Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer veldig på dette med 4G fra Telenor på en ulåst 920. Jeg fikk meg Oslos siste gule 920 i går kveld (??) etter å fått go til å kjøpe utenfor bedriftens avtale da de ikke mekter å levere en gul 920 før neste år (la inn bestilling i begynnelsen av september!).

Selgeren på Elkjøp Express på Storo forklarte at telefonen ikke støttet 4G fra Telenor nå da det var egen software som måtte inn. Dette skulle dog komme til alle 920'er etter hvert. Ettersom 4G ikke er aktivert i Norge enda på mobiler så stressa jeg ikke veldig med det. MEN, hvis det er slik som blir hintet her på forumet at disse telefonene aldri vil kunne støtte 4G da kommer jeg til å heve kjøpet etter hvert.

Det som er gjennomgående her er hvor dårlig informasjonen fra Telenor har vært rundt dette, både til oss sluttbrukere samt til leverandørene. Jeg har lest MYE om 920 og WP8 generelt og det er første gang jeg hører om at 4G i Telenor sitt nett kan bli låst til "Telenormobiler".

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det må mobilen være "4G enabled", ikke "4G ready". Mobilene til Tele2/Netcom osv er visstnok "4G ready", MAO de er ikke klare, men kan bli det via software.

 

Det blir nok til alle 920er, hardwaren er der, det er bare at de trenger kompatibel SW slik jeg forstår det.

 

I VERSTE tilfelle må du bare flashe mobilen med telenors firmware, så er det i boks. Og det er en enkel prosess.

 

Men skjønner frustrasjonen din, er enig med deg.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Godt tips med Elkjøp i Bogstadveien, ringte Elkjøp og bestilte, hentet den etter et kvarter! En digg rød mobil er ferdig satt opp nå! Godt førsteinntrykk (som forventet!)

Gikk fra Samsung Omnia 7, via HTC wp7 og så Nokia 900. Så formen på mobilen er jo velkjent... :) Lekker skjerm, responsiv, god kvalitet... vekt - ingen negativ tanke i det hele tatt! Denne veier IKKE mye....

Hjem og teste masse i kveld... :)

 

Forøvrig: hvis du ikke er kjent med det: http://www.windowsphone.com Logg på, og velg "Kjøpshistorikk" - da kan du enkelt fra websiden pushe over appene du har brukt tidligere rett over på mobilen din. (Husk bare å gå på Innstillinger, Min mobil og åpne for push installasjon! )

Endret av jokerface
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var visst ikke et sjakktrekk å forhåndsbestille likevel, annet enn prisen. Ser også at det er noen som selger med Netcom-binding, så det er ikke noen Telenor-fellesnevner som er grunnen heller. Ja, ja. Det letteste i verden er vel egentlig å ikke gjøre noe som helst og bare vente til alt ordner seg.

Lenke til kommentar

Lurer veldig på dette med 4G fra Telenor på en ulåst 920. Jeg fikk meg Oslos siste gule 920 i går kveld (??) etter å fått go til å kjøpe utenfor bedriftens avtale da de ikke mekter å levere en gul 920 før neste år (la inn bestilling i begynnelsen av september!).

Selgeren på Elkjøp Express på Storo forklarte at telefonen ikke støttet 4G fra Telenor nå da det var egen software som måtte inn. Dette skulle dog komme til alle 920'er etter hvert. Ettersom 4G ikke er aktivert i Norge enda på mobiler så stressa jeg ikke veldig med det. MEN, hvis det er slik som blir hintet her på forumet at disse telefonene aldri vil kunne støtte 4G da kommer jeg til å heve kjøpet etter hvert.

Det som er gjennomgående her er hvor dårlig informasjonen fra Telenor har vært rundt dette, både til oss sluttbrukere samt til leverandørene. Jeg har lest MYE om 920 og WP8 generelt og det er første gang jeg hører om at 4G i Telenor sitt nett kan bli låst til "Telenormobiler".

Det er ikke Telenor som har bestemt dette, og vi låser ikke nettet vårt til Telenor varianten. Vi har bare bestemt at vi vil ha de 920 vi selger til å være 4G enablet. At leverandøren eller andre operatører ikke velger dette på andre varianter kan du ikke laste oss for. Vi kan ikke kreve hvordan en f.eks Netcom mobil skal være satt opp. Og i dette tilfellet ser vi altså at de har valgt å ikke aktivere dette på egne versjoner.

