Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem sender de med og hvordan er det med avgifter? 

 

Royal Mail, så da kommer det direkte inn på Posten, dvs ikke noe skyhøye kostnader som du kan få ved bruk av UPS/DHL/FedEx m.m. Koster fra 7 - 20 GBP i frakt, så not bad. 

 

Står at VAT skal bli trukket i fra på ordre utenfor EU (står på nettsiden deres). Så skal i teorien få tilbake 20% av ordresummen, men det gjenstår å se. Har send de en henvendelse på akkurat dette spørsmålet nå, regner med at det går OK siden det faktisk er nevnt på nettsiden deres. 

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Hvem sender de med og hvordan er det med avgifter? 

 

Royal Mail, så da kommer det direkte inn på Posten, dvs ikke noe skyhøye kostnader som du kan få ved bruk av UPS/DHL/FedEx m.m. Koster fra 7 - 20 GBP i frakt, så not bad. 

 

Står at VAT skal bli trukket i fra på ordre utenfor EU (står på nettsiden deres). Så skal i teorien få tilbake 20% av ordresummen, men det gjenstår å se. Har send de en henvendelse på akkurat dette spørsmålet nå, regner med at det går OK siden det faktisk er nevnt på nettsiden deres. 

 

Fant du ut av hvordan de gjør det med momsen? Refunderer de? Jeg har en pakke som ligger inne til tollbehandling nå. 

Lenke til kommentar

Tips til hvor jeg kan kjøpe ulldress i Oslo/Bergen? Litt avhengig av å kunne prøve den på pga. veldig lange armer. Regner med den må tilpasses hos skredder/systue.

 

Skal brukes mye, foreløbig annenhver arbeidsdag da jeg bare har én annen dress i rotasjon...

 

Helst under 5k. Har kjøpt en Nordavind-dress hos House of singles til 5k ferdig tilpasset, liker den godt.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Du bør vel kunne få litt av hvert til den prisen. 

Hvis du har et merke du alt liker, og som sitter godt på deg, så kan du jo starte med å se etter andre dresser fra dem. 

Ellers har Dressmann kommet seg mye i det siste - sies det. Jeg har ikke sjekket selv. 

Scabal i Bergen har mye bra, men kanskje ikke til den prisen.

Lenke til kommentar

Takk :) Litt usikker på hva jeg får (av valuta for pengene) for en House of Singles-dress (skredder som har "egen" fabrikk i utlandet og tilpasser dressene derfra) for 5000 kontra en dressmanndress til 2000-3000 pluss 1000 i tilpassing. Det er det eneste som holder meg litt igjen.

 

Ser du har mange poster på mote-forumet. Hva mener du er det ideelle merket/prisklassen hvor man har kommet opp på et godt nivå kvalitetsmessig men samtidig holder prisen nede? (F.eks. Loake i sko-verdenen)

Lenke til kommentar

Pris/kvalitet-komboen er Charles Tyrwhitt best på. Du får bedre dresser, men da må du betale betydelig mer. Skjortene får du bare ikke bedre til den prisen, og CT har vært med å presse ned prisene til de andre butikkene i samme segmentet.

 

Ulempen er at du ikke får kjøpt dem i Norge. De har verdens beste nettside, men du må kjenne størrelsen din for å treffe. (de har også en sinnsyk retur-ordning, der du kan sende varene tilbake etter seks måneder, brukt eller ubrukt, og få pengene igjen).

 

Hvis du likevel skal til London, eller en av de andre byene, de har butikk i, så må du gå innom og få prøvd deg frem til det som passer deg. De har veldig godt utvalg, og det er lett å gå seg vill på nettsiden. Og de har hyggelig betjening i butikkene sine.

 

Artig at du nevner Loake, for det er de som lager CT sine housebrand sko. 

Lenke til kommentar

Når det kommer til skjorter må du holde holdet kaldt. Her kan det fort gå galt, for utvalget er så stort.

Du må passe på at både hals- og ermelengden stemmer. Her er det stort utvalg.

Så kan du velge enkle eller doble mansjetter på de fleste skjortene deres.

I tillegg kommer mange av skjortene i tre modeller, classic, slim og extra slim. Extra slim er ikke veldig slim, jeg bruker det og er ikke en tynn mann, classic er vid.

Så her kan det fort gå i ball om du ikke følger med. Kjedelig å komme hjem å oppdage at du har tatt feil.

 

Tidligere trakk CT fra norsk moms når de sendte varer, men det har det sluttet med. Det gjør at varene blir ca 25% dyrere når du bestiller for mer enn 350 NOK.

Men så billig som flybilletter er for tida, så svarer det seg fort å reise over til London å hente varene i butikk. Jeg pleier å ringe inn ca en uke før, så ligger varene klar i butikk når jeg kommer og henter dem. På flyplassen får jeg refundert ca 10-12% av engelsk moms. Det er jo ekstra hyggelig.

Lenke til kommentar

Bra du sa det, skulle til å bestille skjorter på nettet... ?

 

Pleier det å koste mye å få forlenget ermene på en jakke gitt at det er nok stoff i Norge? Dressjakker pleier å sitte godt i 56 bortsett fra at ermene er for korte. Evt kjøpe 58 (fortsatt OK i skuldrene men for stor over magen) og så sy inn i ryggen men det er gjerne dyrere?

Lenke til kommentar

Det går ikke an å forlenge ermene til CT uten at det ser rart ut.

Ermene til Charles Tyrwhitt sine jakker er kritisk å få i riktig lengde. De har funksjonelle knapper, og det er ikke enkelt å endre dem. Har prøvd, og måtte kaste jakken...

 

Når du skal kjøpe en jakke er de to mest kritiske målene at skuldrene og ermene er passe.

Mage, rygg og bryst er lettere å ta inn. Ferdigdresser har nesten ikke stoff i sømmene til å legge ut.  Så ikke kjøp en for liten størrelse, det er ingenting å legge ut. Kjøp heller litt for stor, og så får du den tatt inn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...