Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Hmz har en teori om at batteritapet mitt kommer av en app jeg har brukt for å smykke ut homescreen litt.

Droppet fra 100% til 60% på absurd kort tid (3 timer eller noe fra å ha vært totaltømt til full-ladet).

Så slettet jeg den appen, bare for å se.

 

Ligger på 55% nå og den anslår 6 timers bruk nå.

For en times tid siden lå den på 60% og anslo 6 timers bruk.

 

Gah, usikker på wtf denne batteriestimeringen prøver si meg.

 

Lar den være til i morgen og ser wtf den har å si da, om den er tom for strøm eller what.

 

Utrolig irriterende, egentlig.

 

Terminal: hvordan i nedstemte lala-land kan det være fornuftig?

Så hvis de får en kunde i februar som kjøpte en Lumia 920 fra Netcom i desember, vil den kunden ikke få 4g?

 

Det kan da ikke stemme?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ikke ut som noe er feil med mobilen.

Men det er på ingen måte enkelt å ta bilder i mørket. Jeg ville prøvd meg fram litt og se om du får til bedre bilder etterhvert og hvilke begrensninger kameraet har. Selv om den har OIS så prøv å hold mobilen mest mulig stødig.

 

Bildet så veldig blurry ut ja, ingen tvil om det. Virker som 920 kompenserer alt for mye med støyreduksjon, nå står det ikke oppgitt ISO det er tatt med men som tacomodo nevner er det naturlig att ISO må økes pga liten bildebrikke på 920.

 

Generellt sett tror jeg Nokia har hypet opp kameraet på 920, det kan virke sånn. For all del, det har OIS som er bra, men det er nok først og fremst video att det virkelig dras nytte av.

Så ikke forvent for mye, da tror jeg dere blir skuffet..

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Da har jeg hentet min telefon bestilt fra Spaceworld.

 

Bestilte uten abbonnement, og ble litt overrasket da telefonpakka hadde et stort klistremerke om at den var bundet til Telenor.

 

Noen som har erfaringer og evt hvem jeg skal ringe til? Jeg har Tele2 gjennom jobben så å bytte abb er uaktuelt.

 

Jeg lurte også på dette med bindinga. Bestilte en uten abonnement fra Spaceworld og fikk en boks hvor det sto "binding" på. Klarte ikke å vente med å pakke opp herligheten, og One Call sim kortet mitt virket helt fint. Gikk også innom Spaceworld butikken her i Ålesund i ettermiddag og det mente at så alt var i orden selv om det sto " binding til Telenor/Djuice " på eska.

Lenke til kommentar

Til dere som har kjøpt telefon på Spaceworld.

 

Er telefonene operatørlåst til Telenor, eller fungerer de med andre operatører?

 

 

Ser at posten min kom 3 minutter etter svaret :-) men det er fint om det er flere som kan bekrefte dette.

Endret av bipac
Lenke til kommentar

Gah, usikker på wtf denne batteriestimeringen prøver si meg.

 

Batteriestimeringen fungerer ikke når mobilen er i ny-modus. Bare å ignorere den i noen uker til du begynner å bruke mobilen mer vanlig.

Men det kan seff være apps-problemer som gjør at ting under visse forutsetninger sluker batteri. Sånne ting blir typisk fikset i fremtidige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Terminal: hvordan i nedstemte lala-land kan det være fornuftig?

Så hvis de får en kunde i februar som kjøpte en Lumia 920 fra Netcom i desember, vil den kunden ikke få 4g?

 

Det kan da ikke stemme?

Det stemmer, gitt at ikke Nokia velger å aktivere 4G også i generiske eller andre operatør varianter ved neste software update for Lumia 920.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Terminal: hvordan kan de ekskludere visse mobiler? Nå mener jeg ikke moralsk, liksom, men hvordan funker det rent teknisk at de kan si at "disse funker, disse funker ikke"?

 

Hvis det går på software (noe jeg regner med) må det jo gå an å bare flashe mobilen med telenor-FW, enkelt og greit?

 

Nei men hvis det du sier stemmer blir det jo en ganske så kraftig reaksjon.

 

Andre leverandører på Telenors nett har ikke fått noe informasjon om dette i det hele tatt, og opererer under tro om at 4g nettet til mobil leveres til kunder på Telenors nettverk når det er oppe og går, i alle fall på salgsteam jeg har dunket borti.

 

Selv gir jeg enormt faen, egentlig. Kult med høy hastighet, men har aldri hatt behov for å bruke mobilen som wifihotspot eller streame absurde menger data.

