Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting: SMS til og fra en person samles i en egen tråd, og SMS til og fra en annen person samles i en annen tråd. Dersom jeg sender en SMS til begge disse, opprettes en ny tråd, mens svarene fra begge mottakere havner i de første trådene. Er det noen mulighet for at SMS til flere havner i tråden for hver enkelt mottaker, eller at svar på en SMS til flere mottakere havner i fellestråden? Nå må jeg bla mellom trader for å se hva de har svart på.

Lenke til kommentar

Har heller ikke opplevd noen stabilitetsproblemer med Android de siste årene, stabilitet til applikasjoner (apps) derimot er en helt annen sak.. Der har det vært mye ymse, selv med svært populære applikasjoner som Spotify, Instagram osv.. Men dette skyldes nok mye en slags kombinasjon av Android, det ubrukelige skallet produsentene skal trøkke nedover halsen på brukerne sine og applikasjonene i seg selv, et eller annet går i stå uten at jeg helt klarer å forstå hva men krøll kan fort oppstå er mitt inntrykk.

 

Har til gode å se noe slikt i samme skala på verken iOS eller Windows Phone.

Lenke til kommentar

Jeg har andre erfaringer med Android. Om man ikke kjøpte en "ren" android telefon (Nexus) var det så mye tull på den at det var bare å slenge inn CyanogenMod med en gang ville man ha en telefon som fungerte bra. Det var spesielt ille med TouchWiz og Sense, som la seg som et tungt, tregt lag oppå telefonen. Heldigvis er produsentene blitt flinkere på dette nå, og Android gjør det lettere nå å fjerne slikt uten å legge in custom rom.

Det som også tidligere var teit var at med disse bloat greiene og en billig telefon, var selv de simpleste menyene "laggy". Med WP8 kan du kjøpe en billig L620 eller L820 og få en kjapp og snerten telefonopplevelse. Dette har Android jobbet hardt med å fikse, så nyere Androidversjoner har fått et mye mer responsivt UI nå.

 

Så mye av det jeg opplevde som ustabilt og hakkete fra Android er borte om man har en nyere telefon med en av de seneste versjonene av Android. 4.1 kom med "project butter" som var det som ga raskere UI.

Lenke til kommentar

Hvordan får man til stemmestyring (i det minste stemmeoppringing) med WP8? På min 925 får jeg bare "Tale støttes ikke for dette språket for øyeblikket". iOS har hatt stemmestyring på norsk i mange år (selv for iPod touch), fra lenge før Siri kom (som riktignok ikke er på norsk enda). Slik det er nå, kan jeg ikke ringe lovlig fra bilen uten å parkere for å slå nummeret eller slå opp i telefonboken. Avslutt samtale og ring sist oppringte virker med funksjonaliteten i bilen, men ikke stemmestyring.

 

Finnes det en app som kan styre lyder og vibrasjon av/på etter en fast tidsplan noe a la "Ikke forstyrr"? Slik at man slipper å bli forstyrret av epost og sms midt på natten, for eks, uten å måtte slå dette manuelt av og på hver morgen og kveld? Ev. en e-postapp (for Exchange og Outlook.com) hvor man kan schedulere differensiert hentefrekvens (som push på dagtid og manuelt på natten)?

 

Hvordan får jeg stoppet apper i bakgrunnen? Prøvde Nokia Drive i helgen, men etter å ha satt telefonen i dvale og lagt den bort fortsatt stemmeinstruksjonene via Bluetooth til bilen. Appen var satt til "Blokkert" når den ikke er aktiv, men det fungerer tydeligvis heller ikke.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg stoppet apper i bakgrunnen? Prøvde Nokia Drive i helgen, men etter å ha satt telefonen i dvale og lagt den bort fortsatt stemmeinstruksjonene via Bluetooth til bilen. Appen var satt til "Blokkert" når den ikke er aktiv, men det fungerer tydeligvis heller ikke.

Hva mener du med "fungerer tydeligvis ikke"?

