Gå til innhold

Muslimer: film, tegninger og sånt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det det var ikke den jeg tenkte på. Den går noe mer slik. Fritt fra minnet:

 

Dersom en mann voldtar en jente, så skal han betale 30 skilling til jentas far. Jenta skal henrettes for hun er nå uren.

 

Eit slikt vers trur eg ikkje eksisterar. Det er jo i seg sjølv så langt fra den kristne moral at det må være fritt fra din fantasi, og ikkje minne.

Salig er den som knuser sine spedbarn mot klippen, står det i bibelen. Det står ganske mye grotesk der, jo, skal jeg si deg...
Lenke til kommentar

Jeg er en moderat Shia muslim, og jeg er helt imot vold uansett hvorfor, vold er aldri veien, og jeg skammer meg over at folk ble drept pga tåpelige mennesker som bruker religion som en grunn for å drepe, Islam tillater ikke å drepe noen ikke engang deg selv.

 

"If anyone slays a person, it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people."

Den hellige Koranen 5:32

 

Her er hele 5:32 :

[5:32, Yusuf Ali]

On that account: We ordained for the Children of Israel that if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people. Then although there came to them Our apostles with clear signs, yet, even after that, many of them continued to commit excesses in the land.

 

 

Uten kreativ redigering sier altså sitatet ditt klart å tydelig at dreping er tillatt "for the Children of Israel" i sammenhengen det er snakk om.

 

Og vi kan jo lese litt videre, til 5:33 :

 

[5:33, Yusuf Ali]

The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter;

 

Koranen er full av befalinger om å drepe. Det er bare tullete å prøve å nekte for dette.

 

 

Koranen oppfordrer ikke å drepe folk .... Du bør forstå eller studere koranen først....

 

verset på arabisk...."

إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (33)

 

Ayah eller verset begynte " Deres lønn, som bekjemper mot Allah og hans profet og farter omkring og stifter ufred på jorden....." Det betyr at de som kriger mot dere (muslimer) er det tillat å forsvare seg selv... Koranen er full av advarseler mot å drepe folk...........

Påstanden var at "Islam tillater ikke å drepe noen". Versene over beviser helt uomtvistelig at dette er usant.

 

 

Ingen har påstått at Islam forlanger at absolutt alle mennesker på jorda øyeblikkelig skal drepes. Man skal selvfølgelig bare drepe (og lemleste) når Islam tillater og forlanger det. Hvilket er ofte.

 

وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ

 

" Drep ikke det liv som Allah har erklært ukrenkelig." Dette er bare et eksempel

La oss sitere hele verset.

 

 

[6:151, Yusuf Ali]

Say: "Come, I will rehearse what God hath (really) prohibited you from": Join not anything as equal with Him; be good to your parents; kill not your children on a plea of want;- We provide sustenance for you and for them;- come not nigh to shameful deeds. Whether open or secret; take not life, which God hath made sacred, except by way of justice and law: thus doth He command you, that ye may learn wisdom.

 

(Fra kommentarene: "For the comprhensive word haqq I have used the two words "justice and law"; other significations implied are: right, truth, what is becoming, etc.")

 

Du kan finne den arabiske teksten på samme side som jeg har linket til over. Laleh Bakhtiar - The Sublime Quran har arabisk side om side med en engelsk oversettelse.

Når du skal finne en "advarsel mot å drepe folk" så er altså det beste du kan få til et vers som sier man kan ikke skal drepe ... bortsett fra når Islam sier man kan drepe. Hva skulle alternativet være?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Syns det ser ut som om de fleste muslimer er ganske på bærtur jeg, er ikke bare en liten delikat ekstrem gruppe.

