Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Utro kjæreste eller voldtekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om hun ikke vil anmelde dette for voldtekt så kan jo det være et klart tegn på at hun faktisk var med på dette selv.

 

Jeg hadde ikke nølt et sekund mtp at du skriver at det har vært trøbbel før og.

Hvordan du skal dumpe henne er enkelt, men allikevel vanskelig. Beste måten er vel å si at du faktisk ikke stoler på henne mer og av den grunn ikke har noen interesse for å være sammen med henne mer.

Lenke til kommentar

Tryggeste er vel kanskje og vente noen måneder, om du klarer det, se an hvordan ting går, og gjør det slutt da om du fortsatt føler for det. Vendt til neste gang du oppdager at hun flørter for mye med andre og si at du gjør det slutt grunnet flørtinga hennes. Om hun faktisk ble voldtatt så slipper hun de ekstra vonde følelsene av å bli dumpa for det i tillegg.

 

EDIT:

Som nevnt av andre burde du ikke stille et ultimatum om anmeldelse eller dumping, det kan fort føre en uskyldig person i fengsel om hun lyver til deg. Men du burde prøve og få henne til å anmelde det. Mulig hun ikke kommer noen vei om det går en stund, ikke vet jeg, men det vil i hvertfall bli lettere for neste person og få han dømt om det skulle skje igjen.

Endret av kim0085
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå få det kim0085, kan godt vær hun kansje har oppført seg som om hun var singel og kansje flørtet litt, men om hun faktisk har blitt voldtatt og jeg stikker fra henne me en gang så er det dårlig gjort av meg, jeg ser hvordan hun takler de neste ukene også neste noe likt skjer, så er det hadebra

Lenke til kommentar

Du må huske på at du ikke nødvendigvis er tvunget til å ofre din egen lykke for din kjære i det lange løp.. Mange voldtektsofre kan forandre seg på mange forskjellige måter i ettertid, så man burde aldri føle at man være sammen med noen bare fordi denne personen har opplevd noe traumatisk.

Sant, men noen få måneder er ikke lenge.

Lenke til kommentar

Det er ikke voldtekt. Slike situasjoner, og anmeldelser av dem er det som får de ekte voldtektsmennene til å komme unna. Det var uansvarlig oppførsel av hennes side.

En av definisjonene på voldtekt er å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, f.eks en som er så full at vedkommende sover. At offeret har flørtet med gjerningsmannen før hun sovnet betyr ikke at gjerningsmannen bare kan ta seg til rette.

Lenke til kommentar

En av definisjonene på voldtekt er å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, f.eks en som er så full at vedkommende sover. At offeret har flørtet med gjerningsmannen før hun sovnet betyr ikke at gjerningsmannen bare kan ta seg til rette.

 

Nei men det kan være formidlende omstendigheter, som at karen selv er stupfull, kjerringa er stupfull, begge har flørtet masse i løpet av kvelden og ender opp i samme seng.. kan man virkelig da si at det er voldtekt? Kan det sammenlignes med det å bli dopet ned og voldtatt? Eller overfalt i en mørk bakgate for så å bli voldtatt?

Lenke til kommentar

Nei men det kan være formidlende omstendigheter, som at karen selv er stupfull, kjerringa er stupfull, begge har flørtet masse i løpet av kvelden og ender opp i samme seng.. kan man virkelig da si at det er voldtekt? Kan det sammenlignes med det å bli dopet ned og voldtatt? Eller overfalt i en mørk bakgate for så å bli voldtatt?

 

Det siste jeg ville gjort er å kalt det her for voldtekt, hun havnet selv naken i samme seng som denne karen, mens ho hadde kjæreste. Ho forskyver skyldfølelse tror jeg.

Lenke til kommentar

Det siste jeg ville gjort er å kalt det her for voldtekt, hun havnet selv naken i samme seng som denne karen, mens ho hadde kjæreste. Ho forskyver skyldfølelse tror jeg.

 

Det jeg stusser over er hvorfor var hun naken?

 

Jeg vil gjerne også legge ved at om slike hendelser defineres som voldtekt eller ei så er det fremdeles ett seksuelt overgrep, hvis det er slik at man blir utnyttet mens man sover.

Lenke til kommentar

 

Det jeg stusser over er hvorfor var hun naken?

 

Jeg vil gjerne også legge ved at om slike hendelser defineres som voldtekt eller ei så er det fremdeles ett seksuelt overgrep, hvis det er slik at man blir utnyttet mens man sover.

 

Det er ett seksuelt overgrep ja, hvis hun faktisk sov. Men det faktum at hun flørtet med denne karen hele kvelden, og plutselig endte opp naken i senga vesiden av han, som også tilfeldigvis var naken, så kan det ikke kalles overgrep lengere, fordi det blir nesten som en åpen invitasjon hvis begge var gode og fulle (Missforstå meg rett her altså).

Utifra det TS har fortalt, får jeg fortsatt følelsen av at hun forskyver skyldfølelsen sin for å ha vært utro, og prøver å legge det over på en annen part. Enten Anmelder hun det, eller så var det frivillig. Her er det ikke snakk om å være redd for å anmelde det heller, fordi hun klarte tydeligvis å være ganske åpen om det til kjæresten sin, uten å vise tegn på redsel, eller missnøye i så grad at ho faktisk har blitt voldtatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ryddet litt i tråden og må på mange måter si jeg er litt skremt over holdningene til enkelte som har svart i tråden. Straffeloven er klar på hva som defineres som voldtekt og i følge Straffelovens § 192 første ledd, andre bokstav er det 10 års strafferamme for den som "har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen,..."