 

Kan du ikke bare sette tale til engelsk? Der sier jeg bare "call <name>" og det funker ok.

Lenke til kommentar

Hva mener du med "fungerer tydeligvis ikke"?

 

Kan du ikke bare sette tale til engelsk? Der sier jeg bare "call <name>" og det funker ok.

Jeg mener det jeg sier: At selv om appen er satt til å være blokkert når den ikke er aktiv, fortsetter den i bakgrunnen. Det er funksjonen for å blokkere apper i bakgrunnen som tydeligvis ikke fungerer. Spørsmålet mitt er: Hvordan kan man stopper apper som ikke er aktive, men som går i bakgrunnen?

 

Kan gjerne sette den til engelsk, men har brukt dette lenge på norsk. Finnes det ingen løsning for å få dette på norsk i WP8?

Lenke til kommentar

Kjører i bakgrunnen som i at den ligger der når du holder inne tilbakeknappen? Det trenger ikke bety noe, det som vises der er ikke "kjørende apper", bare de som for øyeblikket er tombstoned.

Kjører i bakgrunnen som i at navigeringen fortsatt driver på? Trykk tilbakeknappen noen ganger kjapt når du har appen oppe.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, det headsettet er magisk! :)

men...det som er litt småkjipt er at lyd-innstillingene ikke lenger kan justeres grunnet at da må man være koblet til med jack.

Bruker dette mye...men, lyden er jo så utrolig bra at det er akseptert.

 

En annen ting er at de er så flotte at de ikke kan brukes til trening...jeg testa en gang og hadde dårlig samvittighet under hele treninga :)

 

Noen som forøvrig vet om disse klokkene er ekslusivt for Lumia, eller fungerer de til alle telefoner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kjører i bakgrunnen som i at navigeringen fortsatt holder på, selv om den står som blokkert i bakgrunnen. Skal prøve det du sier neste gang, men hva er funksjonen for "tykk noen ganger kjapt"?

Har du fjernet valget som sier at here drive+ kan slå på bakgrunns kjøring neste gang du starter appen?

Lenke til kommentar

Har du fjernet valget som sier at here drive+ kan slå på bakgrunns kjøring neste gang du starter appen?

Jepp. Men det er mulig at appen ikke har vært startet på nytt etter at jeg satte dette. Startet først appen, satte den så til å ikke kjøre i bakgrunnen, og satte deretter haken for at dette ikke skulle skje i fremtiden. Men vet ikke om dette får innvirkning før neste restart, og det er visst ingen som vet hvordan man stanser en app som kjører.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jepp. Men det er mulig at appen ikke har vært startet på nytt etter at jeg satte dette. Startet først appen, satte den så til å ikke kjøre i bakgrunnen, og satte deretter haken for at dette ikke skulle skje i fremtiden. Men vet ikke om dette får innvirkning før neste restart, og det er visst ingen som vet hvordan man stanser en app som kjører.

 

Vet ikke hva du har satt, men HERE drive+ appen lukker når jeg trykker pil til venstre. Man kan holde nede den tasten for å se om der kjøres noen apper i bakgrunnen.

For å få HERE drive+ til å kjøre i bakgrunnen, må man klikke hjemtasten.

Lenke til kommentar

men...det som er litt småkjipt er at lyd-innstillingene ikke lenger kan justeres grunnet at da må man være koblet til med jack.

Bruker dette mye...men, lyden er jo så utrolig bra at det er akseptert.

 

En annen ting er at de er så flotte at de ikke kan brukes til trening...jeg testa en gang og hadde dårlig samvittighet under hele treninga :)

 

Noen som forøvrig vet om disse klokkene er ekslusivt for Lumia, eller fungerer de til alle telefoner?

Hmmm, er du helt sikker på at lyden ikke kan justeres over BT?

De sitter såpass på at jeg ikke frykter så mye når jeg har de på :)

 

Nei, de er ikke eksklusive i den grad at de bare fungerer på Lumia telefoner, de fungerer på alle telefoner :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...