Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror de aller fleste vil synes det ser helt OK ut med matchende slips og tørkle.

 

Resten, som igrunn er veldig få i forhold til alle andre, som er selvutnevnte spesialister og har "peil", vil se ned på folk som går med matchende.

 

Forøvrig så synes jeg også at det ser klovnete ut med matchende slips og tørkle. Som noen som har kjøpt et kit til 300 kr på Match, selvfølgelig anbefalt av betjeningen om at dette er utrolig tøft. Og det er kanskje fint nok for hvermannsen. Men jeg ser ikke ned på disse menneskene av den grunn eller mener de kler seg feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, hva passer da til mørkegrå dress, lyseblå skjorte og vinrødt slips?

Se over, hvitt tørkle brettet enkelt (altså ikke med trekant eller puff opp). Men dersom slipset er uten noe særlig mønster/tekstur kan det bli i overkant enkelt, da bør det være mønster og/eller grovere stoff. Farger er jeg ærlig talt ikke så veldig flink på (kanskje derfor jeg foretrekker det hvite), men komplementærfarge, evt. med vinrøde detaljer (men annen hovedfarge) er vel et sted å starte.

Lenke til kommentar

Jeg tror de aller fleste vil synes det ser helt OK ut med matchende slips og tørkle.

 

Resten, som igrunn er veldig få i forhold til alle andre, som er selvutnevnte spesialister og har "peil", vil se ned på folk som går med matchende.

 

Forøvrig så synes jeg også at det ser klovnete ut med matchende slips og tørkle. Som noen som har kjøpt et kit til 300 kr på Match, selvfølgelig anbefalt av betjeningen om at dette er utrolig tøft. Og det er kanskje fint nok for hvermannsen. Men jeg ser ikke ned på disse menneskene av den grunn eller mener de kler seg feil.

 

Jepp, du er unntaket du min gode mann - skulle ønske jeg også var som deg.

Lenke til kommentar

En vanlig reaksjon når man får negative tilbakemeldinger på det en har sett for seg funker. Veldig vanlig i denne tråden/dette subforumet, og like morsomt.

 

Selvfølgelig bryr ingen seg om hvilken farge du har på slips og tørkle. Med mindre du skal på julebord med corporate finance-avdelingen i en stor bank, eller med et forretningsadvokatfirma, så er det ingen som kommer til å rynke på nesa om du så kommer med knæsjgul skjorte og et sett med slips og tørkle i neongrønt med rosa prikker, men når du spør folk som faktisk bryr seg så må du forvente kritisk respons. Det finnes åpenbart ikke "kun en rett måte å kle seg på", men det finnes veldig mange ting som stort sett ikke ser bra ut sammenlignet med et enkelt tilgjengelig alternativ, og å parre slips og tørkle er en av de tingene. Sko i "ferdigslitt" lær med bred, firkantet tupp er en annen. Mørk "partyskjorte" med neonfargede knapper og phett mønster på innsiden av knappestolpe er en tredje. Ingen hindrer deg i å gå slik, og sannsynligvis er det ikke en kjeft på festen du skal på som bryr seg. Men du ser ikke bra ut for det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg tror de aller fleste vil synes det ser helt OK ut med matchende slips og tørkle.

 

Resten, som igrunn er veldig få i forhold til alle andre, som er selvutnevnte spesialister og har "peil", vil se ned på folk som går med matchende.

 

Forøvrig så synes jeg også at det ser klovnete ut med matchende slips og tørkle. Som noen som har kjøpt et kit til 300 kr på Match, selvfølgelig anbefalt av betjeningen om at dette er utrolig tøft. Og det er kanskje fint nok for hvermannsen. Men jeg ser ikke ned på disse menneskene av den grunn eller mener de kler seg feil.

Personlig ser jeg på folk som matcher slips og ps som undermennesker. Når jeg en gang blir diktator skal de uttryddes, sammen med folk som bruker Windsor-knuter og kjøper sko fra Ecco.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...