 7970 toxic edition crossfire, og overklokket. Ikke to 680 som man knapt kan oc.

 

Og om man ønsker å spille Borderlands 2, og andre fremtidige spill som gjør nytte av PhysX? Tror ikke du skal blande deg inn i, om folk ønsker å bruke Nvidia kort i systemet sitt. Så kan jo du bruke hva du vil i ditt system!

Lenke til kommentar
Og om man ønsker å spille Borderlands 2, og andre fremtidige spill som gjør nytte av PhysX? Tror ikke du skal blande deg inn i, om folk ønsker å bruke Nvidia kort i systemet sitt. Så kan jo du bruke hva du vil i ditt system!

 

...Du er klar over at PhysX ikke er ekslusivt til nVidia skjermkort, men også kan gjøres via CPU? Fleste spill stresser ikke akkurat CPUen uansett.

 

Ikke at du kommer til å savne PhysX så mye heller. Det er veldig lite brukt når alt er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...