Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Er det et must å ha på seg enten dress eller bunad på 17 mai toget? Funker det med en blazer liz?

 

Ingen must. 17.mai er jo en ganske lite formell dag, så jeg kjører chinos, navy blazer, skjorte, monks og tilbehør.

 

Skal kjøre nesten det samme, bortsett fra at jeg sporter en kremhvit dressbukse. Passer sprudlevannet bra. Vurderer egentlig sløyfe også, tips til valg av farge som kan funke til nevnte antrekk? Eller kan det bli litt overkill?

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ingen jakke over en blazer? Er ikke spesielt kaldt i Mai

 

Kommer nok til å bruke den svette dressen min. Om jeg våger meg ut døra, vil gjøre minst mulig på 17 Mai

 

Jeg har mistet dressjakken til den svette dressen min, ikke har jeg penger til ny heller, så jeg har også planer om å gjøre minst mulig på 17. mai.

 

Kjøpte for øvrig regnjakke i dag. Det ser ut til at den kommer til å bli hyppig brukt fremover.

Lenke til kommentar

Ble lurt med ned i sentrum min første 17 Mai i Oslo, aldri igjen! Helt grusomt mange folk. Er som å gå i en endeløs kø og kollektivtransporten er det bare å glemme. Nå inviterer jeg folk til min egen champagnefrokost så jeg slipper å gå ut. Så en skrev på forrige side at det er noe de gjør på vestkanten, men i år blir det skumpa på Grønland!

Lenke til kommentar

Jeg syns champagnefrokost og Aker brygge osv på 17. mai var megakult da jeg var rundt 17-18. Nå er jeg en gretten gammel mann, og jeg holder meg helst til grilling eller middag med noen utvalgte venner som liker 17. mai like lite som meg. Føler jeg meg i ekstremt godt humør kan det vel hende jeg åpner en flaske champagne. jeg gleder meg til jeg blir så gammel at jeg kan slutte å late som om jeg syns sånne anledninger er morsomme. Samboeren min er heldigvis helt lik. /getofmylawn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så en skrev på forrige side at det er noe de gjør på vestkanten, men i år blir det skumpa på Grønland!

Var vel jeg som assosierte det mest med vestkanten, men når jeg tenker meg om er det vel ikke akkurat uvanlig her heller (lillestrøm).. 17. mai er sånn dag som er fin pga. at det er helligdag = fri fra VGS og en grei anledning til å stikke ut ett sted å spise, med utvalgte folk.

Ellers tror jeg at jeg går for dress noe jeg ikke har gjort de siste årene av forskjellige grunner..

Lenke til kommentar

Noen ting har blitt gjort i flere år nå, jeg ser ikke det kjipe i det når jeg møter venner. Pleier som regel å ende opp på Aker Brygge da Solli er et kaos uten like. 90,- for varm boksøl er ikke spesielt keegt.

 

Ja det er litt slitsomt, men det er en dag i året (og jeg har heldigvis tatt meg fri dagen etter) :p

Lenke til kommentar

Solli suger megaballe, og det er ditt de fleste jeg kjenner drar, så det er bare en enda bedre grunn til at jeg ikke nærmer meg byen den dagen. Hadde ikke pappa hatt båten på land neste uke hadde ikke Aker Brygge vært så ille, men å være på land er litt nærmere hoi polloi enn jeg trives med, og det hadde vel uansett ikke vært så kult med det været som er meldt neste uke.

Lenke til kommentar

Er det et must å ha på seg enten dress eller bunad på 17 mai toget? Funker det med en blazer liz?

 

Ingen must. 17.mai er jo en ganske lite formell dag, så jeg kjører chinos, navy blazer, skjorte, monks og tilbehør.

 

Hva slags jakke her du over dette? Tenkte jeg skulle ha nesten det sammen men mørk olabukse.

 

Om du ønsker en jakke i tillegg, ville jeg valgt en navy eller beige trench. Ser ingen problem med å kjøre jeans på nasjonaldagen så lenge buksa sitter bra. Det meste ser bedre ut enn en svart dress fra Dressmann som 50% av Norges befolkning går rundt. Ofte er dressen også minst 1 nummer for stor. Kjør på og ha på deg det du føler deg mest vell i. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...