Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Country: er nok ikke langt unna samme prosentdel møkk på Windows sin appstore.

Joa, det var nok litt stygt sagt av meg og jeg vil presisere at jeg ikke mente det helt slik.

Hadde akkurat tatt helga og var i lykkerus :)

 

Men alvorlig talt så er jeg enig i det som "siterte" skrev, sammenlignet med Android Store som jeg brukte før virker appene i WS å være mye mer interessante og jeg har helt klart inntrykk av at det Er høy kvalitet i WS. Det er rett og slett gøyere å surfe i Store nå enn tidligere.

Jeg har heller ikke bommet på noen apper ennå heller, bortsett fra Wimp som ikke fungerte overhode til min 920..og som ennå ikke har blitt oppdatert et halvt år etter jeg gikk over til konkurenten..

 

Det høres kanskje noe psykadelisk ut, men jeg mener også det er gledelig å høre at WS har kommet seg nesten opp til 20% i forhold til iOS, men jeg tror også at det holder - kvalitet fremfor kvantitet, men det er meget positivt at det blir satset :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Blir bare mer og mer glad i min Windows Phone :wee:

 

Fikk også det nye sim-kortet mitt tidligere i dag, så nå kan jeg bruke mobilen 100 %!

Takk for svarene Trulseth (forrige side). Har fått inn omtrent alt jeg trenger nå, men dukker stadig opp nye interessante ting..

 

Noen som vet forskjell på Nokia Smart Cam og det vanlige kameraet? Jeg så på en test, og der var vist Smart Cam bedre, men på min 925 får jeg mye bedre bildekvalitet med det vanlige kameraet :hmm:

Lenke til kommentar

hvilke savner du da?

Nevner noen apper:

Fing (oversikt over nettverksenheter)

finn.no

Finn torget

Narvesen

7-Eleven

Dekra (tysk bruktbilbase - erfaringer og kjente feil)

Bil og Henger (oversikt over alle biler, med status for EU-sjekk og mye annet)

det meste av flyselskaper (jeg reiser mye)

det meste av apper for hotellsøk og andre reisetjenester (jeg reiser mye)

xQuake (oversikt over jordskjelv)

AeroWeather (detaljert online værrapport fra alle flyplasser I verden)

Fjernkontroll for min BluRay-spiller

COOP, Meny og andre dagligvarekjeder

OBOS (bl.a. med elektronisk medlemskort, nå må jeg huske å ha med meg kortet igjen)

Trådløs utskrift til Canon-skriver

CityMaps2Go

Google Earth med StreetView

Diverse Nett-TV-apper

Vivino (oversikt over alle verdens viner, med vurderinger og anbefalinger, scanner etiketter med kamera)

Helsetrygdkort (nyttig ved utenlandsreiser innenfor EU/EØS)

Nespresso

App for dashcam

Facebook Messenger

... de jeg kom på I farten

 

Av OS-funksjoner:

- Enkelt skifte mellom Ring og vibrasjon til helt stille (dette har alle mobil-OS hatt siden tidenes morgen, unntatt WP 7/8)

- Passbook (alle bestillinger, billetter, boarding pass etc på et sted)

- Ikke forstyrr (schedulert stille-mode)

- Svar med melding

Endret av zanta
Lenke til kommentar

*Må* du ha akkurat samme appen, eller funker det med tilsvarende erstatninger?

Halvparten av det du nevner føles jo unødvendig å ha som app, funker vel like bra i browseren?

 

Facebook messenger: Du kan pinne selve messaging delen av facebook til hjemmeskjermen.

Dashcam: Finnes flere, bl.a Action Cam og Car Camera Plus som jeg har prøvd. Gadd du søke først?

Utskrift: Dunno med noe spesifikt til Canon, men om du installerer en printhost på en pc kan du skrive ut trådløst, evt. google print greier.

 

Du kan svare med melding.

Lenke til kommentar

Nei, jeg MÅ ikke ha same appen, men mange av disse er litt spesielle, og det finnes ikke andre som gjør det samme. Enkelte finnes det alternativer for, men på langt nær alle.

 

Jeg søkte på dashcam, og fikk ingen treff. Takk for tips til alternativer.

 

Det er mye som funker bra I browser, men appene gir ofte ekstra funksjoner og er raskere å starte opp.

 

Facebook-appen er mye tyngre å startet enn kun Messenger (for iOS). Skal se på det du sier med Messenger-delen.

 

Vitsen med Canon-appen er å kunne printe ut trådløst uten server på nettet eller andre løsninger, direkte fra telefon.

 

Takk for tips, fant svar med tekstmelding nå.

Lenke til kommentar

Takk for liste. Ville bare se om det var noe jeg selv ville brukt på ios, men ser mest ut som ting for spesielt interesserte heldigvis =)

Alle bruker sine telefoner på forskjellige måter, avhengig av hvilke behov man har. Jeg har, som nevnt tidligere, brukt WM I mange år, og WP 7.x i noen måneder (i 2011), men ser nå at mitt behov ville vært bedre dekket med iOS. Nå er telefonen kjøpt, så jeg får jobbe med å finne alternativer som gjør WP den dekker mine behov.

 

Jeg ser mange fordeler med WP, og faktisk en del likheter med iOS. Til jobbruk er det nyttig å ha god støtte for Office-vedlegg i eposter, og nettleseren, og OSet forøvrig, er veldig raskt og smooth i bruk. I forhold til det jeg har brukt av Android er bade WP og iOS mer stabilt og beholder ytelsen over tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Var samme her med bra / brå ;)

Skriv bra og trykk på (markér) ordet bra når stavekontrollen foreslår brå, den gir seg etter noen ganger...

Har prøvd lenge, men den gir sekk ikke. Får vel bare slutte å skrive bra :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...