Gå til innhold

Muslimer: film, tegninger og sånt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen. Hvordan det?
Da har deres lokale lovgivning ikke noen innvirkning på hva man i andre land lager av tegninger eller videoer. Det er mange muslimer som faktisk tror hele verden må følge deres regler, og uheldigvis er det mange vestlige politikere som legger seg langflate. Og det inkluderer Jonas Gahr Støre som istedenfor å forsvare yttrings- og pressefriheten vi har i Norge valgte å bruke en redaktør som menneskelig skjold.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Jeg er en moderat Shia muslim,
Da bør du vite at Shia muslimene ofte har hatt illustrasjoner av Muhammed og at det er blandt grunnene til krigene mellom Shia og Sunnier. Du vet kanskje også at det ikke er noen forbud mot bilder av Muhammed i Koranen.

 

Jeg vet så absolutt konflikten mellom de to sektene.. Men jeg vet at det er i flere av "versjonene" (om du vill) som ikke tillater det, og derfor gjør det meg opprørt at det er noen som gjør slikt for å provosere..

Lenke til kommentar
Men jeg vet at det er i flere av "versjonene" (om du vill) som ikke tillater det, og derfor gjør det meg opprørt at det er noen som gjør slikt for å provosere..
Ja, det er sekter som er mot bilder av Muhammed, men de har ingen religiøse tekster å basere dette på. Dette er altså en bløff som mange i vesten har slukt med hud og hår, i likhet med at kvinner må dekke hodet. Det det står er at de skal dekke bysten. Ja, mange muslimer kjenner like lite til Koranen som Kristne som heller ikke kjenner Bibelen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, det er sekter som er mot bilder av Muhammed, men de har ingen religiøse tekster å basere dette på. Dette er altså en bløff som mange i vesten har slukt med hud og hår, i likhet med at kvinner må dekke hodet. Det det står er at de skal dekke bysten. Ja, mange muslimer kjenner like lite til Koranen som Kristne som heller ikke kjenner Bibelen.

 

Det er mere med kultur enn selve religion vil jeg da tro? Har flere i min familie som ikke bruker det, det er noe man velger selv (men så er det jo slikt at noen blir tvunget).

 

*Og tvang er noe jeg selv tar kraftig avstand fra. OG der er det samme med Sharia, det er ingenting med Koranen å gjøre.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg er en moderat Shia muslim, og jeg er helt imot vold uansett hvorfor, vold er aldri veien, og jeg skammer meg over at folk ble drept pga tåpelige mennesker som bruker religion som en grunn for å drepe, Islam tillater ikke å drepe noen ikke engang deg selv.

 

"If anyone slays a person, it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people."

Den hellige Koranen 5:32

 

Koranen tillater tydeligvis løgn om hva som står i Koranen?

 

[2:174, Yusuf Ali]

Those who conceal God’s revelations in the Book, and purchase for them a miserable profit,- they swallow into themselves naught but Fire; God will not address them on the Day of Resurrection. Nor purify them: Grievous will be their penalty.

 

Ikke det nei. Du skal visst bli torturert i alle evighet av Allah. Virker litt i overkant spør du meg, men Allah vet vel best.

 

 

Hva snakker jeg om? "Sitatet" ditt er svært selektivt, og din påstand om at "Islam tillater ikke å drepe noen" er åpenbart usann.

 

 

Her er hele 5:32 :

[5:32, Yusuf Ali]

On that account: We ordained for the Children of Israel that if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people. Then although there came to them Our apostles with clear signs, yet, even after that, many of them continued to commit excesses in the land.

 

 

Uten kreativ redigering sier altså sitatet ditt klart å tydelig at dreping er tillatt "for the Children of Israel" i sammenhengen det er snakk om.

 

Og vi kan jo lese litt videre, til 5:33 :

 

[5:33, Yusuf Ali]

The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter;

 

Koranen er full av befalinger om å drepe. Det er bare tullete å prøve å nekte for dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Koranen tillater tydeligvis løgn om hva som står i Koranen?

 

Jeg sjekka det nettopp i Koranen, og du har rett at det er et feil sitat, men jeg tror du misoppfatter dens betydning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vi kan jo sammenligne sinnet til muslimene - med det overdrevne sinnet som litt for mange nordmenn viste mot noen tiggere som "plaget" oss i sommer.

 

Da mener jeg å huske mange som hylte og bar seg som om man skulle tro at "profeten" deres hadde blitt fornærmet, og hvis vår profet heter "penger", så er vi ikke så ulik muslimene i reaksjonsformen.