 

Men på sånn rent "dette føles"-nivå, virker det helt fette idiotisk å annonsere 4g-nett til mobil til kunder og potensielle kunder, for så å si "nei, sorry mac, det gjelder ikke DEG".

Lenke til kommentar

Nok et spørsmål til dere med 920;

 

Dersom dere bruker MetroTube til å se på YouTube-videoer; vil det være en sort linje på en av lengdesidene? Ser at appen krever 720x1280 oppløsning, vet ikke hva som vil skje med 768x1280 da.

 

Bestilte forøvrig nettopp en 920 selv akkurat nå, men greit å vite sånt før man mottar den. :p

 

Et annet spørsmål: sender djuice/Telenor nye SIM-kort sammen med mobilen, eller kan det hende jeg mottar mobilen på mandag og så må vente i en uke på SIM-kortet?

Lenke til kommentar

Hvis det går på software (noe jeg regner med) må det jo gå an å bare flashe mobilen med telenor-FW, enkelt og greit?

 

Hver operatør-telefon har sin egen versjon. Så telenor-varianten har f.eks 4G slått på.

Det skal bare være å flashe til Telenor-versjonen, men usikker hvem som kan utføre dette på en godkjent måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Metrotube funker fjell for meg, ingenting av de sorte linjene du mistenker.

 

Hver operatør-telefon har sin egen versjon. Så telenor-varianten har f.eks 4G slått på.

Det skal bare være å flashe til Telenor-versjonen, men usikker hvem som kan utføre dette på en godkjent måte.

 

Min versjon skal også ha 4G slått på, siden den er fra UK.

 

4G Yes

Frequencies 800 / 900/ 1800/ 2100 / 2600

Speed Upload: LTE Cat 3 - 50000 kbit/s, Download: LTE Cat 3 - 50000 kbit/s

 

Hvorfor vil det ikke funke?

 

Når det gjelder flashing, gjør jeg det på en ganske godkjent måte :p . Har funket veldig bra tidligere på alskens mobiler, fra N900 til N8 til Lumia 800 til N9 osv. Ser ikke at det bør være et stort problem?

 

Angående batteriet: tja, vil si bruken min er på normalen etter all tiden jeg har hatt den... men får se hvordan den oppfører seg fremover :) .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Dersom dere bruker MetroTube til å se på YouTube-videoer; vil det være en sort linje på en av lengdesidene? Ser at appen krever 720x1280 oppløsning, vet ikke hva som vil skje med 768x1280 da.

 

920-en har 1280x768. Dette skalerer 160% i forhold til 480x800. Du vil altså ikke oppleve noen sorte linjer.

8X som har 1280x720 derimot skalerer 150% og har sorte linjer på apps som ikke er oppdatert.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

I artikkelen hos amobil er Telenors nye mobile bredbånd-abonnementer presentert. Her står det at abonnementene XS (99kr/mnd) og S (199kr/mnd) får en hastighet på henholdsvis 1-6 Mbps og 1-10 Mbps. Dette er vel det samme som man har på 3G i dag. Betyr dette at kun de som har de større abonnementene vil få 4G-hastighet?

 

Svar:

Tja det kommer an på hvordan du ser på det. Alle våre kunder vil når simkort er byttet få tilgang til 4G der det er bygget. Mange steder gir ikke 3G verken 6 eller 10 Mb/s. Kunder med større abonnement får større hastighet der dette er tilgjengelig. Hilsen Bjørn.

 

Spørsmål fra Øystein:

Må man ha et spesielt abonnement for å få 4G på mobilen (når det kommer), eller vil jeg automatisk få 4G-hastighet der dette er tilgjengelig med mitt nåværende abonnement? (Jeg har Bedrift Netto-abonnement gjennom jobben, med 15 GB data inkludert.)

 

Svar:

Det du trenger er sannsynligvis et nytt SIM kort som støtter 4G. I tillegg må mobiltelefonen, den trådløse ruteren eller ditt USB modem støtte 4G. Hilsen Bjørn

 

Spørsmål fra kim:

Hei!

Når vil 4G funke på mobiler? Vil det funke på alle 4G mobiler?

 

Svar:

For at du skal ha tilgang på 4G må du være i et område hvor 4G er bygget ut og din mobil, USB modem eller ruter må støtte 4G. Vi tror svært mange kunder vil oppleve 3G som mer enn godt nok, og du som kunde bør ikke nødvendigvis forholde seg til om du har 3G eller 4G men sørge for at utstyret ditt støtter de teknologier som vi til enhver tid tilbyr. Da får du den beste hastigheten som er tilgjengelig der du til en hver tid befinner deg. Hilsen Bjørn.

 

 

 

Ser veldig ut som om jeg skal ha 4G når det åpnes, forresten.

