Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm, siden dette er en mote- og utseendetråd må jeg spørre noen spørsmål ang at jeg har begynt å få litt flass i hodebunnen og har generelt tørr hud fra før selv om jeg drikker enormt mye vann.

 

1. Er det fordi jeg bruker define shampoo eller define styling paste?

 

2. Dusjer jeg 10min vs 5min, er jeg mye mer utsatt for å tørke ut hud og hår da?

 

3. Hvilken shampoo var det som ble anbefalt tidligere til en som hadde flass? Tror det var i denne tråden, det ble i alle fall sagt at Head&Shoulders og sånne jallating ikke virka, men noen skikkelig shampooer man får kjøpt hos frisører ville fjerne flass ordentlig.

 

4. Tips ang tørr hud i ansiktet? Etter jeg har dusja/bada blir huden ekstremt tør..

1. Synes Define-produktene er produkter man betaler mye for, uten at det gir gode resultater. Etter bruk av Define Shampo så klør jeg i hodet av den pga. den sterke parfymen. Bytt produkt. :)

 

2. 10 min vs. 5 min er i ikke all verden forskjell, men greit og få med seg at: Jo lengere man er i vannet, jo mere utsetter du huden for så å si ''slitasje''. Du vet hvordan fingertuppene dine blir når du er i vannet ganske lenge? :)

 

3. Hehe, jeg bruker faktisk H&S - men dog ikke ''ta-vekk-flass''-utgaven. Stikk innom nærmeste gode frisørsallong og spørr der!

 

4. Hva tror du? Krem. Helst noe som er vannbasert, da krem med oljer/mye fett tetter fort porene i ansiktet og gjør huden veldig fet. Ugunstig. Var innom faktisk hos en privat hudlege i Oslo med fetteren - en dyr krem som var av et godt merke er å anbefale, kontra billigprodukter man får kjøpt på Rema 1000 for 40-50,-.

 

Om du dusjer ofte kan du fort få tørr hodebunn.

Jeg dusjet to til tre ganger om dagen før, og jeg var plaget av det.

Trener hver dag, så dusjer jeg hver dag. Blir utsatt for mye ubalanse av fuktighet i kroppen da, men en ting man bør ha i bakhodet: Tilfør kroppen fuktighet igjen da vel!

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Ehm, siden dette er en mote- og utseendetråd må jeg spørre noen spørsmål ang at jeg har begynt å få litt flass i hodebunnen og har generelt tørr hud fra før selv om jeg drikker enormt mye vann.

 

1. Er det fordi jeg bruker define shampoo eller define styling paste?

 

2. Dusjer jeg 10min vs 5min, er jeg mye mer utsatt for å tørke ut hud og hår da?

 

3. Hvilken shampoo var det som ble anbefalt tidligere til en som hadde flass? Tror det var i denne tråden, det ble i alle fall sagt at Head&Shoulders og sånne jallating ikke virka, men noen skikkelig shampooer man får kjøpt hos frisører ville fjerne flass ordentlig.

 

4. Tips ang tørr hud i ansiktet? Etter jeg har dusja/bada blir huden ekstremt tør..

7213209[/snapback]

 

1. Har hørt av en frisør at define shampoo brukte å legge igjen masse hår etter vasking i salong, men vet ikke om dette kan knyttes til tørr hodebunn. Hør med frisøren som det blir nevnt her, men jeg er redd for at det de anbefaler er dyrt i forhold til noe som kan være like bra fra en kolonialbutikk. Hør uansett om tips rundt dette med tørre hodebunn, ikke bare om shampoo.

2. Om du dusjer mye kan det bedre det å skippe håret en av gangene, kommer an på hvor langt hår du har og hvor fort det blir fett. Om du har langt kan du eventuelt prøve å unngå shampoo nært hodebunnen. Vann generelt gjør at hud blir tørrere.

4. Om du ikke er plaget med kviser kan du prøve en fuktighetskrem, regner med at de fleste bedrer tørr hud. A-Creme er jo en klassiker og kan blandt annet kjøpes på apotek, muligens også diverse helsekostbutikker. Tørr hud kan forværres nå som vi går mot kjøligere tider og på dette området vet jeg at A-Creme funker.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle til byen imorra å kjøpe litt stæsj nå. Lenge siden sist.

 

Lyst på en cardigan jeg har sett på J&J, faktisk. Litt navy-inspirert. Itillegg de hvite, plaine converse-skoene med rød "ramme" på hvis noen skjønner. Sondre^^ (?) la ut bilde av noe lignende flere poster tilbake.

 

Det beltet fra Paul Smith som jeg har hatt lyst på lenge er også within' range. Er forsåvidt og et belte fra J. Lindeberg jeg har hatt lyst på leeenge. Problemet er at det er gammelt og vanskelig å oppdrive. Selve beltet er brunt og ca. like bredt som Slater ( :yucky: )-beltene. Det har en relativt enkel spenne men doble hull vertikalt foran på selve beltet. Itillegg så er det ingravert relativt skjult J. Lindeberg foran. Noen som vet noe om dette? Vet fredriksen85 har hatt det tidligere.

 

dimiles

 

edit: Er det drainpipe slike bukser heter, Ananas? Isåfall er det jævli nice hvis damer finner slike som sitter bra.

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
jaja, jeg drar med meg mamma i morra for å kjøpe vintersko, forslag? er gutt og har de svarte converse skoa til vanlig, men de er for kalde nå...

7213810[/snapback]

Army-Boots, da er du der. Blir mitt vintervalg i år, converse i de litt varmere delene av året, og boots om vinteren.

7214077[/snapback]

 

mener du slike?

 

61664292.jpg

 

Neitakk... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Var ikke seriøst forslag fra min side nei, men er faktisk vintervalget mitt for i år uansett. Drittlei av upraktiske stygge sko. Så da får jeg heller gå i noen praktiske....

 

Edit: Finnes faktiske ikke pene vintersko, alle er så jævla store og klumpete, så hvis man har trange bukser fungerer ingenting, mongo årstid.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Da er det avgårde til Scotland om 7 timer, har gjort grundig research og funnet de feteste butikkene i stan. Å komme seg vekk fra de kjipe norske butikkene og se litt internasjonal standard skal bli utrolig deilig, går rykter om en ny "Size?" butikk der med glassgulv over små bevegende konveyorbelts med sneakers. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg! :dribble:

Lenke til kommentar
går rykter om en ny "Size?" butikk der med glassgulv over små bevegende konveyorbelts med sneakers. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg! :dribble:

7214690[/snapback]

Ta bilder! Selv er jeg tilbake i Oslo og skal bruke dagen på å kjøpe inn 2-3 par Timberland boots. Alltid litt deprimerende å komme hjem igjen. :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...