Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det ikke bare folk med lite penger som får stipend på videregående? Er kanskje ikke så lurt å bruke alle skolepengene på CG-jakke og veske til 11 000?

 

Hva tror du folk bruker stipendpengene på, da? Skoleutstyr? Det er ikke akkurat sånn at det bare er folk med dårlig råd som får gigantstipender, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Utnytte systemet. Handler ikke tråden om å kjøpe dyre vesker? ;)

Systemet er så 'godtroende'/snilt at det er faktisk slik at de nesten kaster penger etter deg.

 

Skulle egentlig være en debatt om dette på NRK i går, mellom lederen for Bærum Unge Høyre og Kristin Halvorsen.

Men virker som om sistnevnet ikke turte, for hun meldte avbud bare noen timer før.

Typisk pysete sosialister.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Utnytte systemet. Handler ikke tråden om å kjøpe dyre vesker? ;)

 

Nå er det ikke særlig mange som utnytter systemet heller. Mange som får en del penger av god grunn.

 

Jeg har alltid lurt på hvorfor Celiné Paris veskene er så populære

 

Lurer på det samme.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Føler postene mine har blitt tatt litt ut av sammenheng nå. Jeg kommenterer bare saken om Andreas Olsen fra Oslo Vest. For å oppsummere så syns jeg ikke det er veldig lurt å stå frem i media om at man bruker penger som er ment til skole for å kjøpe seg dyre klær og status over egen evne. Jeg skjønner jo at hvis man har mye penger igjen etter at bøker, pc, transport og skrivemateriell er kjøpt så bruker man de på det man vil - jeg gjør jo dette selv med studielånet mitt. Poenget er at han for meg fremstår som en idiot uten noen form for kontroll over økonomien sin når han bruker stønad på ting han strengt tatt ikke trenger. Kunne han ikke heller sagt at han hadde fått den av faren/moren, i stedet for å prøve å virke selvstendig?

Lenke til kommentar

Har nettopp vært og hentet pakken min fra Herring Shoes, som jeg har ventet på i 10 uker nå. Til min store overraskelse var det bare en sko i pakken. Holdt faktisk på å gå i bakken, EN SKO!?!?!?! Så ligger det en lapp fra Herring i pakken. På grunn av vektrestriksjoner fra royal mail måtte de sende skoene i to kolli. Jeg ville at de skulle sende skoene med royal mail fordi jeg har lest at DHL har en tendens til å gi monstergebyr. Nå... Får jeg det samme monstergebyret fra posten. 129kr i fortollingsgebyr og 200kr i MVA.

 

Livet <3

Lenke til kommentar

Føler postene mine har blitt tatt litt ut av sammenheng nå. Jeg kommenterer bare saken om Andreas Olsen fra Oslo Vest. For å oppsummere så syns jeg ikke det er veldig lurt å stå frem i media om at man bruker penger som er ment til skole for å kjøpe seg dyre klær og status over egen evne. Jeg skjønner jo at hvis man har mye penger igjen etter at bøker, pc, transport og skrivemateriell er kjøpt så bruker man de på det man vil - jeg gjør jo dette selv med studielånet mitt. Poenget er at han for meg fremstår som en idiot uten noen form for kontroll over økonomien sin når han bruker stønad på ting han strengt tatt ikke trenger. Kunne han ikke heller sagt at han hadde fått den av faren/moren, i stedet for å prøve å virke selvstendig?

Jeg vet hvem fyren er, og jeg tror neppe at han får sååå mye i stipend til å bruke det på vesker og slikt. Er ikke ca. 22k i året det meste en vanlig student, som bor hjemme, kan få? Det at han viser seg fram slikt og skryter av forbruket vil ikke gjøre opp for at han bruker stipendet på vesken(e).

Lenke til kommentar

Hva syns dere andre om snapbacks?

 

Er ikke særlig fan av caps, men at det er ut vil jeg ikke si det er :)

Stygge er det ikke etter min mening, og vil nok passe deg bra.

 

Kanskje det er greit å kjøpe en snapback med logo til laget enten det er basket, fotball eller baseball osv, som du faktisk heier på, istedenfor å gå rundt med en random logo du ikke vet hva er for noe.

Lenke til kommentar

Caps/snapbacks er vel langt i fra ut blant ungdommer nå til dags, men er ingen fan.

Handler visst bare om å ha capsen med mest dekor eller tøffest farge. Hvilket lag som er på capsen spiller ingen rolle.

 

Jeg bruker mest caps dagen derpå, sjeldent utenom det, sett bort ifra "bad hair day". Liker ikke capser med logo på, bruker alltid helfargede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...