Så du vil sammsnligne at noen kommer til lander ditt for å stjele, forsøple og drite i hekken utenfor der du bor med at noen lager en fullt lovlig video i en annen verdensdel?

 

Og kan du kanskje også minne oss på hvor mange rumenske ambassader som ble brent og hvor mange som ble drept?

 

Jeg sammenligner de overdrevne reaksjonene som fulgte av mohammad-videoen, med de overdrevne og følelsesstyrte reaksjonene som fulgte av "tiggerproblemet".

 

I den samme posten du siterte dette fra, hadde jeg allerede sagt hva jeg mente kunne være en bedre måte å reagere på.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg sammenligner de overdrevne reaksjonene som fulgte av mohammad-videoen, med de overdrevne og følelsesstyrte reaksjonene som fulgte av "tiggerproblemet".

 

I den samme posten du siterte dette fra, hadde jeg allerede sagt hva jeg mente kunne være en bedre måte å reagere på.

 

:)

Det synes jeg er en dårlig sammenligning. Det er noe helt annet å drepe folk og brenne ambassader fordi de lagde en film du ikke likte og å kaste ut folk som forsøpler nabolaget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg sammenligner de overdrevne reaksjonene som fulgte av mohammad-videoen, med de overdrevne og følelsesstyrte reaksjonene som fulgte av "tiggerproblemet".

 

I den samme posten du siterte dette fra, hadde jeg allerede sagt hva jeg mente kunne være en bedre måte å reagere på.

 

:)

Det synes jeg er en dårlig sammenligning. Det er noe helt annet å drepe folk og brenne ambassader fordi de lagde en film du ikke likte og å kaste ut folk som forsøpler nabolaget.

 

Hvis vi sammenligner de to sakene så er det ikke så stor forskjell, annet enn at hos oss oppførte vi oss litt mer siviliserte (i hvert fall i egen oppfattelse). Vi hadde blant annet en rikspolitiker som var villig til iverksettelse av rene deportasjoner ... Hva kunne kommet av forslag hvis vi hadde hatt tilnærmet det samme samfunnskaoset som eks. egypt, pakistan, afghanistan osv. har?

 

De går av skaftet for en elendig blasfemisk film, mens vi gikk av skaftet for litt lort bak buskene våre.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg sammenligner de overdrevne reaksjonene som fulgte av mohammad-videoen, med de overdrevne og følelsesstyrte reaksjonene som fulgte av "tiggerproblemet".

 

I den samme posten du siterte dette fra, hadde jeg allerede sagt hva jeg mente kunne være en bedre måte å reagere på.

 

:)

Det synes jeg er en dårlig sammenligning. Det er noe helt annet å drepe folk og brenne ambassader fordi de lagde en film du ikke likte og å kaste ut folk som forsøpler nabolaget.

 

Hvis vi sammenligner de to sakene så er det ikke så stor forskjell, annet enn at hos oss oppførte vi oss litt mer siviliserte (i hvert fall i egen oppfattelse). Vi hadde blant annet en rikspolitiker som var villig til iverksettelse av rene deportasjoner ... Hva kunne kommet av forslag hvis vi hadde hatt tilnærmet det samme samfunnskaoset som eks. egypt, pakistan, afghanistan osv. har?

 

De går av skaftet for en elendig blasfemisk film, mens vi gikk av skaftet for litt lort bak buskene våre.

 

:)

Selv deportasjoner er ikke i nærheten av å drepe andre mennesker og brenne ambassader.

 

Det er en dårlig sammenligning og du mister kredibilitet ved å lage slike sammenligninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg sammenligner de overdrevne reaksjonene som fulgte av mohammad-videoen, med de overdrevne og følelsesstyrte reaksjonene som fulgte av "tiggerproblemet".

 

I den samme posten du siterte dette fra, hadde jeg allerede sagt hva jeg mente kunne være en bedre måte å reagere på.

 

:)

Det synes jeg er en dårlig sammenligning. Det er noe helt annet å drepe folk og brenne ambassader fordi de lagde en film du ikke likte og å kaste ut folk som forsøpler nabolaget.

 

Hvis vi sammenligner de to sakene så er det ikke så stor forskjell, annet enn at hos oss oppførte vi oss litt mer siviliserte (i hvert fall i egen oppfattelse). Vi hadde blant annet en rikspolitiker som var villig til iverksettelse av rene deportasjoner ... Hva kunne kommet av forslag hvis vi hadde hatt tilnærmet det samme samfunnskaoset som eks. egypt, pakistan, afghanistan osv. har?

 

De går av skaftet for en elendig blasfemisk film, mens vi gikk av skaftet for litt lort bak buskene våre.

