Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voksne folk som kverulerer?


Anbefalte innlegg

Jeg spør igjen. Hva er det du vil jeg skal begrunne?

Jeg har fortalt hva du skal begrunne. Har du oversett noe?

 

Folk har ikke tatt meg seriøst eller respektert meg i fra første stund i min tid her på forumet. så folk kan ikke slutte med noe de aldri har gjort.

 

Jeg går jo til "forsvar" når folk kommer med useriøst dritt og forventer at jeg skal sluke alt av negativ ladet kritikk som ikke har noe med saken å gjøre en gang.

 

Jeg er veldig intuitiv så jeg forstår at enkelte folk ikke skjønner så mye av det jeg skriver og at dem ikke ser de samme linkene som meg så det kan virke usammenhengende for enkelte. Men det betyr ikke at det er jeg som er forstyrret, gal, troll, idiot osv...

 

Når samtlige som kommer inn på trådene mine ikke forstår en dritt så syns jeg at det er merkelig.

 

Forøvrig så er jeg aktiv på andre forum og der det ikke kryr av kids så er det alltid bedre svar å få men her så er det som regel de samme som går igjen. Samme kverulantene og folk med flere profiler som driver med indirekte personangrep. Alltid vært den samme moderatoren / administratøren som forfølger meg her inne.

 

Det jeg opplever er at folk ikke forstår semantikken i det jeg skriver. Altså jeg forstår at lingvistikken hos yngre folk ikke er ferdig utviklet så jeg skal gi folk flere sjanser. Tenk på alt dere ikke komme til å forstå i livet når dere ikke forstår en helt enkel idiot som meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å starte on-topic: det ligger i den menneskelige natur å ville fremheve seg selv, og det går dårlig overens med å innrømme egne feil og å ta over seg at motparten vet mer og hele den regla der. Uten det helt store kildematerialet her, vil jeg tro at det har vært slik i all tid. Jeg er enig i at det kan virke "barnslig og feigt" å trekke seg unna/angripe ved å kverulere. De aller fleste misliker å bli satt på plass i større eller mindre grad, så det er nok en del "idioter", som du kaller det.

 

Over til det mer interessante i denne tråden: jeg vet ikke om du ser ironien i å stønne over andres kverulering og usaklighet, for så å gripe til nettopp dette så fort du får svar. Du etterspør folk med livserfaring over 30 (jeg tok meg den frihet å svare selv om jeg "bare" er 19), for så å trekke alle forsøk på saklig diskusjon ned i gjørma.

 

Jeg har aldri bitt meg merke i navnet ditt, og regner meg ikke som forutinntatt.

Lenke til kommentar

Folk har ikke tatt meg seriøst eller respektert meg i fra første stund i min tid her på forumet. så folk kan ikke slutte med noe de aldri har gjort.

 

Respekt må fortjenes, selv når det er snakk om et tilfeldig forum på Internett, bestående av personer du sannsynligvis aldri kommer til å møte. Å kalle folk dumme og å spørre om de er vel bevart er ikke riktig fremgangsmåte hvis man ønsker å bli respektert.

 

 

Jeg går jo til "forsvar" når folk kommer med useriøst dritt og forventer at jeg skal sluke alt av negativ ladet kritikk som ikke har noe med saken å gjøre en gang.

 

Angrep er ikke alltid det beste forsvar. Flere innlegg bestående av «useriøst dritt» har blitt fjernet fra trådene dine, og off-topic fjernes fortløpende. Det er alltid bedre å rapportere innlegg du mener er i strid med retningslinjene, enn å ta igjen med samme mynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å starte on-topic: det ligger i den menneskelige natur å ville fremheve seg selv, og det går dårlig overens med å innrømme egne feil og å ta over seg at motparten vet mer og hele den regla der. Uten det helt store kildematerialet her, vil jeg tro at det har vært slik i all tid. Jeg er enig i at det kan virke "barnslig og feigt" å trekke seg unna/angripe ved å kverulere. De aller fleste misliker å bli satt på plass i større eller mindre grad, så det er nok en del "idioter", som du kaller det.

