Gå til innhold

Ubisoft dropper «alltid på nett»-krav (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk større grunn i å piratkopiere Ubisoft etter at de fjernet kopi-sperren. Det at de har ført sine spillere bak lyset i såpass mange år med sin fiendtlige kopi-sperre og malware (Uplay), så håper jeg de fleste PC brukere har mere vett i huet enn å kjøpe spill ifra Ubisoft.Jeg er faktisk sterk motstander av piratkopiering av spill da jeg synes de fleste spill-utviklerene fortjener pengene, dog det finnes unntakene, slik som: EA/Dice, AW/Blizzard og Ubisoft. Dritselskap som ikke fortjener noen støtte og som jeg enda har et lite håp om at skal gå konkurs en vakker dag.

Den riktige løsningen her er å ikke spille Ubisoft-spill i det hele tatt, ikke å piratkopiere spillene.

 

Forøvrig synes jeg dette var positivt fra Ubisoft sin side, men jeg er ikke helt der at jeg kjøper spill fra dem enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hurra!!... da var det ingen grunn for pc brukere å pirate ubisoft spill lengre.

 

Det har ALDRI eksistert noen legitim grunn til å piratkopiere. De som skyldte på DRM'en når de piratkopierte, burde ikke piratkopiert for å få spilt spillet, men heller styrt unna totalt.

 

Den riktige løsningen her er å ikke spille Ubisoft-spill i det hele tatt, ikke å piratkopiere spillene.

 

Takk. Dårlige unnskyldninger fra billige folk som ønsker å unngå å betale bare "fordi at de kan".

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk større grunn i å piratkopiere Ubisoft etter at de fjernet kopi-sperren. Det at de har ført sine spillere bak lyset i såpass mange år med sin fiendtlige kopi-sperre og malware (Uplay), så håper jeg de fleste PC brukere har mere vett i huet enn å kjøpe spill ifra Ubisoft.

 

Jeg er faktisk sterk motstander av piratkopiering av spill da jeg synes de fleste spill-utviklerene fortjener pengene, dog det finnes unntakene, slik som: EA/Dice, AW/Blizzard og Ubisoft. Dritselskap som ikke fortjener noen støtte og som jeg enda har et lite håp om at skal gå konkurs en vakker dag.

De tjener penger som bare det så de går nok neppe konkurs.

 

Du høres heller ikke ut som en sterk motstander av piratkopiering når du oppmuntrer til det. Det er jo en stor del av grunnen til at vi har fått denne kopisperren. Det er ikke en god unnskyldning å piratkopiere bare fordi man mener selskapet er dårlig. Det går plutselig på skjønn hos alle og da kan jo alle piratkopiere og la det være greit fordi de "fortjener" det.

 

Ikke fornøyd med selskapet? Ikke kjøp spill av de og ikke piratkopier spillet heller. Done deal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hurra!!... da var det ingen grunn for pc brukere å pirate ubisoft spill lengre.
Det har ALDRI eksistert noen legitim grunn til å piratkopiere. De som skyldte på DRM'en når de piratkopierte, burde ikke piratkopiert for å få spilt spillet, men heller styrt unna totalt.

Så når jeg, i god tro kjøpte meg Assassins Creed II når det kom ut, og fant ut at spillet var ubrukelig, siden jeg hadde en far som koblet ut nettet når det passet han best, så da valgte jeg å slette min legitime kopi og laste ned en piratversjon, så jeg kunne spille selv om jeg ikke hadde nett. Er ikke det en legitim grunn nok for deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faktisk større grunn i å piratkopiere Ubisoft etter at de fjernet kopi-sperren. Det at de har ført sine spillere bak lyset i såpass mange år med sin fiendtlige kopi-sperre og malware (Uplay), så håper jeg de fleste PC brukere har mere vett i huet enn å kjøpe spill ifra Ubisoft.

 

Jeg er faktisk sterk motstander av piratkopiering av spill da jeg synes de fleste spill-utviklerene fortjener pengene, dog det finnes unntakene, slik som: EA/Dice, AW/Blizzard og Ubisoft. Dritselskap som ikke fortjener noen støtte og som jeg enda har et lite håp om at skal gå konkurs en vakker dag.

De tjener penger som bare det så de går nok neppe konkurs.