 

:)

Selv deportasjoner er ikke i nærheten av å drepe andre mennesker og brenne ambassader.

 

Det er en dårlig sammenligning og du mister kredibilitet ved å lage slike sammenligninger.

 

Nå må du se litt på grunnlaget for deportasjoner, også har du i minnet forrige gang vi opplevde deportasjoner anmass på europeisk jord. Så ser du kanskje hvor overdrevet det var. Men når det er sagt, så har jeg ikke som livsoppgave å endre andres oppfatninger, jeg prøver å være tydelig på mine egne, så får det rekke. Og hvis det ikke rekker for noen, er det lite man får gjort med det.

 

Så er jeg enig i at hvis det først skal utageres, så er det en fordel at den foregår verbalt.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Hvis vi sammenligner de to sakene så er det ikke så stor forskjell, annet enn at hos oss oppførte vi oss litt mer siviliserte (i hvert fall i egen oppfattelse). Vi hadde blant annet en rikspolitiker som var villig til iverksettelse av rene deportasjoner ... Hva kunne kommet av forslag hvis vi hadde hatt tilnærmet det samme samfunnskaoset som eks. egypt, pakistan, afghanistan osv. har?

 

De går av skaftet for en elendig blasfemisk film, mens vi gikk av skaftet for litt lort bak buskene våre.

At du mangler gangsyn er ikke noe nytt, men her slår du virkelig til. At en rikspolitiker foreslår at vi gjennom demokratiske metoder oppfordrer politiet til på samme måte som ellers utviser kriminelle grupper på samme måte som andre land i Europa har gjort det vil du sammenligne med at folk går talibananas og brenner og dreper tilfeldige mål. Og du sier i tillegg at vi bare lurer oss selv om vi ikke ser at dette er det samme.

 

Og du overser fullstendig at det er hyperkriminelle grupper vi har fått til Norge hvor nesten alle i familien er med på å stjele eller rane. Er det ikke naturlig at et samfunn diskuterer tiltak mot det? Når du sammenligner det å diskutere tiltak mot kriminalitet med å begå massemord kan man jo lure på hva slags samfunn du ønsker deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå må du se litt på grunnlaget for deportasjoner, også har du i minnet forrige gang vi opplevde deportasjoner anmass på europeisk jord. Så ser du kanskje hvor overdrevet det var. Men når det er sagt, så har jeg ikke som livsoppgave å endre andres oppfatninger, jeg prøver å være tydelig på mine egne, så får det rekke. Og hvis det ikke rekker for noen, er det lite man får gjort med det.

 

Så er jeg enig i at hvis det først skal utageres, så er det en fordel at den foregår verbalt.

 

:)

Det er en stor forskjell mellom å deporterer statsborgere og deportere innvandre. Det ene er en legitim handling, det andre er ikke det.

 

Og deportasjoner var ikke hovedproblemet til nazi-tyskland. Hadde de bare deportert jødiske statsborgere så ville vi ikke ha synes handlingene deres var så fryktelige. Problemet var at de gjorde det du sammenlignet deportasjoner med, å drepe uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når du sammenligner det å diskutere tiltak mot kriminalitet med å begå massemord kan man jo lure på hva slags samfunn du ønsker deg.

 

Jeg sammenligner ikke tiltakene, som forøvrig manglet ... Jeg sammenligner derimot hvermansens eksplosive og irrasjonelle utbrudd opp mot muslimens reaksjon, med hverandre.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå må du se litt på grunnlaget for deportasjoner, også har du i minnet forrige gang vi opplevde deportasjoner anmass på europeisk jord. Så ser du kanskje hvor overdrevet det var. Men når det er sagt, så har jeg ikke som livsoppgave å endre andres oppfatninger, jeg prøver å være tydelig på mine egne, så får det rekke. Og hvis det ikke rekker for noen, er det lite man får gjort med det.

 

Så er jeg enig i at hvis det først skal utageres, så er det en fordel at den foregår verbalt.

 

:)

Det er en stor forskjell mellom å deporterer statsborgere og deportere innvandre. Det ene er en legitim handling, det andre er ikke det.

 

 

 

Så lenge det ligge innenfor gjeldende lov/avtaleverk er det ingenting å bemerke - men dette gjaldt selvtekt, på samme måte som Frankrike hadde gått i bresjen for, noen måneder før, med negative følger for alle parter, og dessuten gjaldt det ikke innvandrere, men rumenske statsborgere som oppholdt seg her på turistvisum.

 

Men som sagt litt tidligere - dette er vel ganske ot, så jeg foreslår enten å avslutte, eller flytt over til trådforslaget mitt.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...