Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Da fikk jeg min første skjorte fra Luxire i posten ca to uker etter jeg fikk ordrebekreftelsen. (fikk ordrebekreftelse den 5. februar) Mtp. prisen og at de faktisk lages og sendes fra India er ikke det så ille synes jeg.

 

Kvaliteten virker meget bra og passformen er nesten helt spot on allerede fra første skjorte. Jeg tok utgangspunkt i en PRL OCBD som jeg var passe fornøyd med og gjorde noen justeringer ut fra det utgangspunktet og endte opp med et ganske bra resultat.

 

Kjøpte denne for 60$ + 15$ frakt som blir totalt ca 420 kr. (verdien satt ned, ingen toll/mva) Når PRL sine OCBDer er fra en 900-1100 kr og man i tillegg kan få skjortene sydd etter mål må det sies å være et godt kjøp. Prisene varierer allikevel nokså mye alt etter hvilket stoff man tar utgangspunkt i.

 

Hva tenker dere om gingham BD-skjorter vs. oxford? Regner med det er like OK å bruke til hverdags? (er ikke all verdens med variasjon på oxford-stoffene til Luxire)

 

Er interessert i disse; #1, #2 og denne. Må legge til at jeg tenker på disse mer som sommerskjorter som nok kan brukes uten genser over. Liker hvertfall godt PRLs varianter av disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er erfaringen deres med holdbarhet på Viccel-sokkene? Fikk mine første i dag.

 

Mine sokker i summer weight som jeg kjøpte i sommer bgynner å gå i stykker nå, hull i stoffet osv. Nå skal det riktignok sies at de er veldig tynne, innbiller meg at winter weight er mer holdbare, men jeg har ikke prøvd dem.

Lenke til kommentar

Mine sokker i summer weight som jeg kjøpte i sommer bgynner å gå i stykker nå, hull i stoffet osv. Nå skal det riktignok sies at de er veldig tynne, innbiller meg at winter weight er mer holdbare, men jeg har ikke prøvd dem.

Har bare winter weight sokker fra Viccel og går hull på veldig mange.... mye dårligere enn sokkene jeg kjøpte fra f. eks H&M for flere år siden.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Hvordan er erfaringen deres med holdbarhet på Viccel-sokkene? Fikk mine første i dag.

Etter et par måneders bruk av summer weight sokkene fikk, de to av tre parene jeg kjøpte, hull i hælene og ved tærne. Det siste paret bruker jeg som "dressokker" fordi de er svarte, og de har jeg ikke merket noen svakheter med.

 

Hvor mye er en gilt i kroner? Jeg forstår ikke meg på gilt.

En gilt er vel 1 dollar/1 credit. Det var ihvertfall sånn før de fjernet dollartegnet fra prisen.

Prisene er vel gitt i norske kroner.

 

MyHabit er bedre enn Gilt, imo. De pleier å føre kjente merker til veldig lave priser. Akkurat nå har de for eksempel Brioni slips, Canali dresser, Ballantyne gensere etc.

 

Edit: Til Tityboy og Lami: MyHabit selger også mye Gucci, Burberry, Prada og Fendi som dere sikkert kommer til å like.

Endret av Eksboks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke er veldig fornøyd med Viccel, mtp at mange av sokkene fikk hull etter kort tid har jeg prøvd å lete etter noe bedre. Det er mange italienske merker som er gode (, men vanskelig å få tak i. Fant ut at Socksfox faktisk selger Marcoliani sokker, som skal være av veldig god kvalitet (Dieworkwear review), ikke dyre var de heller i forhold til prisene jeg har sett andre steder. Socksfox har forsåvidt gratis frakt til Norge, refunderer den britiske momsen og kan sende det som gave.

 

Anbefaler 80/20 i merino/nylon, da det gjør sokkene mer slitesterke.

 

91aXd4DR3EL._SL1500_.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere går på for å få hull i sokkene. Jeg har vel rundt et dusin par, hvorav noen er snart et år gamle, og det er kun en sokk som har fått hull på hælen etter at jeg dro den langs en spiker som ikke var spikret ned med dor. Dette er kun winter weight, som er tynt nok!

Lenke til kommentar
Hva tenker dere om gingham BD-skjorter vs. oxford? Regner med det er like OK å bruke til hverdags? (er ikke all verdens med variasjon på oxford-stoffene til Luxire)
Jeg bruker mye Gingham-skjorter til hverdags, særlig sk Mini Gingham i blått og rødt. Som noen her nevnte er Gingham et mønster (normalt i Plain weave), og Oxford en type veving. Det er mulig å få en Gingham-skjorte i Oxford-vev.
Lenke til kommentar

Jeg bruker mye Gingham-skjorter til hverdags, særlig sk Mini Gingham i blått og rødt. Som noen her nevnte er Gingham et mønster (normalt i Plain weave), og Oxford en type veving. Det er mulig å få en Gingham-skjorte i Oxford-vev.

 

I stand corrected.

 

Jeg tenker ofte på oxford som et relativt tykt stoff, men det varierer jo (selvsagt) også mye.

 

Men tror det blir mini gingham i blått og rødt + kanskje den grønne ginghamen på neste bestilling.

 

Vurderer også en hvit OCBD, men blir ikke helt enig med meg selv på den. Hvite skjorter er jo som regel mer formelle enn blå, mens kragen (BD) og stoffet (oxford) tilsier en mindre formell skjorte. Hva tenker dere om hvit OCBD?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

I stand corrected.

 

Jeg tenker ofte på oxford som et relativt tykt stoff, men det varierer jo (selvsagt) også mye.

 

Men tror det blir mini gingham i blått og rødt + kanskje den grønne ginghamen på neste bestilling.

 

Vurderer også en hvit OCBD, men blir ikke helt enig med meg selv på den. Hvite skjorter er jo som regel mer formelle enn blå, mens kragen (BD) og stoffet (oxford) tilsier en mindre formell skjorte. Hva tenker dere om hvit OCBD?

Jeg har en hvit OCBD fra BB, som jeg bruker relativt ofte. Jeg bruker den gjerne til pene jeans og en blazer på jobb, og det blir gjerne slik at jeg (bevisst eller ubevisst) bruker den mer formelt enn jeg gjør med den helt identiske blå jeg også har.
Lenke til kommentar

Tanker om hvilken M65 (evt M65-inspirert) jakke som er best? Tenkte jeg skulle prøve meg på denne fra Gant Rugger, men hvis det finnes noen bedre så er jeg interessert.

Aspesi lager mange gode M65-jakker. Jeg føler at M65-jakker er en trend greie som ser bra ut på bilder fra tumblr og diverse motesider, men har aldri sett bra ut i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...