 

Og det bygger du på? Så du tar alle over en kam når noen få gjør noe som er dumt? Det vil jeg kalle idioti, men la den gå! :hrm:

Lenke til kommentar
Syns det ser ut som om de fleste muslimer er ganske på bærtur jeg, er ikke bare en liten delikat ekstrem gruppe.
Og det bygger du på? Så du tar alle over en kam når noen få gjør noe som er dumt? Det vil jeg kalle idioti, men la den gå! :hrm:

 

Noen få? Det er jo kaos i alle disse muslimlanda nedover, generelt står det ofte dårlig til i land hvor religion står sterkt. Synd på folka, de er jo hjernevasket på høyt plan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen få? Det er jo kaos i alle disse muslimlanda nedover, generelt står det ofte dårlig til i land hvor religion står sterkt. Synd på folka, de er jo hjernevasket på høyt plan.

 

Ja, og de fleste er FREDELIGE og rolige protester.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Syns det ser ut som om de fleste muslimer er ganske på bærtur jeg, er ikke bare en liten delikat ekstrem gruppe.
Og det bygger du på? Så du tar alle over en kam når noen få gjør noe som er dumt? Det vil jeg kalle idioti, men la den gå! :hrm:

 

Noen få? Det er jo kaos i alle disse muslimlanda nedover, generelt står det ofte dårlig til i land hvor religion står sterkt. Synd på folka, de er jo hjernevasket på høyt plan.

 

Det er en forsvinnende liten del av befolkningen som reagerer som disse få ekstremistene og innleide oppviglerne gjør - men de får veldig mye oppmerksomhet, og dermed kan det virke som hele befolkningen går amok i religionsrus. Svært få aviser og tvreportere er opptatte av at de fleste tar dette med relativ stor ro - og det beviser vel bare at det vanlige og moderate er forbasket kjedelig, og egner seg ikke på "trykk" fordi idiotleseren trigges ikke til å klikke impulsivt på saken, og dermed sikre driften og produksjonen av enda mer av samme sort ...

 

Joda, den idiotsirkelen fungere dessverre utmerket.

 

evolusjon ...

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Syns det ser ut som om de fleste muslimer er ganske på bærtur jeg, er ikke bare en liten delikat ekstrem gruppe.
Og det bygger du på? Så du tar alle over en kam når noen få gjør noe som er dumt? Det vil jeg kalle idioti, men la den gå! :hrm:

 

Noen få? Det er jo kaos i alle disse muslimlanda nedover, generelt står det ofte dårlig til i land hvor religion står sterkt. Synd på folka, de er jo hjernevasket på høyt plan.

 

Stjerne eksempel på hvordan dagens media hjernevasker de uten refleksjonsevne på det nivået vårt samfunn burde ha.

Lenke til kommentar
Syns det ser ut som om de fleste muslimer er ganske på bærtur jeg, er ikke bare en liten delikat ekstrem gruppe.
Og det bygger du på? Så du tar alle over en kam når noen få gjør noe som er dumt? Det vil jeg kalle idioti, men la den gå! :hrm:

 

Noen få? Det er jo kaos i alle disse muslimlanda nedover, generelt står det ofte dårlig til i land hvor religion står sterkt. Synd på folka, de er jo hjernevasket på høyt plan.

 

Stjerne eksempel på hvordan dagens media hjernevasker de uten refleksjonsevne på det nivået vårt samfunn burde ha.

 

Snakk for deg selv, vært mye nede i disse muslimlandene selv via jobb. På typiske ikke turistplasser. Reflekssjonsevne har jeg nok av, i tillegg til egne erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mannen bak filmen er ikke den mest sympatiske jeg vet om, men når reaksjonen står så totalt ute av proporsjon til handlingen er det vanskelig å ikke ta hans side. Disse idiotene gjør ikke annet enn å bekrefte alt som islamofobene ønsker at folk skal tro.

 

Det er heller ingen sammenheng mellom reaksjonen og hvem som faktisk begikk "overtrampet". USAs regjering har ingen befatning med denne filmen og kan ikke diktere hva slags filmer som lages og ikke i landet, og når man stormer Tysklands ambassade helt ut av det blå er det åpenbart at det mest handler om å finne hvilken som helst unnskyldning til å lage bråk.

 

Vist de bekrefter hva islamofobene tror, blir det ikke da et faktum...? Påstand som langt på vei bekreftes bare det kommer en tegning eller film, og de vil ikke skjønne at USA ikke kan eller vil gjøre noe med dette.. Problemet i mine øyne er at de fleste som er "i mot" islam har jo nesten tiltet over for å si det slik...

