Gå til innhold

En fornærmet profet, hva ligger egentlig bak?


RWS

Anbefalte innlegg

Flere og flere muslimer går av skaftet over den super dårlige filmen som liksom skulle piktere profeten muhammed, men jeg får ikke dette til å stemme.... Filmen har ligget ute på nett i noen måneder og frem til nyhetene tok tak i dette var det altså 500 som hadde sett den (tipper det var færre, da filmen er så dårlig at det er en lidelse å se hele...)... Nå roper og skriker, samt ødelegger og dreper, muslimene verden over i harnisk over den fornærmelsen deres profet er blitt utsatt for og krever som vanlig (som de alltid gjør fordi de ikke forstår meningen med frihet) at USA skal si unnskyld selv om de ikke har vært i nærheten av dette makkverket av en film... Men hva ligger bak? Er dette verket til imamer, som syntes det har vært litt stille frem til nå, og som griper denne gudesendte (?) anledningen til å hisse folk opp ut av alle proposisjoner? Kan virke slik, for jeg ser ikke helt hvorfor denne filmen skulle trigge så voldsomt da det ligger plenty av kristiske filmer på nettet... Slik jeg ser det så er dette en overreaksjon, en storm i et vannglass, og jeg lurer på hva som ligger bak dette? Kan nesten virke som om det hele er en sett-up, at noen står bak og trekker i trådene så disse ignorante menneskene løper rundt og skriker.... Så har du vestens dekning av dette... Her hjemme på berget har vi Sissel Vold i NRK som rett og slett ikke ANER hva hun kaster vrak på i sine håpløse sammenligninger om annen verdens krig, jøder og halocaust. Hva pokker hadde annen verdens krig med detet å gjøre? Hun er så pro islam og så anti ytrings frihet, for det er den hun hele tiden forsøker å kneble med sine stadige oppfordringer om at vi må bøye kne og la være å kritisere islam og profeten deres, at jeg ikke får sagt det. Jeg er flau på hennes vegne, rett og slett. For hvor er vi egentlig om vi ikke skal tørre å si noe om islam, at enhver kritikk av idiotiet man finner der, undertrykkelsen, kvinne hatet, urettferdigheten. Hver gang dette kommer på banen i en eller annen form går statslederne ut og OPPFORDRER oss til å kneble ytringsfriheten i form av null kritikk av islam, HVER eneset gang. Og det irriterer meg!! Tror ikke de helt forstår hva de gjør jeg... For når skal vi ta et oppgjør med denne ukulturen som tror de kan komme å true andre mennesker til å tie med betimet kritikk? Nå er ikke denne filmen kritikk da, den er åpenbart laget for å gjøre narr av profeten muhammeds heller dårlige sider, men helt ut av kontekst er den ikke, da muhammed gjorde mye rart. Kanskje derfor muslimer blir så sinte også, da sannheten må svi her. Det disse menneskene må forstå er at det ikke er stater, med dens innbyggere, som skal angripes, med dertil ambasader og persjonell, men de som faktisk lagde filmen. Det de heller ikke ser ut til å forstå er at drap, vold og hærverk IKKE er greit som reaksjon for ytringer som i en film eller i noen tegninger. Men heller ikke her er statslederne i vesten up to date, for også her svelger de kameler ovenfor islams vold og trusler, der muslimer slipper unna både drap og vold men lovnader om at islam ikke skal krenkes i fremtiden blir utlovet med rund hånd av stats ledere som snart burde ha satt hardt mot hardt. Det blir ikke bedre i fremtiden om vi kryper for islam alle mann, det er helt sikkert. Men jeg finner det fremdeles rart at de tenner så voldsomt på denne elendige filmen. De gjør jo ikke annet enn det filmskaperne ønsket seg...

 

 

EDIT: Ser at E er borte i tittel og det går jo ikke an å rette på....

Endret av RWS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E`en var ikke der, jeg la den til. Den blir heller ikke borte/skøvet om tittelen er for lang. Ta det i 'tilbakemeldinger til forumet', 'tekniske tilbakemeldinger' eller pr PM om du vil diskutere det videre :)

Oki... Takk... Så ikke at du kunne gjøre det jeg... Men da er den saken ute av verden og jeg har lært noe nytt :)
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det tenner jo ikke noe som allerede er i fyr og flamme. Dritfilmen har jo ikke ført til opprør der det allerede er fredelig - så dermed er det noen jævler som har interesse av å bruke effekten av blasfemien til å utføre konkrete ugjerninger i det forhøyede kaoset som har blitt skapt.

