Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm interesting. Så med en 4G enabled 920 fra UK eller Danmark el.l. er det 0 sjangs for at Telenors 4G nett funker, om jeg forstår deg rett?

 

I såfall får jeg få erstatning fra Clove, som sa at mobilen skulle fungere på Telenors nett, så skaffer jeg meg en her som faktisk funker.

 

Then again... da vil jeg måtte vente til Telenor gidder dytte ut FW updates, noe som er relativt treigt slik jeg minnes fra tidligere Telenormobiler...

 

Ah, time will tell.

Nei, jeg mener det motsatte. Om du har en 4G terminal fra UK så vil den fungere. Men det jeg sier er at vi ikke har testet deres software.

Vet mange er imot at vi har egne varianter fordi det f.eks hender at vi får software update fra leverandørene et par uker etter generisk. Men det har sin grunn ifht at vi tester og optimaliserer terminalene så langt vi kan, for å fungere best mulig i vårt nett. Og da ender vi opp med en egen versjon som er optimalisert og hvor vi selvfølgelig også legger tjenester preinstallert.

 

At updates kommer senere enn på generiske har ikke med Telenor å gjøre. Grunnen er at leverandørene prioriterer generisk først fordi de fleste kunder i verden har den versjonen. Så det er en helt naturlig årsak og noe vi forstår at leverandør prioriterer slik.

Endret av Terminal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javisst, og det som skjer etter det er aktivert er et sabla leven fra undertegnede :p . Jeg bryr meg ikke sånn egentlig, men blir irritert om det er tilfelle at Telenor ikke kan kommunisere såpass viktig informasjon til deres kundekontaktpersoner på gulvet, og på Clove som gikk god for at dette ville fungere.

 

edit: ah, jeg lager storm i en duggdråpe altså :p ?

 

Slik jeg forstod det fantest det 3 versjoner av 920: 4G, 3G og hva de enn styrer med i USA.

 

MAO hvis du hadde en fra EU som støttet 4G var du garantert å ha rette mobilen til når 4G til mobil kom fra Telenor.

 

Men kjøpte du en 3G mobil var du såklart ikke med på lasset, og en fra USA var ihvertfall bare å glemme.

 

Men da er jo ting kanskje greit da :p ?

 

*legger vekk høygaffelen og roer the angry villagers*

 

edit: ja dette med FW skjønner jeg jo ikke er deres skyld, men dere får all steken for det likevel ;) . Personlig pleier jeg bare flashe generisk FW dersom jeg ikke klarer vente, som feks med N9 når dere skulle rulle ut FW 1.1 til den.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Javisst, og det som skjer etter det er aktivert er et sabla leven fra undertegnede :p . Jeg bryr meg ikke sånn egentlig, men blir irritert om det er tilfelle at Telenor ikke kan kommunisere såpass viktig informasjon til deres kundekontaktpersoner på gulvet, og på Clove som gikk god for at dette ville fungere.

 

edit: ah, jeg lager storm i en duggdråpe altså :p ?

 

Slik jeg forstod det fantest det 3 versjoner av 920: 4G, 3G og hva de enn styrer med i USA.

 

MAO hvis du hadde en fra EU som støttet 4G var du garantert å ha rette mobilen til når 4G til mobil kom fra Telenor.

 

Men kjøpte du en 3G mobil var du såklart ikke med på lasset, og en fra USA var ihvertfall bare å glemme.

 

Men da er jo ting kanskje greit da :p ?

 

*legger vekk høygaffelen og roer the angry villagers*

Da er nok ting greit ja :)

 

I USA selges det nesten bare 4G terminaler, men de har andre frekvenser.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Ah okay, som sagt; bare hva jeg tenkte basert på absolutt ingenting solid.

 

Da venter jeg til dere ruller ut 4g, så får vi se om jeg får blitt med.

Bare sikre at du har fått nytt SIM kort fra Telenor som støtter dette. Det bør/må alle gjøre, som har kjøpt 920 og er kunder hos Telenor/Djuice.

Lenke til kommentar

Jepp, bestilte ett forrige uke, fikk det mandag, venter på brevet med PIN :) .

 

On another note har mobilen min endret mening ang. batteritiden:

 

med 52% igjen nå har jeg 1 dag og 13 timers bruk igjen.

 

Kontra 55% da jeg hadde 6 timers bruk igjen.

 

Enten er det det at den har lagt i nesten ubrukt i ca 1.5 timers tid, eller så (mer sannsynligvis) var det den appen jeg slettet.

 

Skal legge inn en tilsvarende app dersom denne batteristandarden holder seg et par dager og se om det ødelegger batteritiden da og.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jepp, bestilte ett forrige uke, fikk det mandag, venter på brevet med PIN :) .

 

On another note har mobilen min endret mening ang. batteritiden:

 

med 52% igjen nå har jeg 1 dag og 13 timers bruk igjen.

 

Kontra 55% da jeg hadde 6 timers bruk igjen.

 

Enten er det det at den har lagt i nesten ubrukt i ca 1.5 timers tid, eller så (mer sannsynligvis) var det den appen jeg slettet.

