Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

snip

Igjen: Det er ikke en guide for "hvordan se best mulig ut", men "hvordan kle seg for en helt spesifikk bransje".

 

Cuffs er jeg ikke helt sikker på hvorfor er no-go, men antar det har en grunn.

Han siterer jo GSElevator-kontoen på at folk synes det er teit.

Suspenders er i enkelte kretser assosiert itl en spesiell type eksentrikere, og blir dermed uglesett. Ingenting galt med det.

Å få nye skjorter lagd hvert år er ikke et veldig dårlig tips til folk som egentlig ikke bryr seg om hvordan de kler seg, og går inn i en bransje som ikke akkurat er snill mot helse/kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som reagerer på Pocket square og

 

 

Hvorfor det? Du går ikke på jobb i en bank med noen av disse skoene, det må man jo ikke være mote-geni for å forstå.

Pocket-square skjorte på jobb ser rett og slett dumt ut, square toed shoes ville vært utrolig bestefar, noe man IKKE vil se ut som i en IB. IB handler mye om å se respektabel ut, uten å prøve å tiltrekke seg oppmerksomhet via kreative klær. Skjorter skal være plain, med et slips. Navy dress og sko uten noe dilldall på. Kjører man denne stilen korrekt ser det veldig bra ut. Å begynne med sko som passer bedre til fest, eller skjorter med lommer på, så ser det heller rart ut på jobb.

 

Her bommer du litt. Skjønner at de anbefaler å droppe PS, men hvorfor man ikke skal ha brogues/wingtips skjønner jeg ikke, spesielt ikke når han tross alt foreslår loafers i stedet for. Atpåtil fra Prada/gucci for enhver pris. Disse passer jo nettopp bedre til fest...

Lenke til kommentar

Igjen: Det er ikke en guide for "hvordan se best mulig ut", men "hvordan kle seg for en helt spesifikk bransje".

 

Cuffs er jeg ikke helt sikker på hvorfor er no-go, men antar det har en grunn.

Han siterer jo GSElevator-kontoen på at folk synes det er teit.

Suspenders er i enkelte kretser assosiert itl en spesiell type eksentrikere, og blir dermed uglesett. Ingenting galt med det.

Å få nye skjorter lagd hvert år er ikke et veldig dårlig tips til folk som egentlig ikke bryr seg om hvordan de kler seg, og går inn i en bransje som ikke akkurat er snill mot helse/kroppsvekt.

Jeg er med på premissene for diskusjonen her.

 

Ser fortsatt ikke hvorfor man på død og liv skal insistere på f. eks windsor vs DFIH/FIH-slipsknute.

 

Apropos skjorter: hva med Luxire eller andre tilsvarende nettbasert MTM? (Modern Tailor o.l.)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...