 

fra http://www.amobil.no/artikler/far-jeg-4g-automatisk/113389

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Til dere som har kjøpt telefon på Spaceworld.

 

Er telefonene operatørlåst til Telenor, eller fungerer de med andre operatører?

 

 

Ser at posten min kom 3 minutter etter svaret :-) men det er fint om det er flere som kan bekrefte dette.

 

Du har fått svaret over her. Vil bare bekrefte det samme med svaret jeg fikk fra Spaceworld:

 

Det kom inn en parti med Lumia 920 i sort og hvit tidligere i uken, og de kundene som mottok dem kunne bekrefte at det sto Telenor logo på esken, men at telefonene er uten operatørlås..

 

Så vi regner med at det er samme med dette partiet… Skulle den være låst, så er det evt bare å fylle ut angrefrist skjema å sende den i retur…

Lenke til kommentar

Terminal: hvordan kan de ekskludere visse mobiler? Nå mener jeg ikke moralsk, liksom, men hvordan funker det rent teknisk at de kan si at "disse funker, disse funker ikke"?

 

Hvis det går på software (noe jeg regner med) må det jo gå an å bare flashe mobilen med telenor-FW, enkelt og greit?

 

Nei men hvis det du sier stemmer blir det jo en ganske så kraftig reaksjon.

 

Andre leverandører på Telenors nett har ikke fått noe informasjon om dette i det hele tatt, og opererer under tro om at 4g nettet til mobil leveres til kunder på Telenors nettverk når det er oppe og går, i alle fall på salgsteam jeg har dunket borti.

 

Selv gir jeg enormt faen, egentlig. Kult med høy hastighet, men har aldri hatt behov for å bruke mobilen som wifihotspot eller streame absurde menger data.

 

Men på sånn rent "dette føles"-nivå, virker det helt fette idiotisk å annonsere 4g-nett til mobil til kunder og potensielle kunder, for så å si "nei, sorry mac, det gjelder ikke DEG".

Når ikke terminalen er testet og godkjent for andre 4G nett enn Telenor, så forstår jeg Nokia godt. For oss (Telenor) kunne gjerne alle vært 4G enablet, men vi kan ikke kreve at leverandøren gjør dette på andre terminaler enn de vi selv kjøper og selger. Etter min informasjon så har da de andre operatørene i Norge ikke krevet å få sine versjoner 4G enablet, noe som er helt fornuftig hvis de ikke har fått gjennomtestet den.

 

Til det siste du skriver, så er det ikke unaturlig å lansere tjenester som ikke nødvendigvis støtter alle våre kunders Hardware. I dette tilfellet er det litt spesielt for de som tror at de har en 4G klar terminal selvfølgelig. Men vi har ingen mulighet til å bestemme hvordan alle terminaler som kommer til Norge skal være spesifisert.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Terminal: nei slå dere løs, jeg tenker på mobiler som er 4G-enabled, som vi som har bestilt fra Clove i UK.

Om den er 4G enablet så har det ingen betydning om det ikke er vår variant. Vår Lumia 920 er naturlig nok tilpasset nettet vårt så godt som mulig, så vi vet selvfølgelig ikke hvordan f.eks UK terminalene spiller i nettet.

Lenke til kommentar

Hmm interesting. Så med en 4G enabled 920 fra UK eller Danmark el.l. er det 0 sjangs for at Telenors 4G nett funker, om jeg forstår deg rett?

 

I såfall får jeg få erstatning fra Clove, som sa at mobilen skulle fungere på Telenors nett, så skaffer jeg meg en her som faktisk funker.

 

Then again... da vil jeg måtte vente til Telenor gidder dytte ut FW updates, noe som er relativt treigt slik jeg minnes fra tidligere Telenormobiler...

 

Ah, time will tell.

 

edit: slightly irriterende at Telenor ikke har nevnt dette i det hele tatt, alle selgere jeg har snakket med har sagt at Telenors 4g kommer til mobiler som støtter 4g, og ferdig med den saken.

Selv når jeg spesifiserte at jeg hadde mobil fra UK, var svaret "ja nei det er ikke noe stress, det funker for deg når nettet er oppe og går i Desember".

Endret av Slai
Lenke til kommentar

post og teletilsynet skulle kanskje ha slappet både idiotene hos Nokia og Telenor.

Nokia for å drive med lock-in dritt og Telenor for å kløne til med LTE.

 

Norge skal være fremst på telekom!!

 

Vi har noen av de skarpeste hjernene på dette området, blant de som var med på å utvikle GSM.

2013 snart og ingen fuckings LTE!!!

Endret av Triple_DES
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...