 

Som nevnt i tråden allerede kan (legg merke til at jeg har satt kan i kursiv tekst) det være formildende omstendigheter i dette tilfelle men jeg synes en bør være varsom når en diskuterer dette.

 

TS: vurdert å kontakte Dixi?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Om vi går utifra at damen til TS snakker sant, er det slik jeg ser det:

- Hun ble voldtatt, og det var på ingen måte hennes feil. Hun har ikke gjort noe galt mot kjæresten sin.

- Uansett hva hun føler om det er det ikke greit at sånne folk (forbryteren) går ustraffet rundt, så han bør anmeldes uansett.

 

Når jeg leser at hun ikke "bryr seg om det", er det første jeg tenker at hun prøver å fortrenge det. Ved å fortelle seg selv at det faktisk ikke var noen "big deal" kan hun kanskje leve med det på en lettere måte. Synes TS burde sittet seg ned med henne og kommet litt til bunns i dette, eventuelt oppfordret henne til å gå til psykolog. Edit: leif

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Kan jeg starte med å si at jeg blri trist av tråder som denne? (Og nå har jeg ikke engang sett de slettede innleggene.) Nymoralismen og selvrettferdigheten blomstrer, og samlivsrådene er desto pinligere når vi tar i betraktning at vi er på et nerdeforum og med statistisk rimelighet kan anta at halvparten av de som svarer hverken har hatt kjærester eller sex...

 

Som noen heldigvis påpeker:

Sex uten samtykke er overgrep. Om mangelen på samtykke skyldes at jenta er døddrukken og ikke kan si hverken ja eller nei spiller ingen rolle. (Ei heller om det er en gutt, de kan være ofre også, så er det sagt. Men her er det snakk om ei jente.) At hun har kledd av seg gjør henne ikke medskyldig. Ikke at hun flørter heller, selv om erfaring tilsier at gutter slutter å tenke med det store hodet etter den andre dansen.

 

Voldtekt er noe ingen jente kan læres opp til å takle, og som de fleste jenter - heldigvis - aldri behøver å lære gjennom praksis. Det høres kanskje rart ut for enkelte, men det kan utmerket godt være enklere for ei jente å tenke at hun "var med på det" - om enn i nær bevisstløs tilstand - enn å akseptere at hun er blitt voldtatt. Og ikke minst, en voldtektsanklage ripper opp i det hele igjen, med underlivsundersøkelser, politiavhør, rettssak og ikke minst mulig stigmatisering i miljøet. En anmeldelse er å rope ut til hele verden "Jeg ble voldtatt i fylla". Nå er det kanskje bare henne selv og TS , og selvsagt overgriperen, som vet om det. Kanskje er det lettere for henne nå å se for seg at det fortsetter sånn.

 

Det er ingen fasitsvar på hva TS bør gjøre, og han får det i hvert fall ikke i denne tråden. Det ser ut som om jenta vil legge det hele bak seg. Om hun klarer det vil vise seg. Det er meget mulig at hun forandrer seg som person av det, og det må TS finne ut hvordan han skal forholde seg til. Kanskje har TS problemer med uvissheten om det var overgrep eller samtykke. Det kan være ting som gjør at forholdet ikke kan fortsette. Men det har ingenting med moral å gjøre, slik enkelte av de potetgulltøffe her på forumet synes å forenkle det til. Med mindre TS deler deres forenklede moralsyn, selvsagt. Da har jenta det kanskje bedre uten ham.

 

Edit: Det er ikke nå det skal vise seg hva jenta er verd, TS, om det er utgangspunktet så vil du alltid kunne finne en unnskyldning for at hun ikke er verd det. Det er nå det skal vise seg hva du er verd.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest igjennom denne tråden her, og vil bare komme med mine synspunkter.

 

En voldtektsannklage er forferdelig å ha hengende over seg hvis man er uskyldig, så med mindre hun/du/dere/man er sikker/enig om det ville jeg ikke gjort noe/gått til annmeldelse.

 

For meg høres det ut som om jenta ikke har blitt voldtatt/brukt e.l. Hvordan skal hun (med de holdningene hun hadde rett etter at det skjedde) og at hun var møkkings kunne si at det var voldtekt, for alt hun vet kan hun ha villig vært med på det, bare hun ikke husker det. Når da gutten i dette tilfelle (antar jeg) også var ganske børst, så blir det helt feil å uten videre tanke å legge all skylden på han/beskylde han for overgrep/voldtekt når det er godt mulig det der og da var samtykke (bare hun ikke husker det?).

 

Når dette her er sagt må jeg få si at min mening om voldektsmenn er at de er heeelt nederst på rangstigen over kriminelle, langt under drapsfolk, og kunne for min del fått mye strengere straff. Men da bør man F meg være sikker på at det er voldtekt, og ikke en "historie" for å avskrive seg annsvar fra jentens/damens side. Noe jeg tror skjer litt for ofte (en gang er en gang for mye) og dermed har innvirkning på hvordan de "ordentlige" voldtekstforbryterene dømmes/ikke dømmes.

 

I ovenfornevnte situasjon ville jeg derfor, som sagt, vært veldig forsiktig med å anmelde gutten for voldtekt/overgrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...