 

Over til det mer interessante i denne tråden: jeg vet ikke om du ser ironien i å stønne over andres kverulering og usaklighet, for så å gripe til nettopp dette så fort du får svar. Du etterspør folk med livserfaring over 30 (jeg tok meg den frihet å svare selv om jeg "bare" er 19), for så å trekke alle forsøk på saklig diskusjon ned i gjørma.

 

Jeg har aldri bitt meg merke i navnet ditt, og regner meg ikke som forutinntatt.

Kritikk kan brukes og når jeg bruker kritikken til å bli et enda bedre menneske så merker jeg fort om det er usaklig kritikk. Det er fordi jeg har svært god selvinnsikt. Jeg tar ikke i mot negativ kritikk og jeg tar ikke kritikk fra folk som ikke vet hva de snakker om.

 

Men du og dere bruker vel ikke kritikk til å bli bedre selv?

 

Siden det ikke har kommet noen over 30 år enda på disse dagene så regner jeg med at sannheten om diskusjon.no fått et tydelig bevis.

 

Tenkte jeg skulle la dette forumet få noen sjanser, men yngre folk og nerder er for overlegne, og de mangler en del viktige logiske grener og intelligenser som er nødvendig i dagens samfunn.

 

Det er ikke jeg som sliter her. Det er forum folket. Kanskje ikk du men veldig mange her. Og du skriver jo veldig mye på vegne av det andre har skrevet fra før. Jeg ser jo det på hvordan du skriver så ikke prøv å kom med en unnskyldning på det.

 

Folk har ikke tatt meg seriøst eller respektert meg i fra første stund i min tid her på forumet. så folk kan ikke slutte med noe de aldri har gjort.

 

Respekt må fortjenes, selv når det er snakk om et tilfeldig forum på Internett, bestående av personer du sannsynligvis aldri kommer til å møte. Å kalle folk dumme og å spørre om de er vel bevart er ikke riktig fremgangsmåte hvis man ønsker å bli respektert.

 

 

Jeg går jo til "forsvar" når folk kommer med useriøst dritt og forventer at jeg skal sluke alt av negativ ladet kritikk som ikke har noe med saken å gjøre en gang.

 

Angrep er ikke alltid det beste forsvar. Flere innlegg bestående av «useriøst dritt» har blitt fjernet fra trådene dine, og off-topic fjernes fortløpende. Det er alltid bedre å rapportere innlegg du mener er i strid med retningslinjene, enn å ta igjen med samme mynt.

Er du helt forvirra? Eller har du ikke fått med deg essensene i fra den "andre siden"?

 

-Siden du skriver dette?

 

Det er jo alltid sånn at med en gang jeg begynner å gi en respons tilbake som folk ikke liker så kommer du med en gang og hvis folk angriper meg eller skriver noe utenfor retningslinjene dine så er det greit?

 

Du få begynne å engasjere deg dypere om du vil ha et rettferdig forum så kan du slutte å misbruke makta di.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Jeg er ikke forvirret, nei, men takk for omtanken.

Etter å ha lest innlegg som du har forfattet så har jeg begynt å lure om det kan være din språklige intelligens eller om du har et overdrevet behov for å markere deg.

 

Det trenger nødvendigvis ikke å være den sosiale intelligensen din for det virker som du er en sosialt oppegående person. Men likevel så er det noe med deg som gjør at jeg tar i mot negative signaler om deg.

 

Om du er uenig så vil jeg ikke ta det personlig men dette kan du bruke til å bli en enda bedre admin.

 

For meg så fremstår du som en bitter person.

 

Bare hyggelig!

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar
Men du og dere bruker vel ikke kritikk til å bli bedre selv?

