Gå til innhold

[Løst] Er det mulig å hente ut informasjon av bildene jeg tar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er mulig.

Hvilket program bruker du for å se på bildene?

Som oftest "Preview", når jeg dobbelt klikker på bilde. (Mac)

Men har også Photoshop CS6 installert.

 

Hvis du installerer en "EXIF-viewer"-plugin, så kan du høyreklikke på et bilde og velge "view EXIF", og du vil kunne se disse verdiene, hvis de finnes i bildefila.

Gjelder dette også for Mac?

Stiller det krav til fil-format? (F.eks. RAW) eller kan jeg hente info ut av JPEG også?

Lenke til kommentar

Her er oppskriften på Mac:

I forhåndsvisning: Trykk Command I (Verktøy -> Vis Inspektør) Velg EXIF i vinduet som kommer opp.

I IPhoto: Trykk på Info i menyen under bildet

 

Utrolig at folk poste masse vissvass om hvordan man gjør dette i Windows når TS sier klart og tydelig at han har Mac. Kan dere ikke lese eller?

 

Hva vet du om han skrev det som opprinnelig post eller endret det senere? Shatup

Lenke til kommentar

Hvis du installerer en "EXIF-viewer"-plugin, så kan du høyreklikke på et bilde og velge "view EXIF", og du vil kunne se disse verdiene, hvis de finnes i bildefila.

Gjelder dette også for Mac?

Stiller det krav til fil-format? (F.eks. RAW) eller kan jeg hente info ut av JPEG også?

 

Det er et tillegg som du laster ned til din nettleser, så du kan høyreklikke på Andre sine bilder for og sjekke exif/innstillingene som er brukt.

 

Jeg bruker ofte Jeffrey's sin exif-wier, for og kunne sjekke bilder på nettet mer inngående, høyreklikk på bilde og kopier bilde-adr. "URL" for så og lime den inn i jeffrey's sitt program.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...