 

Skal legge inn en tilsvarende app dersom denne batteristandarden holder seg et par dager og se om det ødelegger batteritiden da og.

Hvilken app var det?
Lenke til kommentar

Ja, da ble det den magiske datoen 29 November hvor jeg også mottok denne saken som vi alle har ventet på. Ble heldighvis ikke noe av den ubekreftede datoen som selgeren i butikken sa var 30 Desember, eller kanskje den 15 Desember. Tikket inn en SMS i ettermiddag hvor jeg fikk besjed at min Lumia 920 lå og ventet på meg i butikken.

 

Så nå gjorde det ikke noe at jeg avbestilte hos Lefdal etter at jeg ikke var fornøyd med at de flyttet datoen hele tiden. Jeg gamblet litt , men nå gikk jo det bra.

 

999,- med Telenor M fra Expert gjorde også at totalprisen ble litt lavere. Og så fikk jeg også en Telenortelefon med klistremerker på boksen som det står 4G på og et merke som det står HD voice ready på.

 

Dette var et monster i forhold til den Nokia N82 jeg har hatt, men den blir fin når jeg vender meg til den, trur eg.

 

Har ikke fått testet noe særlig ennå da jeg ikke får Micro sim før i morgen.

Endret av Fytterakkern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nado: den het Custom Tiles Maker PRO :) . Gjerne test og se hva du finner ut selv. Vet det er mange andre apps som gjør det samme, så skal som sagt teste dem dersom batteriet oppfører seg fremover og jeg får bevist at det var CTMPRO som var årsaken.

Hmm, veldig greit å vite hvilken apper som kan skape problemer :) Har du meldt dine resultat til app-utvikleren?

 

Ja, da ble det den magiske datoen 29 November hvor jeg også mottok denne saken som vi alle har ventet på. Ble heldighvis ikke noe av den ubekreftede datoen som selgeren i butikken sa var 30 Desember, eller kanskje den 15 Desember. Tikket inn en SMS i ettermiddag hvor jeg fikk besjed at min Lumia 920 lå og ventet på meg i butikken.

 

Så nå gjorde det ikke noe at jeg avbestilte hos Lefdal etter at jeg ikke var fornøyd med at de flyttet datoen hele tiden. Jeg gamblet litt , men nå gikk jo det bra.

 

999,- med Telenor M fra Expert gjorde også at totalprisen ble litt lavere. Og så fikk jeg også en Telenortelefon med klistremerker på boksen som det står 4G på og et merke som det står HD voice ready på.

 

Dette var et monster i forhold til den Nokia N82 jeg har hatt, men den blir fin når jeg vender meg til den, trur eg.

 

Har ikke fått testet noe særlig ennå da jeg ikke får Micro sim før i morgen.

Det var veldig godt å høre at det ordnet seg. Nå har du heldigvis hele helgen å kose deg med mobilen! :)
Lenke til kommentar

Nå venter jeg i spenning på om min røde fra Netcom kommer den 17 eller ei.. Ser på nettisidene deres at

Sort: Forhåndsbestill! Forventes inn 21.12

Hvit og Rød: Forhåndsbestill! Forventes inn 17.12

Gul Forhåndsbestill! Forventes inn 03.01

Får lyst til å avbestille og bytte leverandør.. men skal klare å avvente litt til. Bestile 12.10.12 og har man klart å vente så lenge som nå så skal jeg klare å vente til 17 også..

Lenke til kommentar

Nå venter jeg i spenning på om min røde fra Netcom kommer den 17 eller ei.. Ser på nettisidene deres at

Sort: Forhåndsbestill! Forventes inn 21.12

Hvit og Rød: Forhåndsbestill! Forventes inn 17.12

Gul Forhåndsbestill! Forventes inn 03.01

Får lyst til å avbestille og bytte leverandør.. men skal klare å avvente litt til. Bestile 12.10.12 og har man klart å vente så lenge som nå så skal jeg klare å vente til 17 også..

Så at nettbutikken til Telenor har som lagerstatus 50+ på alle fargene :D

Lumia'n er bare herlig :D

Lavlys funker som bare...

Prøv å sette skjermen på høy lysstyrke hvis dere ser bildene på mobilen...

Lenke til kommentar

Og stavekontrollen på WP8...?

Dæven, Radar'n med WP7.5 blir TOTALT utklasset...

Virker nesten som stavekontrollen vet hva jeg skal skive før jeg gjør det... ;)

Kombinert med den ultrafantastiske skjermen på Lumia 920, er det bare en fornøyelse å skrive e-post og meldinger på mobilen :D

Endret av Xaphoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjapp oppdatering på bord-prosjektet mitt:

Jeg var litt skeptisk til at mobilen ikke hadde noen kabel i seg, det føles liksom ikke naturlig ut. Men man blir fort vant til det og kabel er nå en teit ting andre forholder seg til :p

 

Mobilen hadde 100% når jeg stod opp og alt fungere kjempebra. Er også en uvant god følelse å bare kunne ta opp mobilen uten å tenke på kabler. Det samme når man legger den ned også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...