 

Du høres heller ikke ut som en sterk motstander av piratkopiering når du oppmuntrer til det. Det er jo en stor del av grunnen til at vi har fått denne kopisperren. Det er ikke en god unnskyldning å piratkopiere bare fordi man mener selskapet er dårlig. Det går plutselig på skjønn hos alle og da kan jo alle piratkopiere og la det være greit fordi de "fortjener" det.

 

Ikke fornøyd med selskapet? Ikke kjøp spill av de og ikke piratkopier spillet heller. Done deal.

 

Er jo helt klart en liste jeg tok ut av det blå.

 

Jeg gidder ikke en gang laste ned spill ulovlig ifra nevnt liste, men synes folk skal kjøre på om de vil. Kunne ikke brydd meg mindre om hva slags mening du eller andre har om akkurat det.

 

Det at Ubisoft valgte å straffe sine egne kunder, sier mere om selskapet i seg selv enn de som piratkopierer møkka deres.

Lenke til kommentar
hurra!!... da var det ingen grunn for pc brukere å pirate ubisoft spill lengre.
Det har ALDRI eksistert noen legitim grunn til å piratkopiere. De som skyldte på DRM'en når de piratkopierte, burde ikke piratkopiert for å få spilt spillet, men heller styrt unna totalt.

Så når jeg, i god tro kjøpte meg Assassins Creed II når det kom ut, og fant ut at spillet var ubrukelig, siden jeg hadde en far som koblet ut nettet når det passet han best, så da valgte jeg å slette min legitime kopi og laste ned en piratversjon, så jeg kunne spille selv om jeg ikke hadde nett. Er ikke det en legitim grunn nok for deg?

 

For meg? Piratvirksomhet er ikke en legitim grunn uansett. Men nå vil jeg påstå at det er en ganske stor forskjell mellom A) å ikke kjøpe spillet i det hele tatt, men i stedet laste ned piratkopien, og B) Det du gjorde, som var å cracke din legitimt kjøpt og betalte kopi. Du kjøpte spillet. Du modifiserte det for at det skulle være mer spillbart for deg. Når spillmakerne ikke klarer å gjøre slike ting godt nok, må de akseptere at folk endrer på ini-filer, cracker exe-filer og lignende ting, for å gjøre spillopplevelsen bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk større grunn i å piratkopiere Ubisoft etter at de fjernet kopi-sperren. Det at de har ført sine spillere bak lyset i såpass mange år med sin fiendtlige kopi-sperre og malware (Uplay), så håper jeg de fleste PC brukere har mere vett i huet enn å kjøpe spill ifra Ubisoft.

 

Jeg er faktisk sterk motstander av piratkopiering av spill da jeg synes de fleste spill-utviklerene fortjener pengene, dog det finnes unntakene, slik som: EA/Dice, AW/Blizzard og Ubisoft. Dritselskap som ikke fortjener noen støtte og som jeg enda har et lite håp om at skal gå konkurs en vakker dag.

De tjener penger som bare det så de går nok neppe konkurs.

 

Du høres heller ikke ut som en sterk motstander av piratkopiering når du oppmuntrer til det. Det er jo en stor del av grunnen til at vi har fått denne kopisperren. Det er ikke en god unnskyldning å piratkopiere bare fordi man mener selskapet er dårlig. Det går plutselig på skjønn hos alle og da kan jo alle piratkopiere og la det være greit fordi de "fortjener" det.

 

Ikke fornøyd med selskapet? Ikke kjøp spill av de og ikke piratkopier spillet heller. Done deal.

 

Er jo helt klart en liste jeg tok ut av det blå.

 

Jeg gidder ikke en gang laste ned spill ulovlig ifra nevnt liste, men synes folk skal kjøre på om de vil. Kunne ikke brydd meg mindre om hva slags mening du eller andre har om akkurat det.

 

Det at Ubisoft valgte å straffe sine egne kunder, sier mere om selskapet i seg selv enn de som piratkopierer møkka deres.

Listen er vel ikke noe du tok ut av det blå. Store selskaper, mange som har noe imot de osv.

 

At du skal bry deg om min mening er ikke noe jeg hadde regnet med uansett, men det er sånne holdninger som har skaffet oss disse tiltakene fra spillselskapene.

 

Sier jo seg selv at Ubisoft måtte gjøre noe for å hindre folk som piratkopierer. De valgte feil tiltak og prøver å gjøre noe med det nå. Sier vel mere om folk som fortsetter å piratkopierer spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...