Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begravels upcoming, og jeg er glemsk. Jeg har en sort dress jeg skal bruke(passer ikke så godt, men innenfor akseptabel sone), svart slips, men er det ok med hvitt tørkle så lenge bretten er rett og pen? Eller dropper man tørkle i begravelse?

 

 

Ah, shit, det betyr at jeg må dra frem de gamle, svarte, ecco-penskoene mine med flat-tupp. Jesus. Jaja, jeg tviler på at det hadde passet veldig godt med brune halv-brogues.

Lenke til kommentar

Begravels upcoming, og jeg er glemsk. Jeg har en sort dress jeg skal bruke(passer ikke så godt, men innenfor akseptabel sone), svart slips, men er det ok med hvitt tørkle så lenge bretten er rett og pen? Eller dropper man tørkle i begravelse?

 

 

Ah, shit, det betyr at jeg må dra frem de gamle, svarte, ecco-penskoene mine med flat-tupp. Jesus. Jaja, jeg tviler på at det hadde passet veldig godt med brune halv-brogues.

Begravelse er ikke tidspunktet man skal se bra ut, så det er like greit å droppe tørklet. Det er nok ikke feil å bruke det, men jeg ser ingen grunn til å gjøre det.

Jeg vil si meg enig med fkm her; begravelse er ikke tidspunktet man flasher sartorial skills. Eccoskoene dine er adekvat - du skal tross alt mest av alt vise respekt til avdøde og avdødes krets. I de tider mine nærmeste har gått bort har det siste jeg har tenkt på vært om gjester i begravelsen går i John Lobb- eller Eccosko.

 

I mine øyne vil et hvitt tørkle minne for mye om sort dress som substitutt til black tie (tilstelninger hvor det ikke forventes at alle har smoking, og sort dress er et godt nok alternativ). Gå for den sorte dressen, hvit skjorte, sort slips og Eccoskoene. Da er du absolutt safe og korrekt antrukket, spør du meg.

 

Et lite apropos i en sånn mindre hyggelig stund: etter britisk etikette kan man gå med sort slips i en stund etter et familiemedlem, en venn eller en bekjent har gått bort til andre anledninger enn bare selve begravelsen. For eksempel jobb. De færreste vil forstå det i Norge, men det å gi en siste honnør til den avdøde er kanskje ikke så dumt hvis en dressanledning kommer opp i nærmere fremtid.

Lenke til kommentar

Hele min 17. mai ble blåst av gårde sekundet jeg sa ja til å bli med madamen hjem til Ålesund og svigers. :hm: Regner med jeg kommer til å tilbringe dagen i svigers massasjestol. Like greit ettersom jeg ikke har en brukbar dress. Synes Gordon Yao skal få fart på seg og sette oppe et besøk til London slik at den biten blir ordnet opp i. Hvis noen her skulle vurdere å bruke Gordon Yao er det bare å mase på dem... :p

Alt i alt er det vel ikke så ille - får jo sett kjerringa i bunad.

 

For det er ikke tog, resturanter eller mulighet for å ta utepils i en av landets 10 største byer :nei:

 

Kjør inn å se på toget i Geiranger, og jeg lover du vil få en av de flotteste nasjonaldagsfeiringene du har hatt (om været er bra) :)

Endret av danba
Lenke til kommentar

Skal ut å kjøpe meg en trench eller pea coat nå, og tenker på å kjøpe en svart en. Men så tenkte jeg, er det kult med marineblå coat? Veldig populært blant Blazers, men passer det godt til trench coat eller pea coat? Hva tror dere?

Lenke til kommentar

???????????????

 

 

 

 

 

 

Definitivt utrolig fin, men hvor anvendelig er den :hmm:

 

Ja, syns den er sweet. Var ikke dyre greiene heller, 490£. Blir nok kjøp hvis jeg tar turen til England. Tar mål og slikt der borte, så får jeg de til å sende den over sjøen. Eventuellt så får jeg bare bli i England til den er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...