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jeg selv er en muslim, og kan ikke skjønne hva vi/de får ut av brenne bilder av Obama, flagget til USA :/

 

Skal man demonstrere så gjør det fredelig, vi sier jo at vi er en fredelig relgion så la oss bevise det!

 

Hva i alle dager protesterer de for? Hva vil de oppnå? Ytringsfriheten vil jo alltid gjøre at slike tegninger og filmer vil og skal publiseres, vist man begynner å gjøre det ulovlig å si noen om en profet, hva blir det neste? lol

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg selv er en muslim, og kan ikke skjønne hva vi/de får ut av brenne bilder av Obama, flagget til USA :/

 

Skal man demonstrere så gjør det fredelig, vi sier jo at vi er en fredelig relgion så la oss bevise det!

 

Hva i alle dager protesterer de for? Hva vil de oppnå? Ytringsfriheten vil jo alltid gjøre at slike tegninger og filmer vil og skal publiseres, vist man begynner å gjøre det ulovlig å si noen om en profet, hva blir det neste? lol

 

Som våre fredlige og moderate muslimer sier det, så kommer det kanskje til en grense for noen og enhver. "vi mobbes på skolen, på jobben, og vi mobbes for religionen - likevel skal vi demonstrere på fredelig vis ...

 

Så hva de finner på i andre land med hensyn til moderate ytringer, så har i hvert fall vi noen godt duglige medborgere som forstår hvordan forventningene våre må møtes, og da synes jeg vi i hvert fall skal ta vare på våre muslimer på en respektfull og fortsatt inkluderende måte.

 

Det handler om evolusjon, ikke revolusjon ...

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg selv er en muslim, og kan ikke skjønne hva vi/de får ut av brenne bilder av Obama, flagget til USA :/

 

Skal man demonstrere så gjør det fredelig, vi sier jo at vi er en fredelig relgion så la oss bevise det!

 

Hva i alle dager protesterer de for? Hva vil de oppnå? Ytringsfriheten vil jo alltid gjøre at slike tegninger og filmer vil og skal publiseres, vist man begynner å gjøre det ulovlig å si noen om en profet, hva blir det neste? lol

 

Som våre fredlige og moderate muslimer sier det, så kommer det kanskje til en grense for noen og enhver. "vi mobbes på skolen, på jobben, og vi mobbes for religionen - likevel skal vi demonstrere på fredelig vis ...

 

Så hva de finner på i andre land med hensyn til moderate ytringer, så har i hvert fall vi noen godt duglige medborgere som forstår hvordan forventningene våre må møtes, og da synes jeg vi i hvert fall skal ta vare på våre muslimer på en respektfull og fortsatt inkluderende måte.

 

Det handler om evolusjon, ikke revolusjon ...

 

:)

 

Jada, men du er sikkert enig i at det må være lov å mobbe jesus, mohammed,allah, jahve osv uten at det skal få konsekvenser. Det er forkastelig moralsk, helt klart, men sånn er det.

 

Desuten er det jo litt irrasjonelt å "klikke" pga en film som blir lagd i USA, ærlig talt, hvor mange mil unna er midtøsten fra USA? Og vist de ikke vil se den på youtube, så dropp å gå inn på youtube.. Verre er det i grunnen ikke. Jeg lurer på om jeg skal begynne å tegne, brenne osv bare for å provosere

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10045762 Se på dette, beskytte æren?? De som begynner slik er iallefall "gale"

Endret av Ruarcs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i alle dager protesterer de for?

Jeg deler den oppfatningen som uttrykkes i Aftenpostens leder idag:

 

På overflaten er målet for protestene filmen Muslimenes uskyld, en grov og nokså amatørmessig satire over islam og profeten Muhammed. I seg selv er dette tvilsomme åndsverket neppe verdt massedemonstrasjoner, drap på diplomater og brenning av ambassader.

