Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Den så ikke så fryktelig ut, men den er for formell om det bare skal være noe du kan slenge på deg over et par jeans og en skjorte. Hvis du sier hvor du bor og hvilken prisklasse du vil legge deg i kan du sikkert få noen tips om hvor du kan gå for å finne noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i Trondheim. Kunne betalt rundt 800+- for ei fin jakke.

 

Når jeg bruker jakka jeg har kjøpt nå med chinos føler jeg meg litt som en fjortenåring som vil se voksen ut, men samtidig synes det er alt for teit med dress.

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Lapo - når 85 % av alle du ser i byen på 17. mai går i dress eller bunad, hvordan kan du påstå at de er overdressed? Fordi du ikke synes 17. mai er noe særlig og liker best å gå i jeans? Legg fra deg skoletøyet på nasjonaldagen vår, vær så snill.

 

Jeg har overhode ikke påstått at de er overdressed. Hadde du lest en av postene mine over, vil du se at jeg ikke skal gå i jeans selv på 17.mai. Jeg mener uansett at en jeans som sitter godt, et par med monks, navy blazer, et flettet lærbelte, lys blå skjorte, et rødt marinella slips og et krem farget PS i lin ville sett 1000 ganger bedre ut enn sinnssykt mange som velger å gå i en billig dress som ofte også er alt for stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, du avslører deg virkelig som totalt uvitende om klær. Nei, det er ikke min mening, det er tradisjon og normer. Forstår du i det hele tatt hva det betyr? Og nei, det er ikke tradisjon å bruke sort dress på 17. mai. Om noe er det tradisjon å bruke mørk dress, som er et begrep som innbefatter sort, mørkegrå og mørkeblå, men det er uansett feil. 17. mai er en typisk våranledning, og det er derfor helt ok å bruke dress som ikke er mørk.

 

Jeg begynner å lure på om du noen gang har vært utenfor huset på 17. mai, for dette begynner å bli ganske latterlig.

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lapo - når 85 % av alle du ser i byen på 17. mai går i dress eller bunad, hvordan kan du påstå at de er overdressed? Fordi du ikke synes 17. mai er noe særlig og liker best å gå i jeans? Legg fra deg skoletøyet på nasjonaldagen vår, vær så snill.

 

Jeg har overhode ikke påstått at de er overdressed. Hadde du lest en av postene mine over, vil du se at jeg ikke skal gå i jeans selv på 17.mai. Jeg mener uansett at en jeans som sitter godt, et par med monks, navy blazer, et flettet lærbelte, lys blå skjorte, et rødt marinella slips og et krem farget PS i lin ville sett 1000 ganger bedre ut enn sinnssykt mange som velger å gå i en billig dress som ofte også er alt for stor.

 

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal gå kledd så formelt på overkroppen (blazer slips ovs) for å så velge å bruke jeans på beina.

Gir ikke helt mening.

 

Ville ihvertfall valgt en mer formell bukse hvis man skal gå med slips som er relativt formellt

Lenke til kommentar

post-136473-0-45290900-1336827741_thumb.jpg

 

Ser slipsknuten grei ut? Liker slipset godt, men det er så vanskelig å knyte...

 

Jeg er ingen ekspert, men jeg synes ikke det så fint ut med en så smal knute til et såpass bredt slips. Slipset var dog veldig stilig.

Det er penere enn knyttneveknuter, hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...