 

Dog har Slai rett i at alle 920 har muligheten for å få 4G aktivert, men det krever da at leverandøren velger å legge inn dette i neste software update.

 

Ser man på Sony Xperia V f.eks så velger Sony å ha 4G enablet på alle sine. Og da kan man bruke disse på 4G nettet uansett hvor de er kjøpt. Med andre ord så setter ikke Telenor noen sperre for dette.

 

Håper det var oppklarende :)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prøver igjen.. Håper noen her vet dette :xmas:

 

"Har et spørsmål i forhold til evt kjøp hos telenor. Jeg har nettopp byttet til One Call fra telenor, så å bytte tilbake er ikke aktuelt nå. Hvis jeg kjøper en Lumia 920 fra telenor med kontantkort koster den kr 4599. Står at den er operatørlåst til telenor i 12 mnd. Er det mulig å få låst den opp med en gang slik at jeg kan bruke mitt simkort fra One Call? Må jeg evt betale ekstra for å få låst den opp?"

Endret av ZeBuLoN@☂
Lenke til kommentar
"Har et spørsmål i forhold til evt kjøp hos telenor. Jeg har nettopp byttet til One Call fra telenor, så å bytte tilbake er ikke aktuelt nå. Hvis jeg kjøper en Lumia 920 fra telenor med kontantkort koster den kr 4599. Står at den er operatørlåst til telenor i 12 mnd. Er det mulig å få låst den opp med en gang slik at jeg kan bruke mitt simkort fra One Call? Må jeg evt betale ekstra for å få låst den opp?

 

På esken jeg fikk stod det at ønsket man å bruke andre simkort enn telenor så måtte man bare kontakte et nr. Men som noen har nevnt tidligere så virker det ikke som 920-en er simkort-låst til telenor selv om de sier det.

 

Men vi kan selvfølgelig ikke garantere dette, men det ser ut som du kan bruke one call-simkortet uten problemer.

Lenke til kommentar
Testet nettopp en Nokia-app jeg aldri visste fantes: PhotoBeamer. (direkte link om du ser dette på 920en din: http://www.windowsph...2c-bcd7780d7db5 ) Noen som har prøvd den? Ganske snedig syntes jeg!

 

Jeg testet den nå, måtte gå inn via linken fordi det er så nytt at det ikke lå i søket.

 

Dette har de virkelig fått til! Når man er inne på et bilde kan man swipe mellom bilder og nettsiden gjør akkurat det samme. Kanskje beste måten jeg noengang har "vist fram" bilder på.

Anbefales! :)

 

Bare å trykke f11 i nettleseren så får man fullscreen også ;)

Lenke til kommentar

Vakuum: med kontantkort?

 

Jeg vet med abbonement som har månedsavgift har du krav på å få den låst opp, eller "krav" og "krav", du får låst den opp iallefall, gratis. På nettsidene til Telenor får du gjort det selv.

 

Men når du har et abbonement uten månedsavgift (kontantkort blandt annet) er det andre regler, slik jeg har forstått det.

 

Kanskje Terminal kan svare, siden han jobber for dem?

 

edit: Ja, PhotoBeamer er awesome :D !

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Vakuum: med kontantkort?

 

Godt poeng. Det går som sagt rykter om at de som har testet 920-ene de har fått tak i ikke er sperret. Og det stod "og kontantkort" på esken min. Men det er jo såklart en sjangse for at det ikke stemmer.

 

Men hvor stort er bruddgebyret? telenor-920 med kontantkort koster jo det samme som 920 på nettet.

Lenke til kommentar

Har tidligere i tråden beskrevet at telefonen min knirker. Det virker som den knirker mer for hver dag som går. Så nettopp nøye på telefonen og jeg ser at dekselet faktisk flytter på seg når jeg presser på spesielle punkter. Det ser veldig løst ut. Da jeg har kjøpt fra Clove var jeg litt bekymret for hvordan dette skulle løse seg, men Nokia viste god service. Her er svaret:

 

Du trenger ikke å sende den tilbake til England. Vi har et Nokia Care Point i Oslo som du kan benytte deg av og som kan hjelpe deg med dette. Du kan kontakte de og evt bestille en time om du bor i byen, og så kan du avtale innsending av telefonen om du ikke har mulighet til å stikke innom.

 

Jeg bor heldigvis like i utkanten av Oslo. Har bestilt time neste uke, så da vil jeg tro dette blir løst ganske enkelt.

Endret av qweac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...