 

Joda, men når man skriver et seriøst svar, riktignok uten altfor store forhåpninger, og får spørsmål om man er riktig vel bevart i retur så kan dette knappest regnes som konstruktiv kritikk. Det får meg derimot til å helle mer mot at jeg diskuterer med et menneske jeg egentlig burde gi en lang, blank faen i å besvare, siden vedkommende tydeligvis ikke evner å gjøre annet enn å skyte vilt til høyre og venstre mens h*n forherliger seg selv med utsagn som "meget stor selvinnsikt" når det motsatte virker å være tilfelle.

 

Hint: Kommunikasjon består av to parter, og hvis du stadig blir "misforstått" så tør jeg vedde ei årslønn på at det er kommunikasjonen din det er noe i veien med.

 

Det å stadig dra opp bortforklaringer, rasjonaliseringer og stråmenn gjør heller ikke saken bedre.

 

Siden det ikke har kommet noen over 30 år enda på disse dagene så regner jeg med at sannheten om diskusjon.no fått et tydelig bevis.

 

Takk, jeg har passert 36 år med noen måneders margin. Dog, jeg tror jeg vet hvor dette bærer, såeh ... ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det trenger nødvendigvis ikke å være den sosiale intelligensen din for det virker som du er en sosialt oppegående person. Men likevel så er det noe med deg som gjør at jeg tar i mot negative signaler om deg.

 

Kanskje du oppfatter meg som negativ fordi jeg kom med kritikk av deg som person? Du sier du kun ønsker svar fra voksne folk (personer over 30 år), men ingen av de jeg kjenner over 30 år oppfører seg på den måten som du gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke forvirret, nei, men takk for omtanken.

Etter å ha lest innlegg som du har forfattet så har jeg begynt å lure om det kan være din språklige intelligens eller om du har et overdrevet behov for å markere deg.

 

Det trenger nødvendigvis ikke å være den sosiale intelligensen din for det virker som du er en sosialt oppegående person. Men likevel så er det noe med deg som gjør at jeg tar i mot negative signaler om deg.

 

Om du er uenig så vil jeg ikke ta det personlig men dette kan du bruke til å bli en enda bedre admin.

 

For meg så fremstår du som en bitter person.

 

Bare hyggelig!

 

Altså, du kan ikke skryte av språket ditt du heller. Bare å legge seg flat her Hexafix. Du er sikkert en 16-22 år gammel gutt som prøver å leke stor og sterk på forum ved å artikulere deg som det du tror eldre mennesker gjør.

Lenke til kommentar

Forresten så er det beste med denne tråden at TS motsier seg selv. Han påstår han misliker folk som ikke klarer å innrømme noe negativt om seg selv. Hehe.

 

Jeg opplever også folk snakker om noe de ikke har greie på til å få meg til å endre tankene og fordumme meg og drite meg ut.

 

TS har jo gjort nettopp dette.

 

Hadde jeg vært dum så ville jeg ikke ha merka så mye forskjell på dumme og smarte folk heller.

 

Virker ikke som du merker forskjell i det hele tatt egentlig.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest innlegg som du har forfattet så har jeg begynt å lure om det kan være din språklige intelligens eller om du har et overdrevet behov for å markere deg.

Det trenger nødvendigvis ikke å være den sosiale intelligensen din for det virker som du er en sosialt oppegående person. Men likevel så er det noe med deg som gjør at jeg tar i mot negative signaler om deg.

Om du er uenig så vil jeg ikke ta det personlig men dette kan du bruke til å bli en enda bedre admin.

For meg så fremstår du som en bitter person.

Bare hyggelig!

 

Dette innlegget bryter retnlingsreglene, og er reskeptløst mot Runar, men det bør ikke fjernes fordi det viser problemet ditt.

 

Ja, det er drittsekker rundt om i verden, og møter jeg noen slike så ignorer jeg dem bare. Jeg har aldri hatt noen store problemer med drittsekker. årsaken til at du ender opp i så mange krangler er fordi du behandler folk respektløst. Problemet ligger hos deg. Det er ikke resten av verden som er problemet. Prøv å bli mindre bitter, og unngå krangler.

 

Jeg kan love deg at jeg kan starte en lignende tråd og få nesten bare positiv respons. Det handler om hvordan du utrykker deg. Vis respekt for dine medmennesker.