Lenke til kommentar

Den muslimske verden opplevde for kort tid siden en såkallt "arabisk vår", som til verdens skuffelse gikk over til en islamistisk vinter. Jøder og kristne angripes med en intensitet som kan minne om krystallnacht i sakte film, og muslimske ledere som har kommet til makten understreker at "det muslimske brorskap er intet demokrati". Jeg tror at denne filmen brukes på en strategisk måte for å skape større splid mellom rettroende og vantro, og dette blir til en vind i islamistenes seil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Godt spørsmål, jeg selv ble irritert over å se en tullete film som paroiderte min profet, men jeg går ikke hen å dreper pga det, og akkurat det bør de fleste som ikke er muslimer innse; det er en veldig liten andel av muslimer som gjør slikt, Koranen tillater heller ikke drap det vil si at disse som gjør dette begår haram.

 

*Edit: Forandret på en stening jeg selv ikke forsto..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Mohammed og spørsmål, jeg selv ble irritert over å se en tullete film som paroiderte min profet, men jeg går ikke hen å dreper pga det, og akkurat det bør de fleste som ikke er muslimer innse; det er en veldig liten andel av muslimer som gjør slikt, Koranen tillater heller ikke drap det vil si at disse som gjør dette begår haram.

Ja og undskyldningene hagler her også... For så vidt jeg kan se så er det faktisk flere muslimer som gjør haram enn hallal i denne saken..

 

Tenk deg å drepe uskyldige mennesker over noen hårreisende påstander... går det an å bli dummere?"!!! Ikke i mine øyne ihvertfall...

Endret av RWS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tenk deg å drepe uskyldige mennesker over noen hårreisende påstander... går det an å bli dummere?"!!! Ikke i mine øyne ihvertfall...

 

Absolutt, og de bruker Islam for å rettferdiggjøre drap, noe som i seg selv er kvalmende. Religion har aldri handlet om vold, noe disse ekstremistene ikke ser til å forstå.

Lenke til kommentar

Tenk deg å drepe uskyldige mennesker over noen hårreisende påstander... går det an å bli dummere?"!!! Ikke i mine øyne ihvertfall...

 

Absolutt, og de bruker Islam for å rettferdiggjøre drap, noe som i seg selv er kvalmende. Religion har aldri handlet om vold, noe disse ekstremistene ikke ser til å forstå.

Hadde det enda vært noe i islamske påstander som var i nærheten av en sannhet så kunne jeg forstått det, men når det aller meste i islam IKKE har en tøddel av bevis for seg blir dette likestillet med å drepe folk fordi de "fornærmer" troll, som også er en ren påstand uten bevis. (Nei, trolljegeren er en film, ikke bevis for troll... :) )

 

Det går ikke an å si at "men ingen kan bevise at allaah ikke eksisterer" og på DET grunnleget drepe mennesker over en lav sko, såpass SKULLE vi ha visst i dag, men religiøse fatter rett og slett ikke dette! For hadde det faktisk fantes en allaah så hadde han skammet seg over oppførselen til en stor del av sine fans, DET er helt sikkert!!

 

Tenk å ta liv på et så syltynt grunnlag... Hvor er hjernen til disse folka hen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kommunistene har da drept et par mennesker på den relativt korte tida kommunisme har eksistert.

 

Men dette er ikke noe forsvar for islam, da mange muslimer virker som de har voldelige impulser. F.eks. dette med å brenne andre nasjoners flagg (helst USA og Israels flagg). De tyr heller til ekstreme demonstrasjoner enn å skrive leserinnlegg i avisa. For ikke mange år siden brente de også det norske flagget i muslimske land, da det var en krise med karikaturtegningene av Mohammed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man kun betrakter fra sitt eget ståsted som ateist eller typisk passiv statskirke-medlem, vil man selvsagt ikke forstå hvorfor noen hisser seg opp over "en teit film" eller noen "teite karikaturer" etc.

 

Reaksjonen handler ikke "bare" om profeten Muhammed når religionen angripes av sjikanøse filmer, karikaturer, ytringer, men påvirkes av at islam er flettet inn i det sosiale livet og identiteten til muslimer på en helt annen måte, enn f.eks. norske statskirken er for mannen i gata.

 

Den typiske frasen til forsvar for denslags "religionskritikk", "det er bare en tegning" etc. er ikke gangbar.

Lenke til kommentar

Den typiske frasen til forsvar for denslags "religionskritikk", "det er bare en tegning" etc. er ikke gangbar.

Jo den er gangbar.

 

Vel, du får overbevise foreldrene som får sin sønn hjem i likpose fra Afghanistan

 

De aktuelle muslimene har bare ikke fattet det ennå.

 

Kanskje man kan ansette pastor Terry Jones som feltprest i ISAF for å få fortgang i saken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...