 

Under overflaten dreier uroen seg om dypereliggende problemer - en generell følelse av å lide urett og en økende frustrasjon over at politiske omveltninger ikke nødvendigvis gir økonomisk fremgang, men snarere det motsatte.

 

Listen over uløste problemer er så lang at religiøse og politiske ekstremister alltid vil finne en sak å mobilisere støtte på.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg selv er en muslim, og kan ikke skjønne hva vi/de får ut av brenne bilder av Obama, flagget til USA :/

 

Skal man demonstrere så gjør det fredelig, vi sier jo at vi er en fredelig relgion så la oss bevise det!

 

Vist jeg hadde brent koranen og du hadde sett dette, eller parodiert en pedofil muhammed for.eks, eller noe annet litt absurd og krenkendes, hva ville du ha gjort? Jeg ville tippe du ville ha ignorert meg og gått.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg selv er en muslim, og kan ikke skjønne hva vi/de får ut av brenne bilder av Obama, flagget til USA :/

 

Skal man demonstrere så gjør det fredelig, vi sier jo at vi er en fredelig relgion så la oss bevise det!

 

Hva i alle dager protesterer de for? Hva vil de oppnå? Ytringsfriheten vil jo alltid gjøre at slike tegninger og filmer vil og skal publiseres, vist man begynner å gjøre det ulovlig å si noen om en profet, hva blir det neste? lol

 

Som våre fredlige og moderate muslimer sier det, så kommer det kanskje til en grense for noen og enhver. "vi mobbes på skolen, på jobben, og vi mobbes for religionen - likevel skal vi demonstrere på fredelig vis ...

 

Så hva de finner på i andre land med hensyn til moderate ytringer, så har i hvert fall vi noen godt duglige medborgere som forstår hvordan forventningene våre må møtes, og da synes jeg vi i hvert fall skal ta vare på våre muslimer på en respektfull og fortsatt inkluderende måte.

 

Det handler om evolusjon, ikke revolusjon ...

 

:)

 

Jada, men du er sikkert enig i at det må være lov å mobbe jesus, mohammed,allah, jahve osv uten at det skal få konsekvenser. Det er forkastelig moralsk, helt klart, men sånn er det.

 

Desuten er det jo litt irrasjonelt å "klikke" pga en film som blir lagd i USA, ærlig talt, hvor mange mil unna er midtøsten fra USA? Og vist de ikke vil se den på youtube, så dropp å gå inn på youtube.. Verre er det i grunnen ikke. Jeg lurer på om jeg skal begynne å tegne, brenne osv bare for å provosere

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10045762 Se på dette, beskytte æren?? De som begynner slik er iallefall "gale"

 

Det er vel for tidlig å konkludere med hvem som er den skyldige her. Religioner er sjelden eller aldri årsakene til ufreden, men er ett utmerket middel for "jævlene" å dra inn i en mindre konflikt for å tenne større masser. Og hvis disse massene allerede er passe misfornøyde med oss her i vesten, skal det vel ikke mye desinformeringer og propaganda før det smeller ekstra høyt. Sett så noen provokatører inn i mobben, og la de få styringen - og før man vet ordet av det har alle gått av skaftet.

 

Dette er en slags svineri som kun appelerer til det laveste nivået i mennesket, og det virker hver eneste gang.

 

Men vi ser at det nytter hos oss - så da er det bare å standhaftig fortsette å jobbe som vi gjør.

 

:)

Lenke til kommentar
Det er en forsvinnende liten del av befolkningen som reagerer som disse få ekstremistene og innleide oppviglerne gjør - men de får veldig mye oppmerksomhet, og dermed kan det virke som hele befolkningen går amok i religionsrus.
De med for kort hukommelse burde bli minnet på at selv i Norge har vi hatt lignende tilfeller hvor muslimer har gått talibananas. Ikke pga. tegninger eller filmer, men fordi noen som støttet Israel skulle få lov til å ha en liten stand ute på gata. Så alle unskyldningene for opptøyene som er brukt i denne tråden holder ikke mål.

 

Og det antallet som deltok oversteg antall muslimer som de mest virkelighetsbenektende sier vi har i Oslo.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...