 

 

Altså, du kan ikke skryte av språket ditt du heller. Bare å legge seg flat her Hexafix. Du er sikkert en 16-22 år gammel gutt som prøver å leke stor og sterk på forum ved å artikulere deg som det du tror eldre mennesker gjør.

Jeg håper for han sin del at han er ung.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt ironisk at du etterlyser "voksne folk", for så å oppføre deg som du anklager andre for å gjøre ved å legge ord i munnen på folk, komme med personangrep og forsøke å latterliggjøre motparten.

 

Dog, siden jeg er litt nysgjerrig på hvor du kommer til å ta dette, eventuelt hvor lang tid det kommer til å ta før tråden blir stengt, så skal jeg gi deg et seriøst svar.

 

Det er tre årsaker til dette, som alle er forbundet med hverandre, nemlig frykt, ego og livsløgn.

 

Livsløgnen er historien man bygger seg opp for å forklare valgene sine og hvorfor verden er som den er i dag. For eksempel alle trådene som dukker opp om "snille gutter" som ikke får seg dame og konkluderer med at det er verden det er noe feil med når det mest sannsynlig er de selv som gjør feil.

 

Dette leder oss så inn på frykt, i dette tilfellet frykt for å miste tryggheten som livsløgnen har gitt dem. Den gir de en forklaring på hvordan verden fungerer, og å miste dette fotfestet for å kaste seg ut i noe som er totalt ukjent kan være veldig skremmende for mange. Det fører gjerne til "worst case"-tenking, og man ser for seg at verden vil gå totalt til helvete selv om man objektivt sett ikke har noen grunn til å anta dette. Som jeg skrev til en annen forumbruker, frykt skapes som oftest av våre egne fantasier, og svært få våger å utfordre de fordi de tror fantasiene vil bli virkelighet.

 

Til sist har man ego. Jeg så et foredrag en gang der ego ble beskrevet som en logisk rasjonalisering for hvorfor vi skal føle X eller Y. F eks "Jeg har fet bil, svinedyr kåk og to mill i årslønn, det er det som gjør at jeg er verdt noe!" Skal man bli teknisk er dette noe som skjer for å redusere et fenomen kalt kognitiv dissonans, der man finner på "logiske" rasjonaliseringer for valgene man har tatt. Type at man ender i et evig jag etter flere biler, hus og millioner i årslønn fordi man ikke føler lykken man forventer og konkluderer med at man ikke har nok istedenfor å se etter om det er andre årsaker til at man ikke er lykkelig.

 

Forsøker man å "ta vekk" dette, enten ved forslag til hvordan man kan gjøre ting annerledes eller (forhåpentligvis konstruktiv) kritikk går de fleste i vranglås fordi de føler at lykkefølelsen blir tatt fra dem. Dermed svinger de pisken mot vedkommende for å beskytte lykken sin, fordi egoet hindrer de i å innse at verden kanskje ikke fungerer slik de trodde likevel.

 

Det er også en del psykologiske mekanismer som spiller inn, der de mest fremtredende er investeringsteori og såkalt confirmation bias.

 

Kort fortalt; jo mer tid og energi du investerer i en ide, jo mer verdifull vil hjernen tro at den er. Dermed vil folk også frykte de som påstår at ideene deres er feil, da det kan bety at de må innrømme overfor seg selv at en ide de kanskje har investert et helt liv i er bortkastet og at de må starte på nytt. Da er det mye lettere å kverulere, skylde på andre og stå hardnakket på sitt uansett hvor mye bevis motparten kommer med.

 

Må bare påpeke at psykoanalysen er blitt litt mer oppdatert siden 1950.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Litt ironisk at du etterlyser "voksne folk", for så å oppføre deg som du anklager andre for å gjøre ved å legge ord i munnen på folk, komme med personangrep og forsøke å latterliggjøre motparten.

 

Dog, siden jeg er litt nysgjerrig på hvor du kommer til å ta dette, eventuelt hvor lang tid det kommer til å ta før tråden blir stengt, så skal jeg gi deg et seriøst svar.

