Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det at noen her har skjorter fra TM Lewin? Vurderer å legge inn en bestilling hos dem nå, men kunne tenkt meg litt innspill på hvordan skjortene deres er, sånn med tanke på passform og annet.

Er litt skuffet over fitten. For å ta et eksempel: 15 1/2 skjortene har disse midjemålene:

Fully fitted: 96.5 cm

Slim fit: 99 cm

Regular fit: 112 cm

 

Synes at slim fit skjortene deres burde være 4-5 cm bredere nederst. For slim fit blir for slimt, og regular fit blir for mye telt.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe en ny dress nå som det nærmer seg 17. mai og konfirmasjonstider, i tillegg til andre anledninger. Har tenkt til å kjøpe en marineblå dress i prisklassen rundt 3000 kr. Ut i fra hva jeg mener å ha lest her på forumet, blir House of Singles anbefalt.

Det jeg lurer på er om jeg bør kjøpe dressen min derfra?

Noen som har erfaringer med House of Singles; utvalg, passform, størrelse osv.?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp en billigdress fra Matinique til rundt 3000 kroner, og passformen var overraskende bra til å være RTW. Kvaliteten er ikke akkurat det beste såklart, men man får hva man betaler for. Og når man først må ha noe billig til festligheter med mye alkohol inne i bildet, synes jeg det var et greit kjøp. Bare sånn for å gi deg en annen mulighet enn House of Singles, har ingen erfaring med de.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er tailorstore relativt overpriset når det kommer til stoffprisene? Jeg synes startprisen deres på 398 er det flere av skjortene burde koste med stoffene som nå koster 700kr. Et kjapt googlesøk viser jo imidlertid at mangle ligger på den prsien (ihvertfall når man tar med shipping til Norge).

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er tailorstore relativt overpriset når det kommer til stoffprisene? Jeg synes startprisen deres på 398 er det flere av skjortene burde koste med stoffene som nå koster 700kr. Et kjapt googlesøk viser jo imidlertid at mangle ligger på den prsien (ihvertfall når man tar med shipping til Norge).

Det er en av grunnene til at jeg gikk over til å bruke MT fremfor TS. Du får mer for pengene der, og du betaler uansett ikke moms ettersom de skriver ned verdien på pakken.

Lenke til kommentar

Apple Green Herringbone, nammenam. Om den bare hadde vært hvit mellom de grønne stripene, i stedet for en annen grønnyanse, så skjorten ender opp med å se gujsegrønn ut..

 

Ber du dem sette ned, eller setter de ned automatisk, og i tilfelle til hva?

 

Tenker jeg smeller inn en testskjorte først basert på den skjorten jeg er mest fornøyd med og endrer et par småting. Om det blir bra, tenker jeg jeg går for det fire skjorter-tilbudet deres.

Lenke til kommentar

Noen som har bestilt fra Kent Wang og kan bekrefte at det tar 5-7 dager før tingene kommer fram? Jeg skal bestille et par lapel flowers, men tror jeg utsetter det om det ikke kommer fram før den 17.

 

Jeg tror ikke det rekker å komme frem, selv om det er ting som veier lite. Synes alltid det tar lang til fra US selv for småting.

Lenke til kommentar

Apple Green Herringbone, nammenam. Om den bare hadde vært hvit mellom de grønne stripene, i stedet for en annen grønnyanse, så skjorten ender opp med å se gujsegrønn ut..

 

Ber du dem sette ned, eller setter de ned automatisk, og i tilfelle til hva?

 

Tenker jeg smeller inn en testskjorte først basert på den skjorten jeg er mest fornøyd med og endrer et par småting. Om det blir bra, tenker jeg jeg går for det fire skjorter-tilbudet deres.

De setter ned til $5 hver gang, uten at du trenger å spørre. :)

 

Modern Tailor ser interessant ut. Lurer på om jeg skal gi det et forsøk. Kommer vel mest sannsynlig til å prøve meg på en skjorte med slim-fit :)

Anbefaler isåfall å bestille en testskjorte med et av teststoffene de tilbyr. Den første skjorten kommer uansett ikke til å passe 100%. Du kan jo også vurdere å gjøre som NgZ, å bruke en eksisterende skjorte som passer bra som mal, det skal visst gi best resultat. :)

Lenke til kommentar

Har brukt eksisterende skjorte som mal, men den ble fortsatt ikke god nok. Selv om du måler rett av en skjorte som passer bruker Moderntailor sine egen skjortemaler de tar utgangspunkt i (f. Eks. Jeg har en skjorte med 43 cm yoke, med MT må yoken være 45 cm). Heldigvis var det en feil på skjorten (rundt kragen), så jeg fikk gratis remake med nye mål. Husk å huke av på MOP knapper når du bestiller.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...