 

Det er tre årsaker til dette, som alle er forbundet med hverandre, nemlig frykt, ego og livsløgn.

 

Livsløgnen er historien man bygger seg opp for å forklare valgene sine og hvorfor verden er som den er i dag. For eksempel alle trådene som dukker opp om "snille gutter" som ikke får seg dame og konkluderer med at det er verden det er noe feil med når det mest sannsynlig er de selv som gjør feil.

 

Dette leder oss så inn på frykt, i dette tilfellet frykt for å miste tryggheten som livsløgnen har gitt dem. Den gir de en forklaring på hvordan verden fungerer, og å miste dette fotfestet for å kaste seg ut i noe som er totalt ukjent kan være veldig skremmende for mange. Det fører gjerne til "worst case"-tenking, og man ser for seg at verden vil gå totalt til helvete selv om man objektivt sett ikke har noen grunn til å anta dette. Som jeg skrev til en annen forumbruker, frykt skapes som oftest av våre egne fantasier, og svært få våger å utfordre de fordi de tror fantasiene vil bli virkelighet.

 

Til sist har man ego. Jeg så et foredrag en gang der ego ble beskrevet som en logisk rasjonalisering for hvorfor vi skal føle X eller Y. F eks "Jeg har fet bil, svinedyr kåk og to mill i årslønn, det er det som gjør at jeg er verdt noe!" Skal man bli teknisk er dette noe som skjer for å redusere et fenomen kalt kognitiv dissonans, der man finner på "logiske" rasjonaliseringer for valgene man har tatt. Type at man ender i et evig jag etter flere biler, hus og millioner i årslønn fordi man ikke føler lykken man forventer og konkluderer med at man ikke har nok istedenfor å se etter om det er andre årsaker til at man ikke er lykkelig.

 

Forsøker man å "ta vekk" dette, enten ved forslag til hvordan man kan gjøre ting annerledes eller (forhåpentligvis konstruktiv) kritikk går de fleste i vranglås fordi de føler at lykkefølelsen blir tatt fra dem. Dermed svinger de pisken mot vedkommende for å beskytte lykken sin, fordi egoet hindrer de i å innse at verden kanskje ikke fungerer slik de trodde likevel.

 

Det er også en del psykologiske mekanismer som spiller inn, der de mest fremtredende er investeringsteori og såkalt confirmation bias.

 

Kort fortalt; jo mer tid og energi du investerer i en ide, jo mer verdifull vil hjernen tro at den er. Dermed vil folk også frykte de som påstår at ideene deres er feil, da det kan bety at de må innrømme overfor seg selv at en ide de kanskje har investert et helt liv i er bortkastet og at de må starte på nytt. Da er det mye lettere å kverulere, skylde på andre og stå hardnakket på sitt uansett hvor mye bevis motparten kommer med.

 

 

Må bare påpeke at psykoanalysen er blitt litt mer oppdatert siden 1950.

 

Det er helt greit, men for min del minner påpekinger uten begrunnelse og muligens et tips eller to til forbedring og/eller mer oppdatert kunnskap litt for mye om egoronking til at jeg føler for å ta det seriøst. Prøv igjen :)

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at det psykoanalytiske spekteret bør korrigeres i retning kriterieparagraf 34: brudd på anarkiunnvikelsesbaserte handlinger, side 569: en bevegelse inn i en psykodeterministisk ond sirkel. Logikk og observasjon prioriteres som en forsvarmekanisk tvangshandling, skapt av en uforståelig sammenheng av til nå den mest effektive framgangsmåte innen kjemisk logistikk. Dyr kan reagere med negativitet og gjerne trekke seg tilbake eller formidle midlertidig subjektivitet. Mange intelligente dyr kan slite med dette. Fenomenet er gjerne fremtreden hos dyr som ikke forstår seg selv.

 

Denne videoen forteller en ekstremt god behandling for slike plager:

 

http://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU

Endret av Mer0vingian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...